Zaman: 13 Kas 2025 02:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 13:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
ankara da mıtsubıshı lancerdan anlayan ustası olan varmı???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 14:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Bugün biliyorsunuz İstanbul'da yoğun kar yağışı var. Ara sokaklarda buzlanmalar v.s. Sabah servis beklerken birkaç sürücünün hafif rampalarda aracı çıkaramadığını gördüm. Dakikalarca patinaj çekerek trafiğin tıkanmasına sebep oldular. Sonra daha tecrübeli biri başka araçtan gelip araçları oldukları noktadan düzlüğe hiç uğraşmadan çıkardılar.

Bunu anlatma sebebime gelince :) Şürüş yeteneğimi diyim artık tecrübemi bu tarz durumlar doğurabiliyor. Bende ilk aracımı aldığımda çok yadırgadığım özellikler varmış gibi gelmişti fakat her aracın karakteristiği farklı olabiliyor.

Şeref usta'nın sıkıntı görmeme sebebi bu olabilir. Aracın en optimum kullanım şeklini yakalamanız gerekli gibi gözüküyor. Silkeleme olmadan hiç çalıştırma şansınız oldumu çeşitli denemeler yaparak? Örneğin; hızlı yavaş debriyaj çekerek. Yarım debriyajı biraz uzatıp araç hareket ettikten sonra bırakmak gibi değişik kombinasyonlar denemenizde yarar var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Benim tarif ettiğim şekilde hissettiğin şeyse debriyajla falan alakası kesinlikle yok. Boşa aracını kurcalatma. Debriyajı hızlı bırakmakla alakalı değil zira 2. vites sabit hızda giderken hissedilen bir durum. Kaldı ki benim aracımda LPG yok ve de o geç çalışma dişli değişmini ben yaptırdım. O yüzden LPG beyni, debriyaj, mivec dişlisi alakalı birşey değil.

Ben gaz pedalı konumu itibariyle arada kalıp sürekli değişik miktarlarda -+ yakıt gönderiyor diye düşünüyorum. Soğuk havada ve düşük devirde yapmasından dolayı da rolanti motorunun devrede olmasına da bağlıyorum. Zira malum gaza basmasak dahi soğuk havada rolanti motorunun devri yükselttiği malum.

vitesle yokuş inişinde böyle devir düşmesine rağmen vitesi küçültmezsiniz rolanti motoru sebebiyle araç böyle bi rahatlar ileri salar kendini sonra devreden çıkar kompresörde tekrar yavaşlar devir düşünce yine yakıtı açar yine devirlenir devreden çıkar yine devir düşer şeklinde bir süreç izlenir ya işte tam rolanti motorunun devreye girip çıkma aralığında oluyor gibi geldi bana. 1700-1800 devirle gideyim sabit dersen bu olacaktır. Ama 2200 devire çıkarsan bunu hissetmezsin. Soğuk motorla düşük devirde sabit gideyim derken hem pedaldan sinyal hem ralanti motorundan sinyal farklı miktarlarda yakıt yolla motora diyor ecu da ikisini de dinliyor bence imkanı olan araca bağlasın dianogistic cihazı baksın değerlere : D :D

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 15:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
Arkadaşalr seref usta ile gezdik yanına oturdum ama söyle bir sıkıntı var ben aracım 2 senedir kullanıyorum bu olay 2 aydır mevcut oyle olmasa bi anda neden işim gücümü bırakayım usta usta gezeyim.debriyaj la alakalı oldugunu sanmıyorum mesele 2 viteste giderken sabit 2000-3000 devir arasında yapıyor hafif hafif yani gaz yemiyor gibi debriyaj olayı ayagını cekince küt küt vrma yapsa dediğinde haklısın ama bu baska bişey


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 15:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
map sensorunden süpheleniyorum onuda temizletecegim bakalım fırsat bulursam .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2000-300 arası kesik kesik şekilde olan benim bahsettiğim değil. Sizin yaşadığınız farklı bir durummuş. Umarım çözersiniz.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2013 09:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
evet yakıt istasyonunu değiştirdim gaz istasyonun değiştirdim benzindede gazda aynısını yapıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2013 13:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
biraz önce şeref mitsubıshi seref ustaya gittim agrıza anlattım bogaz kelebegi ve map sensöründen olabilecegini söyledim araçla test sürüsü yaptık agrıza ustalarda gördü bogaz kelebegini söküp temizlediklerini sensörün kurum bagladıgını ve temizlendiğini her hangibi bir sorun rastlanmadıgını söylediler inşaalh hallolmuştur.Akşama aracı teslim alacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2013 15:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
haydi geçmiş olsun. inşallah sona erer.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
Arkadaşlar sorun halen devam etmekte bogaz kelebegi ve map sensorü temizlendi 20-30 km sonra tekrar yaşandı.artık bu sıkıntıyla yaşamaya alışacaz bir agrıza lambası yanan kadar yoksa tesbit edemiyecegiz heralde...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014 01:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
Faruk bey merhaba sorununuzu okudum çok detaylı incelemesemde sanki sorun Lambda sensörüymüş gibi geldi çünkü geçenlerde bir arkadaşımızın seat Leon marka aracındada soğuk havalara doğru silekelenmeler baş göstermişti uzun araştırmalar ustadan ustaya dolaşarak en son lambda sensörünün değiştirilmesiyle sorun çözüldü. Dilerseniz bu seçenek üzerinden bir araştırma yapın geçmiş olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2014 11:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
sorunu halen bulamadık lpg sistemini söktürdüm sorun su an için geçmiş durumda lpg sisteminden dolayı yapıyor heralde


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2014 19:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
fkoseogluu yazdı:
sorunu halen bulamadık lpg sistemini söktürdüm sorun su an için geçmiş durumda lpg sisteminden dolayı yapıyor heralde

Lambda sensörü oksijen yakıt karışımını ayarlayan bir alet sanırım lpg kullanımından kaynaklı zamanla özelliğini yitiriyor bunlar (içinde civa vardı sanırım) lpg sökülünce sorun geçmesi normaldir lpg kullanımına geri döndüğünüzde silkelenme başlayacaktır diye düşünüyorumpiyasada Bosch marka ürünlerde var fakat Asya grubu olarak NTK veya NGK (ikiside aynı fabrika Japon) sipariş verirken kodlarına dikkat etmek gerek geçmiş olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2014 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Kas 2013 20:06
Mesajlar: 3
İsim: Erol
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: memur
Kan grubu: AB+
Yaş: 48
s.a. silkeleme sorunu bana göre soğuk havalardan kaynaklanıyor arabayı ısıtmadan çalıştırıp 15 veya 20 metre gittikten sonra (1. 2. vites te) araba silkeliyor iki defa benim başıma geldi. Ama ısınıp çıktıktan sonra yapmadı ve benim araç benzinli lpg li değil birde buna dikkat ederek deneyin derim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2014 15:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2014 18:34
Mesajlar: 17
İsim: YASİN
Araç: LANCER 1.5 İNVİTE 2010
Meslek: Öğretmen
Yaş: 25
merhaba arkadaşlar. 2010 Lancer 1.5 invite aldım. araçta atiker lpg var. Yaklaşık 50 bin km önce takıldı. Araç rölantide tekleme yapıyor. Bazen stop ediyor. Kartal köprüsü Samandıra arası 4. vitese atamıyorum. Yolu bilen arkadaşlar bilir. Samandıra ya doğru çok hafif rampa var. Aynı sorun benzindede yapıyor. 8-10 yere gösterdim. Bir kaç usta subap yanık dedi. Tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2014 18:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2014 18:34
Mesajlar: 17
İsim: YASİN
Araç: LANCER 1.5 İNVİTE 2010
Meslek: Öğretmen
Yaş: 25
120 binde. Bujilerde sorun yok dediler. Devir ibresi sürekli sallantıda. Stop etmeye çalışıyor gibi zorlamakta. Sürekli de stop ediyor. Özellikle de yüksek devirden gaz pedalını bıraktığımda stop ediyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2014 22:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
Allah yardımcı olsun. Ama LPG ayar yapılması lazim gibi veya subap başlarında kaçırıyor olabilir. Aracı lpgde çok yuksek devirlerde kullanmak sebeplerinde olabilir. Neyse takibimdesin.

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2014 00:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Mar 2014 14:19
Mesajlar: 132
İsim: Cem
Araç: Lancer Sportback
Meslek: JeoMüh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 23
Aynısı bende de var 1-2 viteslerinde yavaş giderken düşük devirde saçma bi silkeleme yapıyor hafif gaza basınca geçiyor. Daha çök eğimin 1-5 derece olduğu yerlerden inerken gaz pedalına hafif dokunmuşken yapıyor, biraz gaz verince geçiyor. Ben motor hızına göre az benzin gittiği için yaptığını düşünmekteyim. Sorun olarak görmüyorum hafif gaz verince geçiyor. Normal bişey, vites oranları uzun olduğu için düşük devirlerde bunu yapıyor.

_________________
Sportback'im ve ben bir harikayız dostum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2014 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2014 18:34
Mesajlar: 17
İsim: YASİN
Araç: LANCER 1.5 İNVİTE 2010
Meslek: Öğretmen
Yaş: 25
Gösterdiğim bir kaç usta subaplar erimiş dedi. 2500 tl gibi bir fiyata yaparız dediler. Bu lancer ların sürekli bu tip arızalara sebeb olduğunu okuyorum bir kaç gündür. Tanıdığınız iyi bir usta varsa önerebilir misiniz. Hani lancer subap arızası ile çok haşır neşir olan bir usta lazım.

Arıza ışığı yanmıyor. Bi usta bilgisayara bağladı. 1 nolu enjektör hatası vermiş dedi. Arızayı sildi. Sonra bir kaç gün sonra tekrar gittim hata yok tekrar vermemiş dedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2014 19:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Kas 2013 04:19
Mesajlar: 73
Şehir: Adana
İsim: dzgn
Araç: honda jazz fun 2011 mt
Meslek: doktor
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 28
yasinaygul yazdı:
merhaba arkadaşlar. 2010 Lancer 1.5 invite aldım. araçta atiker lpg var. Yaklaşık 50 bin km önce takıldı. Araç rölantide tekleme yapıyor. Bazen stop ediyor. Kartal köprüsü Samandıra arası 4. vitese atamıyorum. Yolu bilen arkadaşlar bilir. Samandıra ya doğru çok hafif rampa var. Aynı sorun benzindede yapıyor. 8-10 yere gösterdim. Bir kaç usta subap yanık dedi. Tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?


subabları yiyen araçta tam olarak böyle oluyor. bence usta tespiti doğru

_________________
Astra G 1.6 elegance - Focus 2 ghia tdci - megane 3 privillage dci


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye