Zaman: 27 Nis 2024 23:51

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2016 20:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2016 15:21
Mesajlar: 3
İsim: Adem
Araç: 2005 Mitsubishi Colt 1.3 invite
Meslek: Ziraat Mühendisi
Yaş: 27
Merhabalar..2005 colt 1.3 amt invite aracimi alali 3 gub oldu..üçüncü gün maalesef sanziman kilitlendi..ilk baslarda ilk calistirmada vites N konumuna gec geliyordu..sonra bugün R ye gecmedi neyse A konumuna alip yürümeyi denedim ama acayip sesler geldi ve ekranda 0 yazdi bidaha da calismadi hicbir sekilde N konumuna gelmiyor..servise goturmedim aradim cunku araci daha onceden tanidiklarini ve uzerindeki parcalarin cikma oldugunu bu yuzden ariza açtığını soylediler ve kabaca 8bin tl gibi rakamlardan bahsettiler..arkadaslar bu mümkün müdür? Sanayideki ustam da cikma buluruz parçaları en fazla 3bine bitiririz diyor ama daha hangi parcalar ne olmus detayli bilgiye sahip degilim..sizce çıkma takmak ne kadar mantıklı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2016 21:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
kizilelma73 yazdı:
100 binde 2007 coltum var. bende de bi kaç gün önce aracı sabah çalıştırıp giderken, yaklaşık 1 km sonra vitesin a da olduğunu ama gitmediğini gördüm. yani devir saati yükseliyor ama araç gitmiyor. bir iki kapat açtan sonra arıza lambası yaktı. yıldızlarda cihaza bağladı alpay usta, sorunun aktivatörden değilde üstteki vitesleri geçiren motordan olduğunu söyledi. çok şaşırmıştım çünkü onun bozulduğunu hiç duymamıştım. genelde baskı balata veya aktivatör sorunu oluyor. neyse parçanın 2850 tl oldugunu ve japonyadan 20 günde geldiğini söylediler. tabi benim işime gelmedi. çok yüksek bir rakam. dışarda çıkmacıdan 500 tl ye aldım ve araca taktırdım. bu esnada içime sinmesi için baskı balata da değiştirdim. onuda jakopar dan 500 tl ye aldım. sorun düzeldi derken 2 saatlik yoğun durkalktan sonra aynı sorun oldu. yolun ortasında kaldık. çıkmacıdan aldığımızda bozuk derken tekrar mut3 e bağladık. bu sefer aktivatör hatası verdi. alpay usta dışarda satılan baskı balataların çoğunda bu olay var dedi. hem baskı balata hem aktivatör serviste değişirse düzelir dedi. 2620 tl imiş onun fiyatı da. bende napcamı şaşırdım gerçekten... acaba ilk çıkan arıza damı aktivatördendi anlamadım. boşa mı sağlam parçayı değiştirdik diyorum. ama usta çok emin olarak o bozuktu diyor. dışardaki aktivatörle baskı balatanın orjinal olmadığını söyledi alpay usta.

Jakopardan aldığım sachs baskı balata orijinal idi.

ilk başta işini bilmeyen usta yok yere aracın vites motorunu değiştirtmiş. colt işte bozulsa bozulsa amt bozulur. amt'yi başka bir araçtan veya servisten denemelik taksalar sorunun çözüldüğünü göreceklerdi.

Jakopardan aldığım sachs marka baskı balata setinin aracın fabrikasyon malzemesiyle aynı, aynı kalite hissiyatında olduğunu, takan usta da orijinal ürün olduğunu söyledi. 5bin km yaptım yeni balata ile hiçbir problemim yok. kaldı ki servis de bu fiyatlara satıyor, indirim zamanı 590tl malzeme, 250tl işçilik çekmişlerdi bana sadece baskı balata için. Colt konusunda şunu diyebilirim. her ustanın dediğine he dememek lazım... sağlam parçayı değiştirtiyorlar. çıkan parçalarınızı da yanınıza alın. bazı kanı bozuk servisler sağlam parçayı değiştirip sonra onu kazalı araçlara parça temini olarak da kullanabiliyor...

Dışarıdan aktüvatör alıp taktırın. servise 2600tl öpülmenin anlamı yok. dışarıda aktüvatör 800-900TL.

AdmCtn yazdı:

Çıkma parça olunca ne oluyormuş? sanki onları çinliler üretiyor. orijinal parça işte önemli olan şanzımanın neresi bozuk? servise araba götürülmez. antalyada japona bakan usta vardır bence, yoksa da iyi bir alman şanzımanı yapan bir ustaya gidin, büyük ihtimal sizin de aktüvatör bozuldu, aktüvatörü bozulan coltlarda vites ekranı kayboluyor. aktüvatörle birlikte baskı balata da değişir.

2.el araç alırken boyasına kaportasına değil asıl motoruna şanzımanına baktırmak lazım. genelde insanlar aracın masraflarını kakalamak adına geçici süreyle gizleyip satmaya çalışır...

bir ihtimal de aracınız alttan darbe yemiş, şanzımanı hasar görmüş olabilir.

Colt veya alman(getrag) şanzımanından anlayan bir usta bulmanız yeterli olabilir. eski bmw'lerin çoğu getrag şanzımanlı, bmw şanzımanı tamir eden ustalara da baktırılma ihtimali var... şanzımanda bir darbe, bir anormallik gözükmüyorsa servise gidip geçici olarak bir araçtan veya çıkma aktüvatör ile denemelerini rica edin. büyük ihtimal aktüvatör arızalı.(aktüvatör: debriyaj yerine geçen parça)

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye