Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Mitsubishi'nin gerçek değeri
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=7965
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  trail_blazerr [ 09 Şub 2014 11:44 ]
Mesaj Başlığı:  Mitsubishi'nin gerçek değeri

merhaba arkadaşlar..mitsubishinin maddi anlamda gerçek değeri kafamı biraz kurcalıyor...bu konuyuda açmak istedim sizinde görüşlerinizi öğrenmek istiyorum...

genel olarak internette araba fiyatlarını inceleyen biriyim...özellikle 2013 yılından sonra araba fiyatları gerçekten normalin üstüne çıktı...ama görünen o ki ww ve diğer popüler markaların arabaları hiç rağbet kaybetmiyor...c sınıfı donanımlı bir golf 80-85000 tl ye dayandı...renault clio 1.2 lere bakıyorum 48.000 1.5dci ler 54 55000 tl ye kadar çıkıyor....tabi bunlar ortalama olarak internet fiyatları bazı bayiler fiyatları daha da şişiriyor...örnek çok ztn araba fiyatlarıyla ilgili...

birde lancer a asx e bakıyorum fiyat olarak...lancer için geçenlerde arkadaş için aldığımız fiyat 49 000 di internette gözüken fiyatıda 52000.....şimdi bu fiyatlara ve araçlara baktığımız zaman temsa bu aracı bedavaya satıyormuş gibi gözüküyor ve gerçekten de öyle....golf le lancer gayet te kıyaslanabilecek araçlar ztn...sağlamlık konusunda da lancer ın üstünlüğü aşikar...golf konfor ve performans anlamında lancer dan iyidir...ama sırf konfor içinde nerdeyse 30 000 tl vermek çok saçma bence...

uzun lafın kısası temsa gerçekten bu araçları değerinden çok ucuza mı satıyor...çünkü araçlar gerçekten çok sağlam ztn hepinizin aşikar olduğu bir konu bu....bence lancer parasına göre bedava bir araç ve klasmanında ve ayni kalitedeki araçlardan 30 35 000 daha ucuz...tabi bu benim fikrim...peki gerçekten lancer parasına göre bedava bir araçsa insanlar neden halen woswos reno pejo diye tutturuyorlar...aslında bir çok sebebi var en büyük neden ise TÜRK MİLLETİ ARABADAN ANLAMIYOR (sözüm meclisten dışarı).

lafı çok uzatmayayım sizinde görüşlerinizi merak etttiğim bir konu yorumlarınızı esirgemesseniz sevinirim :) herkese kazasız belasız günlerim dilerim :)

Yazar:  toygun [ 09 Şub 2014 11:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Bence arz talep meselesi. Bahsettiginiz araçlara bir alışmışlık var. Ayrıca bol bol arabalarının reklamlarını yapıyorlar.
Tüketicinin kafasında daha çok yer ediniyor ve almasi gerekince direk gidip aynı marka araca bakıyorlar.

Bu durum benim hoşuma gitmiyor diyemem, etrafta daha az mitsubishi oluyor ve yakın özellikteki kendi sınıf araçlarına göre daha ucuz.

Bu sayede Şu anki aracimi surebiliyorum :)

Yazar:  trail_blazerr [ 09 Şub 2014 11:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

doğru bende memnunum bu durumdan yoksa bu parayla böyle bir arabaya binmek hayal olurdu :)

Yazar:  Alp.01 [ 09 Şub 2014 12:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Reklamdan kaynaklı .aslına bakarsanız bizim için bir ayrıcalık ,farkındalık içine giriyoruz ve bunu başarıyoruz mitsubishi kullanarak .herkeste olan bir aracı şahsen kullanmakta istemem dikkat çekecek araba dediğin .ztn sağlamlığı da aşikar.kimse kullanmasın bence biz kendimize yeteriz .saygılar


iPhone 'den Mitsubishi L200

Yazar:  introscan [ 09 Şub 2014 12:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

15000 TL ye kadar bir araç düşünüyordum ve birçok aracı inceledim. Clio,albea,accent,marea,rio... Ve hiç aklımda yokken fiyatına göre çok üstün bir araç olan Lanceri farkettim. Kalite ve özellik bakımından diğerlerinin birkaç gömlek üstünde olması sebebi ile tereddütsüz aldım. Bir takım fren balatası ve filtreler dışında en ufak bir masraf bile açmadı şu ana kadar. Kim ne zihniyetle araç alırsa alsın ben mitsubishinin tadını çıkarıyorum. :kart:

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 09 Şub 2014 13:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Biraz daha farklı bir açıdan yorum getiricem. Geçen iki yılım MBA yaparak geçti :) Bilgisayar mühendisi olarak bu konular mesleğimle çok alakalı değil fakat öğrenciliğimde içine epey girdim. Pazar araştırmaları ile ilgili birçok konuda çalışma yapmıştım. Hocalarımın ve genel olarak bu konularda çalışanların ortak fikri reklamlar ile satışlar arasında doğru orantı olmadığı. Hatta hocalarımdan biri THY genel müdürü danışmanı idi... Yani reklam çok diye çok satış olmuyor. Bunu öncelikle belirteyim. Reklam sadece marka bilinirliğini arttıran faktör. Yani bende varım beni unutma demek için yapılıyor. Bilinçli tüketiciler zaten gerekli f/p araştırmalarını yaptıkları için reklamların satışlara doğrudan etkisi yok...

Diğer bir nokta ise şu; şahsım, siz yada çevremizdeki birçok kişi tasarruf yapamadığı için borca girerek ev, araba,arsa v.s. bu şekilde yatırım yapıyor. 70-80 binlik arabalar alınarak yatırım yapıldığı düşünebiliniyor. Örneğin; geçen yıl 60 bine full golf alınırken aynı golf bu yıl 80 bine alınıyor. Piyasası artıyor arabaya olan yatırım gelir bile getirebiliyor. Aynı şey ev içinde geçerli malumunuz... Bizim ülkenin dinamikleri veya bugünün konjektürü böyle. Yurtdışında böyle değil; 10 yaşındaki araba hurdaya çıkıyor... v.s. Objektif baktığımda aslında doğru davranış şekli bu gibi gözüküyor...

Bu ve benzeri sebeplerden mitsubishi'lerimizin piyasası yok. Bizde algı farklı... TEMSA'nın kusuru reklam yaparak bilinirliği arttırmaması. İnsanlar arasında alışverişte başkalarınında onay vereceği popüler ürünleri almak gibi bir eğilim var. Bizim gibi toplumlarda viral pazarlamanın etkisi çok büyük. Markaların sosyal medyaya balıklama atlaması bu yüzden... Örneğin nexus marka android işletim sistemli telefon google'ın ürünü. Android işletim sistemide google'un ürünü. Hatta nexus'u samsung üretiyordu (şimdi LG üretiyor) bir ara fakat kimse gidip nexus almıyor. Neden peki? Piyasası ölü... Herkez gidip trend ve popülerliğinden samsung galaxy alıyor. Neden peki? Bilinirliği var :) Halbuki nexus daha uygun fiyat olarak fakat Nexus'un bilinirliği yok.

Bu arada reklamlar genellikle toplumun %60-%70 ni oluşturan avam sınıfa yöneliktir. Bilinçli tüketicinin zaten reklama ihtiyacı yoktur. Araştırır ihtiyacı olanı alır. Fakat avam sınıf ihtiyacı olmasada en iyisi en özelliklisi ve en popüleri ne ise gider onu alır. Firmaların hedefinde de bu insanlar vardır maalesef... :(

Başka japon ürünleride var reklamı az olan hatta hiç olmayan; panasonic, sharp ve sony ??? Kaç kişi artık bü ürünleri tercih ediyor. Bu markalar samsung ürünlerine benim kanatimce beş basar fakat artık bu markalar eskisi kadar popüler değil. Kalitesini bilen bilinçli tüketici gidip alıyor... Bu arada yorumlarım çok genel kusura bakmayın yazı daha fazla uzamasın diye çok detaylara girmiyorum...

Bırakın herkez gidip reklamı bol olan popüler araçları alsın. Birbirinin aynı binlerce arabayla trafikte yol alınsın... En azından bizim trafikte bir ayrıcalığımız var 8)

Bu arada; Mitsubishi'nin gerçek değeri ona sahiplerinin verdiği değerdir. :MCT:

Yazar:  meteriz [ 10 Şub 2014 18:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

O zaman ben tam fiyat performans adamıyım :) aracım lancer telefonum nexus 4 :)

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  KaNaT [ 13 Şub 2014 12:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Şu açıdan bakmakta da fayda var aslında. Golf'e bakıyorsunuz her senen fiyatı artıyor, buna bağlı olarak 2.el fiyatıda artıyor. Bu sene 50 bine 2.el bir Golf alan kişi 1-2 sene kullanıp zarar etmeden elden çıkartabilir. Buda yatırım anlamı taşıması demek. Bağlı olarak da 2.el piyasasının yükselmesi demek.
Bizim araçlarımız piyasada bu fiyatlara alınabilecek en kaliteli ve dolu araçlar. En azından 1.8 için bunu rahatlıkla söyleyebilirim. 1.5 ve 1.6 kulanma şansım olmadığından bir kıyaslama yapamıyorum. Şimdiki aracımdan önce Honda HB 1.8 kullanıyordum. Çok da güzel bir araba, vitesi geçişleri sistemi gereği hissettiriyor. İç kullanımda ıvır zıvır bazı özellikleri 1.8 Lancer'den iyi olsa da kullanımı ve konforu Lancer'in daha iyi. Ayrıca arabanın duruşu bile güven hissi veriyor. Bu anlamada ne kadar para o kadar köfte durumu olmuyor. Az paraya çok köfte almış durumdayız.

Yazar:  Evo34 [ 13 Şub 2014 15:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Az paraya çok köfte.
Sevdim bu lafı :)

Yazar:  bacey [ 14 Şub 2014 10:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

KaNaT yazdı:
Şimdiki aracımdan önce Honda HB 1.8 kullanıyordum. Çok da güzel bir araba, vitesi geçişleri sistemi gereği hissettiriyor. İç kullanımda ıvır zıvır bazı özellikleri 1.8 Lancer'den iyi olsa da kullanımı ve konforu Lancer'in daha iyi. Ayrıca arabanın duruşu bile güven hissi veriyor. Bu anlamada ne kadar para o kadar köfte durumu olmuyor. Az paraya çok köfte almış durumdayız.


Sinan Abi,

Ishiftten sonra CVT; DSG gibi gelmiştir...Ne dersin 1.8 Ishift Hondadan geçilir mi Lancer 1.8e ? :D

Şanzıman harici konuşalım Abi,

Yol tutuş, performans ve yakıt tüketimi olarak mukayese edebilir misin ? Civicin ince yanak sert süspansiyonu konforu bu arabayla aynı cümlede kullanmayı gereksiz kılıyor :D Lancerda durum nasıl?

Yazar:  pictorion [ 14 Şub 2014 14:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

trafikte tek olmak, insanların gözlerinin hep üzerinizde olması, hatta bazılarının sizi denemek için sıkıştırmaları, bazılarının yanınıza gelip "abi kaç yapıyo" diye sormaları... aslında bütün bunlar arabanın reklamının önceden beridir çok iyi yapıldığını anlatıyor bence. lancer adı hep ralli ile özdeşleştiği için kimse şehir içi kullanılacak bir aile arabasıda olabileceğini aklına getiremiyor.
keza colt içinde aynı şeyler geçerli. yollarda az olması gerçekten performanslı olması en önemliside yollarda sıkıştırılıp alay edilecek bir araç olmaması sahiplerinin hep yüzünü güldürüyor.
Sözüm meclis dışı L200 önceden beridir aramızda "hayvan" olarak bilinirdi. dinamik, kaslı ve dayanıklı olması açısından afet- acil çalışmalarında tercih nedenimizdi.
bunların haricinde mitsubishi denince insanların ilk aklına canter ve temsa logolu şehirler arası otobüsler geliyor. tabii bununda sebebi temsanın ticari kısma daha fazla ağırlık vermesi.
bence mitsubishi markası çok biliniyor ve insanlarda bu markanın ürünlerine çok güveniyorlar ama henüz anlayamadığım bir nedenden hususi araçlarından söz açılınca çürüktür onlar diye konuşmalar başlıyor. böyle cümleler kuranlara hiç kullandınızmı diye sorduğumda hayır diye cevaplıyorlar
ben lancer kullanıcısı olarak aracımın dayanıklı olmasından, kullanımıma göre benzin sarfiyatından, yol tutuşundan ve bana verdiği güven hissinden dolayı çok memnunum.
az paraya çok köfte lafına bende katılıyorum ve hatta köfteleri garnitürlü aldık diyorum. :D

Yazar:  KaNaT [ 14 Şub 2014 15:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

bacey yazdı:
KaNaT yazdı:
Şimdiki aracımdan önce Honda HB 1.8 kullanıyordum. Çok da güzel bir araba, vitesi geçişleri sistemi gereği hissettiriyor. İç kullanımda ıvır zıvır bazı özellikleri 1.8 Lancer'den iyi olsa da kullanımı ve konforu Lancer'in daha iyi. Ayrıca arabanın duruşu bile güven hissi veriyor. Bu anlamada ne kadar para o kadar köfte durumu olmuyor. Az paraya çok köfte almış durumdayız.


Sinan Abi,

Ishiftten sonra CVT; DSG gibi gelmiştir...Ne dersin 1.8 Ishift Hondadan geçilir mi Lancer 1.8e ? :D

Şanzıman harici konuşalım Abi,

Yol tutuş, performans ve yakıt tüketimi olarak mukayese edebilir misin ? Civicin ince yanak sert süspansiyonu konforu bu arabayla aynı cümlede kullanmayı gereksiz kılıyor :D Lancerda durum nasıl?


Merhaba,
Evet I-Shift beni biraz sıkıntıya soktu açıkçası. Antalya'dasın ve Kepez'e çıkmıyorsan düz yolda gidiyorsun :) Çok da sıkıntı yaşamazsın. Benim İstanbul'da yokuşta kalmışlığım, şanzıman ışığının yanması ve aracın vitese geçmemesi durumu olmuştur. Yokuştan geri geri inmek durumunda kaldım. Sonrasında şanzımanı kontrol ettirip vitesleri yeniden öğretmemiz gerekti.
Şanzıman harici konuşursak; hızlanma ve atak konusunda Honda önde. Gaza yüklendiğinde motor sesi ile birlikte atağa kalkıyor Honda. Arkama yapışan ve selektör yapanları çok geride bırakmışlığım vardır sol şeritte. Lancer ile henüz bu tür deneyimler yaşama fırsatım olmadı. F1 konusunda Lancer çok önde. Cruze control konusunda Honda daha iyi (Lancer'ı uzun yolda deneyemedim henüz yorumum değişebilir) konfor konusunda Lancer daha rahat bir araç, yol tutuş konusuda kule gergisinden olabilir Lancer daha iyi. Yakıt konusunda Honda daha iyi. Son hız konusunda ben ikisinde de son hızı görmedim ama arkadaşım Honda ile 230 ları gördü ilerisini bilemiyorum. Direksiyon rahatlığı konusunda Honda daha iyi. Manevra kabiliyeti konusunda Honda kısa bir araç ve gayet başarılı. İç dizayn konusunda Honda iyi, kullanıcıya ufak tefek faydalar sağlayan teferruatlar Honda tarafından düşünülmüş Lancer da yok (elektrikli katlanan ayna, ışıklandırmalı güneşlikler, geniş torpido vb gibi) Arka yukarı katlanan koltuklar tartışmasız Honda da ayrı bir güzellik, kamyonet gibi kullandığım oldu arabayı :) kaporta konusunda Lancer daha başarılı kaput zor kalkıyor mesela Lancer'da, Honda çok ince boya ve kaporta, en ufak temasta çiziliyor. Ses sistemi konusunda aşağı yukarı aynılar. Yol görüş konusunda Honda da görüş daha kısıtlı dönüşlerde yan cam ön cam bağlantı direği görüşü biraz fazla engelliyor gibi. Çevrenin ilgisi konusunda ikiside gayet başarılı, yol sesi konusunda Lancer daha başarılı, araç içi genişlik konusunda Lancer Honda'dan biraz daha geniş ama Honda 'da oldukça başarılı. Bagaj her ikisinde de yaklaşık aynı.
Karşılaştıracak daha bir sürü konu çıkabilir ama şunu söyleyebilirim. Honda HB 1.8 I-Shift çok severek aldığım ve kullandığım bir araçtı ancak Lancer'a geçtiğim için hiç pişman değilim. Her ikiside ayrı bir deneyim ve keyif.
Peki sen ne düşünüyorsun Honda için :)

Yazar:  KaNaT [ 14 Şub 2014 16:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

bacey yazdı:
KaNaT yazdı:
Şimdiki aracımdan önce Honda HB 1.8 kullanıyordum. Çok da güzel bir araba, vitesi geçişleri sistemi gereği hissettiriyor. İç kullanımda ıvır zıvır bazı özellikleri 1.8 Lancer'den iyi olsa da kullanımı ve konforu Lancer'in daha iyi. Ayrıca arabanın duruşu bile güven hissi veriyor. Bu anlamada ne kadar para o kadar köfte durumu olmuyor. Az paraya çok köfte almış durumdayız.


Sinan Abi,

Ishiftten sonra CVT; DSG gibi gelmiştir...Ne dersin 1.8 Ishift Hondadan geçilir mi Lancer 1.8e ? :D

Şanzıman harici konuşalım Abi,

Yol tutuş, performans ve yakıt tüketimi olarak mukayese edebilir misin ? Civicin ince yanak sert süspansiyonu konforu bu arabayla aynı cümlede kullanmayı gereksiz kılıyor :D Lancerda durum nasıl?


Honda'da 225/45/R17 lastik var Lancer'da 215/45/R18 lastik var. Yanak kalınlığı Honda'da 10,1 cm Lancer'da 9,67 cm yani Honda daha kalın yanak. Çap olarak lancer daha büyük. Konfor olarak Lancer daha konforlu. Süspansiyon fark var araçlarda. Honda da en ufak çukuru içeride hissedersin Lancer bu konuda daha iyi.

Sonuç 2 şanzıman harici konuşmak zor be dostum... Antalya'ya geldiğimde kullan benim arabayı farkı sen de gör. Biz yarı oralı sayılırız Liman Mah ev Hurma Mah sinde olurum ben geldiğimde. Görüşürüz...

Yazar:  meteriz [ 14 Şub 2014 17:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Benim lancer a binip araba almayı düşünen insanlar, hiç akıllarında yokken lancer seçeneğini ciddi ciddi düşünüyorlar. Şimdiye kadar birçok farklı arabaya binmelerine rağmen mitsubishiye hiç binmemişler.
2. El fiyatları da gayet cazip ve uygun.


Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  bacey [ 18 Şub 2014 11:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

KaNaT yazdı:
Antalya'ya geldiğimde kullan benim arabayı farkı sen de gör. Biz yarı oralı sayılırız Liman Mah ev Hurma Mah sinde olurum ben geldiğimde. Görüşürüz...


Abi EyvAllah...yazını okumuştum ama bugüne nasipmiş yazmak...

Civic 1.8 için ben de birkaç şey karalayayım... Önceki aracım Colt Allshift olduğu için Ishift Honda bende yadırgama hissi oluşturmadı...zaten bilerek ve isteyerek tercih etmiştim...aynı kasanın tam otomatik versiyonu da var malum...hem 100 kmde yaklaşık 2 lt fazla yakıt hem 0-100 hızlanmadaki törpüleme daha fazla olduğu için vazgeçtim...belki direksiyondan kumandalı F1 kulakçıkları olsaydı yine de düşünebilirdim ... Bu aracın manueli fabrika verisi 0-100 hızlanma 8,9 s iken Ishiftin 10,9 s olması bu şanzımanın bile performansı ne kadar törpülediği ortada...araç sert, Colt sertti ama bu daha sert...ince yanak ve büyük inch jant o kadar hissetiriyor ki, süspansiyon sert mi değil mi sormaya bile gerek yok :) ...yalnız TR yollarında 40 yaşından sonra bu arabaya binilmez :D yol tutuş ve hızlanma harika...manuel olanı düşünemiyorum :) ...tasarımı ile marjinal...kokpit hala birçok arabada yok...iç hacmi ve bagaj hacmi gayet tatminkar...yere biraz yakın o kadarcık da olacak...önceki sahibi 10-40 yağ kullanmış...ben tam sentetik 5-30a geçtim...geçen yağın eksildiğini gördük ustayla...neyse takviye yaptık...sebebin yağ geçişinden olabileceğini konuştuk...tabi araçta lpg de var...bu konuda takipteyiz yani...onun dışında memnunum çok şükür...sadece arada bir aklıma 2 araç geliyor, biri Civic 1.8 manuel diğeri de 1.8 lancer...Sedan istemediğim halde CVTnin tadını 1,4 CC Honda Cityden bildiğim için 1.8de nasıl diye merak etmiyor değilim...

Ben de Fabrikalar Mahallesindeyim Abi, şartlar elveririse görüşmek tanışmak isterim...Antalyaya gelince ya da gelmeden önce haber edersen sevinirim...

Yazar:  KaNaT [ 18 Şub 2014 12:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

bacey yazdı:
KaNaT yazdı:
Antalya'ya geldiğimde kullan benim arabayı farkı sen de gör. Biz yarı oralı sayılırız Liman Mah ev Hurma Mah sinde olurum ben geldiğimde. Görüşürüz...


Abi EyvAllah...yazını okumuştum ama bugüne nasipmiş yazmak...

Civic 1.8 için ben de birkaç şey karalayayım... Önceki aracım Colt Allshift olduğu için Ishift Honda bende yadırgama hissi oluşturmadı...zaten bilerek ve isteyerek tercih etmiştim...aynı kasanın tam otomatik versiyonu da var malum...hem 100 kmde yaklaşık 2 lt fazla yakıt hem 0-100 hızlanmadaki törpüleme daha fazla olduğu için vazgeçtim...belki direksiyondan kumandalı F1 kulakçıkları olsaydı yine de düşünebilirdim ... Bu aracın manueli fabrika verisi 0-100 hızlanma 8,9 s iken Ishiftin 10,9 s olması bu şanzımanın bile performansı ne kadar törpülediği ortada...araç sert, Colt sertti ama bu daha sert...ince yanak ve büyük inch jant o kadar hissetiriyor ki, süspansiyon sert mi değil mi sormaya bile gerek yok :) ...yalnız TR yollarında 40 yaşından sonra bu arabaya binilmez :D yol tutuş ve hızlanma harika...manuel olanı düşünemiyorum :) ...tasarımı ile marjinal...kokpit hala birçok arabada yok...iç hacmi ve bagaj hacmi gayet tatminkar...yere biraz yakın o kadarcık da olacak...önceki sahibi 10-40 yağ kullanmış...ben tam sentetik 5-30a geçtim...geçen yağın eksildiğini gördük ustayla...neyse takviye yaptık...sebebin yağ geçişinden olabileceğini konuştuk...tabi araçta lpg de var...bu konuda takipteyiz yani...onun dışında memnunum çok şükür...sadece arada bir aklıma 2 araç geliyor, biri Civic 1.8 manuel diğeri de 1.8 lancer...Sedan istemediğim halde CVTnin tadını 1,4 CC Honda Cityden bildiğim için 1.8de nasıl diye merak etmiyor değilim...

Ben de Fabrikalar Mahallesindeyim Abi, şartlar elveririse görüşmek tanışmak isterim...Antalyaya gelince ya da gelmeden önce haber edersen sevinirim...


Söylediklerine katılmamak mümkün değil. Civic HB evet sert ama bir Mini kadar değil bence. Spor arabaların tamamında bu sertlik mevcut. 1.8 Lancer'de sertlik daha az. 18 inç jant ve 215/45 lastik olmasına rağmen. Benim Honda üzerinde Michelin lastik vardı ve ilk lastiğiydi. Lastik çok sertleşmişti. Ben Continental lastik taktım ve çok memnun kaldım. Lastiği taktıktan hemen 15 gün sonra Antalya'ya geldim. Uzun yolda da lastiği denemiş oldum. Cıvıc HB alçak ama arkası da yüksek. Yol tutuş her iki arabayı da kullanmış biri olarak 1.8 Lancer daha iyi diyebilirim. Lancer 1.8 altı daha yüksek arabanın. Buna rağmen virajlara daha güven hissi ile giriyorum.
Manuel HB Civic 1.8 bulmak çok kolay değil, tam otomatiği daha rahat bulabilirsin :) 39-42 yaşları arasında bu aracı kullanmış birisi olarak çok aşırı da etkilenmedim. Ama bu araç tam asfalt aracı. Antalya'da yollar erimesin diye daha mıcırlı asfalt kullanılıyor sanırım. Arbada çok fazla tıkırtı oluyor yada benimkinde oluyordu mıcırlı asfaltta daha fazla ses gelebilir, sende de mevcut mu bu tıkırtı durumu.
Şanzıman konusunda beni tek iğreti eden durum her bakımda vites yeniden öğretilmesi. Birde çabuk ısınıyor şanzıman. Antalya da şanzımanın ısında sorunu ile karşılaştın mı? Araba ilk kalkışlarda titreyerek kalkıyordu yakıtı TP den 97 oktan alarak sorundan kurtuldum. :)

Yazar:  faruk_sarac [ 18 Şub 2014 12:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

lancer ın dizeli çıksa bence fena patlama yapar..
aynı şey asx içinde geçerli ama 1,6 4*2 dizel olursa..

Yazar:  bacey [ 18 Şub 2014 13:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

KaNaT yazdı:

Söylediklerine katılmamak mümkün değil. Civic HB evet sert ama bir Mini kadar değil bence. Spor arabaların tamamında bu sertlik mevcut. 1.8 Lancer'de sertlik daha az. 18 inç jant ve 215/45 lastik olmasına rağmen. Benim Honda üzerinde Michelin lastik vardı ve ilk lastiğiydi. Lastik çok sertleşmişti. Ben Continental lastik taktım ve çok memnun kaldım. Lastiği taktıktan hemen 15 gün sonra Antalya'ya geldim. Uzun yolda da lastiği denemiş oldum. Cıvıc HB alçak ama arkası da yüksek. Yol tutuş her iki arabayı da kullanmış biri olarak 1.8 Lancer daha iyi diyebilirim. Lancer 1.8 altı daha yüksek arabanın. Buna rağmen virajlara daha güven hissi ile giriyorum.
Manuel HB Civic 1.8 bulmak çok kolay değil, tam otomatiği daha rahat bulabilirsin :) 39-42 yaşları arasında bu aracı kullanmış birisi olarak çok aşırı da etkilenmedim. Ama bu araç tam asfalt aracı. Antalya'da yollar erimesin diye daha mıcırlı asfalt kullanılıyor sanırım. Arbada çok fazla tıkırtı oluyor yada benimkinde oluyordu mıcırlı asfaltta daha fazla ses gelebilir, sende de mevcut mu bu tıkırtı durumu.
Şanzıman konusunda beni tek iğreti eden durum her bakımda vites yeniden öğretilmesi. Birde çabuk ısınıyor şanzıman. Antalya da şanzımanın ısında sorunu ile karşılaştın mı? Araba ilk kalkışlarda titreyerek kalkıyordu yakıtı TP den 97 oktan alarak sorundan kurtuldum. :)


Abi,

Yol düzgünse sorun yok :) ses her durumda var abi, sessiz diyemeyiz ama gürültülü de değil...benim aracın üzerinde sertleşmiş Michelin vardı, Nokian ile değiştirdim...Coltta iken Contiden Nokiana geçince memnun kalmıştım, bunda da yine Nokianda karar kıldım...yol değişince ses artıyor ya da azalıyor...Tıkırtımız yok çok şükür...ama bozuk yolda çukura girince çıkan o ses yok mu ; nereyi bıraktık acaba diye içimden geçmiyor değil :D

Şu kalkıştaki titreme ya da silkeleme benim de dikkatimi çekti...ilk aldığımda var mıydı; sonradan mı oldu bilemedim...nedeni hakkında hiçbir bilgim yok...ama ısınınca kayboluyor sanırım...

araç 7-8000 kmdir bende...haziranda almıştım, üzerinden bir yaz geçti...çoğunlukla şehiriçi ve sabah-akşam işe gidiş dönüşlerde kullandığım için (Antalyanın)yoğun trafiğinde kullanıyorum...Antalya deyip geçilmesin, bilen bilir, altyapısızlığımız yüzünden trafik ya akar ya akmaz arası yoktur :D... çok şükür ısınma sorunu da yaşamadım...orda burda da okumadım böylesi bir tecrübeyi...ilk defa senden duyuyorum doğrusu...belki de sen bir "ilk"sin Abi :D

Bir de kırmızı ışıkta aracı boşa alıyor, eğim varsa el freni ile bekliyorum...ışık yeşile dönmek üzereyken sırası ile el freni indir - vitese tak metodunu kullanıyorum...bazen gaza basana kadar algılayamıyor olacak ki gaza basıyorum 1 snlik gecikme ile hareket ediyor...36000 km civarlarında olmasa baskı balata bitti diyeceğim...hoş, bu kmde fren balatalarını değiştirdik...önceki sahibinden miras :)

Yazar:  Evo34 [ 18 Şub 2014 13:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Sinan Abi'nin eski aracı ile bir gün Lancer bakmaya gidiyoruz :)
Işıklarda durduk. Bir ses ve titreme geldi birden arabaya. Aha dedim şanzımana birşey oldu %)
Sinan Abi'ye baktım tepki yok. Normal bu durum der gibiydi yüz ifadesi 8)

Yanlış anlamayın ben o tarz bir aracı kullanamam sanırım :)
O kadar titreme ve ses bir aracın şanzımanı için bana göre kabul edilebilir değil.
Lancer'daki CVT çok sessiz ve atik, belkide onunla kıyaslandığında bu kanaate vardım.
Belki Colt ile kıyaslasam bir nebze kabul edilebilir olurdu benim içinde.

Son olarak şunuda eklemek isterim, Yapan yapıyor kardeşim :)
Şuanki A4'ümde de Tiptronik şanzıman var. Aklınıza gelebilecek en dik yokuşta bile araç zamk gibi yapışıyor ve en ufak bir kaydırma
yapmıyor. Vites geçişleri CVT'yi hatırlatırcasına en ufak bir silkeleme olmadan gerçekleşiyor. A4 tabiki uç bir örnek ama Honda'da yapmak isterse yapabilirdi...

Yazar:  bacey [ 18 Şub 2014 14:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Mitsubishi'nin gerçek değeri

Evo34 yazdı:
Sinan Abi'nin eski aracı ile bir gün Lancer bakmaya gidiyoruz :)

Işıklarda durduk. Bir ses ve titreme geldi birden arabaya. Aha dedim şanzımana birşey oldu %)
Sinan Abi'ye baktım tepki yok. Normal bu durum der gibiydi yüz ifadesi 8)



yine bir gün Lancer bakmaya gidiyoruz :lol:

o hadise civicte başıma gelmedi de Coltta olmuştu...Vallaha öyle böyle 61.000 km bindim Colta, sonra da forumdan Münir Kardeşim aldı...bayram seyran görüşürüz...MaaşAllah sorunsuz biniyor o da ...

Abi,

zaten bu Ishiftin adının kötüye çıkmasının sebebi bu : Honda tam otomatik veya CVTden bir müddet sonra Ishift kullananlar bu ne rezalet şey dediler...

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/