gubaz yazdı:
Merhaba arkadaşlar, uzun zaman oldu pek siteye girmiyordum. Malum site pek hareketli olmadığından. Bir avuç mitsubishi kullanıcısı, outlander ise avuçtan da cımbızla çeksek zor bulunur durumda artık.
uzun zamandır çok kötü bir sıkıntı yok sanırım bundan sonrada olmaz. çünkü değiştirmedik parça kalmadı ve hepsini bulabildiğim en iyi parçalarla değiştirdim. Bu aralar fren balatasının klipsleri ses yapıyor. onları düzelttirecem. bir de TEKLEME SIKINTIM VAR.
artık gülüyorum sıkıntı olunca
abi nerdeyse 1 depo benzinde kullandım aracı hiç tekleme yok. ama lpg de motor ısındıktan sonra titremeler başlıyor. lpg ci ateşlemede sıkıntı var diyor. motor ustası hepsini değiştirdik diyor. bende gittim buji lokması, sentil aldım. her tarafını ölçtüm biçtim. evet doğru sıkıntı yok. ama buji kablosu!
denemek için parçacıya gittim lpg için ise sıkıntı tekleme yapar dediler satmadılar. başka bir yere gittim ellerinde vardı kaliteliye benziyordu ama satan adam bu kablolar tekleme yapar dedi. taktım ve aslında tekleme epeyi geçti.
Şimdi asıl size sormak istediğim soru şu. benim arabada 2 ateşleme bobini, 4 adet buji var ve her bobin 2 adet bujiyi ateşliyor. bir bobin direk bir bujinin kafasına oturtuluyor. diğer bujiye ise buji kablosu ile aktarılıyor. Bu aktarım buji kablosunun ısınıp iletkenliğinin azalmasına neden oluyor. Ben buji atlaması yerine o bobine gelen kabloya pararlel atlama yapıp başka bir bobin takacağım. acaba olur mu? en ufak bir destek, bir yazı, birilerinin denemelerini örnek gösterebilirseniz ben bu işe girişir ve araca revizyon yapmış olurum
Daha önce bobin ve buji kablosu değişti demiş usta. bu durumda önce lpg ye yoğunlaşaceğız: normalde ayar kontrolü derim ama lpg ciye de gittiğinize göre ayar öncesi lpg parçalarına bir bakın, başta lpg enjektörleri kontrol edin. uzun süre kullanıldı ise başka enjektör takarak kontrol edin. mesleğiniz gereği direnç vs. leri de ölçmek pratik olabilir ama malum enjektörlerde de bobin sarmalı var soğuk iken iyi ısınınca kötü olabiliyor.
Regülatör (kafa yada beyin de diyorlar: LPG ECU değil ama) sızıntı yapıyor mu yada basıncı kaç: özellikle düşük basınçta gaz yetiştiremiyor olabilir. Regülatör basıncı ayara göre değişir ama sizin araç için muhtemelen 1,2- 1,4 arasında olur. daha az olmasın derim,(arızanız olduğu için). soğuk havalarda da fazlası iyi değildir.
bir de lpg ayarında es geçilen bir ayar vardır, ISI düzeltme: bazan onların da yeniden ayarlanması lazım.
meme/nozul çapınız da kontrol edinç çoğu ustalar 2.4 mm.den fazla takmazlar ama 3.0 mm ye kadar yolu var. en az 2.5 olsun
LPG konusunda Cafer Hocamız size birebir yardım eder ama yazıyı görürse.
Herşeye rağmen sıkıntı düzelmez ise kablo tesisatınızda sıkıntı var demektir. Yani LPG montajı , teyp montajı vs. yanlış yerden elektrik alabilir. baştan sona kabloları özellikle lpg kabloları (özellikle de lpg sensörleri: sensör mümkünse bobin den elektrik yada sinyal almasın) elektrikçiler aküyü araç çalışırken ölçüm yaparlar, bu yöntem uygulanmalı ama sorun yok diyorlarsa bu yönteme çok güvenmeyin bizzat kabloları tek tek kontrol edin. Zira benim başıma geldi. en kötü ihtimal, araçta orjinal olmayan her şeyi söküp tekrar taktırın özellikle LPG
Bazı GOLF ve eski Anadol araçlarda kullanılan taş sigorta denilen parmak kadar taş (Fincan, porselen) yapımı sigorta var. onlar takılarak aşırı ısınmadan kaynaklanan bobin yakmanın önüne geçiyor. bu ihtimali de değerlendirebilirsiniz. forumda aratınca konuyu bulursunuz. oto elektrikçiler bilir. muhtemelen orta yaş ve üstü elektrikçiler daha iyi bilir.
Kusura bakmayın mevzuyu biraz geniş tuttum. sizde belki kronik sorun olmaya bilir ama benzer ve kronik sorun yaşayan herkesin okuyacağını düşünerek geniş tutmak istedim. genelde yazana cevap ile sınırlamak yerine okuyan herkese cevap olacak şekilde yazmaya çalışırım. O yüzden benim gibi sözelci birinin sizin gibi Fenci birine cevap yazması Haddine değil