Zaman: 01 Eki 2025 12:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Uygun vites değişim devri?
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2011 23:57
Mesajlar: 7
İsim: necdet
Araç: lancer 2009
Meslek: öğretmen
Yaş: 28
Merhaba arkadaşlar..yeni lancer kullanıcısı olarak (2009 inform) lpg den vazgeçtim ve benzinle binme kararı aldım..malum benzin fiyatı fazla..bu nedenle tecrübeli arkadaslardan ekonomik kullanma,paylaştıgınız düşük ortalama yakıt tüketimini yakalama amacıyla şehir içindeki vites değişim devriniz nedir ortalama...

bana düşük devirde vites yükseltince anlık tüketim düşüo gibi geldi ama yanlış düşünüo olabilirim..bilgileriniz için tşk ederm..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 11:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
ben 1.5 aracımda 2500'den önce değiştiriyordum düzde giderken. normalde 2000 (+-100) devir civarında sürecek şekilde viteste tutun.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 12:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2011 23:57
Mesajlar: 7
İsim: necdet
Araç: lancer 2009
Meslek: öğretmen
Yaş: 28
teşekkürler...çok saolun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 12:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Araca ve yola gore bir de aractan ne beklediginize gore :D degisir. Lancer ve yakit tuketimini optimize etmek icin Aydin'in dedigi gibi duz yolda otobanda 2400 civarinda degistirmek faydali olacaktir. Yokus cikarken biraz daha bagirtmakta fayda var.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 12:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2011 23:57
Mesajlar: 7
İsim: necdet
Araç: lancer 2009
Meslek: öğretmen
Yaş: 28
anladım =) bi arkadaşım 8bin devir araba erken vites deiştiron dedi de o yüzden sordum...ekonumik kullanımda 2000-2500 devir....spor kullanımda kafama göre o zaman:)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 14:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Extra olarak şunu belirtmek isterim. sabah ilk çalıştırmada motor soğuk olduğu için rolanti 1500 d/d civarında olduğundan dolayı eğer ki büyük vitesle yokuş inerseniz ve rolanti 1500 civarı olduğu durumda araç yakıt tüketiyor. Bu nedenle bir küçük vitesle inerek devrin daha yüksek olmasını rağlayarak yakıt tüketiminin kesileceğini düşünüyorum.

Sürekli kullandığım güzergahta uzunca bir iniş var sabahları ve motor ısınmaya kalmadan bu inişte oluyorum, gaza basmadığım için 5. vitesle indiğimde göstergede tüketim görülüyor fakat 4 ile indiğimde devir yüksek olduğundan artık yakıt tüketimi 0 oluyor.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 15:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yok agalar motor ısınmadan cut-off devreye girmez benim bildiğim o sebeple ne yaparsanız yapın rolanti devri kendine gelene kadar yakıt tüketimi olur.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Motor sogukken rampa asagi vites dusurup devirlenmesine izin verince motor daha cabuk isinir ama asinma da daha fazla olur.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2011 17:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Benim bahsettiğim devirlenme 5. vites 1500 devir yerine 4. vites 2000 civarı bir devirde inmek. böyle bir devirde soğuk motorda neden aşınma olsun ki anlayamadım.

Yakıt ile ilgili benim gözlemim bu şekilde. Küçük viteste indiğimde yakıt tüketimi 0 olurken büyük viteste inersem tüketim görünüyor. O yüzden cut off devrede gibi geliyor bana. Ayrıca inişlerde 4. vitesi kullanırsam hedefe 3.8 ile ulaşabilirken; büyük vitesle yani tüketimin olduğunu söylediğim şekilde inersem bu değere düşemiyorum. Benim tezim bu şekilde. Unutmazsam video çekeceğim.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2011 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
Merhabalar,
Bazı arkadaşlar 2000 devirde hatta 1800 devirde vites değiştirdiğini yazmış. 1800 devirde vites değiştirince bir sonraki viteste 1300 devirde falan gidiyor olmalı. Bu devirde motorda bayılma sesleri duyulması ve aracın titreyerek hızlanması lazım.
Benim bildiğim az yakması için maksimum tork gücünü vermeye başladığı devirlerde sürmek gerekir. Lancer'in teknik verilerini araştırdım ama her yerde üst sınır olan 4000 dd yazılmış. Bu bahsedilen 4000dd maksimum torku verdiği en yüksek devir. Başlangıç deviri hiç bir yerde belirtilmemiş. Bilen arkadaş varsa söylerse sevinirim. Genelde 1,5 ve 1,6 araçlar maksimum torku 2500 devir civarında vermeye başlar. Yani az yakıt tüketmek için ideal devir 2500-3000 devir arasıdır.
2500-3000 devirin üstünde sürülürse fazla yakıt tüketir. 2500-3000 devirin altına düşülürse motor yeterli gücü üretemediği için daha fazla gaza basmanız gerekecek bu hem daha fazla yakıt tüketimine hem de motorun zorlanmasına neden olacaktır.
Tabi bu bahsettiklerim düz yol için gerekli.
Benim aracım 2500 lancer 1,6. Bayır çıkarken maksimum torku daha rahat hissediyorum. Bayırda araç 2500 devire kadar yavaş yavaş düşüyor. 2500 devirin altına düşünce 2000 devire inmesi çok kısa bir sürede gerçekleşiyor ve motor bayılan sesiyle "vites düşür!" diye inliyor.
Kısacası düz yolda az yakıt tüketmek ve motoru korumak için ideal sürüş devri 2500 civarıdır. Bu devire ulaşmak içinde 3000 devirde vites büyütmek idealdir. Kendi aracınızda da deneyin. 3000 de vites büyüttüğünüz de devir 2500 civarına düşecektir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2011 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2500 devir sabit gittiğinizde 2000 devirde sabit gittiğinizden daha fazla yakıt tüketirsiniz aynı güzergahta. vites değişimi için 3000 d/d yüksek bence.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2011 16:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Ben 2000 +-100 de surun dedim. Degistirince o vitese gelecek tabi yoksa vites degistirme devri degil onlar. Arabanin gostergesi de sacmaliyor bazi bazi ben ona bakmiyorum vites degistirirken.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011 00:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2010 00:56
Mesajlar: 110
Biz ne dersek diyelim, herkesin sürüş karakteri farklıdır. Ayağına bağlı şehir biçi 10,00 Lt. ile de gezersin 5,00 Lt. ile de. Bir de yazın ve kışın faktörleri var, ondada en fazla 1-1,5 Lt. fark eder...;)

_________________
Mladen360 Lancerasyon


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2011 20:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 10:12
Mesajlar: 79
Şehir: İZMİR
İsim: Ejder
Araç: lancer 2011
Meslek: Kaptan
Kan grubu: Brh+
Yaş: 27
Haketten ayağa göre değişiyor ben daha şehir dışı 6.5 litreden aşağı düşemedim.baktım düşmüyo bastım bende :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2011 23:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
nightmare115 yazdı:
2500 devir sabit gittiğinizde 2000 devirde sabit gittiğinizden daha fazla yakıt tüketirsiniz aynı güzergahta. vites değişimi için 3000 d/d yüksek bence.

Peki şöyle düşünelim...
Bu aracın en az yakıt değerlerine 5. viteste 90 km ile giderken ulaşılıyor. Bu herkesçe kabul edilen bir gerçek.
Aracınız 5. vites 90 km ile giderken kaç devre geliyor? Benim aracım 2005 lancer ve 5. vites 90 km giderken devir saati tam olarak 2500'ü gösteriyor.

Sizin mantığınızla aracı 5. vites 2000 devirde kullanırsak (tabi hızda düşecek şuan 5. vites 2000 devirde kaç km ile gittiğini bilmiyorum) araç daha az yakıt yakmalı... Böyle birşey yok.

Aracı aşırı düşük devirde kullananlar(1500-1800devir kamyon devridir. Kamyonlar bu devirlerde kullanılır) hem fazla yakıt tüketiyor hemde (eskilerin tabiriyle motoru boğarak) motorun ömründen çalıyor...
Doğru vites değiştirme devri 3000'dür ve vites yükselttiğinizde devir 2500 devre düşer buda aracın tork vermeye başladığı en alt devirdir. Böyle kullanarak hem aracı tork devirlerinin altına düşürerek bayıltmazsınız ve daha az yakıt tüketirsiniz.
Bilginize...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2011 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Alıntı:
Sizin mantığınızla aracı 5. vites 2000 devirde kullanırsak (tabi hızda düşecek şuan 5. vites 2000 devirde kaç km ile gittiğini bilmiyorum) araç daha az yakıt yakmalı... Böyle birşey yok.


Boyle birsey var siz 5. Vites sabit 2500dd ile surun ben 2000dd ile sürersem kesinlikle daha az yakit tuketirim. Kendi iddianızın doğruluğundan eminseniz buyrun koyalım anahtarları ortaya deneyelim.

Enerji olmadan hareket olmayacağı icin tum değişkenler sabit iken aynı enerji ile ben 2000 dd çevireyim siz 2500dd çevirin. YOK BOYLE BİRSEY

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2011 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2010 23:34
Mesajlar: 1300
Şehir: Aydin
İsim: ergün
Araç: Astra H
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
colt ile dümdüz yolda 2100 lü devirlerde anlık tüketimde gördüğüm değerlerin daha altını 2500-2600 arasında görüyordum
dolayısıyla böyle birşey var diyorum bende
enerji oladan hareket olmaz evet ama enerjinin verimliliği burada tork devri ile devreye giriyor sanıyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2011 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
nightmare115 yazdı:
Alıntı:
Sizin mantığınızla aracı 5. vites 2000 devirde kullanırsak (tabi hızda düşecek şuan 5. vites 2000 devirde kaç km ile gittiğini bilmiyorum) araç daha az yakıt yakmalı... Böyle birşey yok.


Boyle birsey var siz 5. Vites sabit 2500dd ile surun ben 2000dd ile sürersem kesinlikle daha az yakit tuketirim. Kendi iddianızın doğruluğundan eminseniz buyrun koyalım anahtarları ortaya deneyelim.

Enerji olmadan hareket olmayacağı icin tum değişkenler sabit iken aynı enerji ile ben 2000 dd çevireyim siz 2500dd çevirin. YOK BOYLE BİRSEY

Yani "Ben fabrika verilerinin daha altında yakıt tüketirim" mi diyorsunuz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2011 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Fabrika verisi binlerce km yolun ortalaması olmadıgı icin bizim sürdüğümüz yollara ölçüt olamaz. Bir yolda 4 litreye düşünce ya da ne yaparsak yapalım yüksek degerleri görünce bu bilgiler yanlış diyemeyiz.

Tork ile alakalı ise 4000 dd sürelim max tork bu devirde elde ediliyor. Daha da az tüketmesi gerek degil mi?

Lancer icin su an tüketimini fabrika verileri ile karşılaştırma yapmam hatalı olur çünkü ilk bakım zamani gelmedi. Ama sunu söyleyebilirim carisma ile aynı yolu gidiş ve dönüş sonucu tüketimim fabrika verisinin altında elde edebiliyordum bu gayet mumkun bir durum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2011 03:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 10:12
Mesajlar: 79
Şehir: İZMİR
İsim: Ejder
Araç: lancer 2011
Meslek: Kaptan
Kan grubu: Brh+
Yaş: 27
nightmare115 yazdı:
Alıntı:
Sizin mantığınızla aracı 5. vites 2000 devirde kullanırsak (tabi hızda düşecek şuan 5. vites 2000 devirde kaç km ile gittiğini bilmiyorum) araç daha az yakıt yakmalı... Böyle birşey yok.


Boyle birsey var siz 5. Vites sabit 2500dd ile surun ben 2000dd ile sürersem kesinlikle daha az yakit tuketirim. Kendi iddianızın doğruluğundan eminseniz buyrun koyalım anahtarları ortaya deneyelim.

Enerji olmadan hareket olmayacağı icin tum değişkenler sabit iken aynı enerji ile ben 2000 dd çevireyim siz 2500dd çevirin. YOK BOYLE BİRSEY



altına imzamı atarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye