Zaman: 11 Ara 2025 01:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 20:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arkadaşlar,lpgli aracım için buji ararken edindiğim tecrübelerimi aktarayım dedim.
öncelikle lpg takılır takılmaz en kısa sürede lpg bujiye geçilmesi tasarruf ve performans açısından iyi olup kısa sürede buji maliyetini amorti ediyormuş.
ilk defa duyduğum soğuk buji olayına gelince; her motorun bir yanma ısısı vs. varmış ve bu ısıya göre buji seçimi yapılmalıymış ne daha sıcak ne de daha soğuk buji olmamalı. mesela NGK da ürün kodları var, bkr 8eıx, bcpr7eıx gibi bu kodlardaki 7-8 gibi rakamlar bujininsoğukluk derecesini gösteriyor. yani 8 olan 7 ye göre daha soğuk buji. suğukluk derecesi 2-10 arasında. rakam büyüdükçe soğukluk artıyor.
gelelim asıl meseleye lpg taktırınca orjinal buji mi lpg buji mi vs. ne takacağız. motor ve lpg ustalarının çoğu ve de umera hocam "orjinalden şaşma" diyorlar. ama benzin için orjinal buji lpg de artık orjinal /uyumlu olmaktan çıkıyor. bilindiği gibi lpg daha üst derecede yanıyor ve doğal olarak da motorda daha sıcak oluyor bu nedenle zaten lpgli araçlar daha fazla yağ eksiltiyor. modifiye edilmiş veya lpg takılmış motorlar daha fazla ısındığı için bujinin sıcaklık kademesi(7 gibi) yeterli gelmiyor. bu nedenle de modifiye performans bujileri daha soğuk buji oluyor. ve 8 olması gerekiyor. aynı modifiye gibi lpg montajı da motor ısısını yükseltiyor ve bir üst kademe soğuk buji gerektiriyor. günümüz lpg bujileri genelde iridyum (asil metal) oluyor ve elektrot aralığı fabrikasyon 0,1 ml. kısa oluyor. böylece daha uzun ömürlü ve daha iyi ateşleme sağlıyorlar. ancak dikkat edilmesi gereken bazen üretilen lpg bujinin ısı değeri orjinal buji ısı değeri ile aynı oluyor. sadece iridyum olması ve elektrot aralığının kısalması yeterli görülüyor. bu durum bir miktar avantaj sağlasada 1 kademe daha soğuk bujiye göre daha az bir avantaj. fiyat olarak da daha soğuk buji daha pahalı olmayıp aynı fiyattan satılıyor.
http://profflpg.com/gaz-ayar/lpg-li-ara ... uji-secimi
http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-tek ... si-degeri/
bu yazdıklarımın aksini düşünen yorumlayan olabilir onların görüşlerini de saygıyla bekliyorum, özellikle umera hocamdan :hot:
lpg bujinin daha yüksek gerilim nedeniyle buji kablo ve bobinlere zarar vereceği iddialarına da iridyum bujinin gerilimi düşürdüğü iddiaları olduğunu belirterek cevaplayayım. bir arkadaşım 10bin km. lpg buji kullanmış ve sorun yaşamadığı gibi müthiş bir tasarruf ve performans almış. daha önce geçildiği mini cooper'ı sadece iridyum ve bir üst soğuk buji takarak lpgli aracıyla geçmiş. bazı internet satış marketlerde lpg buji, bazı yerlerde aynı buji modifiye buji olarak adlandırılmış.
bu akşam orjinal ısıl değeri 7 olan bujilerimin yerine 8 olan ngk iridyum buji siparişi verdim. her ihtimale karşı ngk bobin fiyatlarına da baktım aracım 5 bobinli ve 1 bobin fiyatı ortalama 185 tl olup toplam 925 tl. yani neredeyse bizim carismaların 1 tanesi fiyatına 5 tane volvo parçası alınıyor. :Yahoo!:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 23 Ağu 2013 01:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 21:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
LPG takınca araç sadece LPG de çalışmıyor ki aynı zamanda benzinle de çalışıyor. Siz şimdi soğuk buji takarsanız araç motoru ısıtmak için benzinde çalışırken nasıl bir durum ortaya çıkıyor.
Ayrıca bir servis ustası söylemişti buji sormuştum da , öyle her buji takılmaz araca demişti bu işin ince hesapları var, millet değiştiriyor ve araba çalıştımı tamam oldu diyor böyle bişey yok demişti, teknik detayını bende bilmiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 22:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tabii sırf daha soğuk buji diye rast gele alınmaz. aldığım soğuk buji benim aracın orjinal bujisini kullanan ve aynı bobini kullanan başka model volvo c70'İn ngk tavsiyeli bujisidir.yani orjinali 7 olan bujiye ngk 8 tavsiye etmş. ve bu buji 10bin km. sorunsuz kullanılmıştır. s70 de de kullanılmıştır. carismada bobin yaşayan biri olarak sütten ağzım yandı yoğurdu üflüyorum. 10bin km. kullanan arkadaş bu bujileri tavsiye edeli 1 ay oldu ama ancak ikna olabildim. zaten hata payını da düşünerek bobin fiyatlarını da öğrendim. hatanın gerçekleşmesi ihtimalinde bozulan bobinleri değiştirip orjinal bujiye dönüş yapılabilir.
benim burada tavsiye ettiğim buji iridyum lpg/performans bujilerdir. iridyum olmayan ama lpg buji diye satılanlar değil.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2012 21:49
Mesajlar: 76
Şehir: Ankara
İsim: Hakan
Araç: 2011 ASX
Meslek: Avukat
Yaş: 34
Takip

_________________
Kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı olamaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 13:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Milletin aklını bulandırma İlhami Abiiii :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 01:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tam tersi:milletin beyninde kıvılcımlar ,şimşekler iridyum ateşlemeler yapmaya çalışıyoz.
ne demiş bir büyüğüz: SEÇMEK İÇİN FARKINDA OLMAK GEREK: FARKINDALIK YAPMAYA ÇALIŞIYOZ :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 01:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Alıntı:
LPG ateşlemeye daha çok ihtiyaç duyar. Ateşlemedeki herhangi bir zayıflık yanmanın kalitesini daha fazla bozar.
Bu yüzden LPG'de bir kademe daha soğuk iridyum buji ve tırnak aralığını 0.1-0.2mm daha dar kullanmak fayda sağlar.

Dar tırnak aralığı zayıf ama her şartta ve her döngüde garanti kıvılcım, garantici bir ateşleme sağlar. Geniş tırnak aralığı daha güçlü kıvılcım demektir ama eğer bobinde, yani akım kaynağında bir iyileştirme yapılmazsa her döngüde ateşleme/kıvılcım gerçekleşemeyebilir, özellikle de yüksek devirlerde...

Orjinal tırnak aralığı 0.7mm olan bir motorda 1mm'ye çıkmak oem bobin ile özellikle üst devilerde ateşleyememeye sebep olabilir. Eğer oem bobin ile tırnak aralığı arttırılacaksa 0.1mm'den fazla arttırılmamalı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 15:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
henien yazdı:
Takip

bujiler geldi birazdan takmaya gidiyom :kart:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 18:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Ben zamaninda cok arastirdim. Direk pazarlama stratejisi. Hicbir fark yok.

Sadece daha iyi yanma saglamak icin bir de biraz daha yuksek isiya dayanikli oldugu icin LPG bujileri genelde double-platinium veya iridyum oluyor.

Bizim arabalarin orijinal bujileri de zaten iridyum oldugu icin farkeden birsey yok.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2013 13:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bujilerin kısa süreli değerlendirmesi: takıldığı zaman herhangi bir çalışma sorunu olmadı. uyumlu buji olarak çalıştılar.olumlu anlamda pek bir fark hissetmedim. taktıktan 2 saat sonra şehir dışına çıktım. bilecik İnegöl arasında yol bilgisayarı verilerine göre daha önce 7,4 Litre olan tüketim değeri 6.9 litre gösterdi. yani ortalama 100km de yarım litre avantaj var gibi oldu. ancak ben bunu yarım litreden daha düşük bir avantaj olarak değerlendirdim. zira kullanımda fazla fark hissetmedim. birde mezitler bölgesi yol çalışmaları olan bir yer. bu nedenle de tüketim değerleri yanıltıcı olabilir diye düşündüm. ancak yarım litre kadar oynayacağını sanmıyorum. demek istemem az-çok tasarruflu gibi
araç 200km yaptıktan sonra ki 100km sonra dağ yolu olduğu için sürekli fren vites çok anlaışmadı. ama İnegöl çıkışında bilecik dönüşünde aracın performansında bir artış hissedilmeye başlandı. tasarruf noktasında ise henüz bir hesaplama yapmadım. . aracın yaklaşık 200 km. sonra performans hissedilmesini ben şöyle yorumladım. nromalde aracın aküsü sökülüp takıldığında arabalar 100-150 km. yeni yakıt değerlerini oluşturuyor. yakıt mapi denen şey sanırım. benim araba da acaba aküyü sökmesen bile böyle bir 100-200 km arasında yakıt değerlerini güncelliyor olabilir mi? zira benim aracın yakıt ortalaması çok değişken normal şartlarda sıfırlamadıktan sonra yakıt ortalaması km. arttıkça değişmemeye, zor değişmeye başlar ama benim araçta bu değişim daha kolay. demekki belli km. lerde güncellemeler yapıyor diye düşünüyorum.
bu fikrimi lpg ustasına dediğimde. belli km.lerde kendini güncelleme olayı prinlsrde de var dedi. ben de de prins var zaten. atikerlerde vs. bu özellik yokmuş. yani amma araçtan ama prins lpg sisteminden dolayı bujiler etkisini 100-200 km. sonra hissettirmeye başladı.
belli süre sonra yakıt tüketim değerlerinde bir fark varmı onlara bakacağım.
fabrikasyon iridyum buji kullanan araçlara buji değişimi gerekmediği kanaatindeyim ancak lpg ile motor ısısının yükselmesi ile 1 kademe soğuk buji kullanmayı meraklılarına bırakıyorum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2014 20:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 299
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Bugün aracımın hava filtresini değiştirdim ve bujilerinide kontrol edeyim dedim. Bujileri söktüm,ne bir deformasyon vardı nede kararma yada yağlanma,sadece buji aralığı biraz yüksekti. Sökmüşken dördününde aralığını 0.8 mm ye indirdim ve hiç beklenmedik şekilde bir iyileşme farkettim. Kısacası benzin için ayarlanmış buji LPG de aynı şekilde verimli çalışmıyor. Bence araçta LPG var ise kesinlikle bujilerde ona göre ayarlanmalı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2014 21:54 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
08 ,ngk da hem iridyum hem lpg Buji lerin çoğunda geçerli

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2014 22:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Ben aracın lpg tuketiminden de performansından da memnunum ama yinede değişiklik yapmak gerekir mi acaba

via G2


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye