Geçenlerde Autoshowda Peugeot 4007 aracının içine oturdum. Ne göreyim, benim Colt'un direksiyonu Peugeot amblemi ile karşımda duruyor. Bu nasıl iştir diye fotoğrafını çekip (sanki yeni birşey bulmuş gibi) Temsa standına gittim. Oradaki görevlilere bu araç hangi araç diye sorduğumda ASX'e benziyor dediler. En yetkilisine sorduğumda ise "biz onlara konsol satıyoruz" dedi. Merak edip araştırdım.
Mevzudan bu sitede ve DHde de bahsedilmiş. Şöyle ki; Şirketler AR-GE, mühendislik ve fabrikasyon masraflarından kısmak için aynı modelin sadece amblemini değiştirerek veya az biraz dizayn farkı koyarak satışa sunuyorlar. Protonun Lancer üretecek olması da bunun gibi sanırım. Araçlar Nedcar'da üretiliyormuş. Bana sorsanız elbette karşıyım. Her şirket kendi tarzını otomobillerine yansıtmalı (Porsche,Lamborgini,BMW vs. gibi) Acizane fikrim amblemler bile yakışmamış.
Bu mevzuda fikirlerinizi merak ediyorum ve sizi fotoğraflar ile başbaşa bırakıyorum.
Konu ile alakalı haberler:
Japonya’da doğup, Fransız pasaportu taşıyorlarFransız Peugeot ve Citroen’in Mitsubishi ortaklığıyla Japonya’da doğan ilk 4x4 modelleri gün ışığına çıktı. Peugeot’un 4X4 segmentine giriş yaptığı modeli ’4007’, markanın tüm teknolojik özelliklerini üzerinde barındırıyor. PSA Peugeot Citroen Grubu ve Mitsubishi ortaklığında geliştirilen 4007, Mitsubishi Outlander şasisi üzerinde geliştirilmiş.
PEUGEOT 4007
Japonya’da üretilip Fransız markası altında satılacak ilk model olma özelliğini taşıyan 4007, 4.64 metre uzunluğu ile geniş bir iç mekan sunmayı hedefliyor. 2007 yılının Temmuz ayında Avrupa’da satışa sunulacak olan 4007; hacmi, dizaynı ve dinamizmi ile dikkat çeken bir model. Geniş havalandırma ızgarasıyla bir Peugeot modeli olduğunu hemen belli eden 4007, büyük ve çekik ön farları ile agresif bir görünüme sahip. Geniş çamurluklar aracın her türlü yol koşulunda başarıyla ilerleyebilmesine olanak tanıyor. İç mekanı Avrupalı otomobil severleri tatmin edecek şekilde tasarlanan 4007, kaliteliği işçiliği ile hoş bir atmosfer sunuyor. 4007’de, Ford ile birlikte yeni geliştirilen 2.2 litre hacmindeki dizel motor 156 beygir güç ve 380 Nm tork üretiyor. Bu yeni motor ürettiği gücü 6 ileri şanzımanla 4 tekerleğe iletiliyor.
CITROEN C-CROSSER
PSA Grubu ve Mitsubishi ortaklığından doğan diğer bir model de ’Citroen C-Crosser’. Peugeot’un 4007 modelinde de olduğu gibi Mitsubishi Outlander platformunda yükselen araç, aynı teknik altyapıya sahip. Ön ve yan kısımlarda kullanılan krom detaylar ve fütüristik ön tasarım sayesinde konsept otomobil gibi duran C-Crosser’in arka tasarımı ise ufak detaylar hariç 4007 ve Outlander ile aynı. İlk başta ismi C7 olması düşünülen aracın sonunda C-Crosser olarak tanıtılması uygun görülmüş. Peugeot 4007 ile aynı tarihlerde satışa sunulması planlanan araç, 2.2 litre hacminde ve 156 beygir gücündeki dizel motor ile harekete geçiyor. 7 kişilik oturma kapasitesi sunabilen araç, tamamen bagajda gizlenebilen üçüncü koltuk sırası ile dikkat çekiyor. C-Crosser, üç farklı çekiş moduna sahip. Sürekli 4 tekerlekten çekiş modunda güç çekişin olduğu tekerleğe yönlendiriliyor. Normal modda iki tekerlekten çekişli olarak ilerleyen araç, elektronik olarak kontrol edilen diferansiyel kilidini devreye girdiği zaman ise sürekli 4 tekerlekten çekişli olarak ilerliyor. (Kaynak:Otoyaşam/Hürriyet)
Ortak 4x4 ve elektrikli araç üretiyorlarPSA Peugeot-Citroen internet sitesinde yaptığı açıklamada üç konuda ortaklık yaptıklarını hatırlattı. PSA ve Mitsubishi Rusya’da 2012’de ortak bir yatırım yapmayı planlıyor. İki grup ayrıca ortak 4x4 araç üretimi yapıyor. Bu araç Citroen’de C-Crosser, Peugeot’da 4007, Mitsubishi’de ise Outlander ismiyle satılıyor. İki grup da geleceğin otomobilleri olan elektrikli araçlarda ortaklığını sürdürüyor.
Mitsubishi’nin i-miev modeli ile Peugeot’nun iOn isimli elektrikli araçları ortak teknolojiyi kullanıyor. Temmuz 2009’dan beri Japonya’da satışta bulunan araç Ekim 2010’da Avrupa için üretilecek. Bu araç şimdiden 900 adetlik sipariş aldı. Peugeot da elektrikli aracı iOn için sipariş topluyor. İki elektrikli aracın da tek şarjla 130 km’lik menzili var. (Kaynak:Radikal)