Zaman: 09 Kas 2025 06:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Kontağı Güçlü Çevirince
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2014 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
Merhaba arkadaşlar 2009 otomatik lancer aracımda arasıra marş almadığı oluyor motorun sıcaklığıyla alakalı bir durum olmadığını gözlemledim.Yine gözlemlerime göre kontağı sonuna kadar sertçe çevirdiğimde marşı bazen hemen bazende gecikmeli olarakta olsa alıyor.Kontağı hafif çevirdiğimde yani sonuna kadar dayamadığımda nerdeyse üç marşta bir marş almama sorunu yaşıyorum.Bildiğiniz üzere marşın son aşaması yay yüklü ve belli bir aralığı var.
Bu konuyla ilgili bir tecrübesi bilgisi olan varmı?Şimdiden teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2014 00:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
Benim aklıma gelenler kontak, marş dinamosunun kömürleri,birde akü. Aküyü ölçtürmedim ama ışık yeşilde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2014 00:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
Ben de 2005 lancer var. Benzer sorunu bende yaşıyorum. Sorun kontak termiğinde... Bazen normal basınca çalışırken, bazen sonuna kadar basmak gerekiyor. Bazen hiç almıyor. Kontak termiğini söküp temizliyorum. İçinde iki tane bakır parça var. Parçalardan birisi aşınmış ve üzerinde bir oyuk oluşmuş. Ayrıca bakırın üzerinde korozyon oluşuyor. Korozyonu yağsız kontak spreyi ya da sirke tuz karışımıyla temizleyip takıyorum. 6 ay kadar sorun çıkarmıyor ama tekrar aynı sorun oluşuyor.
Parça şu:
http://www.dhgate.com/product/mitsubish ... 48924.html
Yalnız bendeki 5 pinli yani arkasındaki bakır demirlerden 5 tane var. Bu linkteki 6 pinli. Onun için getirtmedim. Türkiyede 300-400tl istiyorlar. Çıkmayı da almak istemiyorum. Sonuçta eskiyebilecek bir parça...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2014 07:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
Teşekkür ederim.Bahsettiğiniz soruna çok benziyor bu durum.Kontağa sert basıldığında hiç almama yada pas geçme durumu yaşamadım şimdilik.Bir an önce kontağa baktırsam iyi olacak kendim bakayım diyeceğim ama elimden gelirmi bilmiyorum açıkçası teferruatlı bir işmi kontağı söküp takmak?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2014 10:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
Eğer marş çizgisini geçtikten sonra marş motoru hiç dönmüyorsa benim sorun. Ama marş motoru yavaş dönüyor bu yüzden marş almıyorsa şarj dinamosunun kömürleri de azalmış olabilir yada aküde sorun vardır.
Sökmesi benim araçta çok zor değil. İlk önce araca oturunca dizin karşına gelen paneli iki vida tutuyor onları söküp kaplamayı serbest bırakıyorum. Sonra direksiyonun altında 3 vida var. Onları sökünce direksiyonla gösterge arasındaki sinyal kollarının kaplaması çıkıyor. Sol tarafta anahtar girişinin tam karşısında kontak termiği görülüyor. Onuda bir vida tutuyor. Vidayı ve geçmeli kablo bağlantılarını çıkartıp termiğe ulaşmış oluyorum.
Tabi sizin kasa farklı ama muhtemelen aynı şekilde sökülüyordur. Yinede kendinize güvenmiyorsanız bir elektrikçiye söktürüp sökerken izlemenizi tavsiye ederim. Geçmiş olsun...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Mar 2014 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
charger yazdı:
Eğer marş çizgisini geçtikten sonra marş motoru hiç dönmüyorsa benim sorun. Ama marş motoru yavaş dönüyor bu yüzden marş almıyorsa şarj dinamosunun kömürleri de azalmış olabilir yada aküde sorun vardır.
Sökmesi benim araçta çok zor değil. İlk önce araca oturunca dizin karşına gelen paneli iki vida tutuyor onları söküp kaplamayı serbest bırakıyorum. Sonra direksiyonun altında 3 vida var. Onları sökünce direksiyonla gösterge arasındaki sinyal kollarının kaplaması çıkıyor. Sol tarafta anahtar girişinin tam karşısında kontak termiği görülüyor. Onuda bir vida tutuyor. Vidayı ve geçmeli kablo bağlantılarını çıkartıp termiğe ulaşmış oluyorum.
Tabi sizin kasa farklı ama muhtemelen aynı şekilde sökülüyordur. Yinede kendinize güvenmiyorsanız bir elektrikçiye söktürüp sökerken izlemenizi tavsiye ederim. Geçmiş olsun...



Biraz daha bekleyip gözlemliyeyim söylediklerinizde aklımda bulunsun ona göre bakıcaz artıık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2014 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
charger yazdı:
Ben de 2005 lancer var. Benzer sorunu bende yaşıyorum. Sorun kontak termiğinde... Bazen normal basınca çalışırken, bazen sonuna kadar basmak gerekiyor. Bazen hiç almıyor. Kontak termiğini söküp temizliyorum. İçinde iki tane bakır parça var. Parçalardan birisi aşınmış ve üzerinde bir oyuk oluşmuş. Ayrıca bakırın üzerinde korozyon oluşuyor. Korozyonu yağsız kontak spreyi ya da sirke tuz karışımıyla temizleyip takıyorum. 6 ay kadar sorun çıkarmıyor ama tekrar aynı sorun oluşuyor.
Parça şu:
http://www.dhgate.com/product/mitsubish ... 48924.html
Yalnız bendeki 5 pinli yani arkasındaki bakır demirlerden 5 tane var. Bu linkteki 6 pinli. Onun için getirtmedim. Türkiyede 300-400tl istiyorlar. Çıkmayı da almak istemiyorum. Sonuçta eskiyebilecek bir parça...


+1 de benden. kontak temizleyici diye bir ürün aldım. kontağı belli bir seviyede söküp içine sıktım, temiz bir bezle temizleyebildiğim kadar temizledim, bez siyah siyah olmuştu. birde aracın anahtarını iyice temizledim tüm ayrıntısına kadar. akü kutup başlarına sıkıp onları da temizledim. gerçekten farketti, çok daha hızlı marş alır oldu. sorun yinelerse yine öyle yapıcam.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2014 17:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2014 05:03
Mesajlar: 12
İsim: osman
Araç: Lancer
Meslek: serbest
Kan grubu: 0 po
Yaş: 35
Teşekkür ederim anahtarı temizleme ve kutup başlarını hemen halledebilirim. Kontak kısmınıda bi araştırayım beni aşarmı diye.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye