Zaman: 15 Kas 2025 19:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
2009 Model Lancer almıştım. Performansını beğenmediğim için satışa çıkarmıştım da, başka bir Lancer kullanıcısı bu aracın bu kadar ağır olmaması gerektiğini söylediğinde içime kurt düşmedi değil, üzerinde durmadım ama... En son geçen gün, benzinde (lpg kiti olmasına rağmen 2 kez hariç gazla kullanmadım) arıza ışığı yandı ve motor düşük devirlerde aşırı titremeye başladı.

Bu sabah doğruca yetkili servise gittim; ilkin bujilerden dendi daha sonradan telefon geldi; üst kapak değişecek, subaplar değişecek, motor triger zincirli olduğundan çıkarılacak, rektefiye midir nedir o yapılacak... Totalde 3.800-4.000 TL civarında kocaman bir masraf çıkacağı söylendi. Yaptıramadım henüz; teklete teklete çıkarıp eve geldim.

Anlamadığım şey; lpg kiti bu kadar zarar verir mi? Mardin'de 9-10 ay kadar önce takılmış, araç zaten 40 Binde. 20 bin ile 30 bin bakımı arasında bir tarihte takılmış. 15-20 bin km'de lpg kitleri bu derece yüksek hasar yaratır mı?

Bu yapılan işlemler araçta değer kaybettirir mi? 40 Bin km sonra yeniden üst kapak yakmaması için ne yapmalıyım? Yetkili servis lpg kitini, lpg serviside kötü benzin ve lpg'yi suçluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
çok geçmiş olsun arıza bayağı büyük.aracı ilk aldığınızda siz baktırmadınız sanırım detaylıca.ki hatırladığım kadarıyla aniden almıştınız.hatta ilk aldığınızda lpg kiti subaplara zarar vermişmi keşke baktırsaydınız diye bir yazım olmuştu.o kadar kısa sürede sıkıntı yaratmaması lazım ama lpg kitin kalitesi kullanımı etkilemiş olabilir.mardinde kimbilir hangi bilinçsiz ellerde yapıldı montaj.siz emin olmak için başka servislerede bi gidin isterseniz.kesinlikle lpg den oluyorsa söktürün gitsin.ki sizde zaten az yakan araca ne diye lpg takmışlar diyordunuz.

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Geçmiş olsun. LPG'nin subaplara zarar verip vermediği anladığım kadarıyla kolay anlaşılamıyor kapağı yok ki açıp bakasın bu yüzden çoğu zaman araç alırken gözden kaçabilir. Şimdi merak ettiğim 3 husus var:

1- Durum hakikaten yetkili serviste tesbit edilen kadar kötü mü?
2- Motor dışarıda muadil ya da çıkma parçayla yapılmaya kalkılsa kaça patlar?
3- Motorun bu hale gelmesinde bütün suç LPG'nin mi? Ve LPG hangi şartlarda kullanıldı (ayarı falan düzgün müydü vs.)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
Araç alırken yetkili servis bakımı benim için en önemli olanı. Garanti kapsamında olduğunu alış faturasından gördüm zaten, lpg kiti de 20-30 bin bakımları arasında takılmış. Ne olacak dedim bende, araç yeni, zaten japon, üstüne lpg'de yeni montajlı, tüm bakımları bakım defterine de yazılmış... Gerek görmedim açıkçası. Mesajınızı hatırlıyorum; subaplara baktırın dediğiniz.

Yetkili servis haricinde bir yere gitmeyi açıkçası istemiyorum. Lpg servisi kesinlikle kitten değil, kötü benzin yada lpg'den kaynaklı diyor, yetkili servis kesinlikle Lpg kitinden kaynaklı diyor. Aracı tamir ettireyim; satmazsam lpg kitini söktüreceğim tabi ki... 6-7 litre yakan araca lpg taktıran zihniyeti anlamıyorum zaten, al işte; olan bize oldu. Lpg takıldığı için garanti kapsamına da girmiyormuş.

Ne diyelim. Sağlık olsun. Allah hepimizi kazadan beladan korusun da, olan 3-4 bin liraya olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
catalyst yazdı:
Geçmiş olsun. LPG'nin subaplara zarar verip vermediği anladığım kadarıyla kolay anlaşılamıyor kapağı yok ki açıp bakasın bu yüzden çoğu zaman araç alırken gözden kaçabilir. Şimdi merak ettiğim 3 husus var:

1- Durum hakikaten yetkili serviste tesbit edilen kadar kötü mü?
2- Motor dışarıda muadil ya da çıkma parçayla yapılmaya kalkılsa kaça patlar?
3- Motorun bu hale gelmesinde bütün suç LPG'nin mi? Ve LPG hangi şartlarda kullanıldı (ayarı falan düzgün müydü vs.)

Teşekkür ederim..

1- Bilemiyorum. Servis ilkin tahminen bujilerden dedi. Sonra motor kapağını açınca 4 tane plastik aksam var; bunlardan biri çalışmıyor dediler. İşe gittim, 1 saat sonra arayıp üst kapak artı subaplar değişecek, motor reflektiye edilecek dendi. Dönüp servise gittim; fiyatlandırdılar; 3.800 TL civarında masraf çıkar dediler.
2- Sormadım ama onlar söylediler; 2-3 Bin arası bir şey çıkarmış. Ama bu durumda yapılan onarımlar garanti dahilinde değilmiş.
3- Ben 11-12 gündür kullanıyorum. Lpg'yi sadece 2 kere doldurdum. 12-13 Lt/100 km tüketince bıraktım, hep benzinde kullandım. 1 defa ayarlatmaya gittim; ayarlarda sorun yok, %5 yakıt tüketimini düşürdüm dedi lpg servisi... Deneyip yine aynı tüketimi görünce bir daha da gitmedim. Yetkili servis lpg kitini, lpg servisi yakıtı kötülüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Offf.. Çok zor durum.. geçmiş olsun.. Ben de 30bin km'dir LPG ile kullanıyorum.. Bir sıkıntı olur mu acaba.. Motor zaten 1.5 lancer motoru..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 23:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Geçmiş olsun.
Vedat'ın söylediklerine katılıyorum, nasıl olsa lpg var diye ona b.k atıyolar.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 01:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
İstanbul çok uzak yer. Kaskosu yok ama asistan hizmeti aldığım sigortam var, çekici, çilingir gibi hizmetleri ücretsiz alabiliyorum. Daha yakın yerlere taşıtabilirim sanıyorum.

Ama ne demeye çalıştığınızı anlamadım? Lpg'den kaynaklı bir sorun değilse; garanti kapsamına girer mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 10:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
_opeth yazdı:
yok girmezde o kadar rektefiyelik bir durum olmamalı bence. yaşanmayan şeyler değil, L200 sahibi bir arkadaş o değişecek bu değişecek diye servise gitmişti, sonra başka serviste trigeri değiştirerek aracı eski haline getirmişti.


Vedat'a katılıyorum.

Bende kendi kendime kuruntu yaptığım için yetkili servise gittiğimde "motorda tekleme var, motor bloğu açılacak, enjektörler değişecek" denilmişti. Özel bir servis de motor bloğunu açıp bakmamız lazım dedi. Başka bir yetkili servis sorun yok dedi.

Umarım bahsedilen kadar büyük bir hasar yoktur...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 11:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
Bu sabah konuştuğum bir müşterim (ki kamyonları kuzey ırak'a sürekli gidip gelir) kapak ve contaları çok cüzi bir rakama (100 tl kadar) Erbil'den getiririm dedi. Orjinal olduğunda ısrar ediyor. Özel servise de göstereyim; sonuç aynı çıkarsa artık bu yönteme başvuracağız mecburen.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bence en azindan bir servise daha gosterin (ozel servis de olabilir isin ehli usta daha iyi olur). Siz yetkili servisin ne ddigini soylemeyin sadece probleminizi anlatin. Eger ayni seyler degisecek derse en azindan teshis dogru deriz. Sonra parcayi uygun fiyata bulmaya yoneliriz. Yok baska birsey derse 3. bir ustanin yolu gozukur. Ben olsam 2 tane tutarli ve mantikli teshis bulana kadar sehirdeki butun ustalari dolasirdim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Büyük geçmiş olsun. işinin ehli bir ustaya göstermeden hareket etmeyin. rektifiyeye gerek duymadan kapak ve conta ile halledilebilirse ucuza halletmiş olursunuz.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 22:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Peki lpg nin motora karşı garantisi olmuyor mu? yetkili servis lpg den kaynaklı derse lpg şirketinin bunu karşılaması gerekmez mi? geçen yıl serviste 2 tane aynı durumda lancer vardı ikiside lpg firması tarafından karşılanmıştı masrafları.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 23:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
badboy87 yazdı:
Peki lpg nin motora karşı garantisi olmuyor mu? yetkili servis lpg den kaynaklı derse lpg şirketinin bunu karşılaması gerekmez mi? geçen yıl serviste 2 tane aynı durumda lancer vardı ikiside lpg firması tarafından karşılanmıştı masrafları.


Çoğunda yok bazılarında sözde garanti var başına birşey gelirse yok olurlar, geri kalanında 40 takla atarlar suç bizde değil derler çok kastırırsan çıkma parça ile hasarını gidermeyi teklif ederler sorun çözüme kavuşsun diye aylarca arabasız beklemen yanına kar kalır vs.

Sizin bahsettiğiniz LPG firmaları hangileri acaba oldukça merak ettim şimdi.

Baksana yukarıdaki arkadaşın durumunda LPG'ci suçu yakıta atmış halbuki ne alakası var ama gel de anlat.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 23:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Başka bir forumdan bu konuyla alakalı yazılan bir yazıyı aynen buraya kopyalıyorum.Yorum mühendis arkadaşlara kalmış : )

Alıntı:
Süpapların aşınmasının nedeni enjeksiyon zamanının doğru olmaması. Onu düzelttirmeniz lazım. Normalde süpaplarınıza zarar gelmemesi gerekir.

Şöyle düşün. Krank 360 derece dönerken sen sadece bunun 180 derecelik kısmını hatta onunda küçücük bir bölümünü kullanabiliyorsun. Arabanın kendi ECU su emme süpapları açıldıktan hemen sonra püskürtme yapacak şekilde enjeksiyon zamanını hesaplıyor. Yani üst ölü nokta geldi, devir sayısıda şu olduğuna göre şu kadar zaman sonra benim bunu püskürtmem lazım ki, emme süpapları tam açıldığı anda püskürtme gerçekleşsin. Bunu yaparkende enjektör açılma zamanını falan hep default değerler üzerinden hesaplıyor.
Oysa sen ne yaptın? O gelen sinyali elektronik bir devreden daha geçirdin. Bunun sonucunda bir gecikme meydana geldi zaten. E buna ek olarak birde taktığım LPG enjektörleri en iyimser ihtimalle 2.5 ms falan açılma süresine sahip. Normalde arabanınki 1-1.5 ms nin üzerinde olmaz. Oradanda bir gecikme var, dolayısı ile optimum püskürtme zamanından epey gecikme sözkonusu. Süre değil zaman burada kastettiğim şey. Yani püskürtmenin başladığı an.
Yakıt olması gerekenden geç püskürtüldüğü için, yanmasüreside uzuyor ister istemez. Bu seferde overlap inde ötesinde egzost süpaplarının açılmaya başladığı noktada yanma bitmemiş olduğu için egzost süpaplarını ters yönde güç uyguluyorsun. Bu da er ya da geç süpap ayarlarının bozulmasına neden oluyor. Aynı zamanda egzost süpapları yanma bitmeden açıldığı için orta-uzun vadede süpap guidelarına ve süpapların kendisinde aşınmaya neden oluyor..
Bu yukarıda yazdıklarım sadece LPG için değil olması gerekenden daha uzun süreli enjektör kullanılan benzinli piggyback'li sistemlerde de oluyor.

Şimdi; sebebi ortaya koyduğumuza göre çözümüne gelelim.
1- Eğer LPG nin piggy sinde detay ayarlar var ise; ondan LPG zamanlamasını biraz geriye çektirmek.
2- "Mümkünse" OEM enjektörlerin açılma zamanına en yakın değerdeki LPG enjektörlerini bulup onu takmak ve kullanmak. (teorik olarak mümkün olsa da pratikte bu neredeyse imkansız.)
3- Daha büyük flowa sahip LPG enjektörü kullanıp, püskürtme süresini kısalmak sureti ile daha kısa zamanda daha fazla yakıt göndererek yanma zamanından kaybettiğimiz süreyi püskürtme süresini kısaltıp benzin ECU sundan da ateşlemeye biraz avans vererek yanmanın erken başlamasını sağlamak. Dolayısı ile daha erken sonlanmasını sağlamak. Ancak bunu yaptığında çakma benzin alırsan özellikle sıcak havalarda çatır çatır avans vurursun.

Kısacası çözümü var ama hem o kiti tanıyan bir usta bulman, yazılımını iyi bilen eğitim almış bir atolyeye gitmen lazım.

Şimdiden kolay gelsin.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2011 12:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
::ZaFeR:: yazdı:
Başka bir forumdan bu konuyla alakalı yazılan bir yazıyı aynen buraya kopyalıyorum.Yorum mühendis arkadaşlara kalmış : )

Alıntı:
Süpapların aşınmasının nedeni enjeksiyon zamanının doğru olmaması. Onu düzelttirmeniz lazım. Normalde süpaplarınıza zarar gelmemesi gerekir.

Şöyle düşün. Krank 360 derece dönerken sen sadece bunun 180 derecelik kısmını hatta onunda küçücük bir bölümünü kullanabiliyorsun. Arabanın kendi ECU su emme süpapları açıldıktan hemen sonra püskürtme yapacak şekilde enjeksiyon zamanını hesaplıyor. Yani üst ölü nokta geldi, devir sayısıda şu olduğuna göre şu kadar zaman sonra benim bunu püskürtmem lazım ki, emme süpapları tam açıldığı anda püskürtme gerçekleşsin. Bunu yaparkende enjektör açılma zamanını falan hep default değerler üzerinden hesaplıyor.
Oysa sen ne yaptın? O gelen sinyali elektronik bir devreden daha geçirdin. Bunun sonucunda bir gecikme meydana geldi zaten. E buna ek olarak birde taktığım LPG enjektörleri en iyimser ihtimalle 2.5 ms falan açılma süresine sahip. Normalde arabanınki 1-1.5 ms nin üzerinde olmaz. Oradanda bir gecikme var, dolayısı ile optimum püskürtme zamanından epey gecikme sözkonusu. Süre değil zaman burada kastettiğim şey. Yani püskürtmenin başladığı an.
Yakıt olması gerekenden geç püskürtüldüğü için, yanmasüreside uzuyor ister istemez. Bu seferde overlap inde ötesinde egzost süpaplarının açılmaya başladığı noktada yanma bitmemiş olduğu için egzost süpaplarını ters yönde güç uyguluyorsun. Bu da er ya da geç süpap ayarlarının bozulmasına neden oluyor. Aynı zamanda egzost süpapları yanma bitmeden açıldığı için orta-uzun vadede süpap guidelarına ve süpapların kendisinde aşınmaya neden oluyor..
Bu yukarıda yazdıklarım sadece LPG için değil olması gerekenden daha uzun süreli enjektör kullanılan benzinli piggyback'li sistemlerde de oluyor.

Şimdi; sebebi ortaya koyduğumuza göre çözümüne gelelim.
1- Eğer LPG nin piggy sinde detay ayarlar var ise; ondan LPG zamanlamasını biraz geriye çektirmek.
2- "Mümkünse" OEM enjektörlerin açılma zamanına en yakın değerdeki LPG enjektörlerini bulup onu takmak ve kullanmak. (teorik olarak mümkün olsa da pratikte bu neredeyse imkansız.)
3- Daha büyük flowa sahip LPG enjektörü kullanıp, püskürtme süresini kısalmak sureti ile daha kısa zamanda daha fazla yakıt göndererek yanma zamanından kaybettiğimiz süreyi püskürtme süresini kısaltıp benzin ECU sundan da ateşlemeye biraz avans vererek yanmanın erken başlamasını sağlamak. Dolayısı ile daha erken sonlanmasını sağlamak. Ancak bunu yaptığında çakma benzin alırsan özellikle sıcak havalarda çatır çatır avans vurursun.

Kısacası çözümü var ama hem o kiti tanıyan bir usta bulman, yazılımını iyi bilen eğitim almış bir atolyeye gitmen lazım.

Şimdiden kolay gelsin.


Çok güzel bir tesbit. Bunun yanına bir de LPG enjektörlerini abartısız yarım metre hortum ile montajlayan, o kabloları saç örgüsü yapmayı usatalık zanneden adamları da eklersen yakıtın büyük bir kısmı motora girmeden subaplar kapanmış oluyor. LPG'deki performans düşüşü de bundan kaynaklanıyor.

Bu durumun en iyi çözümü kaliteli ECU ve enjektöre sahip kitleri, düzgün montaj ve ayar ile kullanmaktan geçiyor. Vialle olur, prins olur, teleflex olur bunlar hepsi kaliteli kitler. Özellikle teleflex'e dikkatinizi çekmek istiyorum çünkü onun enjektörleri direk manifolda benzin enjektörlerinin yanına takıldığı için bu hortum efektinden hiç etkilenmeden püskürtülen yakıt en kısa zamanda yanma odasına girmiş oluyor.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 May 2011 00:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
catalyst yazdı:
badboy87 yazdı:
Peki lpg nin motora karşı garantisi olmuyor mu? yetkili servis lpg den kaynaklı derse lpg şirketinin bunu karşılaması gerekmez mi? geçen yıl serviste 2 tane aynı durumda lancer vardı ikiside lpg firması tarafından karşılanmıştı masrafları.


Çoğunda yok bazılarında sözde garanti var başına birşey gelirse yok olurlar, geri kalanında 40 takla atarlar suç bizde değil derler çok kastırırsan çıkma parça ile hasarını gidermeyi teklif ederler sorun çözüme kavuşsun diye aylarca arabasız beklemen yanına kar kalır vs.

Sizin bahsettiğiniz LPG firmaları hangileri acaba oldukça merak ettim şimdi.

Baksana yukarıdaki arkadaşın durumunda LPG'ci suçu yakıta atmış halbuki ne alakası var ama gel de anlat.


Abi yanlış hatırlamıyorsam BRC idi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2011 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
Arkadaşlar,

Aracı daha önceden Mitsubishi'nin yetkili servisi olan ancak şimdilerde özel servis olarak hizmet veren yere götürdüm. Usta ilkin enjektörlerden sonra bujilerden dedi. (yetkili serviste olduğu gibi) Bujileri denediler, olmadı. Sonra lpg'ciye götürdüler geldiler bir kaç işlem yaptılar yine aynı. Motoru sökmemiz lazım dediler, tamam dedim bende. Ertesi gün arayıp silindirlerden bir tanesinin çalışmadığını gösterdiler. Dört tane silindir kapağı var ve bir tanesinin ucu kırık, oradan hava ve yağ sızıyormuş...

Maliyet hesabı çıkardılar, takribi 600-650 TL parça, 750 TL'ye yakında motor revizyon işçiliği...Artık okeyledim bende.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2011 10:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2011 14:41
Mesajlar: 67
Şehir: hendek-sakarya
İsim: murat
Araç: 2011 colt mt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: Arh+
Yaş: 31
geçmiş olsun, inşallah kolay halledilir ve arabanız eskisinden güzel çalışır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 May 2011 23:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 10:53
Mesajlar: 44
İsim: Kerem
Araç: Yok
Meslek: Muhasebeci
Kan grubu: 0+
Yaş: 30
yok hayır. subapların durumu iyiymiş. sorunun lpg'den kaynaklı olabileceğine inanmadığını söyledi usta. olsa olsa şanssızlık, silindir kapağının ucundan kırıldığını hiç görmediğini de ekledi... şansımıza artık, ne diyelim.

ama işin en güzel tarafı da; -ustanın dediğine göre- performansının kesinlikle artacak olması. performansından memnun değilim derken haksızda değilmişim. Araba 3 silindirle tıknefes çalışıyormuş resmen. bakalım artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye