Zaman: 07 Kas 2025 23:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2014 16:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2014 14:51
Mesajlar: 86
Şehir: Muğla/İstanbul
İsim: Canberk
Araç: Henüz yok :\
Meslek: ASKER
Kan grubu: B+rh
Yaş: 25
faruk_sarac yazdı:
zaten leon 1.6 audi a3 1.6 golf 1.6 octavia 1.6 birebir aynı motorları var.gerçi şu anda tsi lere geçtiler daha üretilmiyor heralde.
ama kısa şanzımanda kalkışlarda işe yarıyor.
istanbul park yolunda 3.18 ci ile yaptığımız rolling de ben geçmiştim :).



Evet işe yarıyor :) çabuk hızlanıyor ama devir çabuk bitiyor... herşeyin bir artası bir eksisi var :)

_________________
SEN GTI'INI İTEKLE BEN GELİYORUM MİVEC'LE... :D :thumb:


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2014 20:37 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
1.8 CVT uzun yolda 140km/h vb. hızlarda sorunsuz ve oldukça ekonomik değerler sunuyor.

Ben sürekli 250-260 arasında ip gibi gitmek istiyorum derseniz, şuanki aracımdan alacaksınız :)

Şuanki aracım Quattro ve 200 beygir.
Ona rağmen 1.8 CVT çok keyifli ve yeterli performansa sahipti diyorum. Gerisini siz düşünün.

HTC Incredible S cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2014 22:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2014 14:51
Mesajlar: 86
Şehir: Muğla/İstanbul
İsim: Canberk
Araç: Henüz yok :\
Meslek: ASKER
Kan grubu: B+rh
Yaş: 25
Evo34 yazdı:
1.8 CVT uzun yolda 140km/h vb. hızlarda sorunsuz ve oldukça ekonomik değerler sunuyor.

Ben sürekli 250-260 arasında ip gibi gitmek istiyorum derseniz, şuanki aracımdan alacaksınız :)

Şuanki aracım Quattro ve 200 beygir.
Ona rağmen 1.8 CVT çok keyifli ve yeterli performansa sahipti diyorum. Gerisini siz düşünün.

HTC Incredible S cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi




Sen öyle diyorsan doğrudur erhan abi cvt yi iyi bilenlerdensin :thumb: .. zaten cvt nin normal bir sanzımana göre daha ekonomik olduğunu okumuştum yüksek suratte :)

_________________
SEN GTI'INI İTEKLE BEN GELİYORUM MİVEC'LE... :D :thumb:


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2014 03:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Evo34 yazdı:
Ona rağmen 1.8 CVT çok keyifli ve yeterli performansa sahipti diyorum. Gerisini siz düşünün.


yok abi yok, aldırcan sen bana bunu o olcak :kır:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2014 04:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
CVT şanzuman yüzünden sabit devirde yürüyor araç.
Yakıtta Ekonomik ,fakat dayanıklı bir şanzuman türü değil malesef.
Tercih meselesi bu işler. Altınızdaki araçlar aile arabası kıvamında araçlar.
Heyecan arıyorsanız CZT ve muadili hot hatch'lere ya da daha üst araçlara bakmanızı öneririm.
En azından amacı performansa yönelik araçlar. Hepsi bir arada olsun diyorsanız da kesenin ağzını açacaksınız :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2014 05:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Beyler devir sabit kalsın araç hızlansın dıyorsanız illa CVT sanzumana gerek yok. Ben debriyaj balatasini değiştirmeden önce de böyle hızlanıyordum :D :P

Her ne kadar manuel'ci olsam da CVT'yi merak ediyorum

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2014 13:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2014 14:51
Mesajlar: 86
Şehir: Muğla/İstanbul
İsim: Canberk
Araç: Henüz yok :\
Meslek: ASKER
Kan grubu: B+rh
Yaş: 25
toygun yazdı:
Beyler devir sabit kalsın araç hızlansın dıyorsanız illa CVT sanzumana gerek yok. Ben debriyaj balatasini değiştirmeden önce de böyle hızlanıyordum :D :P

Her ne kadar manuel'ci olsam da CVT'yi merak ediyorum





HEHEHEHHEHE :D süpermiş.. :thumb:

_________________
SEN GTI'INI İTEKLE BEN GELİYORUM MİVEC'LE... :D :thumb:


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2014 12:33 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
4g92p yazdı:
CVT şanzuman yüzünden sabit devirde yürüyor araç.
Yakıtta Ekonomik ,fakat dayanıklı bir şanzuman türü değil malesef.
Tercih meselesi bu işler. Altınızdaki araçlar aile arabası kıvamında araçlar.
Heyecan arıyorsanız CZT ve muadili hot hatch'lere ya da daha üst araçlara bakmanızı öneririm.
En azından amacı performansa yönelik araçlar. Hepsi bir arada olsun diyorsanız da kesenin ağzını açacaksınız :)


Dostum, Öncelikle çoğumuz çocuklu aileleriz veya o yoldayız.
Amacımız hem aileyi güvenle taşımak, hemde biraz olsun eski heyecanları unutmamak devam ettirmek.

Aracın Şanzımanı Jatco üretimi.
Öyle kolay kolay sorun çıkaracak bir şanzıman değil.
Jatco örneğin MK3 Mondeo dizele de şanzıman yaptı. Torku 350Nm. Bir tane sorunlu şanzıman göremezsin.
Ha keza ben Türkiye'de henüz 1.8 CVT aracında şanzıman sorunu ile karşılaşanı hiç görmedim.
Amerika'da aynı şanzıman daha güçlü araçlarda kullanılıyor ;)

Ayrıca bu şanzımanı Audi'de kullanıyor.
Adını Multitronic diyerek kullanıyor ve çalışma prensibi de aynı(devir sabit kalarak).

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2014 13:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
hacı dizel olayı farklı. aynı ford C-max dizel araçlarda kullandığı cvt yüzünden çok sıkıntı çekti sonra da zaten cvt olayını bıraktı. zira cvt en azından o dönem için o torku kaldıramıyordu. ama bizim araçlar için bir şüpheniz olmasın. daha önceki kendi incelemelerimde de bahsetmiştim amerikadaki 2.4 litrelik lancer araçlarda da bu şanzıman kullanılıyor. o motorun torku doğal olarak daha fazladır. incelediğim kadarıyla da bu konuda bir şikayete de rastlamadım sitelerde. sadece çok soğukta vites geçişlerinin hemen gerçekleşmediği ile ilgili bir şeyler vardı. cvt'de vites geçişi mi var derseniz yani normal sürüşteki gibi değil biraz daha devirleniyor demek istedim.
ancak son dönemde mesela Subaru firması outback dizel aracına, forester 2.0 turbo ve yeni çıkan WRX aracına ,torklar 350-400 Nm arası, cvt şanzıman koydu. deek ki artık daha güçlü motorlara da konulmaya başlandı teknolojik ilerleme ile. ama Subaru eskilerin tersine audinin kullandığı gibi metal lamelli kayış değil de zincir tarzı bir parça kullandı.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2014 20:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2014 14:51
Mesajlar: 86
Şehir: Muğla/İstanbul
İsim: Canberk
Araç: Henüz yok :\
Meslek: ASKER
Kan grubu: B+rh
Yaş: 25
Bugün türkiyenin tanınan oto sitesinde Yeni forester 2.0 turbo testini okudum araç 2.0 turbo 240 beygir 350 nm tork ve CVT şanzıman :) buda CVT nin yüksek torka dayanıklı olduğunu gösteriyor.. :) ama Turbo ve 240 beygir bir araç olmasına rağmen CVT nin nimetlerini görüyoruz ortalama 11 lt sert sürüşte ise 14 ltre yaktığını yazmışlar. ağırlığı 1613 kg olan ve bunun üstüne sürekli 4x4 olan 240bg lik bi araba için kabul edilebilir bir değer bence çünki beygirinden önce sürekli 4x4 olması bile yakıt tüketimini belli şekilde artırır ama CVT sayesinde kabul edilir bir tüketime sahip olmuş.

_________________
SEN GTI'INI İTEKLE BEN GELİYORUM MİVEC'LE... :D :thumb:


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2014 21:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Ama o cvt bizim 1.8'lerdeki tip değil. Lamelli kayış var mitsuda. Subaruda zincir var.
Ben şahsen 2.0 xt gibi bir araca otomatik vitesi yakıştıramadım hiç. Yine de en kötüsü değil.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2014 21:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2014 14:51
Mesajlar: 86
Şehir: Muğla/İstanbul
İsim: Canberk
Araç: Henüz yok :\
Meslek: ASKER
Kan grubu: B+rh
Yaş: 25
sinir kupu yazdı:
Ama o cvt bizim 1.8'lerdeki tip değil. Lamelli kayış var mitsuda. Subaruda zincir var.
Ben şahsen 2.0 xt gibi bir araca otomatik vitesi yakıştıramadım hiç. Yine de en kötüsü değil.



Peki CVT de zincirli sistemmi daha dayanıklı oluyor yoksa mitsudaki gibi Lamelli kayış sistemmi?

_________________
SEN GTI'INI İTEKLE BEN GELİYORUM MİVEC'LE... :D :thumb:


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 32 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye