Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=25&t=11147
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  akerimoglu [ 26 Ara 2015 00:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

Teşekkürler.

Gelişmeleri buradan paylaşmaya devam edelim, başkaları da faydalansın inşallah.

Yazar:  akerimoglu [ 26 Ara 2015 15:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

Benim sorun halloldu elhamdülillah. Tahmin ettiğim gibi yüksek basınç pompam arızalıymış. Fiyatını dost işi 1.000 TL' ye hallettim.

Yazar:  isinertugrul [ 26 Ara 2015 20:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

akerimoglu yazdı:
Benim sorun halloldu elhamdülillah. Tahmin ettiğim gibi yüksek basınç pompam arızalıymış. Fiyatını dost işi 1.000 TL' ye hallettim.

Hadi gözünüz aydın. Sorununuzun hallolmasına sevindim :) Darısı başıma inşallah.

Yazar:  akerimoglu [ 29 Ara 2015 18:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.

Yazar:  isinertugrul [ 30 Ara 2015 01:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

akerimoglu yazdı:
Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.


Çok teşekkür ederim. Ustam yüksek basınç pompası bu araca uygun değil düşük geliyor diyerekten( daha önce değişmiş demek ki) pompayı değiştirmişti. Mevcut pompayı parça kodundan araştırdım ve taktığı pompanında bu aracın orijinal pompası olmadığı öğrendim. Arayıp sordum. Dedim böyle böyle. Orijinal pompayı bulamadığını, ama mevcut pompanın orijinal pompadan tek farkının giriş ve çıkış boru yerleri olduğunu, ezbere iş yapmadığını, değerleri ölçerek taktığını söyledi. Hatta kendi aracında dahi (3500 Pajero V6) bu pompayı kullandığını söyledi. Dedim eyvallah.

Usta ısrarlı bir şekilde sorunun sadece gaz kelebek sensöründen kaynaklandığını, değiştirince arabanın dört dörtlük olacağını söyledi. Hatta senin kafan rahat olsun bu hafta içi Gürcistan'a gidecem, sana oradan orijinal komple gaz kelebeği (gaz kelebeğinide kendisi değiştirmişti garantili) alacağım dedi. Tekrar eyvallah dedim. Bakalım gaz kelebeği gelsin. :) Gelişmeleri paylaşacağım. İlginize teşekkürler.

Yazar:  akerimoglu [ 30 Ara 2015 01:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

isinertugrul yazdı:
akerimoglu yazdı:
Sizin durumdaki gelişmeleri de bekliyoruz bakalım, tez zamanda hallolur inşallah.
GDI araçların problem ekseriyette yüksek basınç pompası oluyor. Diğer aksam kolay kolay arıza yapmıyor.


Çok teşekkür ederim. Ustam yüksek basınç pompası bu araca uygun değil düşük geliyor diyerekten( daha önce değişmiş demek ki) pompayı değiştirmişti. Mevcut pompayı parça kodundan araştırdım ve taktığı pompanında bu aracın orijinal pompası olmadığı öğrendim. Arayıp sordum. Dedim böyle böyle. Orijinal pompayı bulamadığını, ama mevcut pompanın orijinal pompadan tek farkının giriş ve çıkış boru yerleri olduğunu, ezbere iş yapmadığını, değerleri ölçerek taktığını söyledi. Hatta kendi aracında dahi (3500 Pajero V6) bu pompayı kullandığını söyledi. Dedim eyvallah.

Usta ısrarlı bir şekilde sorunun sadece gaz kelebek sensöründen kaynaklandığını, değiştirince arabanın dört dörtlük olacağını söyledi. Hatta senin kafan rahat olsun bu hafta içi Gürcistan'a gidecem, sana oradan orijinal komple gaz kelebeği (gaz kelebeğinide kendisi değiştirmişti garantili) alacağım dedi. Tekrar eyvallah dedim. Bakalım gaz kelebeği gelsin. :) Gelişmeleri paylaşacağım. İlginize teşekkürler.

Ustanın kendinden emin tavrı güven veriyor, fakat ben yine de yüksek basınç pompası arızanızın olduğunu düşünüyorum. Zira, tecrübeme göre pompa arızası iki şekilde oluyor,

1- Araç ısındıktan sonra 100-1500 arası rölanti oynaması,
2- Aracın 4000-4500 devri geçememesi,

Sizdeki problem ikinci sıradaki. Bu bence bariz pompa problemi :)

Ayrıca, hava akışmetre fişini çektiğiniz zaman rölanti normale dönüyor yazmıştınız, aynı durum bende vardı. Eğer pompanız sağlam olsa durum normale dönmez, aksine tam anormalleşir.

Yazar:  isinertugrul [ 30 Ara 2015 09:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Pajero Pinin 2.0 GDI Rolanti ve Devir Problemi

Kendisine söyledim. 3 4 tane pompa denediğini, sorunun pompada olmadığını söyledi. Benzin basıncınında normal olduğunu (4.7 lere kadar çıkıyor muş!) söyledi birde. Pompada garantili. Boğaz kelebeği sorunu cozmezse yüksek basınç pompasinida degistirtirim. İlginize teşekkürler.

2. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/