Zaman: 27 Nis 2024 23:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2014 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 May 2013 21:01
Mesajlar: 55
İsim: Hakan
Araç: Engin
Meslek: Serbest
Yaş: 33
Arkadaşlar merhabalar.
Araç, Benzinli 2008 1,3 AMT Colt.

Sabah aracın içini süpürdüm. Süpürme ve temizlik sırasında kapıları epey bir açıp kapattım. İşim bitince dıtlamaların bitmesini beklemeden ve sönmesi gereken ışıkların sönmesini beklemeden kontağı çevirip aracı çalıştırdım ve geri geri aracı parkettim. Herhangi bir problem yoktu.)

2-3 saat sonra bir yere gitmek için araca gittim. Kontak anahtarını çevirip, dıtlamaların bitmesini ve göstergedeki sönmesi gerekli ışıkların sönmesini bekledim. Herşey normal. Sonrasında anahtarı çevirdiğimde motor çalışmadı. Epey bir denedim olmadı. İlk denemelerde fren pedalı hiç basılmıyordu. Sonrakilerde daha yumuşak hale geldi gerçi. Marşa basmayı 2-3 defa 5-10 saniye kadar uzattım. 1-2 defa çalıştı çalışacak gibi oldu ama sonunda yine çalışmadı. Marş denemesinden sonra anahtarı bıraktığımda akü işareti yanık şeklide kalıyor.

Bunun yanında, anahtarı ilk takıp, on durumuna getirdiğimde göstergede anlık olarak kilit mi yoksa anahtar mı desem -belki immobilizerdir- işareti görünüp, sonrasında vites hangi yerdeyse ona göre ilgili harfi gösteriyor. Bu anahtar işareti her zaman o ilk anda çıkıyor muydu farketmedim ve hatırlayamadım. Bugün dikkatimi çekti.
Aküyle mi ilgilidir, yoksa temizlik sırasında epey bir kapı açıp kapattığım için immobilizerle mi ilgilidir. (İmmobilizerle ilgili olsaydı, temizlikten sonra da çalışmaması lazımdı diye düşünüyorum.)
Pille dolayısıyla immobilizerle ilgilidir diye düşünüp kumandalı anahtarla ve kumandasız anahtarla da denedim, sonuç değişmedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2014 19:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 299
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Marş denemenizden sonra şarj lambanızın yanması normal çünkü motor çalışmıyor,araç şarj etmiyor. Rahatça marş yapabildiğinize göre akünüz boş değil. Tahmin ettiğiniz gibi imobilizer sorunu olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2014 17:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 May 2013 21:01
Mesajlar: 55
İsim: Hakan
Araç: Engin
Meslek: Serbest
Yaş: 33
Öncelikle geciken cevabım için özür dilerim. Cevap veren arkadaşlara da teşekkür ederim.

Araçta meydana gelen sorun "buji ıslanması" imiş. Motorun kısa, 10-15 saniye çalışıp durdurulması bunun bir sebebi olabilirmiş.

Servis gelip, aracın bujilerini söktüler. Hepsini kurulayıp, çakmak yakıp, kuruttular veya ısıttılar. Sonrasında tekrar araca takıp, kontağı çevirdiler. Marşı bir 10-15 saniye zorlayıp sonunda motor çalıştı. Öylece servise götürdük. Servis buji değişikliğini önerdi ancak değiştirmedim.
Temizlik vs. birkaç işlemin yapıldı. 120 TL civarı bir ödeme yapıp aracı aldım. Sonrasında sorun tekrarlamadı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye