Zaman: 01 Kas 2025 00:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2015 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Arkadaşlar merhaba;

2005 model lancer kullanıcısıyım, aracımda uzun zamandır yaşadığım bir problemin çözümünü buldum. Yaşadığım sorun 1500-2000 devirde hızlanmaya başlarken araba 2500 devire kadar silkeleme ve gaz yememe problemı yaşatıyordu. Yaklaşık 1 yıldır yaşadığım bu kronık problemi hangi ustaya gittiysem cozemedık. ateşleme bobini, bujı kablosu, bogaz kelebegi, bujiler... v.s denemediğim yol kalmamıştı. en sonunda problemin kaynağının motor üst kapagı ıle buji tupleri arasında kalan buji üst contasından kaynaklandığını anladım. yetkili servise vermiş olduğum buji üst conta ve orjinal buji siparişi ile yapmış olduğum 2-3 saatlik sonrasında problem çözüldü. 4 conta 52 tl 4 buji 60 tl

buji ust contanın görevi motor yağının buji tüplerine geçişini önlemek. zamanla bu contalar esneme yapısını kaybettiğinden dolayı görevini yerine getirememekte ve motor yağı buji kanalına geçmekte bu sebeple ateşleme problemi yaratmakta.Bobinlerin çift parçalı kısmından ateşleme kanalına yağ ulaştığı zaman düzensiz ateşlemeye sebep olmakta


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 11:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2015 14:51
Mesajlar: 64
İsim: Engin
Araç: Mitsubishi Colt Cz3
Meslek: Organizatör
Kan grubu: arh+
Yaş: 25
garip bir tespit, biri söylese motor yağının bujinin yanında ne işi var derdim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 14:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Evet tesbit edinceye kadar göbeğin catladı :), bazen kendi ustaniz olmalısınız, bir yıldır para ve zaman kaybettim, yine başka bir izlenim ve tahminim. Üst kapakta hava giriş ve çıkış hortumları bulunmakta, bu contalar eskidiği zman çıkış hortumundan gitmesi gereken havanın ufakta olsa bir miktarını bu contalardan kaçirmakta ve buda sanırım etkilemekte. Artık arabadan keyf almaya başladım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 22:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Engineer yazdı:
Arkadaşlar merhaba;

2005 model lancer kullanıcısıyım, aracımda uzun zamandır yaşadığım bir problemin çözümünü buldum. Yaşadığım sorun 1500-2000 devirde hızlanmaya başlarken araba 2500 devire kadar silkeleme ve gaz yememe problemı yaşatıyordu. Yaklaşık 1 yıldır yaşadığım bu kronık problemi hangi ustaya gittiysem cozemedık. ateşleme bobini, bujı kablosu, bogaz kelebegi, bujiler... v.s denemediğim yol kalmamıştı. en sonunda problemin kaynağının motor üst kapagı ıle buji tupleri arasında kalan buji üst contasından kaynaklandığını anladım. yetkili servise vermiş olduğum buji üst conta ve orjinal buji siparişi ile yapmış olduğum 2-3 saatlik sonrasında problem çözüldü. 4 conta 52 tl 4 buji 60 tl

buji ust contanın görevi motor yağının buji tüplerine geçişini önlemek. zamanla bu contalar esneme yapısını kaybettiğinden dolayı görevini yerine getirememekte ve motor yağı buji kanalına geçmekte bu sebeple ateşleme problemi yaratmakta.Bobinlerin çift parçalı kısmından ateşleme kanalına yağ ulaştığı zaman düzensiz ateşlemeye sebep olmakta


Aynı durum benim carismada da var, bütün ateşleme sistemi elden geçmesine rağmen silkeleme tam anlamıyla kaybolmadı. Dediğiniz gibi buji kablolarını çektiğimde ben de yoğun bir yağın üst kapak boşluğundan bobin kavalına yayıldığını fark ettim. Gerçi çok baktım bujilere kadar ulaşmamış ama yinde de bir şeylerin yolunda gitmediği belli. Acaba bahsettiğiniz durum bizim carismalar için de geçerli midir? Contalara ulaşmak kolay mı, işçiliği uzun sürüyor mu?

Paylaşım için teşekkürler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 23:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Rica ederim hocam yardımcı olabilirsem ne mutlu.ben titiz bir çalışma ile 3 saatte bitirdim çok zor bir işlem değil aslında. Motor üst kapağını sokunce zaten buji tüplerine ulasiyorsunuz. Yeni uyeyim fotoğraf paylaşımı hakkında bilgim yok size birkaç foto atabilrdim, google'a buji üst conta yazın conta hakkında fikriniz olur. Ama carismanin motor görüntüsü lancer ile aynı sizin için inceledim . bir deneyin derim contaları orijinal alın, yan sanayi contalari yeterli derecede esnek mi fikrim yok riske atmayin. Kafaniza takılan bişey olursa,yardımcı olurum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 23:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Engineer yazdı:
Rica ederim hocam yardımcı olabilirsem ne mutlu.ben titiz bir çalışma ile 3 saatte bitirdim çok zor bir işlem değil aslında. Motor üst kapağını sokunce zaten buji tüplerine ulasiyorsunuz. Yeni uyeyim fotoğraf paylaşımı hakkında bilgim yok size birkaç foto atabilrdim, google'a buji üst conta yazın conta hakkında fikriniz olur. Ama carismanin motor görüntüsü lancer ile aynı sizin için inceledim . bir deneyin derim contaları orijinal alın, yan sanayi contalari yeterli derecede esnek mi fikrim yok riske atmayin. Kafaniza takılan bişey olursa,yardımcı olurum


İlginiz için ben de teşekkür ederim,
Contaları servisten mi alayım, parçacılarda orijinal bulamayız sanırım. Verdiğiniz rakam servis rakamıysa gayet iyi. Elim alet edevat tutar, video bulabilirsem inceleyeyim belki kendim hallederim. Özellikle dikkat etmemi önereceğiniz bir durum var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 23:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Hocam parçaları servisten alın riske atmadan orijinal bujilerinide alın. 4 conta 52 TL 4 buji 50 TL verdim ben. Ha üst kapak contası var 90 TL dedi ben almadim ama üst kapağı sökerken civatalari söktükten sonra kapağı hızlı kaldırınca motor kapak contası biraz kırıldı zamanla sertleşmiş bende silikon yanmaz conta alarak desteklemeye çalıştım bi sorun yok. Ha buna dikkat edin kapağı kaldırırken contayi kirmayin. Buji tüp contalarina gelirsek onları yerine yerleştirirken contanin tüplerin üzerine oturacağı seviye contadaki darlastirma ile belirlenmiş yinede zarar vermemeye dikkat edin, zor bir işlem degil. Yağı en iyi çözen alkol olduğu için, yağı temizlemem gereken yerleri kolonya ile temizledi :) kullanırsınız dikkat edin motor içine damlatmayin yağı çözer. Aklıma gelen bunlar. Antalya civarında iseniz montaj için yardımcı olurum hocam


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 00:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Balıkesir'deyim malesef ama teklifiniz için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler çok değerli, sağolun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 10:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Rica ederim umarım probleminiz çözüm bulur.yine takildiginiz, sormak istediğiniz bisey olursa yardımcı olurum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2016 20:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Engineer yazdı:
Rica ederim umarım probleminiz çözüm bulur.yine takildiginiz, sormak istediğiniz bisey olursa yardımcı olurum

Buji contlarını ve üst kapak contasını zor da olsa temin ettim, lokma takımım da var eksiğim sadece buji lokması. Bizim bujiler 16 lık anahtarla sökülüyor sanırım belki uygun lokma ağzı alırım. Benim merak ettiğim buji kanalına nasıl inip de orada biriken yağı temizleyeceğiz? Motor içine birşey kaçırırım diye korkuyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Hocam merhaba tekrardan evet 16 mm buji lokması lancerda sizin çarisma da sanırım 16lik.ben ince bir tornavida ve emici bir bez ile temizlemistim, bujileri sokmeden. Daha sonra sokuncede tamamen temizliği bitirdim.bobinlerimiz çift parça olduğundan parça birleşim yerlerinde yağ kalıntısı var mi ona da bakın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 20:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Engineer yazdı:
Hocam merhaba tekrardan evet 16 mm buji lokması lancerda sizin çarisma da sanırım 16lik.ben ince bir tornavida ve emici bir bez ile temizlemistim, bujileri sokmeden. Daha sonra sokuncede tamamen temizliği bitirdim.bobinlerimiz çift parça olduğundan parça birleşim yerlerinde yağ kalıntısı var mi ona da bakın

Merhaba, bugün üst kapağı söktüm çıkan conta hala elastikti ama yine de yenisiyle değiştirdim bu arada conta kanalını ve oturduğu blok üst bölümünü güzelce temizledim. Buji contaları sertleşmişti onları da yerlerinden söküp yataklarını temizledikten sonra yenilerini taktım. Bobinleri dediğiniz gibi bölümlerini dikkate alarak iyice temizledim, aynı şekilde buji kablolarını da. Kapağı dikkatlice yerleştirdim ve civataları karşılıklı kademeli olarak sıktım ama burada sanırım bir hata yaptım, civataları haddinden fazla sıkmış olabilirim çünkü civata rekorlarında hafif içeri çökmeler oluştu. Ama olan oldu inşallah zarar vermemişimdir. Bu arada bujileri sökemediğim için şimdilik işim bitmedi, buji anahtarı alınca dediğiniz yöntemle buji yatağını da temizleyeceğim inşallah.

Verdiğiniz bilgi ve destek için çok teşekkür ederim. Cesareti biraz da sizden alıp bu işe giriştim. Inşallah işlem tamamlanınca sıkıntım kökten çözülür. Hayırlı akşamlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 21:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Bende kapakta bi sıkıntı olmadı neden çökme oldu bilemiyorum sanırım dediğimiz gibi göçme olmustur,umarım bi sıkıntı olmaz buji değişiminden sonra haberleselim sonucu merak ediyorum, inşallah sikintiniz çözülür, bobin arizasi falan yoksa umarim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 20:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Tekrar merhaba, bugün sanayiden mafsallı bir 16mm buji lokması aldım ve işe koyuldum. Bujileri söktüm aynen dediğiniz gibi bujiler baştan aşağı yağ içindeydi. Kolonya ile bir güzel yağ kalıntılarını çözdürüp temizledim. Buji yatağını da lokma uzatma koluna taktığım bez ile temizledim. Bujilerim zaten yeniydi hem de ngk iridyum-lpg tipiydi, iyi para vermiştim baktım ki temiz durumda değiştirmedim, güzelce temizledim. Toparladıktan sonra marşa bastım. Şu an çok iyi oldu maşallah, tekleme yok. Allah razı olsun yardımlarınızdan ötürü...

Ben de görmek isteyenler için çektiğim bir iki resmi koyayım, belki faydası olur.
Yeni aldığım buji lokması:
Resim

Çıkan bujilerin durumları:
Resim
Resim

Buji yatağının durumu:
Resim

Dün değiştirdiğim yeni buji contaları:
Resim
Resim

Sanırım kapağı sıkarken torku biraz kaçırdım, civatanın oturduğu yerdeki çökme belli oluyor:
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 21:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
_opeth yazdı:
Gecmis olsun fotograflarla on numara olmus tesekkur ederiz

Eyvallah Vedat Bey, sağolun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 01:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Hocam merhaba tekrardan, buji anahtarin benimkinden ben de internetten almıştım, bujileri daha sağlam görüntüden belli, fotoğraflar güzel olmuş, sıkıntı yaşayan başka insanlara da faydası olur, size yardımcı olabilmem beni de mutlu etti, sıkıntının çözülmesine sevindim. Kronik bir problem, çözüm tesbit edinceye kadar bana çok zaman ve sanayide boşuna para harcatti. Güle güle kullanın, allah razı olsun demeniz yeterli, atama bekleyen işsiz bir mühendis için :) saglicakla kalin


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 02:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Engineer yazdı:
Hocam merhaba tekrardan, buji anahtarin benimkinden ben de internetten almıştım, bujileri daha sağlam görüntüden belli, fotoğraflar güzel olmuş, sıkıntı yaşayan başka insanlara da faydası olur, size yardımcı olabilmem beni de mutlu etti, sıkıntının çözülmesine sevindim. Kronik bir problem, çözüm tesbit edinceye kadar bana çok zaman ve sanayide boşuna para harcatti. Güle güle kullanın, allah razı olsun demeniz yeterli, atama bekleyen işsiz bir mühendis için :) saglicakla kalin


Açtığım farklı bir başlık altında da yazdım, sizinki bilgi cömertliği. Yol gösterdiniz. Allah işinizi kolaylaştırsın, önünüzde hayırlı kapılar açsın...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 11:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Sağol hocam insallah, allah beklenti içerisinde olanların yardımcısı olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye