Zaman: 10 Kas 2025 09:04

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 94 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Merhaba,

Bende yeni aranıza katıldım. Dün itibariyle Lancer 1.8 intense aracımı aldım. Daha önce Citroen C4 kullanıyordum. İlk kullanımda sanki biraz daha çukurlar hissediliyor gibi ve biraz gürültülü geldi. Belkide lastiklerin 18" olmasından.

Lancer 1.8 kullanan arkadaşların tavsiye ve tecrübelerine ihtiyacım var.

Aracı yokuş yukarı kaldırıken araç geriye doğru kayıyor, bu normal mi?

Araca ilk benizini alıp yola çıktığımda bilgi lambalarının olduğu yerde yeşil renkte EcoMode yazdı. Bunun ne anlama geldiğini kitapçıktan bulamadım.

Lastik havaları için 35 bar yazıyor. Sizde bu değerlerdemi kullanıyorsunuz?

Kitapçıkta camların anahtar ile uzaktan kapatıldığı yazıyor. Ancak ben beceremedim. Bu özellik bizim araçlar aktif değil mi?

Satan servis içinde cd/mp3 changer olmadığını söyledi ancak araçta 6'lı cd/mp3 changer var. Bu olaydan sonra güvenim biraz azaldı.

Kitapçıkda yer verilmeyen fakat aracımızın sahip olduğu ekstra bir özellik var mı?

İlk 1000km için rodaj açıklamalarını kitapçıkta okudum. Sizler rodaj süresince nasıl bir kullanım sergilediniz?

Kullanım ve sürüş bakımından nelere dikkat edilmeli, neler yapılmalı yada yapılmamalı?

Vereceğiniz cevaplar ve paylaşcağınız tecrübeleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.

Selamlar, sevgiler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 16:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
öncelikle hoşgeldiniz.1.8 lancer'i olan arkadaşlarımız fikirlerini en kısa zamanda paylaşacaklardır : )

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2010 18:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Öncelikle hoşgeldiniz ve hayırlı olsun.
Bir 1.8 sahibi olarak sorularınıza cevap vermeye açlışayım.
1- araç dik yokuşta kaydırır. hillholder olmayan bir araç için normal.
2- bu eco mode olayı yeni sanırım. elimden 2 tane 1.8 geçti 2'sinde de yoktu öyle bir yazı. sanırım siz bizi bilgilendireceksiniz bu konuda.
3- kaç bar yazıyırsa o kadar basın ama benim ön de arka da 32. kapıda öyle yazıyor çünkü.
4- kapı kapatma düğmesine uzun basın. camlar kapanır. ama bu özellik serviste kapatılmış olabilir. oradan açtırabiirsiniz.
5- o saçma olmuş. 6'lı cd değiştiriciye sahip rockford fosgate sistem olmadıktan sonra 1.8 alınmaz ki zaten :D
6- kitapçıklar çok ayrıntılıdır. orada yazandan başka şey olması olasılığı yok. o değil yazmaya kalksak o da çok.
7- rodajda ani hızlanmalardan kaçının. yani devirli kullanmayın aracı. motoru sıkıştırmayın. sakin sürün. (hepsi aynı kapıya çıkar zaten) ve 1000 km sonunda adet yerini bulsun diye bir servise görünün. hani yağ eksiltmiş mi vs diye.
8- aracı doya doya sürün. dikkat edecek pek bir şey yok. aracı çalıştırmadan uyarı ışıklaırnın sönmesini bekleyin. emniyet kemerini takın taktırın. doğru sürüş pozisyonunda oturun. motor freni yapma olayı sık olmadığı için yokuşlarda veya önü açık yavaşlamalarda vites düşürüp yavaşlayın. böylece balataların ömü uzar. bir de hareket halinde vitesi n'ye almayın. o kadar. ki bunlar zaten her araba için ortak.
tekrar hayırlı olsun. fotoları ve izlenimleriniz bekliyoruz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2010 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Cevaplarınız ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Eco mode yazısı sadece yolda giderken ve eğer vites D de ise yanıyor. Ancak trafikte beklerken bu yeşil ışıklı yazı sönüyor.

Aracın camları için dediğinizi yaptım ancak camlar uzun basımda kapanmıyor. Dediğiniz gibi servise bir soracağım.
Özellikle Bluetooth çok hoşuma gitti belkide ilk kez bu tarz bir telefon görüşmesi yaptım. Sanki siz konuşup araç size cevap veriyormuş hissi uyandırdı :D

Radyo iyi çekmiyormuş gibi geldi. Boğaz köprüsünden geçerken yada yolda giderken bazen cızırtı yapıyor. Eski aracımda hiç cızırtı duymuyordum. Ayrıca frekanslar burada oldukça yoğun. Anten ile ilgili bir sorun olabilir mi?

Araç yola gerçekten çok iyi oturuyor, bana ekstra bir güven hissi (bu iyi değil tabii) geldi. Şu rodaj bitsin frenleri ve ESP'yi bir çalıştırmak istiyorum :)

Araç siyah olduğu için öndeki krom ızgarayı (Mitsubishi amblemi hariç) çıkartmayı yada siyaha boyamayı düşünüyorum. Aracın fotoğraflarını çekmediğim için belki tam ifade edememiş olabilirim.

Havalandırma sistemindeki fanların biraz fazla ses çıkarttığını düşünüyorum. Devrini en düşük olsa bile sesini duyabiliyorum. Yada aracın içi çok sessiz :)

Servis, vites D ile kullanımda direksiyondaki kollar ile vitese müdahele edilemeyeceğini söylemişti ama ben bugün yokuş çıkarken vitesi küçülttüm. Bu durumda vites'de D 'de kalmış oluyor. Böyle devam etsem araç otomatik olarak D 'ye yeniden geçermi yoksa benim Sport'a alıp sonra yeniden D 'ye çekmem gerekir?

Aracın fotoğraflarınıda inşallah yakında ekleyeceğim.

Herkese kazasız, hayırlı ve sağlıklı günler dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2010 11:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
BU eco mode olayını bir araştırmam lazım. bizim araçlarda yok. ula yeni bişi eklediler galiba.
D modunda giderken vitesi manuel kullanabilirsiniz. vites otomatik küçültme yapar ama otomatik büyütme yapmıyor bu arada. D modunda manuele aldıktan sonra tekrar otomatiğe bağlamak için vites kolu ile oynamanıza gerek yok. Sağdaki pedalı 2 sn çektiğiniz zaman (direksiyon arkasındaki) tekrar D ye geri döner. Ya da tamamen durusanız yine D ye otomatik olarak döner.
Aracı bence iyice kara bir hale sokmayın. Krom ızgara gerçekten hoş duruyor. Ama zevk meselesi. Siyahta bu dediğinizi yapan çok var. Ben sevmiyorum o ayrı.
Fanlar üfleme bölgesine göre sesi fazla verebiliyor evet. Özelikle cama veriyorsanız.
Camlar kesin kapanır. Onu ayarlatın. Hatta zamanınd kullandığım 1.5 AT aracımda kumanda ile camları açmak da mümkündü. Ne hikmetse başka bir araçta bunu görmedim. Seçeneği de yok cihaza bağlanınca.
1. köprüden geçerken yapması normal. Çamlıcaya (yani vericilere) çok yakın bir konum boğaz köprüsü. Çamlıcadan geçerken zaten frekans iyice kaybolabiliyor. Bazen ekranda kayıtlı bir istasyona gelince wait ibaresi ile karşılaşma sorunu olabiliyor sadece. Frekansı ileri geri yapınca frekansı buluyor. bu colt,1.5 lancer ve 1.8 lancer aracımda hep olageldi.
bir de sizin bilgi ekranı renkli mi acaba? yav bir kaç foto çekin. bu eco mode yazısını filan da içeren.
ESP olayını devreye sokmak çok kolay değil belirteyim. En fazla traction giriyor devreye. ESP'yi devreye sokmak için başınızı belaya sokmayın da.
Son olarak aracı nereden ve kaça aldınız acaba?

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2010 11:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Kumandadan cam açmayı serviste açtırdım, yaptırmak isteyenler için 2 dk bile sürmüyor... ben bütün camlar iniyor sanıyordum sadece önler iniyor bu arada...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2010 15:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Eco mode'un fotoğrafını çekmeye çalışacağım çünkü duruken genelde sönüyor.
Cam için servisle görüşeceğim teşekkür ederim. Ayrıca vites bilgilendirmeside benim için çok değerli oldu.
Fan konusunda haklısınız, fan ön camdan gelecek şekilde ayarlanmıştı, sizi tebrik ederim. :)
Radyo konusunda mesajı aldım demek radyoda sorunlar yaşayabiliriz çünkü uzun yıllardan beri İstanbul'da aynı yollardan geçerek farklı arabalar kullandım. Ancak cızırtı duymadım. Acaba anten güçlendirilebilir mi diye düşünüyorum.
Aracın bilgi ekranı kırmızı. Tam emin değilim ama sadece bu renk sanırım. (Bakıp bilgi veririm)
Ayrıca görüş ekranına aydınlatma için koydukları ufak düğmenin sadece aydınlatma için kullanılması biraz garip olmuş.
Aracı Ataşehir Ulugöl'den (C4'ü de oradan almıştım) bayağı pazarlıktan sonra iyi bir fiyata bıraktılar. Ayrıca benim eski aracıda iyi bir takas fiyatına aldılar. Satan arkadaş zararında sattığını söyledi ama sanırım bunu artık herkes söylüyor. Dediğine göre Ötv indirimden sonra en ucuz aracı ben almışım.


En son mustafaamac tarafından 22 Eki 2010 23:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2010 23:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Araci cook uygun almisisiniz gercekten. Hayirli olsun. Bizimkilerin de piyasasi dusecek yaw, keske buraya yazmasaydiniz :D

Bu araci almak, hem de sifir almak herkese nasip olmaz. Millet bu kadar parasi olunca sacma sapan seyler aliyor cunku. Siz ayricaliklisiniz, bundan emin olabilirsiniz :D

Bu arada konustugunuz servis cok bilincsizmis hakkaten. Bu arabalari bilen birine pek denk gelmedim zaten.
EcoMode olayini ben de merak ettim.
Bir de lastik basinc sensoru mu var ki, basinci lastikcide mi olctunuz?

Pazar gunu Aldatmaz otoda bulusma var, musaitseniz gelin.

@sinirkupu: Bu pazar bulusmada bu cam olayin baktiralim oto. acma varsa actiralim. Bir de bu arac nasil geri kacirir, hillholder yok muydu yaw? Ben var biliyordum, hic de kacirmadi simdiye kadar. Cok da dik yokusta durmadim ama. Motor rolantide yeterli kadar hold ediyor demekki.

ESP'yi devreye sokmak cok sor degil, bahardaki yildizlar bulusmasinda Murat Kara ile deneme surusune ciktigimiz zamani hatirlayabilirsin. Ben de yaptim aynisini araci senden ilk aldigimda. Olay su: Herhangi bir yuvarlaga normalde biraz hizli giriyorsunuz ve direksiyonu da normalden biraz fazla kiriyorsunuz o anda gostergede kayan arac cikiyor ve cart curt diye frenliyor arac. Tabi mumkunse genis ve bos biryer olsun da sakata gelmeyin denerken :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Uyarınız üzerine son mesajımda ufak bir değişiklik yapıp fiyatı kaldırdım. Artık görenler ile aramızda :)
Ecomode'un fotoğrafını çektim ama cep telefonu ile belli olmuyor, yani yeşil bir nokta gibi görünüyor. Şöyle tarif edeyim. Far açık ışığı ile aynı renkte ve eğer D ile kullanıyorsanız ve sakinseniz ışık yanıyor :)
Spor moda geçince veya trafikte durunca sönüyor. Ama neden eskilerinde yok bende farkı merak ettim gerçekten.
Satın alırken ilginç bir tecrübemiz oldu. Biz araca bakmaya gittiğimizde aynı araca başka bir beyfendi daha bakıyordu. İşlemler tamamlandı, aracı almaya gittiğimizde 2 adet siyah Lancer 1.8 yanyana duruyordu. Çok ilginç bir durumdu çünkü ayırt eden tekşey plakalarıydı. Yani arka arkaya çıktık artık sonra herkes kendi yoluna...

Aydın bey direksiyondaki vites kollarından vites yükselme olmuyor demişti. Bugün test ettim vites yükseltmede düşürmede çalışıyor. Acaba 2011'lerde mi böyle?
Aslında biz geri kaçırma olayında biraz tehlike atlattık. Bende sizin gibi düşünmüş ve herhalde geri kaçırmaz demiştim. Eşim aracı test ediyordu ve yokuştan kalkarken biraz kaçırdı. Tabi bende ufaktan tedirgin oldum. Biz şuana kadar hep manuel kullandık. Bu aracın manuel'i olsa yine onu alırdık. Sanırım bunada kısa sürede alışabiliriz çünkü ayağımız gaza henüz hassas değil.
Pazar günü için verilmiş sözümüz var ama organizasyonlarınıza katılmak isterim.
Lancer hakkında forumlarda gerçekten çok vakit geçirdim, sayfalar dolusu tüm düşünce ve yorumları okudum. Sanırım insanlar motor 1.8 olunca performans bekliyorlar. Ben aracı gerçekten çok sevdim, ayrıca 1.8 motorun gücünü hissedip yola devam etmek büyük keyif veriyor. Cvt şanzımanı sanırım herkes performansı için beğenmiyor fakat manuel'i de fena değil bence.
Lastikler Dunlop. Bu markayı ilk kez kullanıyorum. Daha önce Michelin ve Yokohama kullanmıştım. Lastik hava basıncı hakkında yanlış bilgi vermiş olabilirim. Kapı içlerinde 160< için 32 yazıyor. Ama yollarımızdan dolayı ben 34 yaptım. Siz lastikleri değiştirdiniz mi? Bu iyi bir marka mıdır?

ESP konusunda aynen dediğinizi C4'ümle yapmıştım. Kozyatağı Carrefour'a giderken viraja çok sert girmiş ve aracı kaydırmıştım (tabiki hiçkimse yoktu, yoksa o tarz araba kullanan birisi değilim. En çok korktuğum başkalarını tehlikeye atmaktır). O zaman lastiklerimi (Yokohama) yeni almıştım.

C4'de bir kaç kez motor yazılım güncellemesi oldu. (C4 funclub var orasıda bir zamanlar çok aktifti. Hatta araçların eksikliklerini buluyor müsait olan arkadaşlar uygun parca üretip isteyen araçlara monte ediyorlardı. İstepne sallanmasın diye böyle bir çalışma da yapılmıştı.) Mitsu'da acaba böyle güncellemeler oluyor mu?

C4'te de ben aracı bilmeyen, loglarını bile okuyaman servisler ile karşılaştım. İstanbul Anadolu tarafında oturuyorum. Bildiğiniz (meraklı) servis varsa, paylaşırsanız sevinirim.

Şu ana kadar aracın beni mutsuz eden bir yanı olmadı. C4'üme (onu hala seviyorum) 5 yıl bindim, bu aracıma Allah kısmet ederse daha da uzun süre binmeyi düşünüyorum. Dediğiniz gibi aracı bilerek ve beğenerek aldım. Ama en büyük etkenlerde biride fiyat oldu. Atmosfer basıncı ile oynanmamış aracımda klimayı açtığımda gönül rahatlığı ile yokuş yukarı çıkabileceğim.

Kısacası şu ana kadar aramız iyi. İnşallah böyle de devam eder.

Son olarak, forumlarda Lancer sahibi arkadaşlar Triger kayışından bahsediyorlardı. Bildiğim kadarıyla kayış yerine zincir var yoksa buda mı yanlış bilgi?

Çok uzun oldu sanırım, kusura bakmayın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
evet kayış değil zincir var


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 18:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Yav fiyatı ben sordum okumadan silmişsin ya neyse. pm den gönder o zaman. merak ettim zira.
Ben direksiyondaki kollardan vites yükseltiğlmiyor demedim. manuele alınca çok yavaşlarsan vites düşürüyor ama kendi kendine vites yükseltmiyor dedim. öyle anlaşılmış demek ki.
@catalyst
olm senin o dönüşlerde devreye soktuğun esp değil ki. patinaj önleme. ikisinde de frenleme oluyor. ikisinde de sarı oluyor ekran. ama öyle sokak arasın dönüşünde normal zamanda esp devreye girmez. şöyle yü
ksek hızla giderken bir ani direksiyon kır o zaman anlarsın farkı. (ama yine de deneme)

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 19:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Şansıma hep trafik vardı. Bu nedenle 11.0'den aşağı yakıt tüketimini düşüremedim. Diğer aracımda da ilk 5000km'de biraz fazla yakmıştı daha sonra normale inmişti. Önümüzdeki hafta uzun yola çıkacağım kısmet olursa. O zaman uzun yol tüketimini görme şansım olacak. Sizin şehir içi tüketim ortalama nedir?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2010 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
olm senin o dönüşlerde devreye soktuğun esp değil ki. patinaj önleme. ikisinde de frenleme oluyor. ikisinde de sarı oluyor ekran. ama öyle sokak arasın dönüşünde normal zamanda esp devreye girmez. şöyle yüksek hızla giderken bir ani direksiyon kır o zaman anlarsın farkı. (ama yine de deneme)


Aga en iyisi ingilizce konusalim :)) Patinaj onleme dedigin Traction kontrol degil mi? O sistem sadece kalkislarda devreye girer.

ASTC (Active Stability & Traction Control)'nin TC kismidir bu. ASC kismi ise bildigimiz ESP.

Su sayfadaki soldaki resim oluyor benim senaryo.

http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... /astc.html

Kisacasi ben oyle donus aninda devreye girenin ESP oldugunu dusunuyorum. Herneyse, kisin kar yaginca her halukarda devreye sokariz zaten.

@mustafaamac:
Yazilim guncelleme olayi bilmiyorum ama ben de merak ediyorum. Sinir kupu arkadasimiz bu konulara meraklidir arastirir :))

Bir de s.ici tuketimi paylasmak cok anlamli olmuyor cunku s.ici cok muglak bir kavram ama ben genelde yoluna gore 8.5-10 lt arasi goruyorum. Kisa mesafe ya da dur-kalk fazla olursa 11 oldugu da oluyor ama duruma gore 8 oldugu da oluyor yani.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2010 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Daha önce belirtmiş olduğum ve kullanma klavuzunda bulamadığıım Eco yazısı aşağıdaki gibi yanıyor ön panelde. Aydınlatma uyarı ışığının yanındaki yeşil ışık.

Resim

Ayrıca yine kullanım klavuzunda olmayan ancak Settings bölümünde bulunan bir seçenek vardı.

<=A B=> şeklinde bir ayardı. Biraz test ettikten sonra ne işe yaradığını bulabildim. Bildiğiniz gibi sinyal verirken yada dörtlü'ler yanarken çıkan ince bir ses var. Başlangıçta A otomatik olarak seçili. Eğer B seçilirse, bu ses biraz daha yüksek ve değişik bir tonda çıkmaya başlıyor. Koyulma amacı biraz daha dikkat çeksin, unutulmasın diye sanırım.

Son olarak aracın üzerindeki lastik Dunlop ancak Türkiye sitesinde bizim aracın lastik ölçüleri yok. Gerçekten Japonya'da üretilmiş :D
Benim en son kullandığım lastik Yokohama idi. Biraz sertti ama çok memnun kalmıştım. 18" de Michelin'i bizim yollar bitirir diye düşünüyorum. Bu konuda düşünce ve tavsiyelerinizi paylaşır mısınız?

Selamlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2010 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Selam,

Ben Dunlop hakkında görüşlerinizi merak ediyorum çünkü bu yaz lastikleri değiştireceğim.

Daha önce bu arabalar Yokohama ile geliyordu ben o yüzden şaşırdım Dunlop görünce. Yokohama pahalı ve kaliteli bir lastik, kullananlardan da şikayet duymadım. Ama 1.5 lancerlarla birlikte gelen Dunloplardan herkes şikayetçi.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2010 15:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
o eco sinyali sanırım dediğim gibi sadece bilgi amaçlı. sizin dediğiniz a-b değişimi bizde o tip uyarıların sesinin açılıp kapanması çeklinde var. demek kli artık tamamen kapatılamıyor.
bizim araçlarda yokohoma advan 215/45 r18 lastik var. sizinkiler de o şekildedir.
dunlop kötü bir lastik değil ama işte bizim 1.5 araçlardaki iyi çıkmamıştı. en azından ben ve bir çok kullanıcı memnun değildi. ama bu sizin ölçülerinizdeki lastiklerin kötü olacağı anlamına gelmez.
bir şey daha ilginç şekilde 1.6 araçlarda da gelen lastikler artık yokohoma.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2010 20:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Aslında ses açıp kapama bendekinde de var. Ama ses ya açık ya da kapalı şeklinde. Bu ayar sadece sinyal sesinin biraz daha farklı tonda ses çıkarmasını sağlıyor.

Lastik konusunda maalesef benim lastiklerde Dunlop ve bende sertliğini biraz hissediyorum. Özellikle bozuk ve pütürlü asfaltlarda biraz fazla gürültü yapıyor. Belli bir zaman sonra eğer kısmet olursa ya Yokohama yada Michln ile lastikleri değiştirmeyi planlıyorum.

Sizinkilerde şu an Yoko var ve anladığım kadarıyla ve memnunsunuz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2010 16:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
olm senin o dönüşlerde devreye soktuğun esp değil ki. patinaj önleme. ikisinde de frenleme oluyor. ikisinde de sarı oluyor ekran. ama öyle sokak arasın dönüşünde normal zamanda esp devreye girmez. şöyle yüksek hızla giderken bir ani direksiyon kır o zaman anlarsın farkı. (ama yine de deneme)


Aga en iyisi ingilizce konusalim :)) Patinaj onleme dedigin Traction kontrol degil mi? O sistem sadece kalkislarda devreye girer.

ASTC (Active Stability & Traction Control)'nin TC kismidir bu. ASC kismi ise bildigimiz ESP.

Su sayfadaki soldaki resim oluyor benim senaryo.

http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... /astc.html

Kisacasi ben oyle donus aninda devreye girenin ESP oldugunu dusunuyorum. Herneyse, kisin kar yaginca her halukarda devreye sokariz zaten.

@mustafaamac:
Yazilim guncelleme olayi bilmiyorum ama ben de merak ediyorum. Sinir kupu arkadasimiz bu konulara meraklidir arastirir :))

Bir de s.ici tuketimi paylasmak cok anlamli olmuyor cunku s.ici cok muglak bir kavram ama ben genelde yoluna gore 8.5-10 lt arasi goruyorum. Kisa mesafe ya da dur-kalk fazla olursa 11 oldugu da oluyor ama duruma gore 8 oldugu da oluyor yani.


aydın abi haklı, traction kayan araba simgesi çıkıyor sadece :D geçen gece ıslak yolda sağa doğru sağlam ve çok geniş bir viraja öyle bir daldım ki yani kapı açılsa fırlardım :D ama kayan araba simgesinden başka bir şey çıkmadı oda kısa yandı söndü yolun ucundaki taksicilerin ağzı hala açıktır herhalde :D zaten benim arabayı her görüşlerinde soru sormadan duramıyorlar ıslak yola attım imzayı :D yakında "köpek balığı taksi durağı" olursa şaşmayın hepside lancer :crazy:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 00:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Gecen yagmurda E-5'te 90 gibi bir hizla giderken genis bir virajda direksiyonu ya biraz fazla kirdim (sert kirmadim ama yavas yavas) ya da arabanin arkasi mi kaydi ne oldu anlamadim ama arabayi zor topladim sonra. Hicbir sey de devreye girmedi. Bence girse fena olmazdi yani :D 2,5 sene Colt kullandim agresif de kullandim, daga bayira da surdum hic boyle birsey yasamamistim. Colt daha guvenli sanki. :)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 09:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
catalyst yazdı:
Gecen yagmurda E-5'te 90 gibi bir hizla giderken genis bir virajda direksiyonu ya biraz fazla kirdim (sert kirmadim ama yavas yavas) ya da arabanin arkasi mi kaydi ne oldu anlamadim ama arabayi zor topladim sonra. Hicbir sey de devreye girmedi. Bence girse fena olmazdi yani :D 2,5 sene Colt kullandim agresif de kullandim, daga bayira da surdum hic boyle birsey yasamamistim. Colt daha guvenli sanki. :)

olm o viraja colt ile girsen çıkmazdın. esp her savrulmada devreye girmiyor ki. tehlikeli durumda girer. direksiyon açısı ve tekerlerin hızlarına bakar. senin teker izinde gitmediğine hükmederse devreye girer. virajlarda arkadan kontrollü salmanın bir sıkıntısı yok yani. sen bir gün arabanı getir ben senin arabada esp devreye sokarım istersen. :D

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 94 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye