Zaman: 02 Eki 2025 08:56

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 159 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2010 03:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Arkadaşlar bu başlık altında forumdaki sanırım tek 1.8 kullanıcısı olarak araç hakkındaki görüşlerimi ve de zaman zaman tüketim değerlerimi paylaşacağım.

Uzun süre (20.000 km) Lancer 1,5 AT kullanmış birisi olarak şunu öncelikle ve rahatlıkla söyleyebilirim ki bu araç 1,5 lancer’a göre bir çok bakımdan çok başka bir araç, tabi her bakımdan değil. 1.8 lancer aracımı genelde yakinen tanıdığım eski 1,5 lancer aracımla karşılaştırarak anlatmaya çalışacağım.
Sessizlik ve konfor:
Öncelikle araba 1,5 lancer’a göre gerçekten fark edilir düzeyde sessiz. Yol ve rüzgar sesi bakımından arada dağlar yok belki ama motor sesi açısından sıra dağlar var diyebilirim. Ama eski 1,5 lancer aracımda Ziebart ses izolasyonu olduğu hesaba katılırsa bu bakımdan da bir üstünlük söz konusu diyebilirim. Tahminim o ki araçtaki ses sisteminin hakkının verilmesi adına bu şekilde bir fazladan yalıtıma gidilmiş. Camların iyalıtıma etkisinin bu kadar büyük olduğunu bilmiyordum. Zira aracı sürerken camları kapadığınızda bir anda her türlü dış ses kayboluyor. Farklı bir cam uygulaması yapılmadığına göre aracın genel yalıtımı kendini camlar kapadığında gösteriyor. Eski aracımda camları kapadığımda o kadar da bir fark hissetmiyordum.
Koltukların zannımca sadece dış döşemeleri farklı. Daha kaliteli bir döşeme olduğu su götürmez. İç mekândaki carbon görünümlü kaplamalar kalite hissi uyandırıyor. Ve açık söyleyeyim eski sahibi bun parçaları çizmediğine göre gerçekten çizilmeye dayanıklı parçalar. Çift bölmeli ve fazladan 12 V soketli ön kol dayama hala sürüş pozisyonunda geride kalıyor. ASX’deki gibi kayabilse güzel olurdu. Çakmaklığın ve aux girişlerinin kapak arkasına gizlenmesi çok güzel. Ama ben 1.5’lerdeki çakmaklığın oradaki turuncu aydınlatmayı da çok beğeniyordum. Bu özellik bölmeler gizli olduğundan kaldırılmış.
Fabrika çıkışlı park sensörüne sahip olması çok fazla bir şey katmıyor. Mesafe ölçerlileri tercihe derdim açıkcası. Ama en azından orijinal ve araç ile uyumlu.
Far ve yağmur sensörü sorunsuz çalışıyor.
Cruise control da bence oldukça iyi çalışıyor. Eğer çok düşük hızda seyrediyorasanız ama hız yüksek bir hıza sabitlenmişse devreye aldığınızda araba öyle deli gibi gaza yüklenmiyor. Sakin sakin çıkyor. Ford fiesta’da denediğim cruise control sisteminde ise sabitlenmiş olan hıza hemen ulaşma isteği vardı. Benim görüşüm sakince o hıza ulaşmasının daha iyi olduğu yönünde. Sakin derken tabi öyle dakika filan da almıyor yanlış anlamayın.
Performans:
Doğal olarak 143 beygirin ve yüksek torkun performansa etkisi hissediliyor. Tamam belki düz vites lancer’dan biraz daha iyi hızlanma verilerine sahip ama aracın bu hızlanmayı yaparken deli gibi yırtınmadığına şahit oluyorsunuz. Burada yırtınmamaya en büyük etken cvt şanzımanın sağladığı kesintisiz devirlenme iken hızlanmanın beklenenin altında olmasına da tork konvertörünün ortaya çıkardığı kayıpları gösterebiliriz. Tamam manuel olsa uçardı, ve kabul 1.5 manuel vitesten çok iyi değerlere sahip değil ama siz o değerlere sahip olmak için doğru vites-devir avcılığı yaparken ben sadece gazı köklemekle kalıyorum.
Aracın torkunun etkisini de özellikle yokuşlarda hissediyorsunuz. İç mekan eski aracımdan tanıdık olduğundan bazen nerede olduğumu unutuyorum ve yokuşlarda filan gaza bastığımda bir yırtınma bekliyorum haliyle. Ama böyle olmuyor. Bağırıp çağırmadan usulca hızlanıyor.
Şanzıman:
Belki de en çok söz edilmesi gereken şey bu şanzıman meselesi. CVT şanzımanın artıdan çok eksisi olduğu genel kanısı var. Ama ben böyle düşünmüyorum. Bunu araca sahip olduğum için düşünmüyor değilim. Öyle düşünseydim zaten almazdım. Aracı aldıktan sonra sadece düşüncelerim pekişti diyebilirim.
CVT şanzımanın performanstan çok ekonomi odaklı olduğu düşüncesi vardır. Ama bu söylenirken performansa etkisi negatifmiş gibi lanse edilir. Tamam cvt şanzıman bir manuel vitesli araç performansına sahip değildir. Ama cvt şanzıman zaten tork konvertörlü bir otomatik şanzımandır. Ve otomatik şanzımanla karşılaştırılmalıdır.
Özelde lancer 1.5 ile karşılaştıralım:
0-100 hızlanması ve şehir içi tüketim (en büyük farkı şehir içinde verir) ve maks hız (fabrika verisi üzerinden)
Lancer 1.5: 11.6 sn/ 7.7 Lt/100 km, 189 km/ saat
Lancer 1.5 AT: 14.3 sn/ 8,9 Lt/100 km, 178 km/ saat
Lancer 1.8 Manuel (İngiltere sitesinden): 9.8 sn / 10.4 Lt/100 km , 204 km/ saat
Lancer 1.8 CVT: 11.3 sn/ 10.9 Lt/100 km, 192 km/ saat
1.5 versiyonu için:
Hızlanma arasındaki oran: 14.3/11.6=1,232 yani otomatik %23.2 daha yavaş.
Tüketim arasındaki oran: 8.9/7.7=1,155 yani otomatik %15.5 daha fazla yakıyor.
Maksimum hız arasındaki oran: 189/178= 1.061 yani manuel %6.1 daha fazla hız yapabiliyor
1.8 versiyonu için:
Hızlanma arasındaki oran: 11.3/9.8= 1.153 yani otomatik %15.3 daha yavaş.
Tüketim arasındaki oran: 10.9/10.4=1.048 yani otomatik %4.8 daha fazla yakıyor.
Maksimum hız arasındaki oran: 204/192= 1.062 yani manuel %6.2 daha fazla hız yapabiliyor

Başka araçların düz ve otomatiklerine bakalım çünkü lancer 1.5 te 4 ileri otomatik şanzıman var:
Honda Civic 1.6 manuel: 10.3 sn/ 9.2 Lt/100 km , 197 km/ saat
Honda Civic 1.6 otomatik: 12.5sn/ 10 Lt/100 km 192 km/ saat
Hızlanma arasındaki oran: 12.5/10.3=1.213 yani otomatik %21.3 daha yavaş.
Tüketim arasındaki oran: 10/9.2=1.086 yani otomatik %8.6 daha fazla yakıyor.
Maksimum hız arasındaki oran: 197/192= 1.026 yani manuel %2.6 daha fazla hız yapabiliyor

Honda Civic 1.8 manuel: 8.9 sn/ 8.8 Lt/100 km, 205 km/ saat
Honda Civic 1.8 otomatik: 11 sn/ 10 Lt/100 km , 197 km/ saat
Hızlanma arasındaki oran: 11/8.9=1.235 yani otomatik %23.5 daha yavaş.
Tüketim arasındaki oran: 10/8.8=1.136 yani otomatik %13.6daha fazla yakıyor.
Maksimum hız arasındaki oran: 205/197= 1.04 yani manuel %4 daha fazla hız yapabiliyor

(Burada lancer 1.8 CVT 1380 kg iken Civic 1.8 otomatik’in 1249 kg olduğunu unutmamak lazım)
Ford Focus 1.6 Manuel 100 Hp: 12 sn/ 8.7 Lt/100 km , 182 km/saat
Ford Focus 1.6 AT100 Hp: 13.7 sn/ 10.6 Lt/100 km , 174 km/saat
Hızlanma arasındaki oran: 13.7/12=1.141 yani otomatik %14.1 daha yavaş.
Tüketim arasındaki oran: 10.6/8.7=1.218 yani otomatik %21.8 daha fazla yakıyor.
Maksimum hız arasındaki oran: 182/174= 1.045 yani manuel %4.5 daha fazla hız yapabiliyor
Sonuç olarak CVT şanzımanın hızlanmaya ve tüketime etkisi klasik şanzımandan daha fazla. Yani CVT şanzıman klasik otomatik şanzımandan daha iyi. Bu başta da söylediğimiz gibi ekonomi yanı ağır bassa da (düzü ile 0.5 litre şehir içi tüketim farkını söylemek bile yeterli) performans yönünde de bu şekilde.
Maksimum hızla ilgili durum biraz düşündürücü. Ama lancer araçlar arasında oransal fark aynı olduğuna göre tork konvertörünün marka içinde etkisi aynı diyebiliriz. Ayrıca başta da dediğim gibi bu hızla fabrika verisi ve hepimiz bunların üzerinde hızlara ulaşabiliyoruz. Ben 178 lancer 1.5 AT ile 195 km hıza çıktım. Düz ile 210 yapanlar var. Honda veya Ford’un bu konuda Mitsubishi ile aynı şekilde ölçüm yapmıyor olabilir. O bakımdan (istatistiğe ekledim ama) değerlere deneyimlerime dayanarak güvenemiyorum.
CVT’yi anlatmaya devam edelim. Daha önce de söz ettim eski aracımın da verdiği alışkanlıkla bazen devri geldiğinde ayağımı arada gazdan çekip vites değişimini erkene almaya çalışıyorum. Tabi CVT şanzımanla bu mümkün değil. Ayağınızı gaza basıyorsunuz devir 3000’e geliyor mesela. Ve orada kalmaya devam ederken siz aracın hızlanmaya devam ettiğine şahit oluyorsunuz.
Alışma deyince direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarına da değineyim. Ona da alışmanız lazım. Aracı gerçekten iyi tanımak gerekiyor. Zira gaza basıp son devirdeyken vites arttırdığınızda bir silkeleme oluyor. Çünkü 6 ileri vites mantığı ile çalışan şanzıman modunda hangi vitese hangi devride atlamak gerektiğini bilmek gerekiyor.
Daha önce cvt şanzıman motor fireni yapmaz gibi bir şey okumuştum. Yanlışmış. Yapıyor. Ama tıpkı bizim AT modellerdeki gibi yokuş aşağı giderken motor freni yapması gerektiği zamanı her zaman kestiremiyor. Onun için kulakçıklardan yardım almak en mantıklısı.
Ses sistemi:
8+1 Rockford Fosgate ses sistemini anlatmaya bence gerek yok. Anlatılmaz yaşanır zira. Lancer aracımla 30’larda dinlediğim (üstüne gelince cızırtı oluyordu) müziği 21-22 de dinliyorum. Kulağınız dayanırsa 45’e çekin. Her vuruşta göğsünüzde bass hissini alacaksınız hem de ses kalitesinde hiçbir bozulma olmadan. Daha iyisi olur mu olur herhalde. Ali’nin (Kerimoğlu) dediği gibi sonradan yapılmış iyi bir sistem her türlü fabrikasyon sistemden daha iyidir.
Sürüş ve Yol tutuş:
18’’ jantlara takılmış (bu jantları seviyorum)yanaksız lastikler doğal olarak viraj performansınızı arttırıyor. Hele bir de ön amortisör kule gergisinin etkisini de ekleyince. ESP zorlamama rağmen devreye girmedi (1.5 de sokabilmiştim) lastik kalitesi farkı olsa gerek sadece bir kaç defa o da kasıtlı olarak dönüşlerde gaza yüklendiğim için çekiş kontrol devreye girdi. 1.5 araçta bu sık sık olurdu ama dediğim gibi sonuçta biz 1.5’lerdeki lastiklerden hep şikayet etmişizdir. O konuda karşılaştırmak istemiyorum.
Sürüş konforu ise yanaksız lastiğin bir götürüsünün de olacağını bize hatırlatıyor. Bozuk satıhlardan ve de kasislerden geçerken sarsılamamak için hız kesmeniz gerekiyor. Yoksa sadece sarsılma değil tak tuk sesler de duyabilir hatta jantınıza zarar verebilirsiniz.
Tüketim:
Tüketimi peyderpey açıklayacağım. Yukarıda da genel olarak aracın ekonomik olduğunu ispatlamış olduk zaten.
Buyurun size birkaç (aslında birçok) resim:
Resim
Resim
Resim
Resim
18’’ jantlar ve Yokohoma Lastikler
Resim
Askale’den Ramazan Bey’in hediyesi Ralliart Çıkartması
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Crusie Control düğmeleri
Resim
Magnezyım vites değiştirme kulakçıkları
Resim
Resim
Resim
Resim
Kol dayama içerisinde 12V soketi
Resim
Aux girişinin olduğu kapaklı bölme
Resim
Küllük ve çakmağın olduğu kapaklı bölme
Resim
Resim
Tweeter
Resim

Gelelim tüketim değerlerine:
Şu ana kadar ki:
Yapılan yol: 995,4 km
Ödenen Para: 306,45 (yaktın fiyatı sürekli değişiyor o sebeple bu değeri kullanıyorum, bana kaça patladığını yani)
Ortalama Tüketim: 8,51 Lt/100 km (***)
Km başına tüketim: 30,8 Krş
Ortalama 1 depo ile menzil: 693,54 km (59 litre depo için)
(***):Yol bilgisayarı 8,7 lt/100 km gösteriyor, sanırım deponun doldurulma miktarı değişiklik gösteriyor. Öbür türlü benim ödediğim belli.

Bu yolun 211.1 km'si bu gece çoğunlukla cruise control açık biçimde (80-90 km/s arası) İstanbul-Kocaeli-İstanbul (anadolu otoyolundan) güzergahında yapıldı. Aha da bir kaç foto:
Resim
44444 km Hatırası
Resim
Yarım depo için yol bilgisayarının biçtiği menzil
Resim
Yolculuk esnasında (ortalarda zaten yakıt miktarının düşmesinde de anlaşılabilir) en düşük ortalama tüketim
Resim
Yolculuk sonunda ortalama tüketim(kocaeline gidiş)
Resim
Yolculuk sonunda yapılan yol (kocaeline gidiş)
Resim
Yolculuk sonunda kalan yakıta göre menzil (kocaeline gidiş)
Gidiş esnasında yapılan harcama:
3.64 TL*6.0 Lt/100 km*111,4 km=24,33 TL

İstanbula döndüğümde ortalama tüketim 6.2 lt/100 km yapılan yol ise 211.1 km idi. sonuçta 3.64 liralık 95 oktan yakıta göre:
3.64 TL*6.2 Lt/100 km*211,1 km=47,64 TL

-Giderken Çengelköyden kavacığa bağlanıp öyle gitmiştim. Dönüşte Kısıklı üzerinden Çengelköye bağlandım. Gidiş geliş yol farkı bundan.

-Giderken tektim. Dönüşte arabada baldız ve tüm arka koltukları dolduran çantaları vardı. Kendisi TUS'a hazırlanıyor kitapları rahat bir 40 kg çeker.

-Yol boyunca hava sıcaklığı düşük olduğundan klima açılmadı.
- Dönüşte son 40 km'de depo fullendi.

İlk paylaşım bu kadar. İnceleme yakında.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2010 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Güzel paylaşım için teşekkürler. Bu arada arıza lambanız mı yanıyor? Bir de 5 months falan yazıyordu.. servise gitme zamanı falan mı?

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2010 18:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
servise gitmeye 8200 km veya 5 ay var diyor. son bir kaç foto da aracı park ettikten sonra çekildi. o yüzden motor ışığı yanıyor. bir sıkıntı yok yani.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2010 23:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
İnceleme yazısını ilk mesaja ekledim arkadaşlar.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2010 09:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Beğendim Aydın Abi. Paylaşım için teşekkürler. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2010 14:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
ellerine sağlık üstad...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2010 15:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ağu 2010 16:07
Mesajlar: 2
İsim: Fatih KAYADELEN
Araç: Lancer 1.5 Invite 2011
Kan grubu: O Rh
güzel paylaşım, teşekkürler :)

ben de yeni Lancer 1.5 Invite kullanıcısı oldum ve oldukça memnunum araçtan. hatta alır almaz da 1.8'e geçmek lazım diye düşündüm beygir ve yol tutuş farkını tahmin ettiğim için :) sanırım yanılmamışım, zira 1.8 bence C değil D sınıfı bir araç olmuş. bu arada aynısını 1.5 Invite için de söyleyebiliriz bence.

bir konuda düzeltme yapmam lazım. benim aracım 1.5 MT, düz şanzuman ve ben 220 gördüm ve üstünü de zorladım. ancak araçta bulunan hız kesici 220 ve 6.250 rpm üstüne izin vermiyor :) bir başka deyişle hız kesici devreye giriyor, ama sağlıklı olduğunu düşünüyorum zira üstü motor için aşırı yorucu olabilir :)

yine yol ve motor sesi konusunda daha önceki yorumlara baktığımda şikayet edenler vardı ama aracı Ford, Toyota ve Renault gibi C sınıfı araçlar ile mukayese ederseniz rakipsiz olduğunu bilirsiniz. bu konuda Mitsubishi gerçekten çok çok iyi, tabi BMW ve Mercedes gibi araçlarla kıyaslamazsanız :) onların da C sınıfındaki donanımlarının çoğu Lancer'da var. bu konuda da almayı düşünen arkadaşlar gönül rahatlığı ile alabilirler.

ben aracı alalı 1 ay oldu ve şu an 3.500 km'de, bayram dönüşü 4.250 civarı olacak. İstanbul - Ankara arasını daha önce bu kadar keyifli almamıştım, o nedenle konfor bakımından da aracın gerçekten tatmin edici olduğunu söyleyebilirim.

şu an bunları yazarken 1.8 CVT şanzumanı düşünüyorum :) umarım 1.8'e terfi etmek bize de nasip olur :)))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2010 15:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Thorn yazdı:
güzel paylaşım, teşekkürler :)

ben de yeni Lancer 1.5 Invite kullanıcısı oldum ve oldukça memnunum araçtan. hatta alır almaz da 1.8'e geçmek lazım diye düşündüm beygir ve yol tutuş farkını tahmin ettiğim için :) sanırım yanılmamışım, zira 1.8 bence C değil D sınıfı bir araç olmuş. bu arada aynısını 1.5 Invite için de söyleyebiliriz bence.

bir konuda düzeltme yapmam lazım. benim aracım 1.5 MT, düz şanzuman ve ben 220 gördüm ve üstünü de zorladım. ancak araçta bulunan hız kesici 220 ve 6.250 rpm üstüne izin vermiyor :) bir başka deyişle hız kesici devreye giriyor, ama sağlıklı olduğunu düşünüyorum zira üstü motor için aşırı yorucu olabilir :)

yine yol ve motor sesi konusunda daha önceki yorumlara baktığımda şikayet edenler vardı ama aracı Ford, Toyota ve Renault gibi C sınıfı araçlar ile mukayese ederseniz rakipsiz olduğunu bilirsiniz. bu konuda Mitsubishi gerçekten çok çok iyi, tabi BMW ve Mercedes gibi araçlarla kıyaslamazsanız :) onların da C sınıfındaki donanımlarının çoğu Lancer'da var. bu konuda da almayı düşünen arkadaşlar gönül rahatlığı ile alabilirler.

ben aracı alalı 1 ay oldu ve şu an 3.500 km'de, bayram dönüşü 4.250 civarı olacak. İstanbul - Ankara arasını daha önce bu kadar keyifli almamıştım, o nedenle konfor bakımından da aracın gerçekten tatmin edici olduğunu söyleyebilirim.

şu an bunları yazarken 1.8 CVT şanzumanı düşünüyorum :) umarım 1.8'e terfi etmek bize de nasip olur :)))

İnşallah.
BU arada düzelteyim demişsiniz ama aynen aktarıyorum:
"Maksimum hızla ilgili durum biraz düşündürücü. Ama lancer araçlar arasında oransal fark aynı olduğuna göre tork konvertörünün marka içinde etkisi aynı diyebiliriz. Ayrıca başta da dediğim gibi bu hızla fabrika verisi ve hepimiz bunların üzerinde hızlara ulaşabiliyoruz. Ben 178 lancer 1.5 AT ile 195 km hıza çıktım. Düz ile 210 yapanlar var. Honda veya Ford’un bu konuda Mitsubishi ile aynı şekilde ölçüm yapmıyor olabilir. O bakımdan (istatistiğe ekledim ama) değerlere deneyimlerime dayanarak güvenemiyorum."
diye yazmıştım inceleme içerisinde. O verilerin yazılma miktarlarının firmadan firmaya değişebileceğini de düşünüyorum. biz yazandan 20-30 fazla yapıyoruz diye her marka yapacak diye bir şey yok. istatistik amaçlı ne yazıyorsa onu koydum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2010 23:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
hayırlı uğurlu olsun Aydın Hocam. şu gaza basınca 3000 devirde sabit kalıp hızlanması olayını ben tam kavrayamadım. aracı ilk hareket ettirirken ayağımızı bir miktar pedala koyduk ve devir 3000 de kalıp 110 kmh ye ulaşıyor mu? bunun yerine daha az gaza bassak 2500 devir gibi hiç ayağımızı kıpraştırmasak 95 kmh hıza çıkıyor mu. ben mi yanlış anladım acaba?

bir de eleştiri getireceğim yakıt tüketimine tamam motor büyük ama CC ile kullanırken bu değerler yüksek gibi geldi bana. belki yol şartlarındandır fakat kendi aracımı düşününce daha az yakıyor gibi geldi. Karabük- Ankara 5.5 Lt ortalama ile gidip dönebiliyorum. Karabük Gebze yine 5.5 ile gidiş dönüş yolunu tamamlıyorum.

otomatik vites bana göre değil onu anladım. adam hem vites kolu koymuş hem kulakçık falan . yapmışken bari direksiyondan vites kolu da yerleştireymiş tam olacakmış. ( kedi ciğer olayına döndü benimki :D ) dizel motor gelene kadar carismaya devam.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2010 23:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Emin'ciğim aynen dediğin gibi. diyelim ki 3000 devirde maksimum ulaşabileceğin hız 110 km/sa ise ayağını gaza basıp 3000 e getirisen araba 3000 devirde sabit kalarak 110 km/sa hıza kadar ulaşıyor. yani sen 3000 devirde tutuğun sürece son dişli oranına gelene kadar sürekli (kademesiz) olarak vites değiştirerek o devirde gidilecek maksimum hıza ulaşıyor. bir ara video çeker eklerim.

kardeş senin aracın 1.6 ve de manuel vites. bu aracın şehirler arası teknik verisi 6.2 Lt/100 km. Yine ingiltere sitesinden baktığım kadarıyla da düz vitesinin şehirler arası tüketim değeri 6.1 LT/100 km. Bu durumda ben bir sıkıntı görmüyorum. Ha araba düz de otomatikde fazla yakıyormuş diyorsan ona bir şey diyemem. Ama ben 1.5 AT aracımla 5.5 ortalama ile Ankara-İstanbul yapmıştım. Teknik verisi 6.0 olmasına rağmen. Belki 1.8 ile de daha düşük değerlere ulaşabilirim. Ki 5.7 gibi değerlere ulaştığım da oldu resimlere bakarsan. Kocaelinde hereke sapağından girip devlet hastanesine çıkan uzun yokuşu tırmandıktan sonra 6.0 değerine ulaştım. Geri dönüş yolundaki yokuşlar da maalesef hep dik yokuşlardı. Sonuçta veriler tuttu. Bence o elde ettiğim 5.7 değerini yine bir ANkara-İstanbul yolunda elde edebilirim. bir de cc her zaman az yaktırır diye bir şey yok. zira bir yokuşa yaklaşırken 90 a ayarlı cc hep 90 yapmaya çalışıyor ve basıyor. ama sen tepeye varana kadar azıcık hız kesip sonra aracı salabiliryorsun. o iş tartışılır. cc'nin rahatlığı için o kadar fedakarlık edilir.
kardeş bagajda da vites kolu var aslında fotolarda çıkmadı.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2010 00:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Aydin, Oncelikle hayirli olsun. Cok guzel bir arac almissin, tebrikler.

Sormasi ayip, ne kadara aldin? Eski araci naptin? Ben pek takip edemedim forumu. LPG'li araci satip bunu hangi cesaretle aldin? (vergi ve yakiti hesaba katmak lazim). Gomu falan mi buldun :)))

Ben de bayramdan sonra artik kesin olarak benim Colt'u satmaya karar verdim. Sonrasinda da 3 araba arasinda kaldim:

-Honda Civic 1.6 2007+ model premium veya elagance (otm.)
-Lancer 1.5 invide AT
-Lancer 1.8 CVT

Su anda lancer 1.5'i elemis gibiyim ama uygun bir 1.8 intense bulabilirsem tabi.

Tam da bu aralar merak ettigim seyler vardi, aydinlanmis oldu tesekkurler.

Birkac sey de ben soracaktim:

1) Bu 3000 devir olayi fazla degil mi? Surekli 3000 devirde giderse biraz fazla yakar gibi geliyor bana. Gaza uygun basipta 2500 devirde 90'a cikmasi mumkun mu aracin yoksa ille 3000'de mi sabitliyor?

2) Aracin max disli orani kac? Yani merak ettigim sey (CVT bir arac icin soylemesi biraz guc olabilir ama)100 ile giderken min hangi devirde, 120 ile giderken hangi devirde gidiyorsun? (CVT vites yapmis adamlar, insan biraz genis yapar, 1.8 de motor var, ben olsam 2500'de 120'ye gelecek sekilde ayarlardim, heralde min tuketim bu devirde olurdu diye dusunuyorum).

3) Manuel modunda 6 vites mi var? (Millet koyuyor, arkadas CVT vites yapmissin vitesin sonu yok koy 7-8 tane koymusken dimi ama) Manuel kullanimda tuketim nasil olur(tahminin??)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 02:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
catalyst yazdı:
Aydin, Oncelikle hayirli olsun. Cok guzel bir arac almissin, tebrikler.

Sormasi ayip, ne kadara aldin? Eski araci naptin? Ben pek takip edemedim forumu. LPG'li araci satip bunu hangi cesaretle aldin? (vergi ve yakiti hesaba katmak lazim). Gomu falan mi buldun :)))

Ben de bayramdan sonra artik kesin olarak benim Colt'u satmaya karar verdim. Sonrasinda da 3 araba arasinda kaldim:

-Honda Civic 1.6 2007+ model premium veya elagance (otm.)
-Lancer 1.5 invide AT
-Lancer 1.8 CVT

Su anda lancer 1.5'i elemis gibiyim ama uygun bir 1.8 intense bulabilirsem tabi.

Tam da bu aralar merak ettigim seyler vardi, aydinlanmis oldu tesekkurler.

Birkac sey de ben soracaktim:

1) Bu 3000 devir olayi fazla degil mi? Surekli 3000 devirde giderse biraz fazla yakar gibi geliyor bana. Gaza uygun basipta 2500 devirde 90'a cikmasi mumkun mu aracin yoksa ille 3000'de mi sabitliyor?

2) Aracin max disli orani kac? Yani merak ettigim sey (CVT bir arac icin soylemesi biraz guc olabilir ama)100 ile giderken min hangi devirde, 120 ile giderken hangi devirde gidiyorsun? (CVT vites yapmis adamlar, insan biraz genis yapar, 1.8 de motor var, ben olsam 2500'de 120'ye gelecek sekilde ayarlardim, heralde min tuketim bu devirde olurdu diye dusunuyorum).

3) Manuel modunda 6 vites mi var? (Millet koyuyor, arkadas CVT vites yapmissin vitesin sonu yok koy 7-8 tane koymusken dimi ama) Manuel kullanimda tuketim nasil olur(tahminin??)


Öncelikle teşekkürler.
Eski aracı 34.500 e sattım. bunu ise 34.750 ye aldım (arada da bi fiesta aldım. ondan da az kar edip sattım). Gömülük bir durum yok. Ben 1.5 e binerken bile gözüm 1.8 deydi. Ha evo x de de gözüm var ama henüz imkanım elvermez :D yakıtı eski aracınkinden aman aman fazla değil. tabi benzinli halinden. son haline bakmadım ama en son baktığımda ortalamaya göre 1.5'den 4 kuruş fazla yakıyordu. artmış da olabilir bu ara bayram filan derken trafiğe girdik. alınca sıfırlamıştım zira onun için her depoda oynuyor genel ortalama. ortalama anca ben depoyu fullediğimde (excel tablom var oradan bakıyorum) ya da aklıma gelirse ortalamayı manuele alıp baktığımda anlaşılır. o bakımdan vergiyi ve o kadar tüketim farkını göze aldım.

Araçları saymısın. 1.5'i 1.8 karşısında eleyebilrisin. ama civic aracın önce tüketim değerlerine bak. O değerlerle ve o fiyata gidip 1.8 almak daha mantıklı. Tabi bence.

Şimdi sorulara geleyim:

1- 3000 devir meselesi mesela bir mesele. yani 3000 devire takılma. ben misal olarak verdim. 3000 devirde 90 yapmaz tabi ki. ama 3000 devire sabitlersen de 90 a gelene kadar değişmez. basmaya devam edersen de aynı devirde hızlanmaya devam eder. bu 5000 devir için de geçerli. 3000 öylesine bir rakam.

2- bu gün araç 2750 devirdeyken 130 km hızla gidiyordum. yani 2500 de filan 120 yapar yaklaşık. senin dediğine geliyor. misal verdiğim konuya geri dönersek sen 2750 devire sabitle ayağını araba 130 kadar deviri değiştirmeden çıkar. (gerçi zaman alır o son hız gibi bişi çünkü)

Son dişli oranın hakkında bizim ülkenin sitesinde bir şey yazmıyor. İngiltere sitesinden baktım:
Gear ratios
1st 2.349
2nd 1.397
3rd 1.074
4th 0.832
5th 0.631
6th 0.518
Reverse 1.750
Final gear ratio 6.120
Yazıyor.
Manueli ise:
Gear ratios
1st 3.538
2nd 1.913
3rd 1.333
4th 1.028
5th 0.820
6th -
Reverse 3.583
Final gear ratio 4.235
Şeklinde.

3- evet manuel kullanımda 6 vites var. ve bence yeterli. neden diyeceksin. çünkü adı üstünde spor sürüş modu için o vitesler. daha fazla istiyorsan bırak D modunda kendi sonsuz kademe ile değiştirsin. çünkü spor sürüşte artık daha fazla koysan işin spor bir tarafı kalmaz. her bastığında 200-300 devir düşürecek değil ki. manuele yakın bir his vermesi lazım madem spor moddasın.
Manuel kullanımda tüketim daha fazla olur. bu zaten teorik olarak böyleyken deneysel olarak da kanıtlanmış. araç en doğru çekiş için en doğru devirde ve en doğru oranda olacak her zaman cvt ile sürerken. ama manuelde o doğru devir için doğru vites oranı yok. 4 var 5 var mesela cvt de 4-5 arasına denk gelen teorik sonsuz oran var. 4.1 ile de sürebilirsin 4.9 ile de. Ama ne kadar yakar diyorsan sadece zevkine bir kaç defa denediğim için onlarda da bastığım için bir şey demem güç.

Şunu da söylemeliyim ki son dişli oranı manuel modda kullanımın 6. vitesine denk gelmiyor. 6 ile giderken sabit hızda D moduna geri aldığımda vitesi devir düşüyor. yani aslında 6'nın üzerine denk gelen bir vites var son durumda. o zaman zaten daha az yakacak.

Aklma geldi ekleyeyim. bir de aracı ilk çalıştırınca soğuk motorla 1100 devir filan oluyor rolanti. yola vurduğunda gaza basmasan bile araba rolantide çok hızlı gidiyor. bu aracın motor gücünü gösteriyor o ayrı ama geçici de olsa (sonra düşüyor çünkü rolanti) insanın hoşuna gidioyor gaza dokunmadan aracın istekli gitmesi. :)

bir de min tüketim dediğin gibi 2500 de olmaz. 2000 de filan (belki de daha azı ama düz yolda tabi). çünkü 2500 de 120 yi görüyorsun sonuçta. e malum 90 üstü hızlarda aerodinamik kayıpların tüketime etkisi fazla oluyor. 120 ile giderken (2500 devir civarı) 90'la 100'le gitmeye göre doğal olarak fazla yakarsın.

Başka sorun varsa da sorabilirsin.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 11:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bilgiler icin tesekkurler. Birkac sorum daha olacak:

1- Bu aracin yerden yuksekligi Colt ile, lancer 1.5 invite ile ve civic kullanmadin sanirim ama goz karari Civic ile kiyasla nasil?
2- Bu arac LPG'siz surulmez. :)) Vialle sistemin guncel fiyatini bilen var mi?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
Araçları saymısın. 1.5'i 1.8 karşısında eleyebilrisin. ama civic aracın önce tüketim değerlerine bak. O değerlerle ve o fiyata gidip 1.8 almak daha mantıklı. Tabi bence.



Civic yakit tuketimi olarak her sartta bu aractan 1 lt daha avantajli. + vergi avantaji var. + piyasasi cok iyi. + bundan cok daha ucuza full civic bulunuyor. Ic hacim biraz farkedebilir ama konfor olarak lancerin gerisinde kalmaz. Karizma olarak da bundan geri kalmaz. Performans olarak belki bir nebze ama 125hp honda motoru ve 5 vites otm. sanzimaniyla yine pek gerisinde kalmaz diye dusunuyorum. Zaten yakit tuketimini performansa tercih ederim.

Ancak herseye ragmen gonlumden 1.8 intense geciyor. Benim araci sattim gibi, bir arkadasla anlastik dolayisiyla 1-2 hafta icinde arac bulmam lazim. Senin gibi uygun bir 1.8 bulursam neden olmasin.

Bir de hangi araci alirsam alayim kesin LPG taktiricam. Bunu da hesaba katmak lazim.

Kolay gelsin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 13:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Vialle güncelk fiyatı 1100 euro+kdv şekilnde. lpi değil de lpdf diye bir sistem takıyorlar artık 141 kw'dan küçük güce sahip motorlara. bu da onun fiyatı.
Civic için dediklerin kısmen doğru (ikinci el, doluluk). Ama 1 litre çok da fazla bir tüketim değil bence şehiriçi tüketim için. sonuçta 1.8 araç. ikinci elde aslında çok karışık bir durum. ben 1.5 aracı bir günde sattım. ilk arayan aldı. düşük fiyata da vermedim. arada aldığım fiesta aracı ise 3 haftada sattım. istediğim fiyata satmak için o kadar beklemem gerekti. çünkü araç çok olunca alternatifi de çok oluyor. adam senin aracın gibi 10 tane daha buluyor. benim düşüncem doğru fiyatlandırma ile her araç satılır. birinde 10 kişi arar günde birinde 2 kişi. ama yine hep 1 kişiye satılır araba. tabi benim tecrübeme dayalı düşüncem bu.
Komşumda civic var içine de oturdum pozisyon olarak bizimkinden çok farklı değil. ama sanırım daha alçak bir araba.
Performans-yakıt ikileminde oyun yakıttan yana ise zaten 1.8 alma. Ama bence gidip 1.6 civic de alma. Ne al peki. benzinli alma yav. bir de honda-lpg uyumu konusunda hep bir şeyler duyuyorum. lpg ve civic diyeceksen iyi araştır. ben gerçeklik payını bilmiyorum çünkü. vialle olacaksa tercihin yine lancer al. en azından garantisi olur.
Hayırlı olsun bu arada araç satışın.
Eğer 1.8 düşünürsen verelim sana benim aracı :D

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 13:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
Eğer 1.8 düşünürsen verelim sana benim aracı :D


Yok artik daha neler :))

PM attim sana bir ara bakarsan sevinirim :)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
Aklma geldi ekleyeyim. bir de aracı ilk çalıştırınca soğuk motorla 1100 devir filan oluyor rolanti. yola vurduğunda gaza basmasan bile araba rolantide çok hızlı gidiyor. bu aracın motor gücünü gösteriyor o ayrı ama geçici de olsa (sonra düşüyor çünkü rolanti) insanın hoşuna gidioyor gaza dokunmadan aracın istekli gitmesi. :)

Kisin o 1500 deviri bulur. O zaman da ben beylikduzunden metrobuse bagdaj kurup gaza basmadan giderim.

Cruise controle gerek kalmadi :))

UK sitesinden baktigim kadariyla CVT otomatik modda disli orani 2.349-0.394 arasinda degisiyormus. Bu da son oranda:

2500 devirde 125
3000 devirde 150 km/h hiz yapiyor.

Bence gayet iyi.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 19:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Hocam cevap yazmıp PM'ne.
sen dişli oranlarını çok sallama. kanvertörde devir kaybı da oluyor unutma. belki ben de az söyledim, beklesem hızlanırdı ama 3000 de 150 zor kardeş.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2010 20:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Yav bırakın dişlisini fln sen şu jantları değiştir iyi bişey tak bu kötüleride bana yolla :P


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2010 12:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
badboy87 yazdı:
Yav bırakın dişlisini fln sen şu jantları değiştir iyi bişey tak bu kötüleride bana yolla :P

:D
öyle güzel söyledin ki neredeyse inanacaktım ha.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 159 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye