Zaman: 01 Eki 2025 13:58

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2012 14:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012 17:00
Mesajlar: 11
İsim: Ugur
Araç: Subaru Impreza2.0R,11 lancer 1.6 invite
Meslek: kaptan
Yaş: 26
Ben hep 6500 dd de vites degistiriyorum hic boyle sikintilarim yok =)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2012 02:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2012 23:58
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul/Cevizli
İsim: Ali Aytaç Bingöl
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 A/T
Meslek: Mercedes Benz TURK
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 28
Otoban için en uygun sürüş hızı 90km olduğu için öyle yazarlar kitapçıklara.Bütün testler buna göre yapılır veriler buna göre çıkartılır.Kimse bir insanın 65/70km hızla uzun yolda gidebileceğini hesaplamaz.90 km sınırı bunun için konur.Aracı 2000 devirde ortalama 70km hızla sürerseniz tabiki 90km hıza göre daha az yakarsınız.Ayrıca benim aracım otomatik.90km hızda 2800 devir civarında oluyor çünkü 4 ileri.Senin hesabına göre bende 90km hızla gittiğim için ikimizinde arabasının aynı yakması lazım?Yok öyle yağma :)

_________________
MITSUBISHI CLUB TURKEY
Resim
MITSUBISHI
LANCER


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2012 04:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
ben lancer aracımda da denemiştim 2000 devirde yaktığım yakıt civarında yakıtı 2500 civarında da yakıyordum. ara devirlerde bu iki devirden yüksek çıktığı vakidir. yani böyle bişi var. sadece 2500 şehir içinde çok da sürülesi bir hıza denk gelmediğinden 2000 devir 80 km'yi daha uygun buluyordum. 2500 ile giderken daha fazla frenleme yapıyorsunuz sonra aynı hıza çıkmak için yine daha fazla gaz. hani uzun yolda neyse de istanbulda filan olmaz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2012 12:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
_Opeth iki kez yazmış. Bir de ben yazayım. Arabayı yapan adam o dijital göstergelerin olduğu yere vites değiştirmek için göstergeyi de koymuş. (elin japonu). O ne zaman değiştirin derse o zaman değiştirin bence. Fabrika verisi, standart, genel geçer kurallar, yol şartları, hava şartları vs vs vs. Hepsi hikaye.

O vites değiştirme ışığını iyi takip edin. Motor soğuk iken farklı, motor sıcak iken farklı devirde yanıyor
Agresif kullanırken farklı, sakin kullanırken farklı yanıyor.
Yokuş yukarı çıkarken farklı, düz yolda farklı yanıyor.

Yani elin japonu bu arabayı öyle bir yapmış ki; "Arkadaş, sen kafanı yorma, ben her türlü hava ve yol koşulu için sana ne zaman vites değiştireceğini göstereceğim. Uğraşma boş işlerle böyle, sen arabayı sür keyfini çıkar" demiş.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2012 07:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2011 00:39
Mesajlar: 35
Şehir: Kayseri
İsim: Eray
Araç: 2005 Lancer 1.6 plus
Meslek: Doktor
2500 devirde mi 2000 devirdemi çok yakıyor bilmiyorum bizim arabalar..babamın kangoo 2011(1.5 dci) arabasıyla yaptıgım denemede uzun yolda 2500 devirde araba daha az yakıyordu..benim arabamda yol bilgisayarı olmadığı için bilemiyorum..Bir de araç gösteriyo demişsinizde merak ettim araç neye göre değiştir diyor..yani değiştirilecek deviri belirlemedeki tek kriter az yakmasımı elin japonuna göre?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2012 18:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Rampada tamamen zırvalık vites değişim göstergesi. Misal 4. vites devir düşmeye devam ediyor, çekmediği belli 3. vitese geçecekken bile yukarı ikazı vermesi komik oluyor.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2012 22:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
eray yazdı:
2500 devirde mi 2000 devirdemi çok yakıyor bilmiyorum bizim arabalar..babamın kangoo 2011(1.5 dci) arabasıyla yaptıgım denemede uzun yolda 2500 devirde araba daha az yakıyordu..benim arabamda yol bilgisayarı olmadığı için bilemiyorum..Bir de araç gösteriyo demişsinizde merak ettim araç neye göre değiştir diyor..yani değiştirilecek deviri belirlemedeki tek kriter az yakmasımı elin japonuna göre?


Elin japonu yakıtı az yaksın diye koymuş o göstergeyi. Örneğin hızlanması için falan koymuş olsa yada performans için koymuş olsa daha yüksek devirlerde de devreye giriyor olurdu. Arabayı biraz agresif kullanınca o ışıkları ben hiç görmüyorum mesela.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2012 23:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Bu arada şu yakıt göstergesinin tam altında 0 - 10 - 20 olan ince çizgi şeklinde bir gösterge var. Acaba onun yakıt tüketimi ile ilgili bir alakası olabilir mi? Çünkü arabayı çalıştırıp da ilk kalkış esnasında o ibre 20'ye vuruyor. Sonra yol boyunca da yavaş yavaş azalıyor. Devir yükseldikçe o gösterge de yükseliyor. Düşük devirde de düşükte kalıyor. Hani 2000 devirde 4üncü viteste ne gösteriyorsa, vitesi 5 yapınca da aynı değeri gösteriyor. Bu konuda bilgisi olan var mı?

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2012 12:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
yeni hangi devirde daha az daha çok yaktığını o anlık göstergeden de görebiliriz sanırım di mi? Hani olaya başka bir detay daha katmak istersek şu devir/yakıt konusuyla ilgili olarak.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2012 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Eğer sabit gazla gidebiliyorsanız 2000-2500 arası çok bişey değişeceğini zannetmiyorum.
2500 devir çevirmesi için azıcık daha fazla yakıta ihtiyaç duyabilir ama aynı sürede daha fazla yol katedeceği için toplamda tüketim aynı çıkabilir.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 12:43 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Adriclarna yazdı:
eray yazdı:
2500 devirde mi 2000 devirdemi çok yakıyor bilmiyorum bizim arabalar..babamın kangoo 2011(1.5 dci) arabasıyla yaptıgım denemede uzun yolda 2500 devirde araba daha az yakıyordu..benim arabamda yol bilgisayarı olmadığı için bilemiyorum..Bir de araç gösteriyo demişsinizde merak ettim araç neye göre değiştir diyor..yani değiştirilecek deviri belirlemedeki tek kriter az yakmasımı elin japonuna göre?


Elin japonu yakıtı az yaksın diye koymuş o göstergeyi. Örneğin hızlanması için falan koymuş olsa yada performans için koymuş olsa daha yüksek devirlerde de devreye giriyor olurdu. Arabayı biraz agresif kullanınca o ışıkları ben hiç görmüyorum mesela.


Belki alakasız bir soru olacak ama anlayışınıza sığınıyorum :) 2009 Lancer'larda bu shift olayı yok galiba dimi? Yoksa ben devir göstergesine çok odaklandığımdanmı görmedim nedir ?

Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
2011 1.6 modellerinde başlıyor, maalesef bizimkilerde yok bu işaretler :(

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 16:16 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
toygun yazdı:
2011 1.6 modellerinde başlıyor, maalesef bizimkilerde yok bu işaretler :(


Anladım :( Şu mut3 cihazını bulabilirsem kendimde yazabilirim bişiler :P Herkez arabasını modifiye ediyor bende yazılımını modifiye edebilirmiyim acaba :twisted:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 04:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2013 04:14
Mesajlar: 6
Şehir: İstanbul
İsim: Tolgahan
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 M/T İnvite (2007)
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Brh+
Yaş: 20
AnakinSkyWalker yazdı:
toygun yazdı:
2011 1.6 modellerinde başlıyor, maalesef bizimkilerde yok bu işaretler :(


Anladım :( Şu mut3 cihazını bulabilirsem kendimde yazabilirim bişiler :P Herkez arabasını modifiye ediyor bende yazılımını modifiye edebilirmiyim acaba :twisted:


öncelikle herkese merhaba forumu yeni öğrendim geç de olsa sonunda kaydoldum :)

bence yazılım modifiyesi 1.5 motorda çok işe yaramaz zaten maksimum torku bizim eski nesil 1.6 motorlardan düşük olmasına rağmen üst devirde yüksek güç üretiyor chip modifiyesi ile en fazla 5-6 bg gibi bir fark olur ki bu da aracın performansı üzerinde etkisini devir saati redline'dan ayrılmayacak şekilde kullanılmadığı sürece göstermez.

1.5 motorların tork bandı bizim 1.6 nınki gibi olsa üstünde oynamak çok rahat olurdu çünkü 4g18 motor (ülkemizdeki versiyon) 5000 devirde 98 bg üretiyor sonrası yok ekonomi odaklı bu yazılım işe de yarıyor ama tork bandına baktığımda aracın özellikle 5500-6000 arasında tam bir tork fakiri durumuna düştüğünü gözlemliyorum :sorry:

ama ben bu durumdan memnunum çünkü ortalama yakıt tüketimim çoğunlukla 6.5 litre/100km civarında :D özellikle gaza basma konusunda hassas davranıyorum ve devirlere çok dikkat ediyorum düz yolda genellikle 2500 devirde vites büyütüyorum ve sabit hızda gidiyorsam devrimi 2200-2500 arasında tutmaya özen gösteriyorum çünkü o aralıkta maksimum 150 nm olan torkun 145 nm sini sağlıyor (145 nm@2500 devir) bu sayede gaza yüklenmeden sabit hızla ilerliyorum bayırlarda ise tabi haliyle biraz devirleniyorum :) bayır çıkarken vitesi 2500-3000 devir aralığında değiştiriyorum ben bunu geçen yıldan beri test ediyorum ve şu zamana kadar hedeflediğimin altına düştüğüm zamanlar da oldu (5.7 lt/100 km) 8)

herkese iyi forumlar...

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 M/T İnvite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye