Zaman: 14 Kas 2025 06:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2015 17:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arkadaşlar herkese iyi forumlar..

Aileye yeni katıldım 2 tane lancer ile. ikisi de birbirinden güzel.. :) (gri ve beyaz)

Bir çok araba kullandım bu kadar donanım ve bölesine bir yol tutuş gerçekten kendine hayran bıraktı beni.
Gri olan arabamı Adana' dan aldım Ankara' ya kadarda harika bir seyahat ile geldim.
Beyaz olanı 2 hafta sonra istanbul' dan aldım onunla da harika bir seyahat işe geldim.
Yol boyuncada arabaları test ettim arabalar yüzünden makine okumuş biri olarak oldukça etkilendim.

Elbet bir kaç eleştirim olacak ama bu eleştirilerime sizlerin çözümlerinin olacağına eminim.
Ses izolasyonu en büyük sorun gibi görünüyor, o yüzden de sanırım müzik sistemini 4+2 lik bir sistemle desteklemişler ki ses sorunu aşıla bilsin. İstanbul Ulugöl' den aldım beyaz makineyi oradaki servis ustamız Turgay bey bazı bilgiler paylaştı benimle bu doğrultuda oldukça başarılı ve yıllarını vermiş bir usta olduğu aşikardı.

Her iki makineyede alır almaz tampon altı lipleri yan marşpiyerler ve anatomik spoyleri taktırdım fifyt tuning de ki bu konuda herkesin bir şikayeti varmış başta benimde oldu ama fifty çözümleri üretti.

Köpek balığının 1,6 - 1,5 versiyonları nerdeyse sadece bizim ülkemizde var Injen firması ile görüştüm cold air intake için ama bana söyledikleri Amerika' da 1,6 araba yokki dediler. Honda grubunda her şeye ulaşırken köpek balığının bazı mod. parçalarına ulaşılamaması şaşırtıcı.
Makinelere headers ve cold kit yapmak istedim ama malesef gerçekten etkin bir markanın etkin bir ürününe raslamadım 2,0 - 2,4 Lt. herşey var ama 1,6 için malesef yok.
Blok ölçüleri aynı ise aslında 2.0 headersi 1,6 ya olacaktır bu konuda düşüncelerinizi bekliyorum.

2 farklı katalitikkonvertör kullanılmış makinede ve bunu 2 farklı sensörle desteklemişler katalizörleri iptal edip sensörleri boru üzerine aldığımda neler yaşarım kestiremiyorum sizlere bir sormak istedim.
Orta susturucu aslında içi boş, içeriye ses iletimini sağlayan kanımca o olabilir bir kısmını zaten aklımdakileri yapma konusunda o boş susturucu iptal olmuş olacak.

Alt devirlerin harika ama üst devirlere doğru tork eğrisinin düştüğünü kullanırken hissediyorsunuz bunun sebebi de kanımca yakın ekonomisi için yapılmış beyinsel bir adım, makine yakıt emisyonunu düşürüyor.

Bir arkadaşımız aracına cruise control, cam kaldırma v.s. yapmış bu konuda ondan yardım isterim yapmak adına.
Cam kaldırmayı u her tuningcide olan o kutu ile mi yaptırdı.
makineleri MUT cihazına bağladığımızda bazı özellikleri kişiselleşti-re biliyoruz peki bu konuda bana zaman ayırıp birlikte bu işlemleri yapabilecek bir servis dost canlısı bir servis öneriniz varmı??

Ebay üzerinden rally artın pedal kiti, arka tampon içindeki reflektörlerini getirdim hoş daha takmak naip olmadı ama bu hafta sonu inşallah. Yakın vakittede Bar light far ve solar stoplarda (çekik) gelecektir. zaman buldukça sizlerle de seve seve paylaşırım.

Kanımca makinede yapmam gereken hava hattını ve eksoz hattını rahatlatmak, yol tutuşu zaten iyi ama birde kule gergisi organize etmek 1.8 de standart olan gibi.

Teyp konusunda doble din için bana önerecekler iniz önemli bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

Herkese tekrar iyi forumlar.. Buluşmalardan haberdar edin beni.. :)

Saygılarımla,
Sertac

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2015 17:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
-Hava filtresi konusunda 1.5/1.6 motorlar için yapılmış bi uygulama görmedim şimdiye kadar.Malezyalılara da bakınıyorum onlarda da 1.5/1.6'ya hava filtresi takan görmedim.Ama kendiniz uydurup takabilirsiniz.
-Headers konusuna gelecek olursak 1.8 ve 1.6ların blokları birbirinden farklılar.Yurtdışında bi kaç yerde 1.8/2.0 için headers gördüm.1.5 için yapılmış headers görmüştüm ama o da Colt Plus modeli için yapılmış bi headerstı
http://www.rpw.com.au/shop/index.php?pa ... t&Itemid=1

-Cruise Control ve cam kaldırmayla alakalı yapılan çalışmalar var forum.Ankara'dan iba otomotivle görüşürseniz size gerekli bilgi vereceklerdir

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2015 18:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Bilgiler için teşekkürler..
Ama headers konusunda 4-1 değil 4-3 ve katalitiksiz olmalı kanımca. zaten colt ile uyum olmayacağı aşikar.

Filtre konusunda uydurmaları çok denedim diğer arabalarımda, gerçek yerinde olmuyorsa ve gerçekten o makine için değilse amaçlanan düşüncenin dışında kalıyor.

Bilgiler ve cevabınız için teşekkürler..

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2015 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
2 adet kat varmış egzozcoda 1 tanesini iptal edip vanalı takıldı.vanalıyıda 60 lık boruyla ortaya kadar çekildi.arıza ışığı yanmıyor.ortalığı yıkıyor ama :).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2015 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
evolarda stock araca cai ve egzoz yapıldığında ilginç bir şekilde detonasyona sebep olup beyine avans kıstırmaya bu yüzden güç kaybına sebep oluyor. Belki aynı durum bizim araçlarda da söz konusu olabilir. vuruntu okumadan filtre vs işine girmeyin derim derim.

bu arada injen kitleri oluyor diye biliyorum bir arkadaşım 1.5'e takmıştı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2015 14:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arkadaşlar merhaba,
Aracım da bazı değişiklikler yaptım.
Eksoz da 2. kat. iptal ettim son susturucuyu da paslanmaz bir susturucu ile değiştirdim (slincerli)
İnjen firması ile görüştüm her ne kadar 1.6L için bir çalışma yapmadıklarını söyleseler de 2.0 için olan intake P1835 bizim makine için revize edip gönderiyorlar biraz maliyetli olsa da çözüme taşıdım.
Makinede zaten 2. kat. üzerinde olduğu her bir headers mevcutmuş aslında komple krom ile bir çalışma yapmak istedim ama ütopik bir maliyetler ile karşılaşınca biraz öteledim.
Bizim makinelerdeki susturucu kanadını o devasa son susturucuya taşımışlar bu sebeple orta susturucuya çok da gerek kalmıyor aradaki katalitikler de son susturucunun üzerinden biraz yük alıyor.
Filtre işini de çözdükten sonra double din işine bakacağım onuda necvox premium yada S100 yeni seri ile çözüme kavuşturmayı planlıyorum. S100 lerin yeni serilerin de araç bilg. ile iletişim kurup MUT3 içinden yapıla bilen ayarları dobledin ekranına taşıyor bir nevi işletim sisteminin arayüzünü ekranda göre biliyorsunuz tabi bunu ülkemizde hangi montajcı arkadaşımız yapabilir bilemiyorum :?

Zaten ATM bir makine için bu yapılanlar bile sembolik elde edile bilecek güç fazlası için farklı yapıla bilecek bir şey kalmıyor geriye.
Nefesi açtık, nefes verişi rahatlattık, ateşlemeyi iridyumla çözdükten sonra başka geride pekte bir şey kalmıyor.
Makine bu işleri yaparken harcadığı enerjiyi artık tekere iletiyor olacaktır. Hedef burda, güçü 3 - 5 Hp arttırmak değil o gücü tekere iletip yakıt ekonomisi sağlamaktır...

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2015 10:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
ortayı da iptal edip düz boru çekseniz nasıl olur?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2015 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Aslında onu düşündüm ama ortadaki o küçük susturucu patlatma susturucusu olarak kullanılmış. Son susturucu krom yaptığımızda (slincer yokken) inanılmaz bir ses çıkıyor, orta iptal olsa sanırım sesi 2 - 3 km den duyulur, artı patlatma susturucusu olmadığı içinde çok fazla patırdar.
Şuan silencer takılı aslında slinceri çıkartıp ortaya bir tık daha büyük susturucu ilave etmek istiyorum şuan ki silincer a gerek kalmadan kullanmak için. O durumu deneyeceğim baktım ki olmadı.
Tüm hattı 4-3 lük bir headers le başlayıp sensörleri kavallayıp ortaya ve uca kadar krom boğumsuz bir eksoz yapıp son noktayı koymak işte o zaman 2500 dev. kadar sessiz 2500 den sonra kükrek bir ses elde edebilir ve sürtünme ve tutunmada ortadan kalkacağı için krom da iletken olmadığı için rahat nefes verdirip alacağımız 6 -12 Hp nin ekonomisini kutlamak gerek :)

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2015 15:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Avrupa standartları gereği çevreyi korumak için eksoz gazını inanılmaz filtrasyona tabi tutuyorlar.
Oysaki etrafa bakınca simsiyah dumanla gezen dizelleri görmüyorlar yada kamyonları yada dizel makinesi olan iş makineleri v.s.
çevreyi korumak için artık kurşunsuz benzin var sadece ve doğru yandığı sürece inanın buna bir iş makinesinin belkide 100 / 3 ü kadar kirlilik sağlıyoruz.
Honda bir dönem bu konuda çalışmalar yapmıştı hatta baktığınızda 8 bujili bir sistem çalışmasını göre bilirsiniz (city ve civic v.b.). Doğru yanma zaten benzin içinde kurşun yok ki kurumlana oluşsun makinede yağ yakmıyorsa çokta sorun yok. Bir önceki makinem honda idi, kata. iptal orta susturucu yok sadece son susturucu vardı yanma stabil olduğu için eksoz emisyon ölçüm değer olması gerekenin bile altındaydı. Doğru yanma ve makinenin yağ yakması yoksa.
Biraz çok konuşuyorum sanırım.. :) kusura bakmayın..

Eksoz sisteminden kaybedilen güç ile fazla yakılan yakıt aslında arasındaki farkları örtüyor. Bir taraftan çevreyi koruyacağız diye 1 Lt belki daha az belki daha fazla, fazladan yakıt yakalım her ne kadar düşürülmüş olsa da monoksit değeri sonuçta var, bırakın biz bu 1Lt tekere verip ekonomi yapalım aradaki o 1Lt yi kurtarıp belki %10 daha fazla salınım yapalım, bakınca ikisi de 3 yada 5 değerler ile birbirini denkliyor...

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015 13:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Mevzu ettiğim iridyum, aslında standart iridyum değil, tanesi 250 TL olan ultrasonik iridyum.
Standart olan bujilerde zaten 40 - 60 bin arasında değişiyor aslında.. Tabi makine sağlıklı çalışıyor ise..

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arkadaşlar bu arada beyaz köpekbalığımın '' V '' kayışımda bir çıkırtı sesi geliyor. Kayış alabileceğim yada orjinal parçaları görüp sepet yapabileceğim bir adres var mı bildiğiniz??

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015 15:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Anladım. Sağol.

O vakit, vikvikleme için kayış v.s. temini yapabileceğim bir adres var mı dır??

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: ;Re: Lancer 1,6 invite
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2015 12:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2015 16:05
Mesajlar: 9
İsim: sertac
Araç: lancer 1,6 İnvate OTM
Meslek: Maki. Müh
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Ankara'da yasiyorum ben, enes otoya baktim ama cok efektif gelmedi urunler biraz yan sanayinin yani gibiydi.
On fren balatasi aldim trw marka 70 tl gerci takmadim ama. Bu arada sormus olayim nasildir.

_________________
Söz gümüşse Sukut Altındır..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye