Zaman: 08 Kas 2025 22:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2015 17:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 19:34
Mesajlar: 86
Şehir: İstanbul
İsim: OSMAN
Araç: lancer 2011
Meslek: MEMUR
Kan grubu: ARh-
Yaş: 24
Arkadaşlar herkese iyi günler Lancer Sportback 1300 kg 117 Bg 154 Tork var bu veriler bu araç için kendi şahsım adına söyleyeyim bana yetmiyor mevcut bulunduğum durum içerisinde aracı yüksek motorlu araçlara değiştirmek ya da 1.8 ni almak gibi bir durumum yok bundan dolayı. O bakımdan mevcut durum içerisinde bu araca ben az da olsa performans katmak istiyorum neler yapabilirim. Araç rahatlasın biraz çekişi artsın istiyorum 8-9 Bg ve 8-9 Tork artışı da yeter benim için bu saymış olduklarımı neler ile yapabilirim (hava filteris, Performans egsoz, headers, kat iptali, yazılı Chiptunnig... vs. ) bu konular üzerinde çalışma yapan arkadaş var mı ? bir honda v-tec motor 105 Bg iken bazı değişikliklerle bişeyler katıla biliyor ise bizim araçlara katılamıyor mu ? onlar Japon'da bizimkiler değil mi. Dün Yalova'dan İstanbul'a geliyorum Gelirken dur kalkışlarda felan hep yüksek devirde kullandım 45000-5000 devirlerde araçta 4 kişi idik araç 3500 devirden sonra canlanıyor atılıyor tamam ama aracı biraz daha nefes aldırabilir isem sanki kalkışlarda da daha da rahatlayacağını düşünüyorum. Yüksek devir demişken sanki motor sesini biraz fazla duydum içeride bunun içinde ses izlasyonu yapılabilir mi yol sesi için yapıyorum ama bana motor sesini azaltacak öneriler lazım. Yalova demişken passat ile kapıştım kapıştım ama vitesi hep 4500 devirde attım kafa kafaya gittik bu şekilde segment üstü bir aracada kafa tutması hoşuma gitti açıkçası. biraz daha performans, biraz performans imkanı vardır bence bu araç için yapılabilecek birşeyler 8-9 Bg olsa bile. Araçta Lpg yok İnternette araştırıyorum doğru düzgün brişey yok gerçekten yapan var ise paylaşsın ki bizde kendi Lancer'ımızı oluşturalım.... Herkese Teşekürler... :vauv: :fan: :bye:

_________________
Bazen Sadece Bakarsın...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2015 18:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Bir dahakine vitesleri 4500 de değil de 6000 civarında değiştirin..
Daha çok fark eder.

Alt devirleri cansız bir araç Mivec olmasından ötürü..
Filtre egsoz vs bunlar hep üst devirlerde rahatlama sağlar alt devirlerde değil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2015 19:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
4g92p yazdı:
Bir dahakine vitesleri 4500 de değil de 6000 civarında değiştirin..
Daha çok fark eder.

Alt devirleri cansız bir araç Mivec olmasından ötürü..
Filtre egsoz vs bunlar hep üst devirlerde rahatlama sağlar alt devirlerde değil.

Buraya eklenecek cok bir sey yok :vauv:

km cinsinden soyleyecek olursak, 60'a gelince 2, 95-100 arasi 3, 140'da da 4.vitese atarsaniz en iyi hizlanmayi yapabilirsiniz. Motorun 6500 devire kadar yolu var, kesiciye sokmamaya dikkat edin yine de 8)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2015 21:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
gazlarken bile 4500de vites atıyorsanız genelde mivec altı kullanıyorsunuz demektir. lazım olduğunda üst profilde (3500+ devir) kullanın lancer kilosuna göre iyi yürüyen bir araç normalde o passat'ın tutunamaması lazım.

Ayrıca mitsubishilerde egzoz üst devirlerde aracı cidden çok sıkar ancak zamanınızın tamamına yakınını geçirdiğiniz alt devir kullanımı için bu gereklidir. eğer egzozla oynarsanız üstte alacağınız 3-4 beygir için alt devirleri cidden ölü ve aşırı gürültülü bir aracınız olacaktır ve emin olun hiç tat vermez.

Eski kullanıcı olarak şunu ekleyeyim Honda işi tamamen psikolojik :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 00:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Pedalcommander taktirmanizi tavsiye edeRim. Ben iki gun once arabayi resmen yerinden ziplattim spor ++ modunda.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 08:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Osman bey, lancer zaten yeterince performanslı, bakımları yapılmış, lastikleri, filtreleri vs yeni, baskı balatası sıkıntısız, benzini iyi yerden alınmış bir lancer ile ne kalkışta ne uzun yolda zorlanmazsınız, uzar gider... Bütün o ıvır zıvır şeyler motora ve aktarmaya zarar veren, yakıtı arttıran para tuzakları... Ha sen dip gaz yapmışsın ha chip senin yerine dip gaz yapmış... Sen devirli kullan bak ne tork ne beygir kalıyor, Allah Allah ne coşmak :D

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 11:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Bir benzinli kullanmasını bilmek lazım...

Yahu japon bu korkmayın, madem iyi kalkış yapmak istiyorsunuz performans istiyorsunuz o zaman 117hp'yi ortaya çıkarın. 117hp'nin ortaya çıkması için arabayı 6000 devire kadar çıkarmanız lazım. Dizel değil bu, 4bin gibi vites atıyorsunuz. Japon 1500-6000 arası basın diye benzinli yapmış.

Ben colttaki mivec'i redline'a sokup vites attırıyorum. Japon bu, kıytırık avrupalı değil. japonlar tabiri caizse hatatata yapsın diye üretmiş bu motoru.

Araca garip garip uygulamalar yerine; araçtaki gereksiz ağırlıklardan kurtulun. Bagajı evi gibi kullananlar var. ne kadar ağırlık o kadar kayıp demek. Performans beklentisi olmayan tabi taşır. ben genelde bagajda hiçbir şey bulundurmam. ilk yardım seti, lastik tamir spreyi, sürücü koltuğu altında yangın tüpü, en fazla 2lt konulmuş silecek suyu, çeyrek-yarım depo arası değişen benzin deposu, hafif oldukları için yazları halı paspas seti. Torpidoda gerekli evraklar, aux kablom, yakıt kartlarım, 5-6 ped bardak. Onun dışında yok su şişesiymiş(su şişesinin arabada bulunması zararlı zaten), örtüymüş, tabure takımıymış, tabak canakmış hiçbir şey bulundurmam. hatta bagajdaki ara zemin tahtasını ve onu destekleyen köpükleri söktüm eve koydum. aracın kendi çantası ve her zaman lazım olmayan evraklarını da eve attım.

Olabildiğince hafif araba hem az yakar hem çok kaçar :D Ustamın bana dediği açık hava filtresi ile motoru daha erken eline alırsın, motora zararlı o yüzden orijinal hava filtresi ile kullan dedi. pistonun daha kuru olmasına sebep oluyor gibi bir şey dedi. egzost işi zaten çok riskli, muayene olsun, çevirme olsun çok dert açar adama.

Öte yandan teknolojik araçlar elektronik beyinlere sahiptir. Siz ne kadar sakin sürerseniz aracın motoru ona göre yakıt haritası(mapping) yapar. Doğal olarak fazla devir çevirmeyen araba alt devirlerde ekonomik olacak şekilde haritalanır, devirlenirken arada devirli binilene göre daha nazlı olur. Ben o yüzden arada aracı devirli binerim hem kurumlarını atsın hem yüksek devirlerde kendine gelsin diye. Ayrıca halk arasındaki motoru açılmamış muhabbeti de buna benziyor, fazla devir çevirmeyen motor düşük devirlere alışıyor. eski aracımı bayan kullanmış, 45bin km'de aldım, sanmıyorum 3500-4000 üstüne çıkmamştır, araba aldığımda 140ı geçmiyordu. 5bin km biraz daha canlı kullanıp bakımlarını yaptırdım 170i görüyordu.

Ayrıca aracın motor bakımlarını erken yapabilirsiniz, buji setidir, filtreleridir, yağıdır(5w30), eskiyen malzemelerini yenileriyle değiştirebilirsiniz. Ayrıca lastikleri performans lastiği ile değiştirebilirsiniz(konfor azaltır)...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 12:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 19:34
Mesajlar: 86
Şehir: İstanbul
İsim: OSMAN
Araç: lancer 2011
Meslek: MEMUR
Kan grubu: ARh-
Yaş: 24
Pedalcommander'ın fiyatı ne kadar acaba ? ne gibi katkısı mevcut konuyu açabilirminiz biraz daha ?
Anlaşılan o ki lafın özü para harcamaya gerek yok... :"":

_________________
Bazen Sadece Bakarsın...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 12:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 19:34
Mesajlar: 86
Şehir: İstanbul
İsim: OSMAN
Araç: lancer 2011
Meslek: MEMUR
Kan grubu: ARh-
Yaş: 24
Bütün cevaplarınız için teşekür ederim....

_________________
Bazen Sadece Bakarsın...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 12:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
https://youtu.be/MyJtac6d05U?t=46

yanlış bilmiyorsam bizde alt profil devirlerinde yakıt tüketimini düşük tutmak için daha da "tembel" oluyor gaz kelebeği


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 15:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
kafamda sprint booster var benimde.
aracın tüm bakımları zamanı gelmeden yaptırıyorum. lastiği bir küçük ebat kullanıyorum. yanaktan bir ölçü küçüğü. 55 yerine 50. bagajda gereksiz şeyler taşımıyorum. mümkün olan her yerde devirli kullanıyorum. yeri geldiğinde devir kesiciye kadar girdiğim oluyor. performans yeterli mi? insanoğlu asla doyuma ulaşmaz diyeyim, siz anlayın :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 17:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Lancer 1.5, 1.6'ya göre hacmi küçük olduğunda sıkıştırma oranı daha iyi. 1.6'ya göre daha fevri atik. Fakat herşeye rağmen çeşitli iyileştirmeler yapılabilir belki ama 1. ve 2. vitesler çok hantal... Yapılan emeğe değermi bilmiyorum...

Colt daha atik geliyor bana...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 18:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
1.5 ile 1.6 arasında sıkıştırma farkı yok.
Hatta 1.5 1.6'dan daha güçlü kağıt üzerinde.
1.6 'nın tork avantajı var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 18:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
4a91 değil mi motor kodu 1.5 'in ? Atladığım bir yer mi var ?
Teknik verilerde 1.5 'in 1.6 'dan daha güçlü fakat daha az torku olduğu yazıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 19:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Sadece Wikipedia 'dan bakmış, araştırmamıştım... Haklısınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 22:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Benim demek istediğim aslında rakamsal olarak yükseklik değildi. 11 sıkıştırma oranlı 1.6 düşük viteslerde daha çok yakıt sarfiyatı sağlıyor ve performanstan ödün veriyor. 1.5 de hava ile karışan yakıt daha zengin ve düşük viteslerde daha büyük patlama yapabiliyor.

Söyle düşünün, 1lt pet şişeye 0.5 lt su koyup sıkıştırın. Sonra 1.5 lt pet şişeye 0.5 lt su koyup sıkıştırın. Hangisinde daha iyi basınç elde edersiniz? Çok basit bir şekilde anlatmaya çalıştım :)

Motor hacmi küçüldükçe düşük vites ve devirlerde araçlar daha seri oluyor. 1.6 yüksek devirlerde torkundan dolayı 1.5i tokatlar heralde. Tabi sürücüyede bağlı :D

Bende 1.5 varken arkadaşım sıfır 2014 1.6 lancer aldı. Benim 1.5 deki seriliği bulamadı. 1 yıl sonra elden çıkardı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2015 01:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
liberator yazdı:
Pedalcommander'ın fiyatı ne kadar acaba ? ne gibi katkısı mevcut konuyu açabilirminiz biraz daha ?
Anlaşılan o ki lafın özü para harcamaya gerek yok... :"":


Aldığım firmanın web sitesi www.vitalengarage.com.tr Vitalengarage diye arattırırsan bulabilirsin. Face adresi https://www.facebook.com/vitalengarage

11 Şubat tarihinde aracıma montajından sonra yaptığım yorumları da aşağıya kopyala yapıştır yaptım.

Mitsubishiclubturkey'den Arcan ARICAN diye söylersen %10 indirim yapacaklardır.

"
Adana'dan dönüşte cihaz full açık döndüm.
Cihazın en etkin olduğu devir aralığı 0-4000 devir arası.
Özellikle yarış modunda arabada sanki turbo varmış hissi uyandırıyor ve birden ileri fırlıyor.
Ekonomik modu uzun yolda ve şehir içinde kullanım için ideal.
Spor modu uzun yol yada seyrek dur kalklı yollar için ideal.
Yarış modu kesinlikle şehir içi uygun değil... Gaz pedalının üzerine tüy düşse araba anında 4500-500 bin devirlere çıkıyor.
Ani hızlanma, 0-100 hızlanması ve üst devirlerde de hızlanmaya büyük katkı sağlıyor ve araç daha çabuk hızlanıyor.
Pozantıyı 5inci viteste üstelik 3bin devir ve 115km hız ile rahatlıkla çıktım. Adana-Ankara arasındaki farklı uzunluk ve eğimdeki yokuşlarda aracın 5inci viteste rampa çıkarken hızlanması harike his veriyor doğrusu.

Yakıt konusunda tasarruf yaptığı da muhtemel. Ancak gaz pedalına alışmak biraz zaman alacağı için ben bu seyahatte 107 km/saat hız ile 6.6 lt/100 km ortalama yakıt ile döndüm. (Bir önceki seyahatimde 109 km/saat hız ile 5,8 lt/100 km ortalama ile dönmüştüm.) Ancak dediğim gibi yolda çok fazla deneme yaptım. Ancak gaz pedalına ayağınız alışana kadar bir süre yakıtta tasarruf yapamayacağınız kesin. Zaten cihazın hızlanma tadını aldıktan sonra da yakıtta tasarrufu düşünmeyeceğiniz kesin.
Yarış modu tam şehir içi çılgınlık modu. Yan koltukta oturan arkadaşınızın "abi turboyu ne ara taktırdın" diyeceğine bahse girerim.
Tavsiye ederim.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer Performans
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2015 09:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 567
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
mesut taşdemir yazdı:
Sprint booster aslında hiç bir işe yaramayan bir parça sadece senin yerine gaza abanan bir alet


bildiğim kadarıyla, araca normalde dip gaz dahi bassan aracın gaz kelebeğinin belli bir açılma hızı var. sprint booster bu açılma hızını arttırarak belki % 2 - % 3 lük bir iyileştirme olacak. bunun birde daha yavaşlatması var. uzun yolda da bunu kullanarak aracın daha yavaş hızlanmasını sağlayarak tam ekonomi modunda gitmiş olurum. biraz da psikolojiyi düzeltir diye umuyorum.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye