Zaman: 08 Kas 2025 05:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 20:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Arkadaşlar herkese merhaba, viewtopic.php?f=12&t=8090
daha öncesinde mart 2014 de lancer ı ilk aldığımızda aradığım parçalar için bi konu açmıştım. Verdiğiniz tüm bilgiler için öncelikle teşekkür ederim. Lakin yaşadığım sorunlar parça bulamama gibi bir sorununun çok çok üstünde. Öncelikle aracı aldıktan sonra yaşadıklarımı kısa bi hikaye olarak anlatmak istiyorum.
Şubat da aracı babam aldı sanayi de görüp. Mart gibi kullanmaya başladık. En başta bir kaç problemi vardı halledildi. Soğukta çalışmama gibi bir sorunu vardı çok uğraştık ama pek bi yol katetemedim. Nisan ayından sonra havalar isindikca arabanın çalışmama sorunu da bitti. 5 aya yakın bir süre tek bir kere sorun çıkarmadan, sürekli lpg de bırakarak çok keyifli kullandım arabayı. (Tabiki bi kaç günde bir benzine alıp biraz dolaşıyordum) sonra ekim ayı geldi. Araba sabahları zor calismaya başladı. Kasım dan sonra sabahları sadece vurdurarak çalışır oldu. Sürekli ustaya gidip ateşleme olsun motor olsun sürekli inceledik. Yalnız araba bir kere çalışınca vurdurarak da olsa, bir daha gün içinde problem çıkarmıyordu. Ustaya götürdüğümüz de biraz kontrol edip oldu diyip geliyorduk. 2 gün sonra sabah yine çalışmıyordu. Böyle böyle 1 ay daha geçti. Ama sürekli stres, sürekli problem. Aralık ayının başında marş motoru sıkmaya başladı. Kontağı çevirdiğim de sanki akü bitmiş gibi, sıkışıyordu. Mars motorunun kömürleri, yatağı ve rötor u değişti, düzeldi. Sonra 2 gün sonra yine aynı. Yolda kaldım, arabayı vurdurarak çalıştırıyor, sonra bir daha çalıştırmak istediğim de sanki marş motorunun parçaları değişmemiş gibi yine sıkışıyordu. Aralık ayının ortalarında gece çalıştırmak istedim çalışmadı sıkıştı. Vurdurarak çalıştıralım dedim olmadı. Sabah usta geldi, (burası çok ilginç tek mars da çalıştı.) Motor un içinde ki conta yi değiştirelim su alıyor dedi. Bu fikir de kendi fikri değildi kalfasının fikriydi ama aylardır süren sorunlardan sonra çözüm üretemeyince bu fikir geldi. Conta değişti, olmadı. Sıkışma devam ediyor. Motor da hiç bir şey yok sadece marş dan olabilir dedi, komple mars motoru aldım kore malı. Güzel bi para bayılıp taktik, düzeldi. Sıkışma yok. Lakin sabah çalışmama yine devam ediyor. Bu olaylar olurken dönem dönem suç lpg ye atıldı lpg beyni değişti lpg gaz kesici değişti fakat nafile. Karbüratör dendi, yaşadığım bölge de en ünlü karbüratör ustasına gittim, karbüratör de tek sorun yok dedi ayar yaptı araba canavar. Ama sabah yine çalışmıyor. Napsak calismiyor. Oldu ki vurdururak veya bi şekilde denk geldi çalıştı. Bi daha sorun çıkarmıyordu. Son olarak arabanın otomatik jiklesi iptal edildi, su alıyormuş araba yolda giderken birden kendi kendine 40.000 devirde çalışıyordu, iptal edildi. Karbüratör de sorun yok. Ama araba sabah calismiyor.
Özetlemek gerekirse sorun arabanın soğuk hava da çalısmamasi.
Değişen parcalar; lpg beyni, lpg gaz kesici, marş motoru, röle kabloları, motor contası,akü, karbüratör ayarı, önce jikle ayarı sonra jikle nin iptal edilmesi.
Son durum; araba soğuk hava da ne olursa olsun calismiyor. Kontak anahtari dendi, sonuna kadar çevirip marş yaptirilinca temassizlik oluyor dendi, gözümün önünde denendi, evet motor sıcak iken hakikaten doğru sanki yarım bırakınca temas ediyor alıyor gibiydi. Ama soğukta çalışmama hala devam ediyor. Yani denenmeyen yol, dusunulmeyen çözüm kalmadı bizde. Bu yüzden buraya yazmak istedim. Arabayı satmak da istiyorum artık çünkü beni çok bunalttı. Biraz uzun oldu kusura bakmayın, gerçekten yardımlarınızı bekliyorum. Herkese çok teşekkür ederim şimdiden iyi forumlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 20:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Arkadaşlar biraz uzun oldu biliyorum ama gerçekten yardımlarınız fikirleriniz çok önemli ben artık işin içinden çıkamıyorum, bi fikir çözüm arıyorum.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Radyatör suyunuzu yeniledinizmi antifrizli olarak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Evet antifiriz koyduk. O da radyatör ü tıkadı araba sıcak hava vermiyor içeriye. Ama çalışmama ile ilgili olarak antifiriz de değişti.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
Ferhan bey aracınızda krank devir sensörü varmı bilmiyorum anlattığınız sorunları 92 model opel vectrası olan bir arkadaşım yaşadı ustanıza bu parçayı sorun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Hakan bey teşekkür ediyorum cevabınız için ama krank devir sensörü bizim aracimizda bulunmamaktadır.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Ersin bey çok teşekkür ediyorum cevabınız için ancak koyduğumuz yağ 15/40 ayrıca soğuk hava da zaten calismiyor sonradan geç ısınsa anlarım sanırım başka bi sorun var

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Rahmetli tempram da aynı sorunu çok yaşadım lpg su ısınmadıktan sonra sağlıklı çalışmaz akşam STOP eder iken benzine geçin karbüratörde gaz kalmasın sabah çalıştırın sonra sorun varmı herşey normal ise çalışır

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
2.si karbüratör lpgde devre dışı kalıyor

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
ferhan yazdı:
Hakan bey teşekkür ediyorum cevabınız için ama krank devir sensörü bizim aracimizda bulunmamaktadır.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Motor kodunuz 4G15 ise var böyle bir parça
Mitsubishi Lancer Crank Angle Sensor - CB 6/90-5/92 4G15 4 Cyl 1.5L EFi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Tahminimce lpgyi üstten beslemişlerdir mikser oradadır yani bunun yerine motor ile karbüratör arasına yaprak mikser bulabilirseniz çok fark eder

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Sevgili Murat Bey çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için. Söylediklerinize tamamen katılıyorum ancak arabamız benzin de calışmıyor, lpg de hava soğuk iken zaten hiç çalışmıyor ki artık lpg de bırakmıyorum aracı. Yani asıl sorun benzin de çalışmaması.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Benzinde çalışmıyorsa karbüratörde sorun yok diyorsanız distribütör kapağı ve içindekiler ne alemde baktınızmı

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
http://www.zhome.com/ZCMnL/PICS/hesitat ... ation.html

Bu sayfayı inceleyebilirseniz detaylı bir şekilde bilgi verilmiş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
muratyayla yazdı:
Benzinde çalışmıyorsa karbüratörde sorun yok diyorsanız distribütör kapağı ve içindekiler ne alemde baktınızmı

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Karbüratör ustası da ilk olarak bunları sordu ve kendisi de kontrol etti ateşleme modüllerini, herhangi bi sorun yok dedi. Distribütör kapağı ile ilgili başka nasıl bi sorun olabilir?

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Hakanatman yazdı:
ferhan yazdı:
Hakan bey teşekkür ediyorum cevabınız için ama krank devir sensörü bizim aracimizda bulunmamaktadır.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Motor kodunuz 4G15 ise var böyle bir parça
Mitsubishi Lancer Crank Angle Sensor - CB 6/90-5/92 4G15 4 Cyl 1.5L EFi

Motor kodunu şuanda bilemiyorum internetten baktığım da da cok sağlıklı bilgilere ulaşamadım ancak bunu ustaya soracağım. Peki bu parça eğer var ise nasıl bir problem çıkarmış olabilir? Arkadaşınız opel ile yaşamıştı sanırım benim sorunuma benzeyen sorunları.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 10:59
Mesajlar: 54
İsim: Hakan ATMAN
Araç: 2010 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 30
Araç durduktan sonra 3-4 saat çalıştırılmadığında bir türlü çalışmıyordu ve vurdurarak çalışıyordu sizin gibi bujileri kabloları , lpg beyni vs bir çok şeyi kontrol ettiler sonunda bahsedilen parça değiştirildi saat gibi işliyor araç.

A bad crank position sensor can worsen the way the engine idles, the pistons fire, or the acceleration behavior. If the engine is revved up with a bad or faulty sensor, it may cause misfiring, motor vibration or backfires. Accelerating might be hesitant, and abnormal shaking during engine idle might occur. In the worst case the car may not start.

The first sign of crankshaft sensor failure, usually, is the refusal of the engine to start when hot but will start again once the engine has cooled.

Bu kısım krank devir sensörünün ne işe yaradığını anlatan sayfadan alıntıdır.
Basitçe çevirmek gerekirse bozulmuş bu krank devir saati belirtisi aracın çalışmaması...


En son Hakanatman tarafından 11 Şub 2015 21:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Peki vurdurarak çalıştırmada çok rahat çalışıyormu benzinde

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Hakanatman yazdı:
Araç durduktan sonra 3-4 saat çalıştırılmadığında bir türlü çalışmıyordu ve vurdurarak çalışıyordu sizin gibi bujileri kabloları , lpg beyni vs bir çok şeyi kontrol ettiler sonunda bahsedilen parça değiştirildi saat gibi işliyor araç.

Gerçekten çok ilginç söylediğiniz parçayı ilk defa duyuyorum 1990 model 1.5lx model lancer da olduğunu da hiç düşünmemiştik. Bunu kesinlikle ustama soracağım çünkü hikayeniz anlattığınız kadari ile benim hikayem ile oldukça örtüşmekte.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
muratyayla yazdı:
Peki vurdurarak çalıştırmada çok rahat çalışıyormu benzinde

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok güzel bi soru gerçekten ama net bir şey söyleyemiyorum çünkü genel itibari ile evet henüz tekerlekler dönmeye başladığı andan itibaren debriyajı bırakıp gaza dokunmamla birlikte çalışıyordu. Ancak bugün örneğin çalışmadı. Çalışır gibi oldu ama hemen STOP etti.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye