Zaman: 22 Kas 2025 13:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2011 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
arkadaşlar ben 2009 üstü 30.bin tlyi geçmeyecek şekilde 28 civarlarında bi lancer almak istiyorum. ancak maddiyattan sonra tek sorun trıptonık vitesinin olmaması. eşim için otomatik kendim için ise manuel olsun diyorum. birde trıptonık manuel sistemi var ve bakımları manuelle aynı diye biliyorum. bu konuda fikir alabilirmiyim. mazda3 ile lancer arasında kaldım 2006 2007 olanlarıyle. hem sunrof var hem trıptonık parasıda biraz daha uygun. sormak istediğim şu kısacası sırf trıptonık değil diye bu araçdan cayılırmı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2011 00:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
mazdadaki vites triptonik ama aslında klasik otomatiğin elle değişime izin verenlerinden. yarı otomatik bir şanzıman değil. kaldı ki tam otomatiğin bakımları daha ucuzdur ama performansı düşük tüketimi ile konforu fazladır. dsg tipi çift kavramalı yarı otomatikler hariç. onların da vites geçişleri tam otomatikler gibi hızlı ve az yakıyorlar. ama sorun çıkardı mı onlar da çok pahalı. bizim cvt şanzıman pahalı derler ama dsg ayayip pahalı bir şanzman.
ha keza dediğin lancer araçta da vites klasik tip tork konvertörlü sistemdir tıpkı mazda 3 gibi. ama triptronik özelliği var önceki kasanın.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2011 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
hocam çok bilimsel açıklamışsın ama teşekkürler bilgi için. eski kasalar hiç hoşuma gitmiyor benim içi özellikle çok çirkin. aslında benim derdim eşim süreceği zaman otomatik ben süreceğim zaman manuele almak. ama çok kararsızım. otomataiğin bakımları, ve yakıt sarfiyatı fazla diyorlar. 2005 mazda3e o parayı vereceğime 2009 lancer almakta daha mantıklı geliyor. görev yaptığım yerde yollar baya çukurlu yollar var manueldede uğraştırıyor. bi akıl verebilirseniz sevinirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2011 20:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Şimdi otomatik mazda3 olsun lancer olsun düz vitese göre fazla yakar. hızlanması da düz vitesli araçtan kötüdür. mazda araçlar da güzel araçlardır. ford focus ile ortak platformda üretiliyorlardı. am şunu belirteyim mazda lancer araca göre (yeni kasa üzerinde konuşuyorum) fazla yakar.
2009 lancer alabilirsiniz dediğiniz gibi. ama yeni kasa lancer da benim sahibi olduğum 1.8 araç harici manuel kullanıma izin veren otomatik şanzıman yok. benim araç da ucuz değil ve doğal olarak (1.8 motor) tüketimi de yüksek (normal otomatikten düşük ama). yani 1.5 lancer At alırsanız manuel kullanamazsınız. ama otomatiğe alışırsanız siz de kullanmazsınız gibime geliyor. benim aracımda olan sistemi binde bir kullanıyorum desem yeridir. kaldı ki ben bundan önce 1.5 at lancer araca da sahip oldum. o araçta manuel vites seçeneği olsun diye hayıflandığımı bilmem. zaten araçta L-2-3-D modları var. Bunlar 1-2-3-4 gibi çalışıyor. yani L de sürerseniz araç 2. vitese geçmez. 2 de sürerseniz 2yi geçmez. 3 de sürerseniz 3 ü geçmez. bu özelliği hızlanmalarda (ama kapış tarzı hızlanmada çünkü aracın vites değişim zamanları sizin gaza basma miktarınıza bağlı olarak değişir) ve motor freni uygulamak için kullandığım oldu.
mazda aracı sürmedim bilmiyorum. onun için karşılaştırmayı ancak teknik veri üzerinden yapabiliyorum. dıştan da içten de güzel görünen bir araç. ama 2005 mazda 3 fiyatına 2009 lancer alabiliyorken mazda 3 alırsanız yanlış yapmış olursunuz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2011 23:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
hocam çok güzel bilgiler çok aydınlatıcı oldun sağolasın. ancak şu sözünüz'' benim aracımda olan sistemi binde bir kullanıyorum desem yeridir'' bu cümlede ne demek istediniz yani 1.8 lerde trıptonik varmı? bu arada lancer kafama çok yattı ancak otomatik manuel arasına kaldım. birde şu motor freni nasıl oluyor hepsinde varmı. 2den 3 e geçmeme 4 den 5e geçmeme gibi. çok güzel bi özellik bütün otomatiklerde varmı bu özellik


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 00:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
benim aracımdaki sistem klasik 4 ya da 5 ileri otomatik şanzıman değil. CVT adı verilen farklı bir şanzıman tipi. Yine tork konvertörü bulunduran bir sistem olduğu için otomatiği ile manueli arasında hızlanma ve tüketim değerleri diğerleri kadar fazla değil.
kısaca bahsedersem 1.8 araçlarda bulunan şanmzıman 1 ileri 1 geri vitese sahip. çünkü normal şanzımanlar gibi değişik oranlı dişlerin devreye sokulması ile vites değişmiyor. vites bir başlangıç ve son çevirme oranı arasında sonsuz kademeli olarak değişiyor. biri motora birisi de tork konvertörüne bağlı 2 tamburun daralıp genişlemesi esnasında vites değişimi gerçekleşiyor. bu iki tambur arasında metal lamelli yapıda bir kayış mekanizması var. güç iletimi bu şekilde sağlanıyor. böylelikle siz aracı sürerken vites sürekli ve kesintisiz bir biçimde değişiyor.
http://www.youtube.com/watch?v=8VYPsrOyIdw
bu linkteki videodan cvt şanzımanın nasıl çalıştığı hakkında fikir edinebilirsiniz.
triptronik olayına gelince direksiyonun arkasına yerleştirilmiş olan vites değiştirme pedallarını veya vites kolu üzerinden aracı manule olarak da kullanmanız mümkün 1.8 araçlarda. 6 ileri vitese sahip bu maule kullanım. ama aslında 6 vites diye bir şey yok. sadece oranı daha önceden belirlenmiş tambur oranlarında sabit olarak gitmenizi sağlıyor. bu da 6 ileri vites gibi oluyor.
Burada veridğim linkte de 1.8 araç incelememi bulabilirsin.
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=978&hilit=1.8+cvt
resimdeki araç benim eski 1.8 aracım. bu araç şu an catalyst rumuzlu arkadaşımda. bende ise kırmızı 1.8 araç var.
cvt şanzıman yazdıklarımı da okursan klasik otomatiklere göre
1- performans
2- tüketim
3- sürüş konforu
olarak üstüne bir şanzımandır.
bu vereceğim linkte de 1.8 cvt aracın 0-100 hızlanmaları için tarafımdan çekilmiş videolar var. manuel ve otomatik modlarda ayrı ayrı çektim.
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=1468

gelelim motor freni meselesine. araçla seyir halindeyken frene yardımcı olması ve frene binen yükü azaltması için acil olmayan yavaşlama anlarında vites düşürme olayına motor freni yapmak denir. burada amaç vtes düşürerek aracın o andaki hızı ile yüksek devirlere çıkmasını yani motorun frenlemeye yardımcı olmasını sağlamaktır. siz gaza basmadan devri yükselten aslında arabanın hızıdır. ve araç bir motor devrini yükseltmek için kinetik enerjisini kullanır. böylece yavaşlar. neyse otomatik viteste de d ile sürerken 3'e veya daha düşük viteslere çekerseniz motor freni uygulamış olursunuz. böylece frene fazla yük bindirmezken bir yandan da balataların aşınmasını engellersiniz. burada şunu belirtmek isterin otomatik araçta gereğinden düşük bir vitese siz kolu çekseniz bile şanzıman kendinim korumak amaçlı geçmez. yani içiniz rahat olabilir. bunu hem şu anki aracımda hem de daha önce kullandığım 1.5 at aracımda zaman zaman uyguladım.
bir de otomatik şanzımanın bakım masrafı filan demişsiniz ama sorun çıkarma olasılığı çok düşük parçalar olan otomatik şanzımanların sadece 40.000 km de bir yağ değişimi vardır. onun dışında bir masrafı yoktur. internette araştırırsanız en azında mitsubishi markasının kullandığı otomatik şanzımanlar için bir şikayet bulmanız çok zordur. baskı balata olmadığı için bu tip masrafı da olmayan otomaitk şanzımanın dediğim gibi tek masrafı yağdır. o da aman aman pahalı bir yağ değildir. zaten motor yağı kadar da bir haznesi yoktur otomatik şanzımanın.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2011 00:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
bu kadar sordunuz. bari belirteyim dedim. aracım şu an ilanda. bütçeniz uygunsa (biz de elimizden geleni yaparız tabi) size kendi aracımı önerebilirim.
aracım ile ilgili soracaklarınız varsa buraya değil özel mesaj atarak benimle irtibat kurabilirsiniz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2011 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
hocam senin araç bana çok tuzlu gelir gibi ya. ben 25.000 tl civarında arıyorum. bulurum heralde. bugün clıomu 13.700 yazmıştım 12.250 ye bıraktım. iyi bi satıcı bizde bulursak alacağım inşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2011 21:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
kardeş o fiyata yeni kasa lancer otomatik bulamazsın. İnform donanım belki bulursun. hanım da kullansın filan diyorsun zaten bence en iyisi sen gidip o fiyata tertemiz düşük km de bir amt şanzıman colt araç bul. o fiyata hem düşük km de hem de makyajlı kasa 2009 hatta 2010 model colt araç bulursun. hem atm şanzıman yarı otomatik olduğu için düz gibi yakıyor hem de senin istediğin triptornik vites özelliği de var. hem de 6 ileri bir araç. iç hacmi de abartmıyorum bagajı saymazsan neredeyse lancer kadar ferah. zamanında ben de bu aracın bahsettiğim şanzımanlı makyaj öncesi modeli vardı. sıfır almıştım. çok da memnundum. 22.000 km kullandım. sattığımda istanbul içi ortalamam 6.6 lt idi. bence değerlendirmende yarara var. bakımı filan da düşük. balata sorunu filan da yok. forumda 120.000 km yapmış hala baskı balata değiştirmemiş arkadaşlar var amt şanzıman colt kullanan. değiştireceğin zaman da düz vitese yakın bir fiyatı çıkar. çünküm aslında yarı otomatik olduğu için otomatize edilmiş düz vites mantığı ile çalışan bir araç. bu tip şanzımanları honda i-shift, opel easytronic, fiat dualogic, toyota mmt adı altında şu anda da kullanmaya devam ediyor. yani bilinen ve tercih edilen bir şanzıman tipi. dediğim gibi hem performans hem de tüketim olarak düz vitesi aratmayan bir şanzıman tipidir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2011 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
konu açtım bakarmısınız? ya ben bu coltları 1 sene önce düşünmüştüm ama araçta tip denen bişey yok. lancerin motoru toros motoru olsun içide toros içi gibi olsun yinede lancer almak isterim:) arabada farklı bişey var beni çeken. tutmayın parçalıcam der gibi duruyor. varsın manuel olsun ben sürerim napayım ama lancer olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2011 23:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
e aga sen de bir yandan hanım kullanacak diyorsun bir yanda da düz olsun lancer olsun diyorsun. konuya bakar yorum yaparız.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: trıptonıc vites hakkında
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2011 08:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011 23:12
Mesajlar: 16
İsim: mert
Araç: reno clıo
Kan grubu: arh+
haklısında e şimdi hanım kullancak diye gidip 3.000 tl daha fazla veremem. kaldıki trıptonığide yokmuş bunların anltattına göre. belki o fiyatlara otomatik bulursam ona bakarım. ama illede lancer olsun diyorum. isterse hiç vites kolu olmasın. önceliğim otomatik ama olmazsa manuel alırım napayım. para ona yetiyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye