Zaman: 30 Eyl 2025 21:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2010 18:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 14:22
Mesajlar: 37
Araç: 99 carisma 1.8 GDI LS HB
99 model carisma 1,8 gdi araca ideal yağ markası ve ve yağ numarası hangisidir?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2010 19:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 14:22
Mesajlar: 37
Araç: 99 carisma 1.8 GDI LS HB
tekrar merhaba.sanırım bu forumda kimsenin 1,8 gdi aracı yok olsaydı yağ numara tavsiyesinde bulunurdu. 0-30 veya 0-40 numara yağ konulması gerektiğinden bahsediyorlar. bu yağlar da diğerlerine göre pahalı forum üyerleri bu konuda görüşp belirtmyecekler mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2010 22:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
Son sozu bastan soyleyeyim: Sorunuza en dogru cevabi Opeth vermis.

Bana arabami (gdi) satan kisi Turkyiyenin en sicak yerlerinden birinde yasamasina ragmen arabaya 0w-30 yag koymusmus. Oysa oyle bir yerde 40, 50 koymak daha uygun duserdi.

Servise sordugumda "illaki de" 0w-40 dediler. (0w-40 her sicakliga uygun olmasi bakimindan en problemsiz cevap elbette ama acaba servisteki usta bunu niye dedigini biliyor muydu, emin degilim.)

Ben, kisin (Ankara'da) 5w-30 kullanmayi tercih ettim. Yaz sicaklari hissedilmeye basladi, simdi 5w-40(50) ile degistirecegim yagi. Ancak, samimi olmak gerekirse, 10w-40 yag (ucuz yag) bile cogu zaman rahatlikla kullanilabilir diye dusunuyorum aslinda. 5w'yi tercih etmemin tek sebebi sentetik (yagina gore, yari sentetik) olmasi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2010 09:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Carisma 1.6 için söyleyeyim, 10-40 olmalı.
Marka olarak ELF diğerlerine göre ucuz görünüyor.
Geçen değişimde uygun fiyatlı Castrol bulup almıştım.
1.500 sonra değişim zamanı geliyor, bu kez ELF alacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2010 20:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 14:22
Mesajlar: 37
Araç: 99 carisma 1.8 GDI LS HB
tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. bu yağ numaraları anladığım kadarıyla hava şartlarıyla alakalı öyle mi? yani ben 100 tl yi boşa mı verdim? başka bi forumda bir üye kendisinde de gdi olduğunu ve bilmeden 10-40 yağ koydurduğunu ve aracının çekiş gücünü düşürdüğünü 0-30 koyunca ise artış olduğunu motorun ömrüne zarar verdiği için 10-40 yağ koyulmamasını tavsiye etmişti. yani bu gibi durumlar gerçek değil mi? bir de 0-30 yağlar diiğer yağlara göre 2 kat daha uzun ömürlüymüş yani 20000km kullanılabiliyormuş arkadaşlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2010 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Haz 2010 00:21
Mesajlar: 7
# Motor Yağının Görevleri

# Motor parçaları arasında sürtünmeyi ve aşınmayı en aza indirir.
# Korozyonu önler.
# Soğutmaya yardımcı olur, motordaki ısınmayı dengeler.
# Motoru temizler, tortu ve birikinti oluşumunu kontrol eder.
# Yakıt tüketimini azaltır.
# Motor performansını arttırır.
# Motor elemanlarını korur ve motorun ömrünü uzatır.
Motor yağları mevsimlere bağlı kullanışlarına göre ikiye ayrılır:
# Tek dereceli “Monograde’’ yağ
# Çok dereceli “Multigrade’’ yağ
Tek dereceli “Monograde’’ yağlar tek mevsim yağlardır, tek rakamla sınıflandırılmıştır.
# SAE 10W: Soğuk şartlar için tek mevsim yağ.(W kış mevsimini belirtmektedir.)
# SAE 40: Sıcak şartlar için tek mevsim yağ.
Döt mevsim yağları olan çok dereceli “Multigrade’’ yağlar ise iki rakamla sınıflandırılmışlardır. Örneğin 10W-40.
# 10W : Soğuk hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı azaldıkça yağın düşük hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar. )
# 40 : Sıcak hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı büyüdükçe yağın yüksek hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar.)
MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI
# Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler.
Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir:
# SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği
# API : Amerikan Petrol Enstitüsü
API KALİTE SINIFLANDIRMASI
# Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SH, SJ gibi). S ve C harflerinden sonra gelen harfler, alfabetik sıraya göre ilerledikçe motor yağının kalitesi artar.
BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI
# API motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.
# SM : ( MEVCUT EN SON MOTOR YAĞ TEKNOLOJİSİ) Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.
# SL : ( HALA KULLANILMAKTADIR) 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.
# SJ : ( HALA KULLANILMAKTADIR) 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.
# SH : ( ARTIK KULLANILMAMAKTADIR) 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.
# SG : ( ARTIK KULLANILMAMAKTADIR) Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.
# SF : ( ARTIK KULLANILMAMAKTADIR) Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.
# SE : ( ARTIK KULLANILMAMAKTADIR) API SC ve SD'ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı

_________________
Carisma 2000 comfort siyah ama mavimsi fümemsi bi rengi var çözemedim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2010 09:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
_opeth yazdı:
mlegend yazdı:
tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. bu yağ numaraları anladığım kadarıyla hava şartlarıyla alakalı öyle mi? yani ben 100 tl yi boşa mı verdim? başka bi forumda bir üye kendisinde de gdi olduğunu ve bilmeden 10-40 yağ koydurduğunu ve aracının çekiş gücünü düşürdüğünü 0-30 koyunca ise artış olduğunu motorun ömrüne zarar verdiği için 10-40 yağ koyulmamasını tavsiye etmişti. yani bu gibi durumlar gerçek değil mi? bir de 0-30 yağlar diiğer yağlara göre 2 kat daha uzun ömürlüymüş yani 20000km kullanılabiliyormuş arkadaşlar...

numaralandırmadan çok sentetik, yarı sentetik durumu var. tam sentetik yağlar daha uzun ömürlü daha akışkan olduklarından yağ pompası daha kolay pompalamasından dolayı motorun daha az zorlanması performans artışına delalet eder. yarı sentetikte ise bunun tam tersi söz konusudur.

sizin tam sentetik yağ almanız kötü birşey değil aksine daha iyi birşeydir. :good:


Vedat ben aracımda hangi yağı kullanmalıyım. 2 gün önce bir litre eklettirdim de bu yağı değiştireceğim.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 07:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 May 2012 23:17
Mesajlar: 3
İsim: kadir
Araç: carısma confort 2001
Meslek: gazeteci
Kan grubu: brh+
Yaş: 47
Arkadaşlar üretci firma castrol magnatec10w-40m öneriyor motor kaputu kaldırınca sileceklerin orada etikette yazıyor. Biraz pahalı ama başka katkı kullanılmıyor. Bem motora bu yağ koydudum memnunum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye