Zaman: 27 Eyl 2025 11:42

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2011 22:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Merhaba arkadaşlar,

Linkteki uygulamayı bugün aracıma yaptırdım: http://www.otopon.com/deals/nanotechsesyalitim

Temel olarak ön ve arka davlumbazlara pütür sıkma uygulaması. Öncelikle uygulamadan bahsedelim:

Aracın lastıkleri sökülüyor. Davlumbazlar iyice temizleniyor. Uygulama için kullanılan pütürler şu şekilde 1 kiloluk tüplerde:

Resim

Resimden boyutu tam anlaşılamayabilir, tipik olarak sprey boya büyüklüğünde.

Uygulama için fazla uzmanlık-işçilik gerekmiyor ancak 3-4 bar basınç veren bir tabanca lazım pütürü püskürtmek için. Kullanılan malzemenin farklı markalar arasında çok fark edeceğini düşünmüyorum, bence uygulanan pütür miktarı önemli. Benim ön tekerleklere 2'şer kutu, arkalara yarımşar kutu uygulama yaptırdım. Herhangi bir yerde uygulama yaptırmaya kalkarsanız veya fiyat alırsanız önce kaç kutu ürün kullanacaklarını öğrenin.

Uygulama esnasında bol bol resim çektim.

Bu uygulamadan önce sağ ön davlumbaz:
Resim

Bu ilk kat pütür atıldıktan sonra:
Resim

Bu ikinci kat pütürden sonra:
Resim

Şimdi uygulamanın ne kadar işe yarayıp yaramadığına gelirsek; biliyorsunuz daha önce uzay otoda aracın altına da pütür uygulaması yaptırmıştım. Yani araç baya pütür kaplandı. O uygulamadan önce herhangi bir ölçüm yapamamıştım. Bu sefer uygulamadan önce ve sonra android telefonumdaki uygulama ile araç içindeki sesi ölçtüm.

Otobanda 100-120 gibi bir hızla giderken otobanın eski, mükemmel olmayan kaymak asfaltında (kaymak asfalt konusunda E-5 çığır açtı malumunuz, otoban öyle değil pek. O yüzden kaymak demek pek içinden gelmiyor ama neyse) 57-60 desibel gibi bir ses alıyor araç. İşte bu beni esas rahatsız eden uğultu. Bunun içinde biraz rüzgar sesi de var tabi. Daha düşük hızlarda ş. içi 50-60 arasında değişiyor bu ses. Şimdi, uygulamadan sonra ne oldu derseniz, otobandaki uğultuda pek bir değişiklik olmadı yine 60 dB civarında gelen ses. Uygulamanın tek faydası ş. içi yavaş hızda bozuk yolda veya tümsekten felan geçerken gelen patırdı ve yay sesini bariz ölçüde toklaştırıyor ve azaltıyor. Ama dediğim gibi aracın yalıtımına en ufak bir katkısı olduğu söylenemez. Uygulamanın bir faydası da aracın ağırlığını 5 kg arttırarak ağırlık merkezini yere yaklaştırması :P :Yahoo!:

Neyse kankalar diyeceğim o ki pütür uygulamasından çok fazla birşey beklemeyin. En azından 1.8 lancer için değişen pek birşey olmadı. Ama colttaki durumun daha dramatik olduğu düşünülürse belki daha fazla faydası görülebilir. Lancerda zaten belli yerlerde (kapılarda, motor arkasında, kaput altında, arka davlumbazlarda vs.) yalıtım keçesi mevcut. Coltta bunlar hiç yok.

Hakikaten işe yarar bir yalıtım için sanırım tek yol aracın iç döşemesi komple sökülerek tabanının kaplanması olacak. Bunu da doğru düzgün yapabilecek birini bulmak lazım şahsen kimsenin döşemeyi adam akıllı eski haline getirebileceğine güvenmüyorum. Mesela uzay otodaki uygulamada davlumbazlar sökülmüş ve doğru düzgün takamamışlar. Ayrıca bu uygulama pütür gibi değil, çok daha masraflı olacaktır. Pütür ucuz ve sağladığı fayda bana göre verilen paraya pek değmiyor bence.

Özetleyecek olursak, bana göre aracın orijinal halinde yalıtım doğru düzgün yoksa bu problem öyle pütür atıp veya kaput altına keçe döşeyip çözülebilecek cinsten birşey değil. Motor sesi yalıtımı için göğsün komple inip firex ve ona ek olarak başka bir malzeme daha kaplanması, yol sesi için de döşemenin komple sökülmesi gerekiyor. Rüzgar sesi için ise kapılar, kapı fitilleri çok önemli. Direklere falan yapılabilecek birşey olsa onun da etkisi olur ama direklere müdahale edilebileceğini sanmıyorum. AMa ne kadar uğraşılsa yine orijinal yalıtımlı bir mercedes gibi olabileceğini düşünmüyorum.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2011 01:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Bu da mı gol değil be..

Neyse paylaşım için teşekkürler. Ben de biraz önce gebzeden geldim (4 kişi 5.4 ortalama ile @110km) planda yokken iftara annemleri de götürünce gelemedim oralara.. Anlattığına göre bu da beklediğimiz etkiyi veremedi demek. Gerçi senin lastiklerin ebadı falan da baya ince.. pütürlü asfaltta işin daha zor. Ben Colt'ta iş yapacağını düşünüyorum. Ancak malzeme hiç hoşuma gitmedi.. Alman malı daha kaliteli ürünler bile tüpü 8TL iken sözde nano diye kaktırdıkları bu dandirik pütürle ancak bu kadar olur demek ki..

Ayrıca firex'den fazla bişi bekleme bence.. çünkü firex açık hücreli yapısıyla tiz sesleri emmeye yardımcı olur. Ancak önce kapalı hücre (dynamat benzeri) bir madde ile alt şase ve kapıların kaplanması lazım ki rezonans ve gürültü sıfırlansın.. sonra da orta frekansları firexle perdelersin :D

Yani 6mm firex döşe çıtalar dahil.. bahsettiğin sesleri yine duyarsın.

Bu arada Mercedes S class'da dahil olmak üzere kapı içlerinde bahsettiğim toklukta yalıtım malzemesi kullanılan araç yok.. Kapı içleri de 2. plan kalıyor. Mesele ön göğüs, silecek altı bölge, özel lamine camlar ve özel fitillerden geçiyor. Ses yalıtımı için parçalanan bir S class resmini paylaşmıştım.. çoğu bölge bomboş..

Bir de benim Coltta silecek altında motor bölümünde keçe var. Yani coltlarda motor bölümünde yalıtım keçesi mevcut.. en azından instyle'da var.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2011 02:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Mercedeslerde bildiğim kadarıyla yalıtıma destek amacıyla araç bir çeşit sinyal göndererek ses sinyallerini absorbe ediyordu, bu konuyu çok araştırmıştım yaza yaparım diyordum ama üşeniyorum açıkçası, döşeme sökme işini bizim araçlarda pek büyütmemek lazım, serviste ustalardan bilgi alınır ve eliniz yatkınsa çok kolay sökülür gibi duruyor, tabi garajı olan varsa, fortcuların forumunda focus hb i bir s class kadar sessizleştirdiğini söyleyen vardı uygulamasının resimleri de vardı, döşemeyi sök malzemeyi döşe döşemeyi DÖŞE :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2011 10:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
badboy87 yazdı:
Mercedeslerde bildiğim kadarıyla yalıtıma destek amacıyla araç bir çeşit sinyal göndererek ses sinyallerini absorbe ediyordu, bu konuyu çok araştırmıştım yaza yaparım diyordum ama üşeniyorum açıkçası, döşeme sökme işini bizim araçlarda pek büyütmemek lazım, serviste ustalardan bilgi alınır ve eliniz yatkınsa çok kolay sökülür gibi duruyor, tabi garajı olan varsa, fortcuların forumunda focus hb i bir s class kadar sessizleştirdiğini söyleyen vardı uygulamasının resimleri de vardı, döşemeyi sök malzemeyi döşe döşemeyi DÖŞE :D


Walla bizim ustalarımız iki lastiği davlumbazı sökmemten aciz olunca insan korkuyor. Şimdi koltukları felan sökecek bir daha takarken en ufak problem olsa ses-ötme yapsa al başına belayı.

@synth: Malzeme olarak çok farkedeceğinin düşünmüyorum markanın. Daha önce würth kullanıyorduk bu daha iyi felan dediler. Tabiki öyle diyecek onun lafında değilim ben ama kauçuk bazlı bir malzeme sonuçta. Elini değdirince aynı hissi veriyor zaten.

Bu arada MXS markasının (MS diye okunur) Türkiye distribütörü annemin teyzesinin oğlu olur :D

Kısacası beni rahasız eden sesin pütürle felan alakası yok. Döşeme altı yalıtımı düzgün yapan bir yer bulsam onu da yaptırmayı düşünebilirim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2011 01:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
sanyide bi döşemeci gördüm bikaç araçta vardı orada bizim halı döşemeleri kaldırıyolar altına kalınca muşamba diyebileceğim bi malzemeyi döşüyorlardı.hani minibüslerde çoğunlukla var görmüşsünüzdür.öyle bişey olsa etki edermi acep yalnız döşemeyi sökerken koltukları felan pek özenli çalışmıyorlardı

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2011 10:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 14:10
Mesajlar: 468
Şehir: Üsküdar/İstanbul
İsim: Murat
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Avukat
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
yine mi ? :sorry: :cry:
Resim
Arkadaşlar son çare slikon kulak tıkacına doğru gidiyor :kır:

_________________
2005 Mitsubishi Colt Invite 1.3 AMT

2011 Honda PCX 125


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2011 11:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
gandalf yazdı:
yine mi ? :sorry: :cry:
Resim
Arkadaşlar son çare slikon kulak tıkacına doğru gidiyor :kır:


Yok yaw 4 adet noise canceller kulaklik dusunuyorum ben :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2011 12:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Arkadaşlar pütürden sonra ilk defa dün akşam biraz aracı sürdüm şehir içinde, bu sefer ses baya azalmış gibi geldi ben de anlamadım en iyisi bu araçtan bir tane daha bulup kıyaslamak :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2011 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 14:10
Mesajlar: 468
Şehir: Üsküdar/İstanbul
İsim: Murat
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Avukat
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
haftaya kıyaslayacak araç bulmakta pek sorun yaşamayacaksın :)

_________________
2005 Mitsubishi Colt Invite 1.3 AMT

2011 Honda PCX 125


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2011 13:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
gandalf yazdı:
haftaya kıyaslayacak araç bulmakta pek sorun yaşamayacaksın :)


Hayırdır 1.8 mi alıyorsun?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2011 21:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2010 01:45
Mesajlar: 187
İsim: Özgür Turhan
Araç: 2009 Mitsubishi Lancer İnvite
Kan grubu: BRh+
Benimkinde aldığımda vardı buna benzer pütür uygulaması. Arka davlumbazların içinde süngerimsi bir yalıtım malzemesi ile kaplamışlar... Önleri bilmiyorum varmı bakmadım hiç...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
2011 modellerde ses yalıtımı iyileştirilmiş diyorlar ! evlere şenlik :) 2011 öncesi lancerı düşünemiyorum bile.. Bu yalıtım işi canımı sıkmaya başladı benimde. Geçen hafta ankara - Beypazarı arası gittim beynim dumura uğradı..120 km den sonra birde camdan giren rüzgar sesi eklenince çok senfonik oluyor:) Ziebart ta yapılan yalıtm hakkında fikir sahi olan varmı? oraya yaptırmayı düşünüyorum ama bir fayda sağlamayacaksa 700 civarı bir parayı çöpe atmış olmayalım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 11:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
olumlu sonuç alırsanız bende uygularım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
etacarinea yazdı:
2011 modellerde ses yalıtımı iyileştirilmiş diyorlar ! evlere şenlik :) 2011 öncesi lancerı düşünemiyorum bile.. Bu yalıtım işi canımı sıkmaya başladı benimde. Geçen hafta ankara - Beypazarı arası gittim beynim dumura uğradı..120 km den sonra birde camdan giren rüzgar sesi eklenince çok senfonik oluyor:) Ziebart ta yapılan yalıtm hakkında fikir sahi olan varmı? oraya yaptırmayı düşünüyorum ama bir fayda sağlamayacaksa 700 civarı bir parayı çöpe atmış olmayalım.


Ziebarttaki de putur uygulamasi. Ola ki bol ve kaliteli malzeme kullaniyorlardir, ama cok ciddi bir azalma beklemeyin. O paraya pasalar gibi doseme alti yalitimi yaptirirsiniz. Ben de o miktari gozden cikardim ama duzgun doseme yalitimi yapacak yer ariyorum.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 16:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
sadece pütür uygulaması ise bu fiyatlar çok uçuk kalıyor. Arayışa devam ozaman..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2011 23:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
etacarinea yazdı:
sadece pütür uygulaması ise bu fiyatlar çok uçuk kalıyor. Arayışa devam ozaman..


Evet pütür ama ziebartta ömür boyu garanti tarzı şeyler var ondan fiyat yüksek biraz. Tabi her sene bakımını yaptırmak kaydıyla o da ki ona da bi pütür parası vericen.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2011 00:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Talihsiz bir olay sonucu ön cam patladı serviste beklerken bu konudan bahsedildi kaportacı usta kapıların ayarını biraz içe aldığını rüzgar sesinin çok kesildiğini söyledi ayrıca müzik dinlerken kapı döşemelerinden gelen ses için söküp sünger çekecek tüm kapılara garanti kapsamında.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2011 03:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Oca 2010 18:24
Mesajlar: 52
2011 modellerin yalitim konusunda bir onceki kopekbaliklarina gore daha iyi oldugunu dusunuyorum.

sportbackte dandik lastik kullandigim icin yine iceri gereksiz ses aliyor :D

yalitim yapip cok cok memnun kalani duymadim bir miktar iyilesme soz konusu ama bekleneni karsilamiyor nedense.

araclari iceri aldiklari sesle kabullenmemiz lazim :P


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2012 11:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Mar 2010 20:48
Mesajlar: 333
Şehir: DENİZLİ - BOLU
İsim: serkan
Araç: lancer
Meslek: sağlık memuru
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
kapı fitillerine akvaryum hortumu yapmıştım. rüzgar sesini azıcık kesmişti. tüm döşemeleri söküp altına sünger yada keçe gibisinden bir malzeme sermek gerekiyor aslında. bu neden fabrikasyon yapılmaz ki :S

_________________
1991 1.6 Nissan Sunny - 2003 1.2 Fiat Albea - 2007 1.3 İnvite Mitsubishi Colt - 2010 1.5 İnvite Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2012 18:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
seskin yazdı:
kapı fitillerine akvaryum hortumu yapmıştım. rüzgar sesini azıcık kesmişti. tüm döşemeleri söküp altına sünger yada keçe gibisinden bir malzeme sermek gerekiyor aslında. bu neden fabrikasyon yapılmaz ki :S

Tam olarak nasıl uyguladınız akvaryum hortumunu biraz açıklayabilirmisiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye