Zaman: 02 Eki 2025 02:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 40 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2011 00:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2011 00:44
Mesajlar: 11
İsim: Göksel
Araç: Fiat Palio Go 2004
Meslek: Field Application Engineer
Yaş: 30
Merhaba Arkadaşlar;

Aranıza yeni katıldım. Catalyst (Bilal) arkadaşım ile aynı şirkette çalışıyoruz. Lancer beğendiğim ve kısmetse almayı düşündüğüm araclardan birisi. Senede ortalama 20.000 km yaptığım için Lancer alırsam muhakkak lpg bağlatacağım. Zaten şuanki aracım da lpg'li. Prins bayilerine aşağıdaki maili gönderdim ve 2 tanesi cevap verdi. Bilginiz olması açısından buraya da yazmak istedim.

Merhabalar;

Yaklaşık 50.000 km'dir fiat palio 1.2 16V aracımda lpg kullanıyorum ve herhangi bir problemim yok çok memnunum. Arabamı değiştirmeyi düşünüyorum ve 2011 Mitsubishi lancer 1.6 invite 117bg aracı almayı düşünüyorum. Düşündüğüm marka prins. Bu aracın lpg uyumluluğu açısından herhangi bir problem var mı? Silverline Sistem Prins Vsı Sistem arasında çok fark var mı? Bu araba için hangisini tavsiye edersiniz? Bir de yağlama sisteminden bahsediliyor. Bu araç için bu sistem gerekli mi? Montaj sonrası problem çıkma riski yüksek mi? Vereceğiniz cevaba göre bu aracı alıp lpg bağlatmak istiyorum.

Saygılarımla.

Göksel


1. cevap
silverline sistem henüz türkiye,de piyasaya henüz sürülmedi aracınıza prins vsi sistem sorunsuz bir şekilde uygulanabilmektedir eger aracı sıfır alır arac alırsanısanız 50 km gecmemek koşuluyla Prins VSI sistemi yağlama kitiyle beraber montaj yaptırırzanız aracınız İpragaz tarafından 2Yıl/100.000 Km motor garantisi kapsamına alınır, yaglama sistemi özelikle chevrolet cruze ,opel insignia gibi spopları magnezum alışımlı yapılmış araclarda koruyucu etkisini göstermektedir Prins VSI montajı sonrası aracınızda hiç bir problem cıkmaz motor arıza ışıgı yanmaz , benzinle aynı performansda sürüş deneyimi yaşarsınız gönül rahartlıyla aracınızı alıp PrinsVSI sistemi taktıra bilirsiniz


2.cevap
sayın göksel bey; mistsubishı lancer için lppg dönüşümü diğer araçlara göre biraz risk olsada yeni geliştirlen yağlama sistemler ve yazılımılar sayesinde bu risk asgariye indirlimiş durumda..

bu araçların süpap ve süpap yuvaları gevşek magnezyum alaşımından oluşmuş olup yüksek ısıda tahribat görmektre. bunu negellemek için rins valve care adı veilen koruyucu bir yağlama sistemi geliştirmiş olup sorunu çözzmeye yönelik en büyük adımı atmıştır.. ancak tam çözüm bu değilidir.. tam çözümü süpapların çelik süpaplarla değişimidir.. prins vsi ve yağlama sistemi ile aracınızı uzun yıllar kullanırsınız. yüksek devrilerde aracınızı çıkarmayaya gayret gösterin.. çünkü yüksek devirlerde yağlamamnın bi esprisi kalmaz.

silver line ile psins vsi arasındaki tek fark enjektördür.. vsi de kullanılan keihin enjektör yerine valtek 2.0 ms lik enjektör kullanımlaktadır.. silver line açıkcası sizin araca en uygun kittir.. zira silver line orta emişli araçlar için geliştirilmiş bir sistemdir.. vsi yi daha çok yüksek emişli ve güçlü araçlar için kullanılmaktadır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2011 01:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2011 00:07
Mesajlar: 12
İsim: Gökhan Hatipoğlu
Araç: Milsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Mimar
Kan grubu: 0+
Yaş: 32
Selamlar; ben 15 gün önce 1.5 invite aldım ve expertiz için Avrupa yakasındaki Mitsubishi servisi Aldatmaz a götürdüm. Servistekilerle muhabbet ederken gaz takılıyomu, sorun çıkartıyomu gibi sorular sorduk arkadaşımla birlikte, sorduğumuz kişi sanıyorum servisin sahibi yada müdürüydü ve Lancer lardan iyi anlıyordu ve bu araçlar için gaz kullanımının biraz sorunlu ve riskli olduğunu söyledi, verdiği rakamları tam hatırlamıyorum ama benzinin ve gazın yanma derecelerinin çok farklı olduğunu ( hatırladığım kadarıyla neredeyse 2 misli benzin 300 C ise gazınki 650 C derece gibi ) bu araçlarında subaplarının magnezyum alaşımlı olduğunu ve yüksek yanma dereceleri yüzünden aşınma olduğunu hatta bazı durumlarda kopmalar bile yaşandığını anlattı ve tavsiye etmedi ancak illaki taktırılacaksa Vialli marka taktırılmasını söyledi, bu marka taktırıldığı taktirde garantisininde devam ettiğini ekledi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2011 13:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Az da olsa risk var yani... Vialle takıldığında araç garanti dışı, bunu bizzat temsanın vialle sorumlusu yazılı olarak bildirmiş, hatta forumda mevcut... Garanti dedikleri şey bayiinin kendi insiyatifinde yaptığı mali sorumluluk sigortası... Çoğu bayiiler bundan habersiz. Bence tüp işine girmeyin, araç zaten emsallerine göre az yakıyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2011 16:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2011 00:07
Mesajlar: 12
İsim: Gökhan Hatipoğlu
Araç: Milsubishi Lancer 1.5 İnvite
Meslek: Mimar
Kan grubu: 0+
Yaş: 32
Bende aynı fikirdeyim, hiçbir araç için düşünmeyeceğim bişey, servisede iş olsun diyo sormuştuk. Bu araca tüp taktırmak zorunda kalsam çok üzülürdüm gerçekten.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 02:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
"tam çözümü süpapların çelik süpaplarla değişimidir" ne kadardır bu çelik subaplar ve bulunabilir mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 11:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Yahu adam o kadar teknoloji kullansın, magnezyum alaşım sübap koysun, sonra elin lpgcisi onu çeliklerle değiştirsin... Bana açıkcası çok mantıklı gelmedi, sonuçta ikisinin ağırlıkları çok farklı olacak, açılıp kapanma süreleri fark edecek belki... Sonra al başına belayı... Ne çok seviyor bizim ustalarımız bi tarafından teknoloji icat etmeyi..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 12:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2011 00:44
Mesajlar: 11
İsim: Göksel
Araç: Fiat Palio Go 2004
Meslek: Field Application Engineer
Yaş: 30
Valla arkadaşlar, devir ekonmi devri olduğu için hesap yapmak gerekiyor. Şöyleki bu araca lpg bağlatıp 80.000-100.000 km kullandıktan sonra sübapların zarar gördüğünü varsayıp değiştirmekle yapacağımız masraf ile 100.000 km de yapacağımız tasarrufun karşılaştırılması gerektiğini düşünüyorum. Şuanki aracımdan örnek vermek istiyorum. Aracım Fiat palio 1.2 16V 92.000 km de. Aracın şuanki değeri ortalama 13.000 TL. 40.000 kmde tartarini marka lpg bağlattım ve 52.000 kmdir kullanıyorum. Aracım yakıt sarfiyatı şehir içinde ortalama 8 lt benzin yakıyor. lpg ile bu rakam ortalama 9 lt. Yaklaşık olarak hesaplarsak 52.000 kmde 4160 lt benzin yapar. Aynı km yi lpg ile hesaplarsak 4680 lt lpg yapar. Şuanki fiyatlarla hesaplarsak 17500 TL benzin, 10500 TL lpg yapar. Şu durumda yaklaşık 7000 TL kardayım. Yani arabayı 100.000 km lpg de kullanırsam daha sonra arabayı çöpe bile atsam arabanın parası çıkmış oluyor. Lancer'ı 100.000 km kullandıktan sonra sübapları değiştirsek bile hala karda olacağımız anlamına geliyor. Bu durum için ne düşünüyorsunuz.

Not: Lancer sübap değişim maliyetini bilmiyorum. Bilen varsa söylesin lütfen.
Goksel.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2011 22:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Kas 2010 23:14
Mesajlar: 17
İsim: Lancer
Araç: 1.6
Kan grubu: A+
merhaba,
honda civic 1.6 ies 1999 model arabamı 2003 yılında 17000 tl ye aldım ve 200.000 km lpg ile kullandım. tık demedi. hatta motor yağını bile 30.000 de bir değiştirdim. hiç problem çıkarmadı. lpg takıldıktan sonra lpg servisine bir daha ugramadım bile. daha sonra bu arabayı 14.000 tl ye takasa verip 38.000 tl ye 2011 invite sıfır arabamı aldım.yaklaşık 10.000 km dir prins vsi kullanıyorum. şimdiye kadar problem çıkarmadı. zaten niye çıkarsın ki...
taktırın lpg keyfinize bakın derim. bu arada lancer invite arabamı sıfır aldığım için prins vsi yağlamalı taktırdım. sıfır olmasaydı eski arabamdaki lovatayı takardım.

200.000 km lpg ile araba yaklaşık 16000 litre lpg yakar.35200tl
200.000 km benzin ile yaklaşık 14000 lite benzin yakar. 63000tl
aradaki fark ise: 16000*2.20- 14000*4.5 = 27800 tl
aradaki fark budur...27800+14000=42000 tl sıfır 2012 invite parası saygılar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2011 23:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 10:32
Mesajlar: 918
İsim: Yasin
Araç: 1990 Lancer Special Edition :)
Meslek: Biomedikal
Yaş: 26
yağı 30.000 km de bir değiştirdiğinize inanmak istemiyorum %)

_________________
Yağmur altında arabasıyla uğraşarak deşarj olabilen adam...

Follow Me Home - Uğurlama & Karşılama Işığı Modülü İçin Lütfen Aşağıdaki Linke Tıklayın.
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=37&t=2405


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 01:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2010 01:45
Mesajlar: 187
İsim: Özgür Turhan
Araç: 2009 Mitsubishi Lancer İnvite
Kan grubu: BRh+
Her araçta risk var... Ben yaklaşık 7000km dir BRC My11 kullanıyorum ... Sıkıntı yok...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 01:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
Merhaba,
Ben 2005 lancer sahibiyim. Magnezyum subaplar sadece yeni kasa lancerların motorlarında mı var? Eski kasa 2004-2008 arası kasanın motorlarındaki subaplarıda magnezyum alaşımı mı? Bilginiz var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 02:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Kas 2010 23:14
Mesajlar: 17
İsim: Lancer
Araç: 1.6
Kan grubu: A+
2 yilda bir arabanin muayenesi geldiginde yag degistirdim. Bakim makim hikaye,;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 19:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
charger yazdı:
Merhaba,
Ben 2005 lancer sahibiyim. Magnezyum subaplar sadece yeni kasa lancerların motorlarında mı var? Eski kasa 2004-2008 arası kasanın motorlarındaki subaplarıda magnezyum alaşımı mı? Bilginiz var mı?

Yeni kasa lancer'lerde kesin magnezyum alaşımı var ama eski kasalardan hangi yıllardan itibaren var tam bilmiyorum. Benim araçta yok mesela


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 22:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bu çelik magnezyum olayını bi araştırmak lazım.tamam firma bunun hesabını kitabını yapıp bu malzemeyi koymuş ayarlarını buna göre yapmıştır ama bu işin teknik yönünü bilen arkadaşlarla bi tartışmak gerek.kimbilir belki mitsubishi maliyeti düşürmek için bu malzemeyi kullanmıştır.yakıt tasarrufuna bi etkisi varsa bu malzemenin varsın biraz daha fazla yaksın nasıl olsa lpg kullanılacak.yani yaksında honda civic kadar yaksın.aslında bu magnezyum subap ve lpg işini direk mitsubishi ye japonyaya sorabilsek iyi olurdu

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2011 12:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
1- Benzin ve gaz yanma sicakliklari arasinda fark oldugu meselesi tamamen hikaye ve ustayim diye gecinen adamlarin bahsettigi degerler resmen sallama. Ben bu konunun teknik kismini cok arastirdim benzin kac derecede yanar, LPG'yi olusturan metan ve propan kac derecede yanar, kac derecede yanar derken tutusma sicakliklari ve yanma esnasinda cikan isi (kalori) gibi bircok teknik deger var ancak LPG daha cok isi cikarir ya da LPG'li arac daha fazla hararet yapar diye birsey yok. DONANIMHABERDE VE BURADA DEFALARCA YAZDIM BIRISI TEKNIK IZAHAT GETIREMEDI KALDI KI SOYLENEN RAKAMLAR 300 derece 500 derece sallama, alakasi bile yok.

2- Prins ve diger bazi kitlerin yaglama sistemleri hikaye. DH forumda hatiri sayilir bir usta (meteg olabilir) teknik izahatini yapmisti. Ozet olarak emme manifolduna yag puskurtulmesinin subaplari sogutmaya uzaktan yakindan bir faydasi yok. Ozellikle egzos tarafindaki subaplara. Goz boyama ve psikolojik faydasi var.

3- Sivi puskurtmeli LPG'nin ayni sorunlara kesinlikle yol acmayacagi iddialari da tamamen asilsiz. Oncelikle sorunu tesbit etmek ve sivi LPG'nin bu sorunun cozumune yonelik ne gibi bir avantaji oldugunu belirtmek gerekir ki birisi cikip da mantikli bir aciklama getirebilmis degil.

4- Bana sorarsaniz kaliteli kit + duzgun ustalik + duzgun ayar + duzgun kullanim (bu madde essek gibi binenlere gelsin) + duzgun yakit ile LPG'de yuzbinlerce km sorunsuz binmek mumkun olabilir. Biri eksik olunca belaya hazir olun (bu da pokemon izleyicilerine gelsin: http://www.youtube.com/watch?v=Cbb9_BIOCeM :D)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2011 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Ben hala lpg matah bişey olsa bütün araçlar fabrikadan direk lpgli çıkardı diyorum... Adamlar 3 gram emisyon azaltcaz, 1-2 litre tasarruf yapacaz diye dünra ar-ge harcayıp hibrit sistemlere kassın, biz Türküz ya, 1000 liralık lpg kitiyle hopbidik bu işi hallediveriyoruz... Bir araç 200.000 km yaptı diye her araç yapacak diye bir şey mi var? Benim de bir arkadaşım lpgden sonra motor yedi, 5000 TL... Ötekisi beyin yedi bilmem kaç tl... Yok arkadaş kalsın, ben arabaya binmem, otobüsle gezerim yine de tüple işim olmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2011 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Kas 2010 23:14
Mesajlar: 17
İsim: Lancer
Araç: 1.6
Kan grubu: A+
sıralı lpg sistemi ile honda civic 200.000 km kullandım. aynı zamanda babamda fiat albea 1.6 litre olan arabasında da aynı lpg sistemi takılıdır ve yaklaşık 100.000 km dir kullanmaktadır. amcamın arabası lpg li skoda octavia, arkadaşımın seat toledo otomatik vites lpg li, kardeşimin renaut clio lpgli, halamın ww bora lpg li, dayımın hyundai lpg li, kuzenimin ford mondeo lpg li, amcamın ford escort lpg li, arkadaşımın ford focus lpg li, tanıdığım herkesin arabası hemen hemen lpg li.. şimdiye kadar sübap kapağını yakan duymadım.
bunların hepsi hikaye mi..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2011 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Saydıklarınızın arasında 1.6 mitsubishi lancer göremedim. Benim arabamın sübabları eridikten sonra gerisi tabi ki hikaye gelir bana... Eskiden motorlar daha dayanıklı ama ağır malzemelerden yapılıyordu. Fakat modeller geliştikçe motoru hafifletmek için daha narin parçalar kullanılmaya başlandı. Dikkat edin yeni araçlarda uyumsuzluk daha fazla yaşanıyor... Sonuçta motor benzinle çalışmak üzere tasarlanmış, onun yerine başka yakıt kolunduğunda sorun çıkarmaya aday oluyor. İyi bir kit, iyi işçilik, iyi ayar lazım... Bunların hepsinin bir arada olması da ülkemiz şartlarında şansa kalan bişey... Temsa daha kendinin getirdiği kitle bile aracın sağlıklı çalışacağına garanti veremiyor, ben başkasına nasıl güveneyim?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2011 15:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
sorması ayıp lpg takınca ne kadar kazanacaksınız 30 lirayla 200 km gidecekmisiniz.? Ben az binerim ama taktırmam.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2011 20:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Kas 2010 23:14
Mesajlar: 17
İsim: Lancer
Araç: 1.6
Kan grubu: A+
Mitsubishi lancer 1.6 invite 2011 model 10000 km den beri prins vsi kullaniyorum. Ortalama yakit tuketimi ankara kosullarinda 20 kurus/km dir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 40 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye