Zaman: 09 Kas 2025 06:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Aylardır bana acı çektiren, gaza basmaya korktuğum, 2.viteste bile kaçıran balatayı bugün itibariyle değiştirmiş bulunmaktayım.
İlk olarak parça bulma ve işçilik konusunda son derece özen gösteren Fatih Ustaya (FSM Otomotiv-Sultanbeyli) tekrar teşekkürlerimi sunarım.
Fotoğraf kalitesi için söylenecek söz yok, mazur görün :oops:
Ahanda kutusundan yeni çıkmış baskı ve balatamız. (Sachs - 650 TL)
Resim

Hemen işe girişildi, vites kutusuna erişmek için yukarıdan sökmeye başlandı.
Resim

O kadar çok şey söküldü ki, kalabalık yapacak diye sonuca geliyorum :)
yaklaşık 1 saat içerisinde volant'ın hala iş görür olduğunu öğrendik.
Resim

eskisi - yenisi
Resim
Resim

son damlasına kadar kullanılmış Exedy balata :)
Resim

yeni baskı yerine oturdu. toplanmaya hazırız :)
Resim

Fatih Usta'ya verdiği bilgiler ve emeği için tekrar teşekkür ederim.
Resim

Değişim sonrası inanılmaz hafifledi debriyaj pedalı, varla yok arası :)
Kick down sonrası balata sıyırmadan uzamak paha biçilemez. :kart:

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 00:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Forumdaki en kısa ve öz baskı-balata mevzusu olmuş. Resimlerde anlatıyor herşeyi balata az kalsın kendinide yiyecekmiş. Teşekkürler :)

Bazı sorular;

- Montajla birlikte ne kadara geldi ?

- Exedy araçla gelen orjinal baskı-balata mı ?

- 1., 2. ve geri vitesteki hantallık veya geçişler ne durumda? Sallantı veya sarsılma yapıyor mu öncekine göre ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 01:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
montaj fiyatları değişiyor sanırım gittiğiniz yere göre,
-ben 250 TL işçilik için verdim.
-çok merak ettiğim bir soruydu bu da, gözümle gördüm, 1.5'ten çıkan orijinalı Exedy'imiş.
-geçişler birazcık daha kolaylaştı 1-2 konusunda, geri vites aynı :)
geri vites için illa 1-2 saniye en sağda bekletip, öyle geçirmek gerekiyor.

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 01:30 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Yetkili servise göre uygun olmuş maliyet. Nerdeyse yarı yarıyta belkide...

Exedy diye bir marka duymamıştım. Az önce araştırdığım kadarı ile japon markası. Eski adı Daikin Clutch diye geçiyor... Bilmek iyi oldu SACHS bundan iyidir heralde diye tahmin ediyorum. Daha derin araştırmak lazım.

Bu arada araç km ne şu anda ?

Hayırlı olsun tekrardan :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 01:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
ersinnsahin yazdı:
FSM Oto Fatih ustayı ben de tavsiye ederim. Toygun sayesinde tanışmış oldum. El fren teli gerdirildi, kampana açılıp pas kir temizlendi, spreyi sıkıldı, eksiği kusuru var mı diye araba neredeyse komple kontrol edildi. Muhabbeti çayı cabası vs. :)

Sent from my XT910 using Tapatalk 2


Ya böyle referanslar çok iyi oluyor. Arabayı kime teslim ettiğini bilmek önemli. Ortalık cellat dolu :D Her seferinde servise gitmekten çekinir oldum. Biyeri yapıyorlarsa bikaç yeri bozuyor ustalar. Bazıları çok umarsız çalışıyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 01:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Exedy daha iyidir diye tahmin ediyorum, biri japon digeri Alman malı. Bakalım bu kaç km gidecek :)
Aracım 50 bin km oldu sayılır. Biraz erken oldu ama yapacak bir sey yok, en büyük masrafımız bu olur umarım :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 09:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2012 15:22
Mesajlar: 651
Şehir: Kocaeli
İsim: Mustafa
Araç: 2011 Lancer 1.6 İnvite
Meslek: Bilgi İşlem
Yaş: 29
orjinali iyi birşey olsa 100 bini devirirdi,ben hala değişmedim,istanbul trafiğine girmedikçe sorun olmuyor :)

_________________
Aracımdaki uygulamaları bu blog üzerinde topladım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014 10:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Benim arabayı artık balata değil, balatayı tutan vidalar götürüyordu :D
biraz daha zorlasam, böyle kullanmak zorunda kalsaydım üstüne bir de volant değişimi eklenecekmiş.

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014 01:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
İlanda EVO 7,8,9,10... diye sıralamışya... Aile boyu maşallah :)

Bu arada exedy araştırdım biraz. Yabancı forumlarda çok yerlere vuranda övende var. Japon araçlarının birçoğu exedy ile çıkıyormuş fabrikadan. Fakat Sachs ile ilgili kötü bir yoruma denk gelmedim.

Exedy en büyük eleştiriyi orjinal ekipman olarak gelmesinden alıyor. Kısaca demek istedikleri fabrika çıkışı gelen exedy baskı-balata'nın kötü olduğu...

Toygun'da şimdi tecrübe etsin bizde burda bir yorum üretiriz artık zamanla :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2014 15:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2014 21:40
Mesajlar: 5
İsim: onur
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğretmen
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 28
arkadaşlar sonuç nedir öğrenebilir miyim toygun ile aynı işlemi bende yaptıracağım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2014 15:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2014 21:40
Mesajlar: 5
İsim: onur
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğretmen
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 28
bir de bu fatih ustaya nasıl ulaşabilirim fsm otomativ yazınca bir şey çıkmıyor
isrtibat ya da web sayfası nasıl ulaşabilirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2014 16:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
sinibaga yazdı:
arkadaşlar sonuç nedir öğrenebilir miyim toygun ile aynı işlemi bende yaptıracağım


Sonuç gayet güzel, Exedy'ye (aracımdan çıkan orjinal deb.balata markasına) göre çok daha hafif oldu pedalı. Kavrama gayet güzel ve sıkıntısız.
Orjinal ekipmanı 50 bin km kullandım, bu da en az bir o kadar gider (hatta kazandığım tecrübelerden dolayı daha da fazla gidebilir :D )

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2014 16:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Dostum sen 50 binde nasıl yedin balatayı :-D

C1905 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2014 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Bir iki defa istem dışı yarı debriyaj yaptım yüksek devirde, 10 saniyede 30bin km'yi yedi :)
Saglık olsun, bana Guzel deneyim oldu şimdi inanılmaz dikkat ediyorum debriyaj balatama :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 11:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2014 21:40
Mesajlar: 5
İsim: onur
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğretmen
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 28
benimde 50 km de..
araçta hiçbir şey yoktu ama 10 gün kadar kullanılmadı (ufak bir kaza için avcılar mitsubishi askale'de bekledi )
sonra aracı aldım servisten yola bir çıktım 3 vitese aldım yüklendim gaza devir yükseliyor 5000-6000 e kadar ama araç gitmiyor
(bu baskı balatanın bittiğini gösterir demi tecrübesizim ondan soruyorum)???yani gaza basınca devir yükseliyo araç gitmiyor...
bir de kontağı kapatıp yokuşta aracı viteste bırakınca (ben içindeyim) aralıklarla ileri kaçıyor bunun sebebi de baskı balata mı?_

servise döndüm test yaptı baskı balata bitmiş dedi
1400 tl istedi servis


En son sinibaga tarafından 12 Şub 2014 20:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 11:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2014 21:40
Mesajlar: 5
İsim: onur
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğretmen
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 28
aracım 2010 lancer 1.5 mt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 11:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Aynen debriyaj balatasi bitmiş. Ben o durumdayken 5 bin km daha kullandım aracımı.

Ani gaz verme yapmayacaksınız, debriyaj kaçırmaya başladığı anda gazdan ayağınızı çekip tekrar kavrama olduğunda daha yavaşça gaza basacaksınız. Bulunduğunuz viteste kavrama olmuyorsa vites düşüreceksiniz.

Ben aracimdaki balatayi sonuna kadar kullandım diyebilirim. Ama biraz daha degistirmesem bu sefer de volant zarar görecekti ve maliyet direk ikiye katlıyor.

Özel servislere de goturebilirsiniz aracınızı, veya yetkili serviste orijinal yerine muadil ürün ile fiyat alabilirsiniz.

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2014 21:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Dizel Colt 200 bini devirmişti bizim. Daha bir sıkıntısı yok. Ne olursa olsun 50000 ne az değil mi

C1905 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2014 22:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
7-8bin km'de balata bitiren L200 vardı forumda :)
50 bin ona göre gayet Guzel bence :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2014 22:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
_opeth yazdı:
75 bin ve hala gidiyor. Sadece sert aldigimdan beri

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Maşallah, nice 75 binlere :)

Senin sürdüğün gibi sabırlı sürebiliyor olsam zaten benzine vermiş oldugum paralarla ihya olmuştum + balata da hala orjinaldi :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye