Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Performance Chip
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=2819
1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  uzman79 [ 09 Tem 2011 23:51 ]
Mesaj Başlığı:  Performance Chip

Arkadaslar lancerlere bu uygulama yapılabiliyormu bilgisi olan?

Yazar:  sinir kupu [ 10 Tem 2011 00:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

zamanında bir dergide onno ustaya sorulmuştu da çok yaygın bir araba olduğu için bu tip bir uygulama olmadığı söylenmişti. ama ben yıldızlarda bir elemana denk gelmiştim ecu'ye yazılım attırıp vs yapıp aracın beygirini sağlam arttırmıştı. garibime giden elemanın 4 ileri otomaitk lacer sahibi olmasıydı. yani ne gereği var diye düşünüyor insan.

Yazar:  kSenwS [ 10 Tem 2011 01:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Mitsubisihinin kendi yazilimi var 2000tl civari fiyati vardi 10-15 hp arasinda guc veriyordu
bi kac yazilim firmasinin sitesinde gormustum lancer icin

Yazar:  uzman79 [ 10 Tem 2011 02:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Ya ben anlamıyorum tamam yarış meraklısı değiliz ama hep bir yerlerden bişeyler eksik veriliyor müşteriye. Ben lancer aşığıyım. Evo alamıyoruz gerçi evo almak içinde 3 evo paran olması lazım sonucta aile arabası değil. Ancak 117 hp lik evo kasa lancere 130 beygirlik motor koysalarmış çokmu fark edecekti? Benim merakım 8 9 sn de 100 km hıza çıkmak değil anlamadıgım 117 yerine neden 130 değil. Lancer serisine bakıyoruz 109-117-143-243-295 uçurumlar var. cvt sanzımanı uretmeyip motorunu keşke 1,6 ya koysalarmıs. bomba olurmus 50 lira verirdim böyle bir arabaya.

Yazar:  uzman79 [ 10 Tem 2011 02:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a ... 710/detay/

incelermisiniz?

Yazar:  kSenwS [ 10 Tem 2011 02:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

e143 hp lik motor cok mu performansli cvt deki ?

Yazar:  uzman79 [ 10 Tem 2011 02:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

bende onu diyorum cvt sanzıman oldugundan performans yok. O 143 hp lik motoru 1,6 ya koysalarmıs daha iyi olurdu demek istiyorum.

Yazar:  kSenwS [ 10 Tem 2011 02:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

uzman79 yazdı:
bende onu diyorum cvt sanzıman oldugundan performans yok. O 143 hp lik motoru 1,6 ya koysalarmıs daha iyi olurdu demek istiyorum.

Dogru

ilana baktim Dereceli egzantirik mili verdigi orneklerin bir cogu dizel arac yada guclu motorlu araclar atmosferik bir motordan chip ile 30 40hp guc beklemek yalan olur maksimüm %10 guc artisi sadece chiple egzantirik mili lancera ne verir bilmiyorum

Yazar:  sinir kupu [ 10 Tem 2011 13:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.

Yazar:  badboy87 [ 10 Tem 2011 20:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Cvt ciler isterseniz sanzımanları değişelim :D haa birde direksiyondaki kulakçıklarıda isterim :LOL:

Yazar:  kSenwS [ 10 Tem 2011 21:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

sinir kupu yazdı:
e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.


E Ozaman Asx neden duz vites ? Neden otomatigi yok Tr de ?

Yazar:  catalyst [ 10 Tem 2011 22:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

kSenwS yazdı:
sinir kupu yazdı:
e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.


E Ozaman Asx neden duz vites ? Neden otomatigi yok Tr de ?


ASX'deki 1.6 motora CVT takarsan o da araba değil kağnı olur çünkü. 1.8 veya 2.0 getirirsen de kaç paraya kime satacaksın. Kısaca 1.8 lancer gibi o da yalan olur.

Esas konuya dönersek mitsubishinin 1.6 motordan 130 bg çıkarmaya teknolojisi mi yetmiyor tabiki değil, adamların dizayn kriterleri var, optimize etmeye çalıştıkları şey yakıt tüketimi ve emisyon. Spec'lere bakarsanız bunu farkedersiniz zaten. Dersen ki ben bunu istemiyorum ama evoya da param yetmez, neden ara kademe bir araç yok, o da biraz TR şartları biraz da TEMSA'nın mallığı diyelim konuyu tatlıya bağlayalım OK mi :)

Şimdi dersen ki alemin VW'si turboyu dayıyor 1.2 motordan bilmem kaç bg çıkarıyor araba yolda akıyor falan filan, işte o motorun ömrü konusunda ciddi şüphelerim var bekleyip göreceğiz. Bugün VW'nin efsaneleşen hitler motor denilen 1.6 motoru varsa o motor FSI değil TSİ değil dikkatinizi çekerim. Şu anki *SI motorların 10 sene sonra esamesi okunur mı çok merak ediyorum.

Yazar:  uzman79 [ 10 Tem 2011 22:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

öyle haklısın ama 130 beygir olsa 13 hp nin motora yada yakıta bir etki etmeyecegini düşünüyorum 117 hp bana yeterli aslında. Hızlanma ivmesi iyi ama sırtını koltuga yapıştırmıyor.

Yazar:  uzman79 [ 10 Tem 2011 22:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Ayrıca 109 luk 1,5 motorlu lancerlarda gereksiz. 3 araba yapsalar yeterliymiş.
1,6 140 hp sport sedan
2,0 ralli art 240 hp
2,0 evo 300 hp
muhendislerin bildigi vardır elbet.

Chip konusunu arastırdım atmosferik motorlarda %10 luk bir artış oluyormus 10 15 hp içinde o para verilirmi tartışılır.

Yazar:  Harun Işık [ 10 Tem 2011 23:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Antalya'dan geldik 4 ileri AT motorla. Önümüzde de babamın arkadaşının VW 1.4 122 TSI aracı vardı.Onlar uzarken bizim araba har har anca bağırıyor.Hiç memnun değilim ben babamı bilmiyorum.Sadece görünüş bana göre. AT motora az bence özellikleri biraz.Yokuş çıkamıyor 4 kişi arkadada bavul. Ama 122 lik Passat uçuyor.

Yazar:  uzman79 [ 11 Tem 2011 00:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

AT hiç bir zaman tercihim olmadı.

Yazar:  coskunismail [ 11 Tem 2011 22:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

Harun Işık yazdı:
Antalya'dan geldik 4 ileri AT motorla. Önümüzde de babamın arkadaşının VW 1.4 122 TSI aracı vardı.Onlar uzarken bizim araba har har anca bağırıyor.Hiç memnun değilim ben babamı bilmiyorum.Sadece görünüş bana göre. AT motora az bence özellikleri biraz.Yokuş çıkamıyor 4 kişi arkadada bavul. Ama 122 lik Passat uçuyor.

Sanırım vitesiniz triptonik değil o yüzden yokuşlarda her otomatiğin klasik şikayetini yapıyorsunuz. Tamam yokuşlarda AT her zaman arkada kalır ama düze ulaştığınızda da sizi tutana aşkolsun. Öyle değil mi? Triptonikte yokuşlarda manuel alıp 3. vitese çekiyorsunuz, zaten 3. viteste araç 100 km hıza kadar ulaşabiliyor. Yokuş çıkarken de bu hız yeterli bence. Benim aracım tiptonik de :gul:

Yazar:  uzman79 [ 12 Tem 2011 00:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

yeni lancerler tam otomatik değilmi?

Yazar:  catalyst [ 14 Tem 2011 00:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

uzman79 yazdı:
yeni lancerler tam otomatik değilmi?


Evet 1.5'ler tam otomatik mesele de buradan kaynaklanıyor zaten.

Arkadaş 122'lik TSI ile kıyaslamakla büyük hata yapmış. Birincisi o motor turbolu yani torkunu daha düşük devirlerden itibaren alır. İkinici sizdeki 4 AT kağnıdır zaten aksini iddia eden de yok. Üçüncüsü 17 beygirlik bir fark var. Dördüncüsü o VW otomatik ise DSG'dir ki DSG ile 4 AT'yi zaten kıyaslayamazsın motor aynı bile olsa. Manuel olma ihtimalinden hiç bahsetmek bile istemiyorum.

Yazar:  catalyst [ 14 Tem 2011 00:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Performance Chip

uzman79 yazdı:
Ayrıca 109 luk 1,5 motorlu lancerlarda gereksiz. 3 araba yapsalar yeterliymiş.
1,6 140 hp sport sedan
2,0 ralli art 240 hp
2,0 evo 300 hp
muhendislerin bildigi vardır elbet.

Chip konusunu arastırdım atmosferik motorlarda %10 luk bir artış oluyormus 10 15 hp içinde o para verilirmi tartışılır.


Sunduğunuz önerilerde son derece haklısınız ancak siz müşteri gözüyle bakıyorsunuz ve sadece Türkiye pazarının ihtiyaçlarını dikkate alıyorsunuz. Bana göre mühendislerin ve ürün müdürlerinin dikkate alması gereken daha bir sürü faktör var. Sadece maliyet başlığı altında yüzlerce faktör giriyor. Örneğin aynı motoru 2-3 araçta kullanırsanız maliyetiniz yüksek oranda düşüyor. 1.5 lancer'in motoru daha önceki colt ile aynıydı. 1.6 lancer ile de ASX'in motoru aynı sanırsam. Bunun gibi şeyler var. Bunlar hem maliyeti azaltmak hem de ürünü piyasaya hızlıca sürebilmek açısında vazgeçilmez etkenler. Mitsubishinin şimdiye kadar 1.6 140hp motoru hiç olmadı, muhtemelen roadmap'lerinde bile yoktur. Neden yok desen o ayrı bir tartışma konusu zaten. Çukulatalar püskevitler bizde niye yok muhabbetine döner :D

1. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/