Zaman: 16 Haz 2024 08:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2014 12:39 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aşağıdaki sitede ilginç sürüç taktikleri var. Herkezin ilgisini çekebilir. Birçoğumuzun belki bildiği konular olabilir. Bilgi tazeleme için bakmanızı öneririm. Yalnız ingilizce. Boş vaktim olursa Türkçe'ye çevirip paylaşımda bulunacağım.

Bana ilginç gelen konular örneğin. Düz yolda yakıt tasarrufu için 1'den 3'cü vitese atılabileceği. Benzinlilerde 3000' deviri geçmeden, dizellerde 2000 deviri geçmeden vites değiştirilmesi. 1'dk dan uzun rolanti de bekleme durumu varsa motorun kapatılması saatte 0.5 lt tasarruf sağlaması. 100 km gitme ile 120 km hızlı gitme arasında %20 tasarruf elde edilebileceği gibi verilerlede desteklenmiş örnekler var.

Sürüş güvenliği ile ilgilide ani frenlemede neler yapılabileceği. Islak zeminde spin atan araçta neler yapılması gerektiği video'larla desteklenmiş.

Özellikle Mitsubishi araçlarına göre taktik verildiği için bu bilgiler bence çok değerli :)

http://www.mitsubishi.com.cy/Cyprus/service-centre/driving-tips/tab.aspx#/drivingsafe


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2014 23:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
10 senedir araç üstündeyim yakıt tasarrufu için öğrendiğim.

1. 2500 devirde motor bağırmadan vites değiştirmek
2. sabahları motoru ısıtmak için rölantidede çalıştırmamak
4. inişlerde boşa atmak
5. ilerideki trafik ışığını görüp boşa atıp hafif fren yapmak
6. lastik havaları fabrika verileri olacak
7. bujiler kablolar düzenli kontrol edilecek
8. en önemlisi 90km/h geçmeyecen..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2014 15:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Mar 2010 20:48
Mesajlar: 333
Şehir: DENİZLİ - BOLU
İsim: serkan
Araç: lancer
Meslek: sağlık memuru
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
_opeth yazdı:
Bosa atma yuksek viteste ilerle cutout bittigi zaman vites dusurup cut out a tekrar gir

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

hocam Türkçe meali :)

_________________
1991 1.6 Nissan Sunny - 2003 1.2 Fiat Albea - 2007 1.3 İnvite Mitsubishi Colt - 2010 1.5 İnvite Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2014 16:32 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Ersin işte o AMT'nin vites atmayıp devirli bir şekilde inmesi, minimum yakıt tüketimi için yapılan bir ayarlama.
Siz vitesi manuel yükselttiğinizde araç AMT'nin ayarladığından daha fazla yakıt tüketmeye başlar :)

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2014 16:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
Araç yokuş aşağı inerken boşa almak yerine vitesde gaza basmadan inmek yakıt tüketimini sıfıra indirir ,boşa alınması durumunda motor rolantide çalışacağı için yine yakıt tüketecektir. Güvenlik açışından da boşda gidilmesi tavsiye edilmez aracın frenlemesi daha çok kullanılacağı için fren sistemi balatalar daha cabuk ısınıp aşınacaktır velasılkelam fren sistemine bişey olursa araç durması daha kolay olacaktır. Uzun lafın kısası yokuşu hangi vitesde çıkarsan o vitesde inmeniz tavsiye olunur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2014 19:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
AMT velinimet :) çeviri konusunda yardımcı olabilirim.

Yeni kasa ve güncel yazılımlı amt için diyorum; inişlerde anlık tüketim 0.1 oluyor. o sırada vitesi boşa alınca 1lt/100km oluyor.(yol bilgisayarı lpg gösteriyor bu arada) Bir nevi boşta araç rölantide gidiyor. Nasıl ışıkta rölantide boşa benzin yanmasın diye start-stop yapıp tüketimi azaltıyorlarsa boşta da fazla yakar. Cut-off sistemi var artık inişlerde viteste tutmak yakıtı neredeyse sıfıra indirir.

AMT güzel motor freni de yapıyor :) zamanla iyice alışacağım devir aralıklarına :D

bu arada 1'den 3'e almak küçük motor için yorucu olabilir, bazen otomatik modda 1.viteste 3000e doğru vites attığı için vitesi ileri ittiğimde bazen otomatik modun komutuna denk geliyor ve 1'den 3'e geçiyor ıkınıyor yavru ceylan :D

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2014 17:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
benim yaptığım kmlere çoğu insan inanmıyor.
ben yakıt tasarrufu için aşağıdakileri yapıyorum.

- olabildiğince üst vitese almaya çalışıyorum. mesela 1 sadece kalkış için kullanıyorum hemen 2'ye alıyorum araç tamamen durmadığı sürecede 1'e almıyorum. 30km hızı geçince 3 te oluyor vitesim 40'ı geçince 4 55-60 arasında 5'e alıyorum. bu sıradaki hızlanmaları olabildiğince yumuşak gaza dokunarak yapıyorum. şehir içinde heryerde 70 limiti olduğu için c.controlden hızımı 68'e sabitliyorum.

- ışıklarda kırmızı varsa önce motor freni ile yavaşlıyorum sonra boşa alıyorum ve ışıklara doğru yavaşça gidiyorum genelde bu durumda ben durmadan yeşil yanıyor ve vitesi 1e almadan 2 yada uygun hıza göre 3e alıp devam ediyorum.

olabildiğince trafiksiz yolları tercih ediyorum 1-2km yolu uzattığım oluyor ama dur-kalktan daha karlı oluyor.

-boşa alma meselesini duruma göre ayarlıyorum, aslında araç viteste ve 1500 devirin üzerinde ise yakıt tüketimi sıfırlanıyor yokuş aşağı böyle kullanıyorum ama hafif tatlı meyillerde viteste iken aracın hızı düştüğü için boşa alıyorum hem hızımı sabit koruyorum hemde viteste 500mt gidip yavaşlayacağına boşta 800mt gidiyorum ve tekrar hızlanmak zorunda kalmıyorum.

-start stop'u herzaman kullanıyorum.

-uzun yolda 90'dan sonra yakıtta bayağı artıyor genelde 88'e falan sabitliyorum.

ankara-antalya arası 525km + antalya içi 150km + antalya ankara arasında gelirken ankaraya girmeden depom bitti toplam 1027km yol yaptm ( %60 klima açık )45 litre benzin ile.
şehir içinde ankarada ortalamam çoğu zaman 5 in altında oluyor.

şimdilik aklıma gelenler bunlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2014 13:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Oca 2011 18:35
Mesajlar: 403
Şehir: Kocaeli
İsim: Oktay
Araç: Colt Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 40
Ercan senin eline kimse su dökemez. :D
Ben dizel ile şehirler arası 900km ancak gidebilmiştim. :oops:
Şimdi elegance ile 7,5 litre şehir içi kullanıyorum. Bir defa Her gün gittiğim yolu (yaklaşık 13km) 5,8litreyle tamamladım.
Ben o şekilde araba kullanamam. :no: Belki benzin ucuzlar. :P


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2014 17:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
Oktay abi bu biraz hastalık gibi benzin ucuzlasa da aynı sürerim muhtemelen, acelem olmadığı sürece böyle kullanıyorum..gerçi şuna da dikkat ediyorum bana makas atan sellektör yapan adamların araçlarını ışıklarda görüyorum o kadar basmaya adam sadece 2 araba önümde oluyor hem kendini tehlikeye atıyor, hem fazla yakıyor hemde aracı ona göre eskitiyor, atıyorum bi fren balatası bana 30bin km gidiyorsa ona 10bin gider gibi.... her halukarda benim bu sürüş stili kar'lı oluyor işte. yani aslında tasarrufun yanında arabaya da acıyorum ben :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye