Zaman: 28 Mar 2024 21:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2014 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2013 21:22
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Akif
Araç: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
Meslek: araş. gör.
Yaş: 25
Selam arkadaşlar,
Bugün Ankara da Konya yolu üzerindeki satış bayisine yenilenen ve merakla beklenen yeni Mazda 3 ü incelemek ve test etmek için uğradım. Öncelikle size teknik veriler, donanım ve tasarım üzerine bilgiler vereceğim. Daha sonra da test sürüşü sonrası araç hakkındaki görüşlerimi aktarmaya çalışacağım.

Öncelikle Yeni Mazda 3 skyactive teknolojisiyle üretilen ve Türkiye de satışa sunulan 2. otomobil. İlki için bkz: Mazda 6, bu teknoloji ile ilgili ayrıntılı bilgiyi internette bulabilirsiniz. Kısaca, verimli bir motor ve şase bütünlüğü içinde yüksek tasarruflu benzin tüketimi ve düşük karbon salınımı sunarken performans konusunda da limitleri yukarı çekmeyi amaçlayan bir teknoloji olduğundan bahsedebiliriz. Peki yeni nesil Mazda 3 bize teknik olarak neler sunuyor? Türkiyede bu yıl itibariyle 1.496 cc skyactive motor ve 6 ileri manuel ve otomatik şanzıman seçeneğiyle sunulmaktadır.

1.5 Skyactive-G 120 PS MT 1.5 Skyactive-G 120 PS AT
Maksimum güç (ps/dd) 120/6000 120/6000
Maksimum tork (Nm/dd) 150/4000 150/4000
Sıkıştırma oranı 14.0:1 14.0:1
Çap*Strok 74,5*85,8 74,5*85,8
Hızlanma 0-100 km/h (sn) 10,3 11,6
Maksimum hız km/h 195 185

6 ileri manual şanzımanda Şehiriçi-Şehirdışı ve karma yakıt tüketimi olarak sırasıyla: 6,4-4,2-5,0
6 ileri otomatik şanzımanda ise sırasıyla: 6,8-4,8-5,5 katalogda yer almaktadir. Mazdanın da Mitsubishi gibi katalog verilerini tutturduğunu ve hatta daha da düşük değerlerin elde edilebildiğini belirtmeden geçmeyelim. Bu yakıt tüketim verileri için atmosferik motorlar içinde en tutumlusu diyebiliriz. Performans konusuna gelince test ettiğim sedan 6 ileri otomatik araç için gayet tatmin edici diyebiliriz. Aracın ağırlığı sürücü dahil 1275-1295 kg verilmiş. Hafifletilmiş şasi ve geliştirilmiş 6 ileri otomatik şanzıman araca yeterli hızlanma ve ivmeyi kazandırıyor. Motor sesi derinden gelmekte ve yüksek devirlerde kabin içine boğucu bir ses vermiyor. Motor yalıtımında araç benden geçer not aldı. Test sürüşüm sırasında edindiğim izlenimlere geçecek olursak. Düşük hızlarda yumuşak bir direksiyon ve kısa dönüş çapı kendini belli ediyor. Yüksek hizlarda ise hisli ve sportif karakterde. Oturma pozisyonu sportif koltuklar, ayna ve direksiyonla uyumlu şekilde ayarlanabilmekte. Teleskopik direksiyon üzerinde multi medya, hız sabitleyici tuşları bulunmakta. Direksiyondan F1 kulakçıklarıyla vites değiştirme şånsınız var. Araç yolda gayet oturaklı ve ağır. Süspansiyonlar sert değil. Hızlanmasına gelecek olursak gaz pedalı maalesef hissiz. Tepkimelere geç cevap vermekte. Dip gaz vites düşürme ve ivmelenmesi 2 saniyeyi buldu bu durum beni şaşırttı. Daha önce de otomatik araç kullandim ama bu kadar uzun süre tepkisiz kalan araç görmemiştim. Vites geçisleri sorunsuz ve hissettirmeden geçiyor. Sizin müdahalelerinize cevabı hızlı, otomatik vites kararsız kalmıyor. Devirlenmesi güzel diyebilirim. Kalkışlarda ve ilk hızlanmada ise otomatik vites bana göre sınıfı geçemedi. Yavaş kalkıp geç açılıyor. Araçta tork eksikliği bence buna en önemli etken. Torku yuksek bir motor bu ufak krizleri de çözebilir. Yol tutuşu benden artı puan alan bir başka özelliği, 18 inch lastik ile hem konfordan hem de sportiflikten taviz vermiyor. Virajda savrulma ve dengesizlik yapmadı. Stabil şekilde hızlanmasına devam etti. Herhangi bir assistan da devreye girmedi. 100 km/h hızın üzerinde frenleri denedim panik frende çizgisini bozmadan durabiliyor. Flaşörler yaniyor. Kör nokta asistanı devrede olduğünda bazen rahatsızlık verici olabiliyor. Yine de alışınca faydalı bir özellik. Aktif Sürüş Ekranı denen şeffaf ekranda hız ve bazi uyari yönlendirmelerini görmek mümkün bana gereksiz geldi. Hatta göğüs üzerinde otomatik olarak açılıyor. Sürüş öncesinde ve sırasnda yerine katlama şansınız yok.
Resim
Resim
ResimResim
Resim
ResimResimResim
Peki araç iç hacmi ve boyutları, malzeme kalitesi ve ilginç detaylar neler?
Araçta; 2700 mm aks mesafesi, 155 mm aksların yerden yüksekliği, 4465-4485 mm uzunluk, 1795 mm genişlik ve 1450 mm araç yüksekliği mevcut. Sedan bagaj hacmi 419 hatcback te 364 (VDA?) verilmiş. Araç içine oturduğumda ilk izlenimim Lancerdan dar olduğu yönünde. Koltuklar keza daha dar geldi, ama sportif ve destekleri belirgin şekilde tasarlanmış. Orta konsolun üstunde LCD ekran yol bilgisayari mevcut. BMW ve Mercedes te olduğu gibi, düşük hızlarda dokunmatik, sürüş sırasında ise vites kolunun arkasında Mercedes teki gibi tek tuş akıllı kontrol düğmesi mevcut. Kol desteği kapağının içinde entegre bir multi medya bağlanti modulü mevcut. Koltuk ayarlaması manual ve bence yerinde bir karar. Güvenlik donanımı her zamanki gibi cömert bir şekilde sunulmuş, ABS,DSC,TCS, Ön-arka-yan-perde hava yastikları,yokuş kalkış destek sistemi, Akıllı şehiriçi fren desteği vs. Ekstrası en üst donanımda Bose ses sistemi. Türkiyede ki donanımların hepsinde sunulan bluetooth, internet radyo uygulamalari, aha radio ve Stitcher uygulamalari, sosyal medya bağlantılari ile entegre bir sistem kullanılmış. Malzeme kalitesine gelecek olursak; yumuşak plastik fetişleri sizi tatmin edecek malzeme evet konsolda kapı içlerinde yeterince kullanılmış. Tok kapı sesi müptelaları sizi de unutmamışlar kapılar tok kapanıyor. Bu ilginç detaylar ise Lancer kullanıcılarına gelsin, torpido gözü ışıklı ve gözlük saklama kabı da var…

Resim
Resim
Resim
Gelelim Lancerımızla kıyasa;

Lancer Sportback 1.6 117 hp manual aracıma göre motor sesi az kabul ama devirlenmesi ve ivmelenmesi yetersiz. Otomatik şanzıman olduğu için olabilir zira Lancer sportback M.T. katalog verisi 11,1 saniye iken Mazda 3 A.T 11,6 s. Yol tutuşu konusuna gelecek olursak 16 inch Lancer ile arasında dağlar fark yok ama test sürüşüne refakat eden temsilci A3 ile BMW 1. serisi ve volvo v40 rakipleri arasında dediğınde Lancer ile kıyaslanır mı dedim, Lancer çok düşük kalır rakibi olamaz dedi. Frenlerin Lancera göre bir tık kalitesi üstteymiş gibi geldi bana.
Lancerda sunroof seceneği varken en üst donanımda dahi sunroof yok. Multi medya, cruise kontrol, fonksiyonel teleskopik direksiyon, 6 ileri otomatik şanzıman ve Bose ses sistemiyle Lancerın önünde. Peki bu özellikler bir araç için tercih sebebi olmaya yeterli midir?

Lancer daha yere yakın 140 mm ve tavan yüksekliği 1505 mm ile Mazda 3 ten daha yüksek bir araç. Bu sayede geniş bir görüş açısı ve ferah bir iç alan sunuyor. Koltukların Lancer da daha rahat geldiğini söyleyebilirim. Dış tasarım olarak Lancer Sportback kadar güzel araç ama beni üzerine eklenen bir kaç eğlencelik donanımla Lancerdan vazgeçirecek kadar etkileyemedi. Son söz olarak bir Mazda 3 test imkanınız varsa test edin ve Lancerinıza atlayıp MIVEC inizin keyfini çıkartın. İnanın konfor, kalite ve performansta eksiğiniz yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2014 20:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2013 01:40
Mesajlar: 120
Şehir: Balıkesir-Bilecik
İsim: Bilal
Araç: Lancer
Meslek: Memur
Kan grubu: Brh-
Yaş: 29
Gayet güzel bir inceleme olmuş, klasik japon çizgisini korumuş ancak daha çok avrupaya hitap etmek için özellikle kokpit te birşeyler yapılmış gibi duruyor, son söz yine Lancer tabi :-)

_________________
İKİ SEVDAM VAR BİRİ LANCER BİRİ SIR.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2014 22:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Guzel paylasim. Mazda guzel araba ama mitsubishinin zevkine varan mazdaya donup bakmaz bile.

Motorola cihazimdan gonderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
senin bu incelemeni görmeden 5 dk önce, bir arkadaş test sürüşü sonrası düşüncelerini anlatıyordu... özetle şöyle: "tasarım ve kalite çok iyi ama performans, ı ıh"

baz model 68 bin lira imiş, yuha! iyi ki varsın lancer :)

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 11:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eyl 2013 01:16
Mesajlar: 23
İsim: alper gören
Araç: toyota auris
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
fleshget yazdı:
senin bu incelemeni görmeden 5 dk önce, bir arkadaş test sürüşü sonrası düşüncelerini anlatıyordu... özetle şöyle: "tasarım ve kalite çok iyi ama performans, ı ıh"

baz model 68 bin lira imiş, yuha! iyi ki varsın lancer :)

Baz model 68 lira degil reflex otomatik 67 bin lira reflexda baya bir dolu

LG-E986 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 13:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Benim dw aklımda nicedir. Gidip bir test edeyim. Emeğinize sağlık.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 14:25 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Akif Hocam elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş.

Bana göre her bakımdan 1.8 CVT Lancer'in gerisinde bir araç...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 14:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
hala simsiyah iç dekor ve kapı içleri... 68.000 lirayı nereye yatırdın be Mübarek :)

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2014 22:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2013 21:22
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Akif
Araç: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
Meslek: araş. gör.
Yaş: 25
Baz donanım olanın (soul), Türkiye'ye getirilmeyeceğini test sürüşü yaptığım bayi söyledi. Bayinin elinde araç şuan yok, Haziran ve Temmuz'a isim yazdırılıyor. Mazda da mitsubishi gibi aracını satmakta nazlanıyor. Rekabet edecek piyasa fiyatı oluşturmaktan da uzaklar. Satış hedefleri yeni bir aracın rüzgarını arkalarına alacak seviyenin çok altında.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye