Zaman: 03 May 2024 20:25

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2014 18:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2013 14:02
Mesajlar: 50
İsim: eray
Araç: lancer 1.6 invite sportback
Meslek: yok
Kan grubu: yok
Yaş: 25
vizor arkadaşın yazdıklarını sonuna kadar okudum....herhangi bir tartışma olmş sanırım kaçırdım ben o konuyu..

benim aracım benzinli ama lpg taktırmayı düşünüyorum..istemiyorum hemde hiç istemiyorum ama bir yerde mecbur oluyorsun...

motora ne kadar zarar verir bilinmez ama yarar sağlamadığıda aşikar...benim aklıma takılan şu; taktırdın lpg yi 50 000 km sonra subaplar yandı...ondan sonra subapları nasıl olurda çelik subapla değiştirirler ? bu aracın yakıtı, emisyon değerleri sıkıştırma katsayısı vs vs. megnezyum alaşımlı subaplara göre ayarlanmadı mı? çelik subaplar herhangi bir sıkıntı çıkarmaz mı ? işte bu kafamı çok kurcalıyor....lpg konusuda tam bir muamma...halen karar veremiyorum kendi içimde taktırmalı mı taktırmamalı mı....
benzinin litresini 5 liranın üstünde satanlar bizi bu konuma düşürenler utanmalı aslnda ama nerde onlar da o haysiyet...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2014 16:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
vizor yazdı:
Degerli Koseoglu celik suap arayısına girmenizden aracınızın LPG li oldugu durumunu cıkarıyorum.Benzin fiyatlarının alıp basını gitti elbette ekonomik cozumlere yoneldik.Yurt dısındaki rafinerilerin cogunda petrol isleme atıgı olarak bacalarda yakılan LPG ulkemizin gercegi oldu cıktı.İthal edilen LPG nin nakliyesi ve uzerine konulan anormal vergilerle artık o bile ucuz degil.Ogrencilik yıllarımda tatillerde koyume giderken fakir yalnız kederli dedecigime 1 ci sigarısı ve gazete gotururdumbuna cok sevinirdi 80 li yılların 2.yarısında Ozal hukumeti yabancı sigaraları piyasaya sokmustu.O yıllarda 1 paket Marlboro parasına 40 paket 1.ci sigarası alırdım.Bu oran uzun yıllar boyle devam etti gitti.Daha sonra koalisyon donemlerinde sayı giderek azaldı ve en nihayet Ecevit zamanının sonlarına dogru Marlboro parasına 4 paket 1.ci sigarası aldım hatırlarım.Yani hukumetler vatandas neye yuklendiyse ona garezine bir zam uyguladılar bu hic degismedi.Dedem 1.ci sigarası ortadan kalktıktan sonra oldu gitti.1955model Marshall yardımı eskisi BMC Nuffield traktorune mazot almakta hep zorlandı.Yani diyecegim LPG ye yuklenildi bu ossuruk gazı bile kıymete bindi.Nuffieldi defalarca beraber rektefiye ettik dedemle o zamanlarda oyle ustaya falan gidilmezdi sehirden parcalar alınır evin avlusunda ise girisirdik hornlama ve rodj ayarları koyun demircisi tarafından yapılırdı.Mutlu muyduk... Evet...Yani devlet vatandasa giydirecek donu bulur onu ustunden bir alır bir verir.Bir Amerikalı neredeyse 35 yıldır benzin zammı bilmez bizde pompalara fiyat girilirken bir zam daha olur.Ben daha once LPG ye karsı tutumumdan bu sitede cok elestirildim.Elbette burası bir hoby sitesi otomobil sevdalılarını bulustugu bir yer olarak dusunuyorum.Yanlıssa artık siteden affımı ısteyıp ayrılacagım.Bizler otomobil askına ki bir 124 te olur bir SL 500 de en eski kasa Lancer de son model EVO da burada hobylerimizden ve deneyimlerimizden sozedelim isterdim.Ama taksici zihniyetiyle otomobil sevdalısı olunmaz.Taksici icin arac ekmek teknesidir bozulunca 500000 km yapılınca da satar gecer gider.Tum gununu aracının icinde gecirir orjinal olmayan ne varsa arcına takar takıstırır bu bir alt kultur olusturur sonunda.Buna da eyvallah bu lokantasındaki dolabın icindeki vitrin salatalarını susleyen ahcıyla aynı durumdur al beni yaratmak ve ozel olma istegi...Bizler binek arac sahipleriyiz ve hic de kucumsenmeyecek bir dunya sanayii devinin urettigi araclara sahibiz.Begenirler begenmezler...Motorunu patlatsan ortalamada 7 litrenin ustune zor cıkan bu araclar ekonomiktir.Hem de cok.Neden..Cunku yuksek teknoloji urunudurler.Her japon aracı gibi bir saygıyla uretilirler.Yuksek teknoloji metalin gelisimiyle olmustur taaa eski caglardan bu yana...Metalurji oyle gelismistir ki bir motorda cesitli sertlikte celik demir aluminyum titanyum magnezyum gibi metaller kullanılmıs bunlar bir birine surtunen ısı transfer eden asınan parcalar olmakla kalmayıp cevre geri donusum kaygıları da tasımaktadırlar.Dolayısıyla aracınızın magnezyum olan subapları aluminyum bir ust kapakla birlitke hava celigi segmanlar aluminyum pistonlarla calısmakta.Bunlar rastgele secilen parcalar mıdır...Degildir ARGE sonucu yanyana gelen ekipmanlardır ve her bir kompozitin uyumu saglanmıstır.Yuksek kalorili yanma elbette magnezyum subaplarınızı yakmıstır.Aracınız LPG ye uygun olarak uretilmis bir arac degildir.Fabrika bunun benzin yakacagını hesaplamıstır.Tamam celik subap buldunuz KONYA da Supsan dan ısmarlayıp getiriniz ve omuhtesem hesap kabiliyetli ustanıza bunları taktırınız.Ne oldu arac LPG ye uygun hale mi geldi...Hayır Ust kapak gene aluminyum motor blogu katalizator falan hep aynı aracınız borulardan delik desik motorunuzun isletim sistemi et mi ot mu yedigini arada sasırn bir halde rolanti hep bozuk gozler motor lambasının sarı ısıgı olmadan rahat edemiyor vs vs...Yani OPETH de beni af etsin artık buradan yazmayacagım.Cunku burası mali musavirler klubune dondu arkadaslar 30 tl gaz aldım 100 120 gittim araba su kadar yaktı hastasyım yok arıza cıktı yok tup cok gitti su kadar motor masrafı yaptım ama yine de kardayım..Bana dedilerki benzinimizi sen al bari ne atarlanıyorsu kabalık etme falan bir suru laf yedim.Kimsenin butcesi benle ortak degil.Otomobil icin bu memlekette cok iyi isler yaptım onlarca aracın bakımını tamırini yaptım ama muhendis kafasıyla benim aklım bu LPG isini almıyor gardaslık...Dizel alın yok masrafı cok benzinle binin yok masrafı cok LPG ile bedava gidiyorsunuz mubarek.Hic de hak etmedigimiz bu zamlarda ben de muzdaribim cok mu zenginim yok be gardaslık hakkaten bir evim bile yok varım yogum 2005 model bir lancer ama arabacılıgı seviyorum sadece ama taksici esnafı zihniyetiyle degil gonulden seviyorum.Subapların yerli malı bulunur taktırıp devam edersin ama sorun bitmez bitmez bitmez ne keyf kalır ne amac sadece bir yerden bir yere benden daha ucuza gidersin iste.Kısaca toplarsak burası otomobil sevdalılarını yeri olmalı butce arastırma komisyonu degil.Kız kızacaksan ama gercek bu iste taksici kafasıyla otomobil sevdalısı olunmaz dıslayan ben degilim onlar sizi kapalı otoparklara almayanlar ...Saygılarımla diyor ve aranızdan donmemecesine ayrılıyorum.Hepinize kazasız belasız guzel surusler ve saglık dilerim.Hoscakalın.


Sahibi olduğumuz şeyler gün geldiğinde bize sahip olmamalı altı üstü kul yapımı bir makina isteyen lpg taktırır isteyen benzinde biner burada sanki bir canlıdan bahsediyoruz.Hani eşeğe fazla yük koşmuşuz sanki. Tuning denen bir şey var.Aracları yükseltip alçaltıyorlar rüzgarlık takıyorlar belkide en çok lancerlere uygulanıyor.Peki mühendisler neye göre tasarlamışlar aracı orjinali neyse onu yapalım o zaman.Hatta fabrika çıkışı 16 inçlik jant varsa 17 lik takmayalım adamlar hesaplamış ona göre diyelim.Bu forumlar sayesinde bilinçli bir tüketici kitlesi oluşuyor servise gittiğimizde hiç bir şey bilmiyorsak aracın şusuda değişecek busuda değişecek şu kadar para bu kadar para Sabancının yiğeni değilizki biz.Forumlarda üşenmeden bilgi ve tecrübelerini aktaran arkadaşlardan Allah razı olsun.Bilgi paylaşıldıkça çoğalır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2014 16:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
Konu başlığı çelik sübap tartışma uzamasın artık. Çelik sübap konusunda fikri olan varsa yazsin lütfen. Nerden temin edilir. Fiyatı nedir.nasil takilir araca gibi...iyi forumlar

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2016 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
konuyu hortlatayım mı :)))) 1,6 lancer ın motor subap değişimi ile alakalı oem numaralarını uzun ugraslar sonunda elde ettim.piyasada 1,6 lancer için satılan urunlerın %99,9 u 1,5 lancer ın parçası ve 1,6 a uygun değil.Olurda birgün benden baska birisine de lazım olursa diye paylaşayım dedim; 1,6 (4A92) silindir kapak conta oem no:mn195370 emme subap oem:1010A396 egzost subap oem:1011A327 1,5 (4A91) emme subap oem: MR984260 Egzost subap oem:MR984261 conta yı bılmıyorum arastırmak gerekıyor.tabi vizor e de deymeden gecemeyecegim; deyinmeden geçtim boşverdim :))

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2016 17:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Şub 2016 02:01
Mesajlar: 34
Şehir: istanbul
İsim: Eren
Araç: 2011 1,5 otomatik invite Lancer
Meslek: Serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
şimdi 1,5 için nereden tedarik edicez çelik subap


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2016 22:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Sübaplar aslında yanmıyor ! erimiyor veya yok olmuyor!! Sadece LPG'nin yanma sonrası oluşan ısısı benzinden daha fazla ve bu sıcaklık farkı egzos sübaplarının boylarının uzayarak tam kapanmasına engel olmasıdır! Motordan hiç anlamayanlar için bir örnek vermek gerekirse; odanızın kapısının sıcaktan dolayı genleşerek boyunun ve eninin uzadığını ve kapının kapanamadğını düşünün.
soru cevap ile sorularınıza yanıt arayalım. Lpg takılan araçlarda motor arıza ışığı yanar şeklinde bir kanıksama ve kabullendirilme var!! bu duruma inanmayın ve kabul etmeyin motor arıza ışığı genellikle fakir veya zengin karışımdan dolayı yanar, fakir karışım motorunuza çok zarar verir! Aracınızın arıza ışığının yanmamasını sağlayın.

Soru - LPG taktırmalımıyım ?
Cevap -Bu bir, ihtiyaca dayalı tercihtir cevabı kendi kendinize verin

Soru - En iyisini en pahalısını v.b taktırırsam sübap problemi yaşarmıyım ?
Cevap - Orjinal fabrikasyon sübap takılı ise evet yaşarsınız, problem yaşama süreniz sizin aracı hangi sıklıkla ve hangi şartlar ile kullandığınıza ve montajın işçiliğine göre değişir ortalama 50-70 bin km arası sorun başlar.

Soru - Ama ben sübap koruması için yağlamalı sistem taktırdım sorun yaşarmıyım
Cevap - Evet yaşarsınız

Soru - Çelik sübap taktırsam sorun yaşarmıyım ?
Cevap - Evet yaşarsınız ! takılan çelik sübaplar LPG nin ısını değiştirmez ! sadece ısı dayanımı daha fazla olduğu için muhtemelen siz sübap problemi yaşayana kadar araç ekonomik ömrünü doldurur.

Soru - 1.5 ile 1.6 nın sübapları anyı mı?
Cevap - Hayır değil

Soru - Parçacıya gittim 1.6 aracım var bana 1.5 in sübabını veriyor ne yapmalıyım
Cevap - Almayın

Soru - Çelik sübapları bulamıyorum nereden temin edebilirim
Cevap - 17 karakterli şase numaranız ile servisimize sorun biz temin ederiz. yp@ibaotomotiv.com.tr

aklınıza gelen diğer soruları sormak için hiç çekinmeyin

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2016 22:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5643
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1.5 ile 1.6 subaplar farklı derken. fark nedir: boyutları vs. mi üretim malzemesi mi (mag./çelik)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 09:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Boyutları farklı, malzeme aynı

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ÇELİK SUBAP
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 11:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
1,5 ile 1,6 nın subapları tırnak boyundan farklı 1,5 ınkıler daha uzun o yuzden 1,6 ya olmuyor.1,5 ın subapları supsan,güneş,sunex,supex vsvs. hepsindede var istanbul için ıkıtellı kazancıoğlu segman ve bayrampaşa ılsem otomatıv de bulabılırsınız.1,6 lar ise kazancıoglu segman da var daha dogrusu ben orada bulabıldım markası wax orjınal kodlarını yukarıda yazdım o kodları vererek telefonda sorabılırsınız.subap lastıklerı ılsem otomotıv de var takım fiyatı 55 lira serviste tanesi 43+kdv takımı 688 tl.herhangi birşeye ihtiyacı olanlar iletişime geçerlerse yardımcı olurum.bu arada pazartesi gunu aldım aracımı en az 30hp gibi bir güç farketti diyebilirim stop etme bıttı tamamem cekış inanılmaz arttı.subap olduguna kesın kanaaat getirmek için kompresyon testi şart arkadaşlar.ist için onada yardımcı olabılırım.

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 28 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye