| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| Otomatik lancer kullanmak http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=11300 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
| Yazar: | harun101010 [ 18 Oca 2016 13:33 ] |
| Mesaj Başlığı: | Otomatik lancer kullanmak |
Arkadaşlar her kafadan farklı ses çıkıyor. Otomatik lancerda örneğin kırmızı ışıkta bi 20 saniye beklememiz gerekiyor. Bu durumda aracı boşa alarak mı beklemeliyiz yoksa drive seçeneğinde mi beklemeliyiz ? |
|
| Yazar: | alipasa [ 18 Oca 2016 15:02 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
fakat duruş sırasında D deki devir N deki devirden daha düşük. Aynı şeyi bende düşünmüştüm fakat gerçekte olan bu şekilde. yani duruşlarda Nye alınca devir göstergesi az da olsa artmakta. |
|
| Yazar: | harun101010 [ 18 Oca 2016 15:07 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Ben çok yakmasından felan bahsetmiyorum. Keçelerde oluşabilecek olumsuz durumdan bahsediyorum. |
|
| Yazar: | AnakinSkyWalker [ 18 Oca 2016 15:09 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Triptoniklerde yarım debriyaj yapmasın diye boşa almak (N) uygundur diye biliyorum. Tam otomatiklerde ise tam tersi diye... Yani tam otomatik bir aracın ışık v.s. gibi durumlarda dururken boşa (N) yada parka (P)'ye alınması doğru değil diye aklımda kalmış... |
|
| Yazar: | harun101010 [ 18 Oca 2016 15:22 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Araç tam otomatik. Kesin bilgisi olan bi arkadaş var mı ? |
|
| Yazar: | Evo34 [ 18 Oca 2016 15:44 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Yeni şanzımanlar bu işi kendiliğinden yapıyorlar zaten. Gözleminiz, yani D'deki devir düşüklüğünün sebebi de budur. Araç belli bir saniye durduğu zaman, D modunda b,le olsa araç kendini boşa alır(çok istisna şanzımanda böyle değildir, onlarda eski tiptir). |
|
| Yazar: | canerkaraman [ 18 Oca 2016 15:45 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Ben çok araştırmıştım otomatik lancer kullanıyor iken, kimse N ye almayı tavsiye etmiyor çünkü yağlama yapılmıyor, sadece araç çekileceği zaman N konumuna alınıyor. 20 sn için D de kalması lazım, uzun süreli duraklamada P ye alınmalı yazıyordu forumlarda hep. İleride yeniden otomatik araç kullanma düşüncem var benim de merak ettiğim bir konudur. Ayrıca şanzuman zarar görmesin diye araç park edilirken, El freni çekilir, vites N ye alınır, ayak frenden çekilir, sonra vites P ye alınır diye okumuştum. |
|
| Yazar: | zomuks [ 18 Oca 2016 16:36 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
tork konvertörlü otomatik araçlarda 1dk dan daha fazla süre durulacaksa boş (N) konumuna almak mantıklı, bu sistem yağ basıncı ile çalıştığından özellikle sıcak havalarda şanzıman yağı ısısının artmasını önlemiş oluruz, bu da yağ ömrünü uzatır. ama aynı araçla yokuş aşağı inerken vitesi kesinlikle boş (N) konumuna almamak gerekiyor, (N) de sistem yağlama yapmadığından tork konvertörü içerisinde ki hareket eden parçalar hızlı bir şekilde aşınacaktır. |
|
| Yazar: | harun101010 [ 18 Oca 2016 17:26 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
İşte dediğim gibi her kafadan farklı ses çıkıyor gerçekten. Doğru olan nedir hangisine inanmalıyız bizde bu konuda bir arada bir derede kalıyoruz. |
|
| Yazar: | kurumahmutoglu [ 18 Oca 2016 17:35 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
2008 ve sonrası için Mitsubishi Lancer kullanma el kitabından: (OTOMATİK ve CVT ŞANZIMAN İÇİN) Bekleme Trafik lambaları gibi kısa bekleme süreleri için araç viteste ve fren pedalına basılarak sabit tutulabilir. Motor çalışır durumda daha uzun bekleme süreleri için, aracı servis freni ile sabit tutarken, vites kolunu, “N” (BOŞ) konumuna getirin, el freni çekin. DİKKAT -Aracı bir yokuşta asla gaz pedalı ile viteste iken hareketsiz tutmayın, her zaman el freni ve/veya fren pedalını kullanın. Park Aracı park etmek için önce tamamen durdurun, el frenini tam olarak çekin ve sonra vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirin. Aracınızı gözetim altında olmadan bırakacaksanız, her zaman motoru durdurun ve kontak anahtarını yanınıza alın. NOT -Yokuşta vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirmeden önce el frenini çektiğinizden emin olun. El frenini çekmeden önce vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirirseniz daha sonra aracı kullandığınızda vites kolunun “P” (PARK) konumundan çıkarılması zor olabilir ve vites koluna büyük bir kuvvet uygulanmasını gerektirebilir. “N” (NEUTRAL - BOŞ) Bu konumda vites boştadır. Bu düz vitesteki boş konumu ile aynıdır ve sadece trafikte sıkışma gibi sürüş sırasında uzunca bir süre araç dururken kullanılmalıdır. Görüldüğü gibi otomatik şanzımanda vites kolunu N'ye almak için gerekli gördükleri bekleme süresini kısa ve uzun diyerek ayırmış. Trafik lambasının beklenme süresini "kısa" olarak değerlendiriyorlar. Bu da 40 ila 90 saniye olarak varsayılabilir. Bundan daha uzun yani 1.5-2 dk.'yı aşan motor çalışır vaziyette beklemelerde vites kolunu N'ye alarak park freni uygulanması tavsiye ediliyor. |
|
| Yazar: | ::ZaFeR:: [ 18 Oca 2016 19:04 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Ben genellikle ışıklara geldiğimde N'ye alıyorum. |
|
| Yazar: | harun101010 [ 18 Oca 2016 20:21 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
kurumahmutoglu yazdı: 2008 ve sonrası için Mitsubishi Lancer kullanma el kitabından: (OTOMATİK ve CVT ŞANZIMAN İÇİN) Bekleme Trafik lambaları gibi kısa bekleme süreleri için araç viteste ve fren pedalına basılarak sabit tutulabilir. Motor çalışır durumda daha uzun bekleme süreleri için, aracı servis freni ile sabit tutarken, vites kolunu, “N” (BOŞ) konumuna getirin, el freni çekin. DİKKAT -Aracı bir yokuşta asla gaz pedalı ile viteste iken hareketsiz tutmayın, her zaman el freni ve/veya fren pedalını kullanın. Park Aracı park etmek için önce tamamen durdurun, el frenini tam olarak çekin ve sonra vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirin. Aracınızı gözetim altında olmadan bırakacaksanız, her zaman motoru durdurun ve kontak anahtarını yanınıza alın. NOT -Yokuşta vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirmeden önce el frenini çektiğinizden emin olun. El frenini çekmeden önce vites kolunu “P” (PARK) konumuna getirirseniz daha sonra aracı kullandığınızda vites kolunun “P” (PARK) konumundan çıkarılması zor olabilir ve vites koluna büyük bir kuvvet uygulanmasını gerektirebilir. “N” (NEUTRAL - BOŞ) Bu konumda vites boştadır. Bu düz vitesteki boş konumu ile aynıdır ve sadece trafikte sıkışma gibi sürüş sırasında uzunca bir süre araç dururken kullanılmalıdır. Görüldüğü gibi otomatik şanzımanda vites kolunu N'ye almak için gerekli gördükleri bekleme süresini kısa ve uzun diyerek ayırmış. Trafik lambasının beklenme süresini "kısa" olarak değerlendiriyorlar. Bu da 40 ila 90 saniye olarak varsayılabilir. Bundan daha uzun yani 1.5-2 dk.'yı aşan motor çalışır vaziyette beklemelerde vites kolunu N'ye alarak park freni uygulanması tavsiye ediliyor. Çok yararlı bilgi teşekkürler. Bütün merak ettiklerimi özetlemiş. |
|
| Yazar: | canerkaraman [ 18 Oca 2016 21:31 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Kurumahmutoğlu en doğru paylaşımı yapmış, söylediğim ile de örtüşüyor. Sadece uzun beklemelerde N de kalacağını bilmiyordum... |
|
| Yazar: | aviator35 [ 18 Oca 2016 21:35 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
mesut taşdemir yazdı: Tam otomatik araç daha doğrusu tork konverteri olan şanzımanlarda yağ sürekli durur vaziyette kavrama aşırı ısınır o yüzden n ye almakta fayda var tekrar ediyorum. Colt için ne gerekli peki? Ben alıyorum hemen N'ye. |
|
| Yazar: | hero4262321 [ 18 Oca 2016 23:43 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
Amt de her daim boşa almak en yararlısı Ama lamba yanar yanmaz vitese alacağım diye vitese koluna abanıp zarar vermeyin |
|
| Yazar: | atmaca_seco [ 19 Oca 2016 20:17 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Otomatik lancer kullanmak |
40 saniye ve üzerinde, genelde N ye alıyorum. Hem şanzıman, hem ayağım dinlensin. yazın sıcakta sürekli sıkışık trafikte gidiyorsam, 20 saniye için dahi N ye alırım, yağ biraz olsun soğumaya fırsat bulsun diye. Parketme konusunda, Caner Karaman'ın dediği gibi yaparım her zaman. Aracı parkedince, şanzımanı N ye alıp el freni çekerim. freni bırakıp boşluğu alınca, o zaman P ye alıyorum. şanzımana sıfır yük biniyor. şanzıman ömrünün uzadığını düşünüyorum. |
|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|