Zaman: 27 Eki 2025 21:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 13:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Arkadaşlar her kafadan farklı ses çıkıyor. Otomatik lancerda örneğin kırmızı ışıkta bi 20 saniye beklememiz gerekiyor. Bu durumda aracı boşa alarak mı beklemeliyiz yoksa drive seçeneğinde mi beklemeliyiz ?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2015 11:26
Mesajlar: 55
İsim: Ali
Araç: Bektaş
Meslek: Kimya Müh.
Kan grubu: ORh+
Yaş: 32
fakat duruş sırasında D deki devir N deki devirden daha düşük. Aynı şeyi bende düşünmüştüm fakat gerçekte olan bu şekilde. yani duruşlarda Nye alınca devir göstergesi az da olsa artmakta.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Ben çok yakmasından felan bahsetmiyorum. Keçelerde oluşabilecek olumsuz durumdan bahsediyorum.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:09 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Triptoniklerde yarım debriyaj yapmasın diye boşa almak (N) uygundur diye biliyorum. Tam otomatiklerde ise tam tersi diye... Yani tam otomatik bir aracın ışık v.s. gibi durumlarda dururken boşa (N) yada parka (P)'ye alınması doğru değil diye aklımda kalmış...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Araç tam otomatik. Kesin bilgisi olan bi arkadaş var mı ?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:44 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Yeni şanzımanlar bu işi kendiliğinden yapıyorlar zaten.
Gözleminiz, yani D'deki devir düşüklüğünün sebebi de budur.
Araç belli bir saniye durduğu zaman, D modunda b,le olsa araç kendini boşa alır(çok istisna şanzımanda böyle değildir, onlarda eski tiptir).

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Ben çok araştırmıştım otomatik lancer kullanıyor iken, kimse N ye almayı tavsiye etmiyor çünkü yağlama yapılmıyor, sadece araç çekileceği zaman N konumuna alınıyor. 20 sn için D de kalması lazım, uzun süreli duraklamada P ye alınmalı yazıyordu forumlarda hep. İleride yeniden otomatik araç kullanma düşüncem var benim de merak ettiğim bir konudur. Ayrıca şanzuman zarar görmesin diye araç park edilirken, El freni çekilir, vites N ye alınır, ayak frenden çekilir, sonra vites P ye alınır diye okumuştum.

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
tork konvertörlü otomatik araçlarda 1dk dan daha fazla süre durulacaksa boş (N) konumuna almak mantıklı, bu sistem yağ basıncı ile çalıştığından özellikle sıcak havalarda şanzıman yağı ısısının artmasını önlemiş oluruz, bu da yağ ömrünü uzatır.
ama aynı araçla yokuş aşağı inerken vitesi kesinlikle boş (N) konumuna almamak gerekiyor, (N) de sistem yağlama yapmadığından tork konvertörü içerisinde ki hareket eden parçalar hızlı bir şekilde aşınacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 17:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
İşte dediğim gibi her kafadan farklı ses çıkıyor gerçekten. Doğru olan nedir hangisine inanmalıyız bizde bu konuda bir arada bir derede kalıyoruz.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 17:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Eki 2015 01:04
Mesajlar: 31
İsim: Kurumahmutoğlu
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 30
2008 ve sonrası için Mitsubishi Lancer kullanma el kitabından: (OTOMATİK ve CVT ŞANZIMAN İÇİN)

Bekleme
Trafik lambaları gibi kısa bekleme süreleri için araç viteste ve fren pedalına basılarak sabit tutulabilir. Motor çalışır durumda daha uzun bekleme süreleri için, aracı servis freni ile sabit tutarken, vites kolunu, “N” (BOŞ) konumuna getirin, el freni çekin.

DİKKAT
-Aracı bir yokuşta asla gaz pedalı ile viteste iken hareketsiz tutmayın, her zaman el freni ve/veya fren pedalını kullanın.

Park
Aracı park etmek için önce tamamen durdurun, el frenini tam olarak çekin ve sonra vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirin. Aracınızı gözetim altında olmadan bırakacaksanız, her zaman motoru durdurun ve kontak anahtarını yanınıza alın.

NOT
-Yokuşta vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirmeden önce el frenini çektiğinizden emin olun. El frenini çekmeden önce vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirirseniz daha sonra aracı kullandığınızda vites kolunun “P” (PARK) konumundan çıkarılması zor olabilir ve vites koluna büyük bir kuvvet uygulanmasını gerektirebilir.

“N” (NEUTRAL - BOŞ)
Bu konumda vites boştadır. Bu düz vitesteki boş konumu ile aynıdır ve sadece trafikte sıkışma gibi sürüş sırasında uzunca bir süre araç dururken kullanılmalıdır.



Görüldüğü gibi otomatik şanzımanda vites kolunu N'ye almak için gerekli gördükleri bekleme süresini kısa ve uzun diyerek ayırmış. Trafik lambasının beklenme süresini "kısa" olarak değerlendiriyorlar. Bu da 40 ila 90 saniye olarak varsayılabilir. Bundan daha uzun yani 1.5-2 dk.'yı aşan motor çalışır vaziyette beklemelerde vites kolunu N'ye alarak park freni uygulanması tavsiye ediliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 19:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Ben genellikle ışıklara geldiğimde N'ye alıyorum.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
kurumahmutoglu yazdı:
2008 ve sonrası için Mitsubishi Lancer kullanma el kitabından: (OTOMATİK ve CVT ŞANZIMAN İÇİN)

Bekleme
Trafik lambaları gibi kısa bekleme süreleri için araç viteste ve fren pedalına basılarak sabit tutulabilir. Motor çalışır durumda daha uzun bekleme süreleri için, aracı servis freni ile sabit tutarken, vites kolunu, “N” (BOŞ) konumuna getirin, el freni çekin.

DİKKAT
-Aracı bir yokuşta asla gaz pedalı ile viteste iken hareketsiz tutmayın, her zaman el freni ve/veya fren pedalını kullanın.

Park
Aracı park etmek için önce tamamen durdurun, el frenini tam olarak çekin ve sonra vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirin. Aracınızı gözetim altında olmadan bırakacaksanız, her zaman motoru durdurun ve kontak anahtarını yanınıza alın.

NOT
-Yokuşta vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirmeden önce el frenini çektiğinizden emin olun. El frenini çekmeden önce vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirirseniz daha sonra aracı kullandığınızda vites kolunun “P” (PARK) konumundan çıkarılması zor olabilir ve vites koluna büyük bir kuvvet uygulanmasını gerektirebilir.

“N” (NEUTRAL - BOŞ)
Bu konumda vites boştadır. Bu düz vitesteki boş konumu ile aynıdır ve sadece trafikte sıkışma gibi sürüş sırasında uzunca bir süre araç dururken kullanılmalıdır.



Görüldüğü gibi otomatik şanzımanda vites kolunu N'ye almak için gerekli gördükleri bekleme süresini kısa ve uzun diyerek ayırmış. Trafik lambasının beklenme süresini "kısa" olarak değerlendiriyorlar. Bu da 40 ila 90 saniye olarak varsayılabilir. Bundan daha uzun yani 1.5-2 dk.'yı aşan motor çalışır vaziyette beklemelerde vites kolunu N'ye alarak park freni uygulanması tavsiye ediliyor.


Çok yararlı bilgi teşekkürler. Bütün merak ettiklerimi özetlemiş.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 21:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Kurumahmutoğlu en doğru paylaşımı yapmış, söylediğim ile de örtüşüyor. Sadece uzun beklemelerde N de kalacağını bilmiyordum...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 21:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2016 21:53
Mesajlar: 36
İsim: aviator35
Araç: mitsubishi colt 1.5 DI-D İnform AMT
Meslek: Kamu
Yaş: 30
mesut taşdemir yazdı:
Tam otomatik araç daha doğrusu tork konverteri olan şanzımanlarda yağ sürekli durur vaziyette kavrama aşırı ısınır o yüzden n ye almakta fayda var tekrar ediyorum.



Colt için ne gerekli peki? Ben alıyorum hemen N'ye.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2016 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Amt de her daim boşa almak en yararlısı
Ama lamba yanar yanmaz vitese alacağım diye vitese koluna abanıp zarar vermeyin

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Otomatik lancer kullanmak
MesajGönderilme zamanı: 19 Oca 2016 20:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
40 saniye ve üzerinde, genelde N ye alıyorum. Hem şanzıman, hem ayağım dinlensin.
yazın sıcakta sürekli sıkışık trafikte gidiyorsam, 20 saniye için dahi N ye alırım, yağ biraz olsun soğumaya fırsat bulsun diye.

Parketme konusunda, Caner Karaman'ın dediği gibi yaparım her zaman. Aracı parkedince, şanzımanı N ye alıp el freni çekerim. freni bırakıp boşluğu alınca, o zaman P ye alıyorum. şanzımana sıfır yük biniyor. şanzıman ömrünün uzadığını düşünüyorum.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye