Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

2004 outlander
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=14&t=12423
1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Yazar:  gubaz [ 05 Nis 2017 13:56 ]
Mesaj Başlığı:  2004 outlander

"Yeter artık outlander alacaksanız alın" diyenlerin seslerini duyacağıma eminim. Haklılar ama ben yine bir konu açıp sorayım dedim.
En son yine mitsubishi asx almak için çırpındım fakat istediğim gibi bir araç bulamayınca hiç aklımdan geçmeyen ve içimede sinmeyen qashqai yi aldım geçen sene.

Bugün sattım ve sattığım için mutluyum. Arabasız kaldığım içinde boşluktayım.

FSM Fatih ustayla konuştum. Önerebileceği atmosferik 2.0 motor 2 arac var. yanlış hatırlamıyorsam biri 180.000km diğeri 206.000km de.
206000km olan cuzi hasar kaydı var.
180000km olanının ise epeyi bir hasar kaydı var

Fatih usta 2 aracada sorun yaşamassın dedi. Fakat kriterlerime göre hangisini alacağımı bilemedim.

-senede 20000km yol yaparım. istanbul trafiğinde ve 2-3 defa da memlekete giderim. istanbulda karda yolda yokuşta bayılmak istemem
-müşterilerime giderken ula arabasıda çok dandik denmesini istemem.
-trafikde dur kalk yapıyorum. artık mayışmışım öndekine küçük bir hamle ile çarptım. ama kafam rahat boya gitsin diyebileceğim bir araç olsun
-masraf çıkarmasın zırt pırt fatih ustayı çok yormayayım ;)
-gündüz şirket işleri git gel akşamlarıda aile aracı ve şehir içi olacak. rizeye yaylalara çıkacam. arkada oturan çocuklarım ve eşim aldığım araba için bana içlerinden küfürler savurmasın, gibi şeyler kafamı kurcalıyor.

bu yazdıklarım aracı kötülemek değil sadece karma karışık olan kafamı biraz toparlayıp acilen düzgün bir araç almak. senelerdir merakla istediğim araç outlander ama isteklerime cevap vermezse başka araca mı yöneleyim tekrar.

herkse iyi günler

Yazar:  av.ilhami [ 05 Nis 2017 17:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

Hasar kaydı çok olanı almayın. binici iseniz 26 bin km bence çok fazla bir fark değil eski mitsubishi motorlar için (magnezyum sübap öncesi demek istedim). tabi hasar kaydı çok olmasının yanında hasarın ne olduğu da önemli sadece basit kaporta vuruklarıysa siz bilirsiniz.
Ben şahsen yedekparça dışında kesinlikle ne ASX nede Qashqai alırım. içlerindeki tek gerçek suv, outlander

Yazar:  gubaz [ 05 Nis 2017 18:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

cevap için teşekkürler. hasar kaydını Fatih usta mekanikte ve yürüründe olmadığını söylemişti eğer yanlış anlamadıysam. hasar kayıtlı ile kayıtsızı arasında epeyi bir fiyat farkı var diyelim. Tamam satmakta zorlanırım ama eğer gerçekten sorun çıkarmayacak ve yolda beni ve ya yolcuları yormayacaksa satma niyetli olmam. işte tamda burda kafam çok karışıyor

Yazar:  tilki [ 10 May 2017 14:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

gubaz yazdı:
cevap için teşekkürler. hasar kaydını Fatih usta mekanikte ve yürüründe olmadığını söylemişti eğer yanlış anlamadıysam. hasar kayıtlı ile kayıtsızı arasında epeyi bir fiyat farkı var diyelim. Tamam satmakta zorlanırım ama eğer gerçekten sorun çıkarmayacak ve yolda beni ve ya yolcuları yormayacaksa satma niyetli olmam. işte tamda burda kafam çok karışıyor


Ben bir ay içinde yeni 2006 outlander aldım. İyiki almışım diyorum. Zira fiyatına göre çok güzel, seri ve kesinlikle gösterişli.
Her gören daha modelli pahalı bir araç zannediyor.

Ben 2.4 aldım mecburen zira otomatik istiyordum... Yakıt korktuğumdan iyi çıktı 13,5-14 lt arası lpg yakıyor konya için 0,33 krş civarı ki bence çok iyi...

Eksileri:
Ses yalıtımı zayıf ama el atılabilir.
amortisörleri sesli ve sert ama amortisör işi yapanlar yumuşatırız dedi...
Sert plastik iç malzeme

Artıları:
çok atak
yakıtı ideal
gösterişli
yaşına göre dinamik
motoru ve şanzumanı efsane bana göre

Yazar:  adres63 [ 10 May 2017 15:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

Hayırlı olsun

Yazar:  av.ilhami [ 10 May 2017 17:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

hayırlı olsun
Amortisörler arızalı değilse bence dokunmayın;yumuşatarak yüksek araçta viraj hakimiyetini zayıflatırsınız. En azından bir süre alışma süreci yaşayın sonra karar verin

Yazar:  tilki [ 11 May 2017 15:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

adres63 yazdı:
Hayırlı olsun


teşekkürler

Yazar:  tilki [ 11 May 2017 15:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

av.ilhami yazdı:
hayırlı olsun
Amortisörler arızalı değilse bence dokunmayın;yumuşatarak yüksek araçta viraj hakimiyetini zayıflatırsınız. En azından bir süre alışma süreci yaşayın sonra karar verin


sanırım arızalı değil, ama sesli ve sert olması şehir içinde bu arabaya yakışmayan tek şey :( ... Haftaya servis bi kontrol etcek bakalım. teşekkür ederim.

Yazar:  av.ilhami [ 11 May 2017 15:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

yakışmayan derken tercih meselesi olarak bakmak lazım; sertleştirmek için eşek yüküyle para verenler var :)
ısuzunun pikapları var işyerinde öyle bir yaylanıyorlar ki bozuk arazide kafanız tavana dokunuyor.Ama mitsubishi pikaplar sorunsuz gidiyor. aracınızın segmenti nedeniyle bu açıdan bakın bence.

Yazar:  gubaz [ 29 May 2017 14:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

2004 atmosferik 2.0 motor aracı yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. şimdilik bir sıkıntı yok gibi. bakımlarını bu aralar yaptırmam lazım. maddi ferahlıgımı bekliyorum :) aldıktan sonra lpg kitini değiştirdim. buji ve kablolarını değiştirdim. ayrıntılı bakımı fatih ustaya fsm yaptıracam. şuan rölantide motor acayip titriyor. bir de kalkışlarda acayip motor titremesi oluyor ne yapacaz bilmiyorum...

arabanın gidişi duruşu süper. sadece hızlanırken yüksek devir istiyor sanırım... turbo mu alsaydım diye düşünmüyor değilim

Yazar:  av.ilhami [ 31 May 2017 06:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

hocam buji ne aldınız bilmiyorum ama eğer NGK lpg bıji değilse paranıza acımayın ve ngk lpg alın. hiç de biraz kullanıp sonra değiştiririm demeyin. yeni bujileri aracı satarken takın yada başka şeklide değerlendirin. aracınızı kullandığınız her an bobin ve buji kablolarınızın erken yıpranmasına sebep oluyorsunuz. bobin fiyatlarını ve buji kablolarının toplam fiyatına bakın ve ngk ya vereceğiniz paranın önemiz olduğunu görün. zaten uzun ömrlü olması ve performans+ tasarruf olarak size geri dönecek merak etmeyin.
(bu NGK lpg buji tavsiyesi dilimde tüy bitirecek :) )
Not: opel yetkili servisleri bile garanti kapsamında lpg montajı yaparken bujileri NGK lpg buji olarak değiştiriyor.

Yazar:  ks34 [ 31 May 2017 07:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

tilki yazdı:
gubaz yazdı:
cevap için teşekkürler. hasar kaydını Fatih usta mekanikte ve yürüründe olmadığını söylemişti eğer yanlış anlamadıysam. hasar kayıtlı ile kayıtsızı arasında epeyi bir fiyat farkı var diyelim. Tamam satmakta zorlanırım ama eğer gerçekten sorun çıkarmayacak ve yolda beni ve ya yolcuları yormayacaksa satma niyetli olmam. işte tamda burda kafam çok karışıyor


Ben bir ay içinde yeni 2006 outlander aldım. İyiki almışım diyorum. Zira fiyatına göre çok güzel, seri ve kesinlikle gösterişli.
Her gören daha modelli pahalı bir araç zannediyor.

Ben 2.4 aldım mecburen zira otomatik istiyordum... Yakıt korktuğumdan iyi çıktı 13,5-14 lt arası lpg yakıyor konya için 0,33 krş civarı ki bence çok iyi...

Eksileri:
Ses yalıtımı zayıf ama el atılabilir.
amortisörleri sesli ve sert ama amortisör işi yapanlar yumuşatırız dedi...
Sert plastik iç malzeme

Artıları:
çok atak
yakıtı ideal
gösterişli
yaşına göre dinamik
motoru ve şanzumanı efsane bana göre

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Beğendiğim bir araç ama 13-14 lt lpg bana göre fazla. Tabi aracın cüssesiyle de alakalı. Ayrıca 2.4 motorun vergisini de hesaba kattığımda otomatik outlander hayalim hayal olarak kalmaya devam edecek gibi görünüyor.

Yazar:  av.ilhami [ 02 Haz 2017 03:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

alt vergi dilimine girebilir. bunu bir araştırın: tek yada en önemli sorun buysa;
Kasko Değerinin % 5’ini Aşan Tutarda Fazla Ödenen Motorlu Taşıtlar Vergisi mükellefin talebi ile bir alt küçük motor vergisi öder
http://www.hurriyet.com.tr/daha-az-otom ... z-28010922

Yazar:  tilki [ 02 Haz 2017 08:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

Değerli arkadaşlar bende 2006 outlander intense var. üzerinde 17" jant olandan... Araç sertliğinden şikayetciydim. Ama 16" olan sport serileri için konforlu araç diyorlar... Acaba diyorum iki ayrı donanım aracın süspansiyon sistemi farklı olabilirmi?

Yazar:  av.ilhami [ 02 Haz 2017 09:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

araca özel bilgim yok. kanaatimce;
17" ve üstü spor/performans sınıftır. bu nedenle daha sert olması normal.
bu sertliğin sebebi komple sistemden de kaynaklanabilir. sadece lastikten de kaynaklanabilir: 16" de daha kalın yanak lastik kullanılır fabrikasyon olarak. kalın yanak lastikler de de malum yumuşaklık ve konfor daha çok hissedilir.

Yazar:  tilki [ 02 Haz 2017 09:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

av.ilhami yazdı:
araca özel bilgim yok. kanaatimce;
17" ve üstü spor/performans sınıftır. bu nedenle daha sert olması normal.
bu sertliğin sebebi komple sistemden de kaynaklanabilir. sadece lastikten de kaynaklanabilir: 16" de daha kalın yanak lastik kullanılır fabrikasyon olarak. kalın yanak lastikler de de malum yumuşaklık ve konfor daha çok hissedilir.

teşekkürler.

Yazar:  gubaz [ 02 Haz 2017 10:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

Bende araştırmalarım sonucu NGK aldım. hatta kadosan sanayide japoncu vardı. Abi çok güzel kablo dedi. Takarken elimde kaldı kablonun ucu. Gittim temiz iş NGK aldım.

Bakalım bakımdan sonra ne olacak...

Birde kafama TURBO takıldı. benim atmosferik motora Turbo takılır mı diye de düşünmüyor değilim. Tabi araştırmak lazım. Ya da üstadlar bilir

Yazar:  av.ilhami [ 02 Haz 2017 10:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

gubaz yazdı:
Bende araştırmalarım sonucu NGK aldım. hatta kadosan sanayide japoncu vardı. Abi çok güzel kablo dedi. Takarken elimde kaldı kablonun ucu. Gittim temiz iş NGK aldım.

Bakalım bakımdan sonra ne olacak...

Birde kafama TURBO takıldı. benim atmosferik motora Turbo takılır mı diye de düşünmüyor değilim. Tabi araştırmak lazım. Ya da üstadlar bilir

NGK kablo da iyidir ama ben NGK Laser Line LPG buji kastetmiştim. yanlış anlama olmasın.
linktedi fiyat 1 adet fiyatıdır: bu nedenle arkadaşlar 4 adet fiyatını hesaplayınca pahalı olduğunu "zannediyorlar" !!!
http://urun.n11.com/buji/lpg-6-P1897334 ... lsrc=aw.ds

Yazar:  tilki [ 02 Haz 2017 16:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

av.ilhami yazdı:
gubaz yazdı:
Bende araştırmalarım sonucu NGK aldım. hatta kadosan sanayide japoncu vardı. Abi çok güzel kablo dedi. Takarken elimde kaldı kablonun ucu. Gittim temiz iş NGK aldım.

Bakalım bakımdan sonra ne olacak...

Birde kafama TURBO takıldı. benim atmosferik motora Turbo takılır mı diye de düşünmüyor değilim. Tabi araştırmak lazım. Ya da üstadlar bilir

NGK kablo da iyidir ama ben NGK Laser Line LPG buji kastetmiştim. yanlış anlama olmasın.
linktedi fiyat 1 adet fiyatıdır: bu nedenle arkadaşlar 4 adet fiyatını hesaplayınca pahalı olduğunu "zannediyorlar" !!!
http://urun.n11.com/buji/lpg-6-P1897334 ... lsrc=aw.ds


Yakın zamanda benimde aracımın bakımı var bende bu bujiye geçiyimmi ? Yoksa araç farkedermi üstad?
Aracım 2005-2006 Mitsubishi outlander 1 2.4 at

Yazar:  av.ilhami [ 02 Haz 2017 16:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2004 outlander

lpg varsa NGK lpg buji Vaciptir. olayın araçla/motorla alakası yok: ateşleme ile yani lpg ile alakası var. lpgyi tutuşturma zordur. bu nedenlerle buji+kablo+bobin sürekli zorlanır zira benzin gibi kolay tutuşan yakıta göre ayarlanmıştır. bu nedenle de lpg bu sistemi çabuk bozar. NGK lpg buji bobin ve buji kabloların ürettiği enerjiyi diğer bujilere göre -orginal bujiler dahil- daha iyi ateşleme sağlıyor ve böylece ateşleme sistemine yük binmiyor.
Alıntıdır;
LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir. Gazın yanması benzinin yanmasından çok farklıdır ve bu nedenle özel olarak bu koşullara göre adapte edilmiş bujiler gerektirir.

Gaz-hava karışımlarının tutuşturulması daha zordur. Daha yüksek ateşleme gerilimi gereklidir ve ateşleme bobinlerinin devre dışı kalma riski artar. Bu duruma, daha düşük ateşleme gerilimiyle yetinen lazer kaynaklı iridyum yongalı bir ince orta elektrodu çözüm getirir. Ayrıca elektrot aralığı da sadece 0,8 mm'ye önceden ayarlanmıştır.

Gazın yanması sırasında daha yüksek sıcaklıklar meydana gelir. Yaygın kullanılan elektrot ve gövde malzemeleri daha çabuk yıpranır. LPG LaserLine bujilerinin orta elektrodu üzerinde kullanılan iridyum için bu durum geçerli değildir. Aynı amaçla topraklama elektrodunun içine de bir platin yongası işlenmiştir.

Özel bir kaplama bujinin gövdesini korozyona karşı korur. Topraklama elektrodunun içindeki bir bakır çekirdek ise en iyi ısı iletimini destekler.
https://www.ngk.de/tr/ueruenler-ve-tekn ... -bujileri/

1. sayfa (Toplam 4 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/