Zaman: 15 Kas 2025 19:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 67 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2013 16:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Tem 2013 16:55
Mesajlar: 9
İsim: ferhat
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER 2011 MT
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 37
bilgiler için tşkkrler tekrar hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.darısıda başımıza inşallah :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2013 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2013 12:13
Mesajlar: 2
İsim: selim
Araç: lancer 2013 1.6 sedan
Meslek: inş. müh.
merhaba arkadaşlar,
ben de 2013 sıfır lancer ile aranıza katılmanın heyecanını yaşıyorum.
alırken forumun çok faydasını gördüm, hepinize teşekkür ederim.

yaklaşık 2 senedir sıfır araba araştırmalarımı devam ettiriyorum. acele etmedim. 2013 kasada özellikle iç mekandaki değişiklikler ile "bu sefer olmuş" diyerek almış bulundum.

lancer'ı neden tercih ettiğimi uzun uzun anlatmama gerek yok. bunlar hepimizin malumu; birkaç hoşuma gitmeyen özelliğini yazayım istedim:

- süspansiyon beni gerçekten şaşırttı. nşa, herşeye rağmen spor özellikte bir arabaya yakın lancer'da zaten sert bir süsp. beklentimdi. ancak tüm araştırmalarım, forumdan okuduklarım bu yöndeki beklentimi değiştirmiş olacak ki süsp. inanılmaz sert geldi bana.
2012 corolla ile çok rahat sıkıntısız geçtiğim kasis, çukurlardan lancer ile geçerken resmen titriyorum.
- vites geçişleri araç devrini aldıktan sonra yağ gibi olsa da, düşük devirlerde ve trafikte tam tersi durum söz konusu. hareket halinde 1'e almak bi işkence. debriyajı köklemem gerekiyor. ya da düşük devirde direk 2'ye takıp basmak arabayı çok zorluyor.
- kavramaya alışamadım. yokuşlarda sıkıntı yaşıyorum. normal trafikte de birkaç kere istop ettirdim.
- otomatik katlanabilir ayna ya da park ederken otomatik yatan ayna olmaması eksiklik.

bunlar belki alışma sürecinin verdiği ve kimine göre çok problem yaratmayacak detaylar. yine de paylaşmak istedim.

genel olarak ise beklentilerimi inşallah karşılar. şu an için oldukça memnunum.
rodaj limitleri dahilinde kullanıyorum. 30 km/h hız ort ile 7,5 lt şehir içi
ve 35 km/h ort. ile 6,9 lt leri yakalayabildim yaklaşık 150 km şehir içi kullanımda.

boya koruma hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim? rengin güneş ışınlarından solmaması için bu işlemi yaptırmayı düşünüyorum.

herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2013 13:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Yeni katılan arkadaşlar hoşgeldiniz, araçlarınız hayırlı uğurlu olsun.
Süspansiyon sertliği benim de garibime gitmişti. Lastik havalarınızı kontrol edin, fazla olabilir!!! sert olmasının faidelerini hızlıca virajlara daldığınızda göreceksinizdir.
Hareket halindeyken 1. vitese almak için epey efor sarfetmek gerekebilir ancak hareket halinde olan bir araçta 1. vitese almak gereksiz olacaktır diye düşünüyorum. Zira kış şartları sebebiyle kalkış esnasında 1 yerine 2. vites ile kalkılırsa patinaja düşme ihtimali azalıyor ki tedbirsiz yaklanırsanız yapılacak tek hareket. Debriyaja alıştığınızda stop etme yokuşlarda kalkamama sorunu da ortadan kalkacaktır.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2013 16:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
yeni aracınız hayırlı olsun. alışmak için biraz süre geçmesi gerekiyor sanırım sizinde benim olduğu gibi ancak alıştıktan sonra sürüş keyfiniz artacaktır.
süspansiyonlar ilk kullandığımda banada alışık olduğum rahatlıktan daha sert gelmişti. 2009 c4 kullanıyordum. yol tutuşunu iyi olarak bildiğim c4 den daha iyi olduğunu gördüğümde çok sevinmiştim. gerçekten konfordan biraz ödün vererek savrulması daha az, yol tutuş çizgisi daha iyi bir araba kullandığımı düşünüyorum.
1300 km yol yapmışım aracı aldığımdan beri yani rodaj limitlerinde kullanmaya gayret ediyorum belkide inanmazsınız 350 liralık benzin aldım şimdiye kadar ve halen 180 km yol yapabilirsiniz diyor benim zencefil :)
arabanın ruhundan herhalde (yada benim ruhumdan mı bilemiyorum :D ) sürekli yüksek devir ve hız istiyor sanki. 3 bin devir ve üzerinde vites geçişleri seri ve rahat ama araba bence kalkış haricinde kesinlikle 1. vitesi istemiyor.

_________________
Resim Resim Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2013 16:39 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
1. vitesi istemediğine kesinlikle katılıyorum. 2000-2500 devir altında vites değiştirmek çok sarsıntılı oluyor... Birçok kişide de anladığım kadarı ile aynı fikirde...

Buna geri viteside ekleyebiliriz sanırım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2013 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012 22:56
Mesajlar: 163
Şehir: Ankara
İsim: Feridun
Araç: Yaptık işte bişeyler
Meslek: Turizm
Yaş: 43
@selymus;

Otomobiliniz hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Arabayı aldığımda ( Nisan 2012) Ziebart yaptırmıştım ve sonraki sene yenilettim. Bundan sonra kolay kolay başka koruma yaptırmam herhalde, biraz tuzlu olmasına rağmen aracım hala ilk günkü gibi duruyor. Temmuz'da tekrar yenilenecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2013 15:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
mesut taşdemir yazdı:
Durmadığınız sürece zaten yürüyen bir araç 1. vitese alınmaz...
Süspansiyon için aracınızın lastik basınçlarına baktırın her nedense (sanırım gemide sarsılmasın diye) lastik basınçları inanılmaz yüksek oluyor.
Hayırlı olsun hocam


1.vitese yürüyen araç alınmaz demişsin fakat hiç İstanbul trafiğinde 2-3 saat 10 km yol alarak araç kullandın mı ?
Ha birde duran araç zaten 1.vitese alınmaz boşa/rolantiye alınır...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2013 21:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Vitesin bulunması gereken konum tamamen motorun o anki dönme hızı ve aracın tekerleklerinin dönme hızı ile alakalıdır.
Uygun devir olduğu sürece istediğiniz vitese alabilirsiniz. Benim çok çok çok defa 2'den 1'e almışlıgım var. Ama dediğim gibi devrin buna uygun olmasi lazım aksi halde araç birazcık sarsılabilir :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2013 22:57 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
mesut taşdemir yazdı:
AnakinSkyWalker yazdı:
mesut taşdemir yazdı:
Durmadığınız sürece zaten yürüyen bir araç 1. vitese alınmaz...
Süspansiyon için aracınızın lastik basınçlarına baktırın her nedense (sanırım gemide sarsılmasın diye) lastik basınçları inanılmaz yüksek oluyor.
Hayırlı olsun hocam


1.vitese yürüyen araç alınmaz demişsin fakat hiç İstanbul trafiğinde 2-3 saat 10 km yol alarak araç kullandın mı ?
Ha birde duran araç zaten 1.vitese alınmaz boşa/rolantiye alınır...


Hocam haklısınız ama 1. vites çok büyük bir orana sahip olduğu için 2 den 1 düşmek yerine fren boş vites ikilisi daha sağlıklı araç durduğu zaman 1. vitesten başlanır diye biliyorum.
Saygılar.


Tamam aracı kaldırırken tabiki 1.vites ona itirazım yok zaten kimse itiraz etmez sanırım. Benim demek istediğim trafikte 1.vites de yarı debriyaj çok gitmek zorunda kalınıyor. İstanbul da trafik malum. 2.viteste düşük hızda gitmek lancer'da biraz zor. Aracın rolantisi çok çabuk düşüyor ve stop etmek için can atıyor araç. 1. viteste bu sıkıntı yaşanmıyor yada daha az yaşanıyor. Sıkışık trafikte lancer'ın çok yakmasının sebeplerinden birininde bu olduğunu düşünüyorum.

Normalde sıkışık trafikte çok az frene basıp aracı yürütmeye çalışırım. Aracı akıtma diyorlar. O şekilde kullanırım fakat yinede çok sıkışık ve hafif meyilli/yokuşlu yollarda 1.vites üstüne çıkamıyorum. Araç devrini almadığından bırakıyor kendini...

Diğer lancer sahibi arkadaşlarda yoruma katkıda bulunabilirler :roll:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2013 23:02 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
toygun yazdı:
Vitesin bulunması gereken konum tamamen motorun o anki dönme hızı ve aracın tekerleklerinin dönme hızı ile alakalıdır.
Uygun devir olduğu sürece istediğiniz vitese alabilirsiniz. Benim çok çok çok defa 2'den 1'e almışlıgım var. Ama dediğim gibi devrin buna uygun olmasi lazım aksi halde araç birazcık sarsılabilir :)


1 den 2'ye 2'den 1'e geçişler en heycanlı anlar benim için :lol:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2013 14:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2. vitesten 1. e alırken gaza dokunuverin yalandan da olsa devir hafif yükselsin kolay geçer. Tabi bunu iyi ayarlamak lazım ama.

Verin ara gazı geçer o vites... :D

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2013 14:44 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
nightmare115 yazdı:
2. vitesten 1. e alırken gaza dokunuverin yalandan da olsa devir hafif yükselsin kolay geçer. Tabi bunu iyi ayarlamak lazım ama.

Verin ara gazı geçer o vites... :D


Benzer yöntemlerim var benimde :LOL: Bu yöntemide keşfetmiştim saolun :) Birde 2.viteste boşa alıp sonra 1. vitese alma var. Bir tane daha; debriyajda biraz daha uzun tutup devrin düşmesini beklemek ve araç biraz daha yavaşladığında 2'den 1'e almak.

Varmı ekleyecek ? :twisted:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2013 15:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Son olarak da vites illa geçmem diyorsa ayağı gazdan çekip, vites kolunu ayak ile itme sonucu vitese geçirebilirsiniz :D :D
( tabii ki saka yapıyorum )

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2013 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2013 12:13
Mesajlar: 2
İsim: selim
Araç: lancer 2013 1.6 sedan
Meslek: inş. müh.
iyi dilekleriniz ve yanıtlarınız için teşekkür ederim.
vites konusu istanbul'da biraz tartışma konusu. ben de 1 ile gitmeye alışık değilim. dizelde bile durma noktasında trafikte 2 ile rahatça gidebiliyordum. ama lancer farklı geldi biraz. neyse alışacağız.

bu arada araçta usb girişi yok sanıyorum. ben alarmlı aldığım için torpidoda o bölümde alarm sensörü var. daha sonra detaylı bakmadım gerçi ama bakalım. aklımda öyle kaldı. gece kontrol edeceğim eve dönerken.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2013 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
_opeth yazdı:
Kasayi alt devirlerde kaldirmakta biraz zorlaniyor arac. Yada vites oran farkliligindan dolayi dur kalk trafige uygun degil pek.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk


hadi birinci vites neyse, spor sürüş keyfi, 40-50 km hıza kadar 1.viteste çıkabiliyor.

Ama geri vitesi anlamıyorum yani, geri geri 60 km'e hıza çıkmak kimin ne işine yarayacak, niye bu kadar küçük dişli oranı var bilemedim :unknown:

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2014 15:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
zencefille ilk uzun yol tecrübem. ankara tokat arası yolda mola verene kadar yaklaşık 2,5 saat boyunca durmadan yol aldım. aracı hiç kasmadan sakin bir kullanımla ve yolun gerektirdiği hızlarda ama genelde 120 civarı kullandım. hava sıcaklığı eksili derecelerde ve yolun büyük bir kısmı buz tutmuştu. olumsuz hava ve yol koşullarına rağmen aracın yol tutuşu gerçekten çok güzeldi. zaman zaman ani hızlanmalara ve frenlemelere verdiği tepkiler çabuk, savrulmasız ve güven vericiydi. bence uzun yolda sürücüsünü yoran bir araç değil kesinlikle. birde ortalama yakıt ve hızım ne olur diye merak ediyordum. mola verdiğimde benimde gördüğümü sizlerlede paylaşmak istedim. :D

Resim

_________________
Resim Resim Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2014 15:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Yaw he he :hıhı: İşte kendini sevdiriyor keretalar :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2014 00:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2014 16:30
Mesajlar: 10
Şehir: ANKARA
İsim: Pınar
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT
Meslek: Üniversite Mensubu
Kan grubu: BRH-
Yaş: 30
Merhaba,
Bu aracın aynısının siyahını yarın teslim alıyorum inşallah. Kaskoyu halledebilirsem tabii. Gerçekten aracın performansını çok merak ediyorum. Peugeot 406 Coupe 2.2'den sonra Lancer nasıl olacak acaba? Umarım debriyaj yeterince derindir, Peugeot'da öyleydi. Sertlikle ilgili sorun yaşayacağımı sanmam yani.
Bu arada ben 30 Aralık'ta aldım, fiyatlar çok yakın. Zam gelmeden kapattık neyse ki. Günsa'yı spoiler'a ikna edemedim ama. Cam filmi, park sensörü, paspasa yetindik.

Yarın alabilirsem ilk yorumları yazacağım. Tabii bayiiden eve geliş yolunu da bulmam lazım... Pek Ankaralı sayılmam...

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın...


(Bu arada yeni üyelerin özel mesaj çekememesi çok çekilmez olmuş. Araç sahiplerine sormak istediğim detaylı sorular oluyor, her şeyi uluorta mı yazacağız böyle?)

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2014 01:49 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aracınızı hayırlısıyla aldıktan sonra yorumlarınızı ve aracın resimlerini paylaşırsınız artık :)

Hevesinizi kırmak istemem fakat 2.2 litre 406 Coupe kadar performans yada atiklik beklemeyini kendinizi şimdiden hazırlayın. Motor gücü olarak çok farklı iki araç. Fakat ilk kalkış dışında sizi üzmeyecekdir. Debriyaj fransız arabaları kadar uzun değil. Kısa ve yumuşakdır. Hızlı vites değiştirebilirsiniz. Kısaca daha spor bir debriyaj var.

Bu arada yeni üye olmanız özel mesaj atmanıza engel değil bildiğim kadarıyla. Kullanıcı kontrol paneline girdiğinizde solda özel mesajlar diye bir link olması gerek. Ona tıkladığınızda gelen sayfada kullanıcı ismini girip altındaki butondan ekle diyerek mesaj yazıp gönderebilirsiniz. Umarım açıklaman yeterli olur. Sıkıntı devam ederse bu konuyla ilgili bir entry girersiniz. Moderator arkadaşlarda ayrıyeten yardımcı olurlar sanırım.

Hayırlı olsun aracınız...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2014 03:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2014 16:30
Mesajlar: 10
Şehir: ANKARA
İsim: Pınar
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT
Meslek: Üniversite Mensubu
Kan grubu: BRH-
Yaş: 30
Teşekkürler iyi dilekler için.

Mesaj olayını bir kurcalayayım öyleyse. "Buna izniniz yok" gibi şeyler yazdı da. Şaşırdım.

Önceki aracım kadar performans beklemiyorum. Zaten segmentler de çok farklı. Hem performansın bedelini de ağır ödüyordum, 10.5'in altında tüketim görmedim ekranda. :) Yokuş aşağı boşa alma yöntemini son zamanlarda sık kullanır olmuştum. Lancer daha ortalama bir araç. Eski kasa Polo ve Clio kullanmıştım bir iki sefer, debriyaj beni inanılmaz şaşırttı. Böyle küçücük gibi, basıyorsun, daha yarısında çat diye sonuna geliyormuşsun gibi.

1 hafta içinde fotoğraf ve izlenimlerimi paylaşmak dileğiyle o zaman...

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 67 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye