Zaman: 27 Nis 2024 15:22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 431 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 13:31 
ekhnaton yazdı:
kaan çelikçi yazdı:
Soğuk motor çalışmama ve geç çalışma sorunu hakkında ise şuan için sadece geç marş alması hala aynı (kendimce , belki de bu durum normaldir :s ) çalışmama durumunu bir kere yaşadım.


Bu hal devam ediyorsa, ne anladım ben bu işten. zaten haftada bir yaşanıyor bu problem, madem yaşanmaya devam edecek, boşuna dağıttırmayalım motoru. değişim yapan başka arkadaşların bu konudaki deneyimleri nedir? geç marş alma hali devam ediyor mu? selamlar.


Geç marşın birçok sebebi vardır. Araç geç marş aldı diye hemen eksantrik dişlisini değiştirmek bence yalnış. Burdaki asıl sorun araç stop ettikten sonra 10-60 dakika içerisinde geç marş sorunudur. Böyle bir sorun varsa zaten servis görüp değiştiri.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 15:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Kas 2012 10:05
Mesajlar: 67
İsim: armagan
Araç: 1.5 invite 2011
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
Salih yazdı:
Armağan hocam ben servise sordum karter dahil komple motoru söküyorlar. Malum bu şekilde motor dağılıncada yağıda boşaltmak zorundalar. Eğer yağ yeniyse bir şişeye doldurup tekrar motora dökebilirler belki.


salih bey komple motoru söküyorlar demişsiniz anlamadım bu kısmı bir kaç sayfa önce verilen resimde motorun yanında kayışlara bağlı bir dişli gibi görünmekte.

bu arada diğer değişim yapmış arkadaşlarada sormak istiyorum sizler de de avans sesi ve çalışmama problemi devam etmektemi

ve sizlerinde salih beyin ilettiği gibi komple motor mu söküldü yoksa nasıl bir yol takip edildi.

artı olarak bu kadar işlem yapılırken aracın manifold temizliğine girmesini falan önerirmisiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 16:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Kas 2012 10:05
Mesajlar: 67
İsim: armagan
Araç: 1.5 invite 2011
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
az önce güneri servisi aradım ve Bülent bey ile görüştüm yapılacak işlemler aşağıda ki sırayla

yağ boşaltılıyor
üst kapak açılıyor
arabanın radyator boşaltılıyor ve sökülüyor
egzantiriğe ulaşmak için triger bölümü açılıyor, zincir boşa alınıyor ve egzantirik alınıyor

yeni egzantirik takılıyor

triger takılıyor

boşluk alınıyor sente ayarlanıyor

conta sürülüyor

üst kapak takılıyor

radyatör takılıp dolduruluyor

yağ koyuluyor

kontroller yapılıyor

ve Marş

bu işlemlerde aslında motoru komple indirme falan yok tipik bir triger değişimi işlem
sadece ekstradan egzantirik değişiyor

bu işlemlerden sonra

müşteriden sadece ( yağ,antifiriz,conta ve balata spreyi) bedeli talep ediliyormuş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ara 2011 21:40
Mesajlar: 446
İsim: Kadir
Araç: Colt 2011 Amt Elegance
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 30
army167 yazdı:
az önce güneri servisi aradım ve Bülent bey ile görüştüm yapılacak işlemler aşağıda ki sırayla

yağ boşaltılıyor
üst kapak açılıyor
arabanın radyator boşaltılıyor ve sökülüyor
egzantiriğe ulaşmak için triger bölümü açılıyor, zincir boşa alınıyor ve egzantirik alınıyor

yeni egzantirik takılıyor

triger takılıyor

boşluk alınıyor sente ayarlanıyor

conta sürülüyor

üst kapak takılıyor

radyatör takılıp dolduruluyor

yağ koyuluyor

kontroller yapılıyor

ve Marş

bu işlemlerde aslında motoru komple indirme falan yok tipik bir triger değişimi işlem
sadece ekstradan egzantirik değişiyor

bu işlemlerden sonra

müşteriden sadece ( yağ,antifiriz,conta ve balata spreyi) bedeli talep ediliyormuş.



:vauv:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 20:03 
army167 yazdı:
az önce güneri servisi aradım ve Bülent bey ile görüştüm yapılacak işlemler aşağıda ki sırayla

yağ boşaltılıyor
üst kapak açılıyor
arabanın radyator boşaltılıyor ve sökülüyor
egzantiriğe ulaşmak için triger bölümü açılıyor, zincir boşa alınıyor ve egzantirik alınıyor

yeni egzantirik takılıyor

triger takılıyor

boşluk alınıyor sente ayarlanıyor

conta sürülüyor

üst kapak takılıyor

radyatör takılıp dolduruluyor

yağ koyuluyor

kontroller yapılıyor

ve Marş

bu işlemlerde aslında motoru komple indirme falan yok tipik bir triger değişimi işlem
sadece ekstradan egzantirik değişiyor

bu işlemlerden sonra

müşteriden sadece ( yağ,antifiriz,conta ve balata spreyi) bedeli talep ediliyormuş.


Aynen böyle bende servis anlatınca çok şaşırdım ve içime sinmedi.(ben değişim yaptırmadım Colt bölümünde açıklamıştım). Servişe bunu söyleyince usta bana dediki " ooo hocam biz bunu her gün yapıyoruz, kilometre ilerleyince zincirden ses gelen arabaların sökülmesi gerekiyor." dedi. Servis için çocuk oyuncağı bir iş ama insanın içine sinmiyor 2011 model arabayı dağıttırmak.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 20:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Kas 2012 10:05
Mesajlar: 67
İsim: armagan
Araç: 1.5 invite 2011
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
Bende su avans sesi ve zincir sesini bi ayird edebilsem

Arkadaslar degisim yapanlarin sondurumu nedir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Şub 2013 11:08
Mesajlar: 94
İsim: mehmet
Araç: asx 2011
Meslek: elektronik
Yaş: 44
aracımı yeni servise götürdüm geç çalışma olayını anlattım bununla ilgili bülten olduğunu ve müsait bir zamanda yarım gün kalarak test edip degişim kararını vereceklerini söylediler. ama yag ve sarf malzemeyi talep edeceklerini yazmışlar arkadaşlar.eğer böyle bişey varsa hukuk dışı bir uygulama.kesinlikle ödeme yapılmaması lazım.üretilen araç kusurlu olacak özür dilemeleri gerekirken eklenen yağ bedelini istemeleri bizleri aptal yerine koymaktır.benim aracın yagı 2000 km önce degişti ne yani birdaha yağ parasımı ödeyeceğim.
arkadaşlar mitsubishi safkan bir japon ve emsallerine göre çok iyi bir araç ama servis yetersiz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 00:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Bir haftadır yazıcam, hep bir engel çıktı yazamadım.
Geçtiğimiz hafta parça değişimim yapıldı.
Yukarıda antalıldığı gibi baya meşakatli bir iş. Triger kayışı yerine olan zincir dahil sökülüyor. Sonra parça takılıyor. Resimlerini kaçak göçek çekebildim parçanın ve motorun.
- Yağ tamamen boşaltılıyor, benimkini temiz bir kovaya aldılar. Sonra eksik kalırsa ücretsiz tamamlayacaklardı. (Sohbet esnasında ben yağın 10-40 olduğunu söyledim. Usta da 5-30 kullanmanı tavsiye ederim dedi. Ben de yağı değiştirdim komple 5-30'a.) Değiştirmemiş olsam eksiği ücretsiz tamamlayacaklardı.
- Antifiriz tamamen boşaltıldı. Yine onu da temiz bir kaba aldılar. Sonra geri yerine döktüler. Biraz da eksik kalmıştı. Onu da ücretsiz tamamladılar.
- Kaputun açılmasından, marş diyene kadar ustayla birlikte arabanın başında olma hakkına sahip olabilecek kadar ayrıcalıklı bir müşteri oldum o gün. Usta saat 10:00'da başladı, öğlene kadar anca sökme işlemi bitti. Saat 12:30 gibi yemek molası, 13:00 gibi geri takmaya başladık. Saat 16:00'da tüm herşey takılmış marş demiştik. Bu arada ne conta ne vida arttı. Hatta usta gitti içeriden ilave birkaç conta getirdi.
- Motor üst kapağı söküldü
- Bujiler söküldü
- Yağ boşaltıldı
- Antifiriz boşaltıldı
- Su boşaltıldı
- Yolcu tarafı ön lastik söküldü ve araba desteğe kaldırıldı.
- Ön alt plastik korumalar vs. birsürü şey söküldü aşağıdan
- Şarj dinamosu ve etrafındaki birkaç parça söküldü
- Motor kulakları söküldü
- Zincir ve tefrişatı söküldü
- Motor yan kapağı söküldü
- Resimdeki parça sökülüp yenisi yerine takıldı
- Sonra da gerisin geriye herşey tersten sırayla takılmaya başlandı.

Parça değişimi sonrası açıkcası arabanın ivmelenmesi biraz daha iyileşti gibi. Belki de psikolojik. Yada aynı anda yağ da değişince böyle olduğunu hissettim. Devirlenme çabuklaştı öte yandan. Motorun sesi daha tok gelmeye başladı. (bunun yağ değişimi sebebiyle olduğundan eminim.) Marş basmama olayı bende bir senede ya 1 ya 2 kez olmuştu. Havalar da şimdi ısındı. Artık kışı bekleyeceğiz. Ama Erdal Usta değiştirmekle iyi yaptığımızı, çektiğimiz zahmete uzun vadede değeceğini söyledi. Mutlu oldum. İşinin ehli bir adam olduğuna emin olduğum için bir kez daha mutlu oldum.

Denizli ÖZPAM'a, Erdal Usta'ya, Sabit Bey'e, Ali Bey'e, Müdür Bey'e ve o gün bana katlanan tüm çalışanlara binlerce teşekkürler.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Motor sesindeki toklaşmanın yağ ile alakası yok. Çünkü benim parça değişirken çıkan yağ aynen geri koyuldu. Ses genede toklaşmıştı. Daha öncede belirtmiştim araçtaki değişiklikleri. Belki de ilk değiştirilen parça beninmki idi. O yüzden önceki sayfaları bir incelerseniz göreceksiniz araçta nelerin farklılaştığını. Erdal Usta'ya gelince gerçekten işini bilen ve sürekli takip eden, ilgilenen bir arkadaş. Ben de değişim sırasında başında bekledim. 2-3 saatte bitecek iş muhabbet yüzünden ve bir de benim sürekli soru sormam yüzünden saat sürdü.

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 10:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 20:40
Mesajlar: 213
Şehir: Gaziantep
İsim: Evrim
Araç: asx 2011
Meslek: Reklam
Yaş: 31
Arkadaşlar iş dolayasıyla Ankaradayım. Gelmişken bu parça değişimini yaptırmayı düşünüyorum. Ama hangi servise gideceğime karar veremedim. Azizoğlu, Şeref oto, İba. Sizce hangisi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2011 15:55
Mesajlar: 110
Şehir: Adana
İsim: mürsel
Araç: asx 2011
Meslek: makine .
Kan grubu: AB
Yaş: 35
parca 2 haftadan önce gelmiyor bilginize


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 13:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 20:40
Mesajlar: 213
Şehir: Gaziantep
İsim: Evrim
Araç: asx 2011
Meslek: Reklam
Yaş: 31
Evet okumuştum. Yaklaşım 20 gün buradayım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 15:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
Fotoğraflarla anlatmaniz gayet açıklayıcı olmuş. Yalniz benim anlamadiğım konu bu değişen parçanin nasil oluyorda geç marş basma sorununa ve motor sesinin de değişik çıkmasını sağlıyor. Çunku görünen parça triger zincirinin bağlı olduğu rulmanlı bir disliye benziyor sadece. Ustaya eskisi ile yenisi arasında farkı sordunuzmu acaba.
Benim coltta da 1.5 motor var herhangi bir marş sorunu yasamadim eski motorlarda bu sikinti yok galiba...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 16:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 20:40
Mesajlar: 213
Şehir: Gaziantep
İsim: Evrim
Araç: asx 2011
Meslek: Reklam
Yaş: 31
teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 19:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Kas 2012 10:05
Mesajlar: 67
İsim: armagan
Araç: 1.5 invite 2011
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
_opeth yazdı:
euro 5'lerde var zaten seyhanım :)


Simdi ben lancerda 1.6 lari euro 5 saniyordum
Ben 2011 1.5 kullaniyorum, benimkide euro 5 mi
Yoksa euro 4 mu


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013 20:18 
Bizim coltların son kasalar hep euro 4 ama. Biz boşunamı kafa yorduk..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013 11:14 
Coltun kataloğunda öyle yazmıyor malesef. 1.3 elegance start stop modelin euro4 olduğu yazıyor. Bu iş iyice arap saçına döndü yok euro4 euro5 . Değişim yapan bağzı arkadaşların geç marş olayı devam ettiği söyleniyor. Ne olduğu belli değil.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013 14:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ara 2010 20:29
Mesajlar: 64
İsim: yunus
Araç: asx
Meslek: serbest
Kan grubu: orh+
Yaş: 29
get1187 yazdı:
Bence telaşa mahal yok. Adamlar 2010 ve 2011 model araçlarda böyle bir problem var diyor. Sonuçta henüz garanti dışı kalma durumu yok. Bir an önce servise götürüp ölçtürtmek lazım. Gerekiyorsa zaten garantiden değişecek.
Bunun yanında zaten aracında bir sıkıntısı olduğunu düşünen kişi servisin başını yeterince ağrıtır gibime geliyor. Şimdiye kadar böyle bir problemi olduğunu düşünmeyen yada farketmeyen araç sahibinin fazla bir seçeneği yok diye düşünüyorum.



mitsubishi garantisi 2 yıl değilmi 2011 bile olmuş olsa garanti bitiyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013 14:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 20:40
Mesajlar: 213
Şehir: Gaziantep
İsim: Evrim
Araç: asx 2011
Meslek: Reklam
Yaş: 31
Bugün Ankara Şeref otoya gittim. Erdem bey sağolsun yardımcı oldu. Parçanın siparişini verdik. Ayrıca hemen aracımı mut3'e bağladı. Yazılım veya arıza uyarısı varmı diye bakıldı. Çok şükür birşey çıkmadı.
Garanti 3yıl/100.000km.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Garanti 3 yıl yada 100.000 km hangisi önce gelirse...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 431 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 31 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye