Zaman: 29 Mar 2024 14:34

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2021 12:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2021 21:30
Mesajlar: 2
İsim: Furkan
Araç: Lancer 2006 1.6 AT Plus
Meslek: Öğretmen
Yaş: 28
Merhabalar,
Yaklaşık 5-6 ay önce Mitsubishi Lancer 1.6 AT PLUS (LPG'li) - 175.000 km'de aldım. Büyük/ağır bir kazası yok. Yakın ve uzun vadede araç yenileme gibi bir durumum olmadığı için ömürlük artık araç ben gitmem diyene kadar kullanacağım. Kendisi benim ilk aracım olduğu için de bir hevesle üstüne düşmeye çalışıyorum. Maalesef bazı sorunları olan bir araç ve kullandığım ilk araç olduğundan bazı teknik terimleri vs. yeni öğreniyorum. Sizlerden bu konu hakkında yardım almayı rica ettiğim birkaç sorum olacaktı.

1.) Araç yağ eksiltiyor.
Tam ölçüm yapamamakla birlikte tahmini 1000km'de 1LT yağ eksiliyor. Egzozdan gözle görülür duman atmıyor. Üfleme yapmıyor. Sızdırma, kaçırma vs. gibi bir fiziki durum yok. Suda da herhangi bir karışma/bulaşma yok. Sorun neden kaynaklı olabilir? Birkaç motor ustasına gösterdim, yağını koy devam et, motoru açtırma/kurcalatma dediler. Şu anda doğu görevinde olduğumdan bulunduğum ilde bu modelden anlayan kimse yok. Yazın İstanbul'a izne döndüğümde gösterebileceğim, bu modellerden ve arızalardan anlayan, işin ehli motor ustası nerede bulabilirim?

Not: Araçta daha önceden 5/40 yağ kullanılıyordu. Bir tavsiye üzerine Motul Xcess 5/30'a geçiş yaptım. Çok değişen bir fark olmadı.

2.) Aracın arka ve ön sis farları iptaldi. Sis farlarının eksik olanları taktırdım ve düzelttirdim. Sis farlarım düzgün bir şekilde çalışıyor aydınlatıyor. Sıkıntım şu noktada: sis far düğmelerim ön ve arka olarak çalışmıyor. Arka sis düğmesiyle ikisi açılıp kapanıyor, ön sis düğmesi boşta (düğmeye basınca gösterge panelinde ön sisleri yaktığını gösteren ışık yanıyor). Elektrikçiye götürüp sorduğumda, düğmenin soketinde bulunan kablolara elindeki iğne uçla tek tek bakıp "Düğme uyumsuz." şeklinde bir açıklama yaptı. Ne demek istediğini anlamadım. Sorunun sebebi ne olabilir?

3.) Aracın gösterge panel ışıklarını led ile değiştirmek için açtığımda "srs" ışık lambasının sökülmüş olduğunu farkettim ve ampül taktım. Şu an "srs" arıza ışığı yanıyor. SRS arıza ışığı hangi durumlarda yanar? Ne yapmalıyım?

4.) Kırmızı ışıkta vs. araç dururken titreme yapıyor (bir süre kullanınca bu titreme çok hafif azalıyor). Boşa aldığımda da bir tık hafifliyor fakat titreme devam ediyor. Ayrıca yine rölantideyken araç devrinde stop edecekmiş gibi dalgalanma oluyor. Yağ eksiltme ile ilgisi olan bir sorun mudur?

5.) Farlarımı led yapmak istiyorum. Fakat merceksiz fara led takıldığında çok göz aldığını öğrendim. Trafikte kul hakkına girmek istemiyorum. Bu sebeple mevcut farlara mercek yapımı olabilir mi? Var ise İstanbul'da bu işin ehli kime gidebilirim?

6.) Teknik terimleri bilmediğim için tarif ile anlatmaya çalışacağım. Kaputu açınca motorun yanında bulunan, ilk göze çarpan yuvarlak çarklar ve takılı kayışları bulunmakta. Ön taraftaki kayışın takılı olduğu çark ve kayış titremekte ve çok çok hafif kavis yapmakta. Bu durum normal midir?

7.) Aracımın sol arkası çökük duruyor. Sanayide helezondan olabileceği söylendi, helezon yayları değiştirildi. Fakat çok bir yükselme olmadı. Daha sonrasında usta flanş atayım vs. dedi fakat araç tekniği bilmediğim için orjinal yapısını bozdurmak istemedim ve reddettim. Bu çöküntüyü nasıl giderebilirim?

Sorunlarımı bu şekilde sıraladım. Yardımcı olacak kişilere şimdiden çok teşekkür ediyorum. Forumu okuyarak araç ve araç tekniği hakkında bazı şeyleri öğrenmeye çalışıyorum. Orada yazılan ve paylaşılan bilgiler için de ayrıca teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2021 15:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
MFE yazdı:
Merhabalar,
Yaklaşık 5-6 ay önce Mitsubishi Lancer 1.6 AT PLUS (LPG'li) - 175.000 km'de aldım. Büyük/ağır bir kazası yok. Yakın ve uzun vadede araç yenileme gibi bir durumum olmadığı için ömürlük artık araç ben gitmem diyene kadar kullanacağım. Kendisi benim ilk aracım olduğu için de bir hevesle üstüne düşmeye çalışıyorum. Maalesef bazı sorunları olan bir araç ve kullandığım ilk araç olduğundan bazı teknik terimleri vs. yeni öğreniyorum. Sizlerden bu konu hakkında yardım almayı rica ettiğim birkaç sorum olacaktı.

1.) Araç yağ eksiltiyor.
Tam ölçüm yapamamakla birlikte tahmini 1000km'de 1LT yağ eksiliyor. Egzozdan gözle görülür duman atmıyor. Üfleme yapmıyor. Sızdırma, kaçırma vs. gibi bir fiziki durum yok. Suda da herhangi bir karışma/bulaşma yok. Sorun neden kaynaklı olabilir? Birkaç motor ustasına gösterdim, yağını koy devam et, motoru açtırma/kurcalatma dediler. Şu anda doğu görevinde olduğumdan bulunduğum ilde bu modelden anlayan kimse yok. Yazın İstanbul'a izne döndüğümde gösterebileceğim, bu modellerden ve arızalardan anlayan, işin ehli motor ustası nerede bulabilirim?

Not: Araçta daha önceden 5/40 yağ kullanılıyordu. Bir tavsiye üzerine Motul Xcess 5/30'a geçiş yaptım. Çok değişen bir fark olmadı.

2.) Aracın arka ve ön sis farları iptaldi. Sis farlarının eksik olanları taktırdım ve düzelttirdim. Sis farlarım düzgün bir şekilde çalışıyor aydınlatıyor. Sıkıntım şu noktada: sis far düğmelerim ön ve arka olarak çalışmıyor. Arka sis düğmesiyle ikisi açılıp kapanıyor, ön sis düğmesi boşta (düğmeye basınca gösterge panelinde ön sisleri yaktığını gösteren ışık yanıyor). Elektrikçiye götürüp sorduğumda, düğmenin soketinde bulunan kablolara elindeki iğne uçla tek tek bakıp "Düğme uyumsuz." şeklinde bir açıklama yaptı. Ne demek istediğini anlamadım. Sorunun sebebi ne olabilir?

3.) Aracın gösterge panel ışıklarını led ile değiştirmek için açtığımda "srs" ışık lambasının sökülmüş olduğunu farkettim ve ampül taktım. Şu an "srs" arıza ışığı yanıyor. SRS arıza ışığı hangi durumlarda yanar? Ne yapmalıyım?

4.) Kırmızı ışıkta vs. araç dururken titreme yapıyor (bir süre kullanınca bu titreme çok hafif azalıyor). Boşa aldığımda da bir tık hafifliyor fakat titreme devam ediyor. Ayrıca yine rölantideyken araç devrinde stop edecekmiş gibi dalgalanma oluyor. Yağ eksiltme ile ilgisi olan bir sorun mudur?

5.) Farlarımı led yapmak istiyorum. Fakat merceksiz fara led takıldığında çok göz aldığını öğrendim. Trafikte kul hakkına girmek istemiyorum. Bu sebeple mevcut farlara mercek yapımı olabilir mi? Var ise İstanbul'da bu işin ehli kime gidebilirim?

6.) Teknik terimleri bilmediğim için tarif ile anlatmaya çalışacağım. Kaputu açınca motorun yanında bulunan, ilk göze çarpan yuvarlak çarklar ve takılı kayışları bulunmakta. Ön taraftaki kayışın takılı olduğu çark ve kayış titremekte ve çok çok hafif kavis yapmakta. Bu durum normal midir?

7.) Aracımın sol arkası çökük duruyor. Sanayide helezondan olabileceği söylendi, helezon yayları değiştirildi. Fakat çok bir yükselme olmadı. Daha sonrasında usta flanş atayım vs. dedi fakat araç tekniği bilmediğim için orjinal yapısını bozdurmak istemedim ve reddettim. Bu çöküntüyü nasıl giderebilirim?

Sorunlarımı bu şekilde sıraladım. Yardımcı olacak kişilere şimdiden çok teşekkür ediyorum. Forumu okuyarak araç ve araç tekniği hakkında bazı şeyleri öğrenmeye çalışıyorum. Orada yazılan ve paylaşılan bilgiler için de ayrıca teşekkür ederim.



güle güle kullanın İnşaallah. sorulara bakıp bakıp cevap vermeye çalışayım. soru çok zaman az :)
1- yağ eksilten hem de ciddi eksiltme yapan araçta 5/40 dan 5/30 a geçilmez. motul güzel yağ ama rakiplerine göre daha fazla buharlaşma yapar. yani sıkıştırma durumunda daha fazla eksiltir. 1000 (Bin) km de 1 Litre eksiltme durumunda 10/60 mobil 1 ve motorsilk kullanmak bile çare olmaz. ancak isterseniz deneyin. sizin 15/50 gibi kalın yağ kullanmanız lazım: en ucuz bidon yağlardan alın böyle devam etmek istiyorsanız. yazım hatası var ve 10bin km. de 1 litre eksiltme varsa yaşı gereği normal zaten. ama 5/30 yerine shell/mobil 5/40 yada 5/50 yağlara geçmeniz lazım. liqy moly 10/40 süper sentetik (mavi bidon) da denenebilir.
yağ kaçağı için aracın lifte kaldırılıp, kranç keçeleri vs. kontrol ettirin.

2- sis düğmesi: elektrikçiye itibar edeceksek uyumsuzluk varsa daha önceden işlem görmüştür. (Lancer olanlar daha iyi bilir)
3- SRS: koltuktaki soketlerden de yapabilir. en güzeli arıza tespit cihazına bağlayıp hangi sokette/ zemberekte sorun var kontrol edilsin.
https://www.aracincele.com/srs-airbag-h ... se-dikkat/
4- Titreme: otomatik vites biraz titrer. stop edecek gibi olması: ya lpg ayar/ tamir istiyor yada ateşleme sistemi (bobin kablo buji) yıpranmış. maalesef rolantide titreme çok ihtimalli bir arıza belirtisidir. gaz kelebeğini, maf (akışmetre) temizliğini tavsiye ederim. genelde yağ eksiltme ile alakası olmaz.
5- Merceksiz led olmaz. Farlara mercek takmak için Kartal tarafında İlker usta var:0532 387 10 18. benim Outlander ve daha sonra s40 aracıma yaptı. Outlander da daha güzel sonuç aldım.
6- anladığım kadarıyla triger yada V kayışlardan bahsediyorsunuz: sonuçta normal değil. araçtaki titreme de buradan kaynaklanmış olabilir. buradaki kayışları taşıyan rulman, kasnakları (makaraları) gözden geçirin değişim isteyebilir.
7- sol arka çökmesi: rotçu her iki tarafı metre ile ölçerek farkın nereden kaynaklandığını bulabilir. buradan tespit zor. flanş genelde jant/teker tarafına uygulanan parça için kullanılır. yayların arasına konulan parçalar da var (takoz da denir) helezon yaylar için demişsse işe yarayabilir. ancak her iki taraf da çökme olsaydı daha etkili daha doğrusu dengeli olurdu. asıl sıkıntı bulunmadıkça (burçlar) vs. sadece geçici çözüm olur bence. neticede kısmen iş görür gibi
fikir versin ve örnek olsun diye link paylaşıyorum. satıcı firmaları tanımıyorum.
https://www.gittigidiyor.com/arama/?k=helezon+takozu
https://tr.aliexpress.com/wholesale?cat ... yay+Spacer
https://tr.aliexpress.com/item/32965319 ... web201603_

Sonuç olarak bakımsız bir araç almışsınız gibi. ancak toparladıktan sonra keyifle binersiniz :MCT:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2021 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Oca 2021 21:30
Mesajlar: 2
İsim: Furkan
Araç: Lancer 2006 1.6 AT Plus
Meslek: Öğretmen
Yaş: 28
Her soruma tek tek vakit ayırıp yanıtladığınız için çok teşekkür ederim. Tekerinize taş değmesin inşallah. :kart:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2021 00:57 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
:MCT: :friends:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2021 01:06 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Şanzıman yağı değiştirmek de şanzımanı rahatlatır. Motul Multi atf tavsiye ederim. Yine de araca uyumu kontrol edin tabii. Liqy moly şanzıman katkısı da eklenebilir .

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye