Bir dönem almayı düşündüğümüz araç..
Mitsubishi'nin küçük arazi aracı Pajero Pinin Türkiye'de satışa sunuldu. 3.73 metre uzunluğundaki araç Mitsubishi ile İtalyan tasarım şirketi Pininfarina tarafından ortak olarak İtalya'da üretiliyor. Pininfarina tasarımın Avrupa zevklerine uygun ve şık olması için çalışmış. Pininfarina'nın katkısı aracın ismindeki "Pinin" ile de simgeleniyor.
Pajero Pinin'de, Carisma'da da kullanılan 1.8 litrelik GDI motoru yer alıyor. Ancak motorun gücü 125'ten 120 beygire indirilmiş ve Pinin için en yüksek gücünü ve torkunu daha düşük devirlerde sağlayacak şekilde ayarlanmış. Pinin, bu motorla sıfırdan 100 km/s hıza 10.2 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 168 km/s. Ortalama yakıt tüketimi ise 8.9 litre/100 km.
Küçük boyutları ve 9.8 metrelik dönüş çapı Pajero Pinin'in şehir içinde kullanımını kolaylaştırıyor. Küçük sınıfa ağabeyi Pajero'nun prestijiyle giren Pinin, arazi yeteneği ve sunduğu dört tekerlekten çekiş sistemiyle Pajero'nun ününe leke sürdürmüyor. Pajero dört tekerlekten çekiş teknolojisine dayanan SS4-i sistemi farklı koşullara göre çekiş sistemi sunuyor. Küçültülmüş bu sistemin Pajero'dakinden tek farkı torkunu bir viskoz bağlantı yoluyla iletmesi. Bu sistemde dört farklı şekilde çalışıyor: Normal şehir kullanımı ya da düz yolda motor gücünü sadece arka tekerleklere ileten 2H. Motor gücünü sadece gerektiğinde ön tekerleklere ileten 4H. Bu yöntem normal ama kaygan yollarda, özellikle kalkışlarda çok işe yarıyor ve gerektiğinde gücün yüzde 50'ye kadarını ön tekerleklere iletiyor. Tutunma gücü az olan kum ve kar gibi yüzeylerde sürekli dört tekerlekten çekiş için yüksek oranlı 4HLc. Son olarak da, zorlu arazi koşullarında daha fazla torka sahip düşük oranlı dört tekerlekten çekiş. Bu son sisteme geçebilmek için aracın durması gerekiyor. Diğer sistemler arasındaki geçişler ise 100 km/s'nin altındaki hızlarda yapılabiliyor.
Son kısım
http://www.arabadergisi.com/mp/mitsubishi/pajeropinin.htm'den Alıntıdır.
Ayrıca
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=52291.0Bu linkte aracın balata kodlarından oksijen sensörüne.. LPG uygulamasından difransiyel yükseltilmesine kadar herbir bilgi mevcut.. Direk kullanıcılarından..
En pahalı parcası Gaz kelebeği.. Servis fiyatı 3000TL...