Zaman: 22 Kas 2025 15:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013 18:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
Merhaba arkadaşlar,

Mayıs 2011' de 40 bin km'de iken aldığım 2009 Lancer 1.5 İnvite AT'mi, resmen hakkını vererek ve 22 ayda 86 bin km yaptıktan sonra satmış bulunuyorum.

Kullandığım araçlar içinde sürüş dinamiği en güzel ikinci araçtı (birincisi başka bir marka, isim vermeyeyim). Hız sabitleyicisinin olmayışı büyük eksiklikti, umarım yeni kasasında bu durumu göz önünde bulundururlar.

Yetkili servislerin durumu bildiğiniz üzere çok iyi değil. Bilhassa çöp kamyonlarının, tarlada kullanılmış çamurlu, hayvan gübresi dolu pick-up'ların arasına gözünüzden sakındığınız aracınızı sokmak, ortamın resmen kokuyor olması hakikaten otomotiv sektörü için rezillik, başka bir şey değil. Temsa'nın acilen bu işi ya bırakması ya da Renault gibi ticari ile binek'leri ayrı kefeye koyması gerekiyor. Bu handikabı aşarlarsa Mitsubishi markasına ilgi daha da artacaktır.

Yedek parçaları pahalı denmişti ben alırken; ön far, ön tampon değiştirmek zorunda kalmıştım. Pek de pahalı gelmemişti. 2 defa subap sorunu yaşadım, birincisi kalitesiz benzinden veya dandik lpg sisteminden ötürü, ikincisi de birinci defa subapları değiştiren ustanın beceriksizliğinden... Her 2 defa da umduğumdan çok daha ucuz bir fiyata servisten çıktım; 2.300 TL civarı... Eşdeğer sorunu yaşayan VW, Ford, Renault sahibi arkadaşlarım vardı, hepsi de benden daha daha fazla paralar ödediler.

2 lastik takımı tükettim, 86 bin km yol yaptım, her türlü arazide, karlı, buzlu yollarda kullandım bir güne bir gün keşke başka bir araç alsaydım dediğim olmadı. İlk aldığımda talihsiz bir motor arızasıyla karşılaştığımda pişman olduysam da, ilerleyen zamanlarda artan bir memnuniyete döndü... Spor sınıfı bir araca geçtiğim için ihtiyacım kalmadığı için sattım, aksi halde kapının önünde dursun, lazım oldukça kullanırım da diyebileceğiniz bir araçtı.

Tam otomatik, tork konvertörlü 4 ileri şanzıman bu araca hiç uygun değil. Ama manuel viteslisini de kullandım, inanılmaz bir fark yaratıyor. Bu kısmı da es geçmeyin derim. Hızlanma açısından performans bekleyenleri Lancer AT hayal kırıklığına uğratacaktır... Ben o kısımda hayal kırıklığına uğradım çünkü...

Alt takımlar konusunda hiç sıkıntı çekmedim. Karoserin inceliği baz alındığında tıkırtı sesleri bende mevcut olmadı nedense. Ne direksiyonundan, ne de alt takımlarından ses duydum; ki inanılmaz kötü yollarda da kullanırım. Amortisör patlamaları bende sürekli mevcuttur, bu araçta amortisörler aşırı sağlam çıktı diyebilirim.

Koltuk döşemeleri inanılmaz kaliteli geldi. 2 yıl önce yeğenimin döktüğü meyve suyu lekesini, artık satıyorum, satıcıya ayıp olmasın diye götürüp temizletmeye çalıştım; hiç dökülmemiş gibi temizlendi...

Onun haricinde ne yazabilirim bilmiyorum. Yakışıklı, heybetli, hızlanması kötü ama hızlandığında da sürüş dinamiği açısından güven veren, sıkıntısız (yakıtı koy, gez diyebileceğim), bir kaç eksiği haricinde donanımı yeterli ve ederinden çok daha ucuz araçlardan biriydi.

2 yıl önce darbesiz, boyasız ama motoru arızalı (arızalı olduğunu bilmiyordum) bir şekilde 28 bin lira civarına aldığım Lancer'imi 2 yıl sonra o kadar kullandıktan sonra 25 bin lira civarına verdim. Aradaki 4 bin lira motor arıza masrafını saymazsak bakımları inanılmaz ucuz (en ağır bakımına 800 lira verdim galiba), elektronik aksamları inanılmaz kaliteli, japon markalarının sorunsuz imajını yükselten bir otomobildi.

Kullanıcılarının ne kadar şanslı olduğunu bilmelerini isterim. Şu an 80 bin liralık 2.3 motorlu, 300 beygirlik sport bir araca biniyorum ama Lancer'i özlediğim zamanlarda olmuyor değil. Yoldaki akıcı sürüş hissi ve adeta süzülmesi, aşırı düşük yakıt tüketimi, aşırı geniş iç mekan, yeterli sertlikte süspansiyonları ve bilhassa ön konsolun sadeliği...

12-13 araç değiştirmiş ve minimum 30'a yakın ayrı marka ve modelde araç sürmüş biri olarak söyleyebileceğim yegane şey; parasının hakkını sonuna kadar veren, başka bir markaya baktırmayan ve kullanıcısını hiç ama hiç üzmeyen bir araçtı. Alıcısına ve diğer bütün Lancer kullanıcılarına kazasız ve belasız kullanımlar dilerim.

Yeni kasasını heyecanla beklediğimi de eklemek isterim :kart:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013 22:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Hadi hayirli olsun.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013 23:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
Hakkaniyetli bir degerlendirme olmus, yeni araciniz hayirli olsun.

Motorola ile gönderildi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2010 23:34
Mesajlar: 1300
Şehir: Aydin
İsim: ergün
Araç: Astra H
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
Çok yararlı bir değerlendirme yazısı
Yeni lancer alacaklar okumalı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2013 00:02 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
En güzel ikinci araç demişsiniz Lancer için. Birincisi hangi araçtı ben acaip merak ettim şimdi :D RTÜK yok burda rahat olun ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2013 10:29 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Çok güze samimi bir değerlendirme yapmışsınız.
Mitsubishi satıldıktan sonra insanın aklına sık sık gelen ve kendine özlem duyulan bir araç...

Farklı insanlar vardırya toplumda, hep göz önündedirler,
belkide karizma diyoruz buna. Buna rağmen kimininde hiç farkedemediği tiplerdir onlar.
İşte Mitsubishi'de tıpkı böyle :good:

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2013 20:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bu farklı insanlara en iyi örnek herhalde barış manço'dur. herkes sever bilir ama farkındalıkta popülerlikte çoğunun ilk aklına gelen değildi. ama ismini söylediğinizde kalitesi tartışılmazdı. evet mitsu, volvo böyle. ama hunday bile önce akla gelir nedense.... neyse bu konuda çok subjektif biriyim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye