Zaman: 27 Nis 2024 11:36

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 20:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Merhabalar!

Kullanıcı el kitabında -OTOMATİK VİTES 4 ÇEKER 2.4L araç için- kullanılması gereken yağlar şöyle listelenmiş ;

Malzeme Kapasite ORJINAL SPEC.

1 Motor Yağı 4.3 lt 5W40 VEYA 10W40
2 Fren Hidroliği Gerektiği Kadar DOT3 VEYA DOT4
3 Direksiyon Hidroliği Yağı 1 lt ATF DEXRON III or DEXRON II
4 Otomatik Şanzıman Hidroliği 8.1 lt DIA QUEEN ATF SP III
5 Transfer Yağı 0.55 lt Hypoid Dişli Yağı API Sınıfı GL-5 SAE90
6 Diferansiyel Yağı 0.55 lt Hypoid Dişli Yağı API Sınıfı GL-5 (SAE90 >10 degC) VEYA (BAE80W <10 degC)


Bunların arasında en pahalısı şanzıman yağı. 40.000'de bir değişimi gerekiyor. Benim sorum işte tam bu noktada;

1. Bu yağa muadil yağ kullandınız mı? Cevabınız evetse; ne marka kullandınız? Tecrübenizi paylaşabilir misiniz?
2. 40.000km bana çok sık gibi geldi. Bazı yağ imalatçıları yağlarına 90.000km ömür biçerken bu değer çok düşük. Özellikle yağlama yağları konusunda uzman arkadaşlar görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 23:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
100-200 tl için 3-5 bin liralık zarara girmeyin.
40.000 de bir değiştirin yağınızı.bende 2.4 outlandera geçiş yapmayı düşünüyorum bu arada.
forumda sp3 ile ilgili arama yaparsanız mutlaka bulucaksınız.
ben bahsettiğiniz yağın açıklamasını ve dışarda alabileceğiniz bu ürünü belirtim.
servisteki kadar pahalı çıkmaz elbette.keyifli sürüşler.
şuan litresi 28tl x8lt : 224tl
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7072481


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2014 23:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Cevap için teşekkür ederim!

Aracım şu an 145.000'de. Önceki sahibi 40.000'de şanzıman yağını değiştirmiş. Yani şu anda aynı yağla 100.000km'yi devirdi araç. İşin daha ilginci, arabayı alırken yağını ve şanzımanı kontrol ettirdim. Bir arıza yoktu ve yağ mükemmel durumdaydı. Hatta, servisteki arkadaş "Abi yağ çok temiz!" dedi. Bu durumu nasıl yorumlamamız gerekiyor? Çok mu şanslıyım? Yoksa üreticiler kendilerini sağlama almak veya servislerine iş çıkarmak için mi bu aralığı kısa tutuyorlar?

Size katılıyorum; en emniyetli yolu öneriyorsunuz. Ama, araç 2004 model ve şu anda 2014 yılındayız. Yağ teknolojileri gelişmiş olamaz mı? Aradan 10 yıl geçmiş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2014 02:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
ustanız normal yağ gibi sanmasın.yağımız pembe renktedir.
yağların kodları var.o incelik ve yoğunluk aynıdır.tabiki zaman içindede bir kalite artışı yapmışlardır firmalar.
servise sorarsanız size yüksek bir fiyat verir.onlar bp nin 50 kiloluk varilleri ile getiriyorlardı sanırım.
siz böylelikle yarıdan daha ucuza halledebilirsiniz.serviste fiyatını bir öğrenin derim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2014 08:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Servis fiyatı, yağ+işçilik, net 600TL


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2014 12:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Yağları sipariş ettim;

Şanzıman için GULF Multivehicle ATF
Transfer ve ön-arka diferansiyeller için Castrol Axle EPX 80W-90

Allah utandırmasın :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2014 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ağu 2012 23:40
Mesajlar: 89
Şehir: İstanbul
İsim: Osman
Araç: 2004 Toyota Camry v6 3.0L
Meslek: Mühendis
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Cok zor bir arac olsa da gönlümün tahtı outlander 2.0 turbo mt'de. Sene sonunda alacagim sanirim..

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

_________________
Toyota Camry v6 3.0, A/T, 2004, 05.2015 - ...
Toyota Auris 1.4d-4d Elegant, MM/T, 2009, 09.2014 - 05/2015
Mitsubishi Carisma 1.6 Avance, M/T, 2003 / 08.2012 - 09.2014
Toyota Corolla 1.6 Sol, M/T, 2004, 02.2008 - 11.2009


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2014 21:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Turbolar, yanlış bilmiyorsam, her 5.000 km'de bir bakım istiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2014 14:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2014 19:36
Mesajlar: 27
İsim: ibrahim
Araç: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD A/T
Meslek: Müh.
Yaş: 41
Aracın yağlarını değiştirdim. Harcanan yağ miktarları şöyle:

1. Otomatik şanzıman 6 litre
2. Arka diferansiyel 0.75 litre
3. Transfer kutusu 0.75 litre

Aynı araca sahip olan arkadaşlar, yağ değiştirirken bu değerleri referans olarak alabilirler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye