Zaman: 27 Eki 2025 02:31

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 128 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015 22:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2015 14:36
Mesajlar: 41
İsim: sezmaz
Araç: asx
Meslek: dr
Yaş: 30
Asx lastik basinclari kac olmali arkadaslar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2015 10:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
32 veya 34 bar yeterli.Eski yorumları okudum da absnin erken girmesinden bahsediliyor.Carisma ve lancer(son kasa)kullanmamışsınız anlaşılan kullanan birisi olarak söyleyim.Asx fren konusunda mükemmel ötesi.Diğer araçlarda sıfır lastiklerde bile abs erken devreye giriyor.Aracı aldığımda üzerinde goodride marka lastikler vardı(235/55/17) ve dişleri oldukça eskimişti.O şekilde bile 10 numara tutuyordu.Şimdi üzerinde 215/60/17 continental contact2 var.Balatalarımın durumuda orta halli diyelim.fren halinde bildiğiniz yere sarılıyor araba.Kış lastiğinde de goodyear ultragrip8-9 rahatlıkla kullanabilirsiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2015 19:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Invite 215/65R16 Ön Arka 2.4bar(35psi)[240kPa] intense 215/60R17 Ön Arka 2.2bar(32psi)[220kPa]
Fabrika değerleri bunlar ancak tavsiyem kışlık lastikkerde 1 psi fazla hava basmak yazin sicaklarda ise 1 psi düşük hava basmak hem yol tutuşu hemde yakıt olayını tam dengeler ancak normal lastiklere özellikle bu sicaklarda akşam yada sabah serinliginde fabrika değerlerinde hava basmak en ideali

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2015 14:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Yokohama sitesinden baktım, ASX in lastikleri kamyonet kategorisinde yer alıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2015 10:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ara 2010 20:29
Mesajlar: 64
İsim: yunus
Araç: asx
Meslek: serbest
Kan grubu: orh+
Yaş: 29
ono yazdı:
Yokohama sitesinden baktım, ASX in lastikleri kamyonet kategorisinde yer alıyor.

aman diyim ölçüler tutuyor diye kamyonet kategorisinden lastik alma yol tutuşu hiç yok ben ilk hatamı transporter lastiği alarak yapmıştım daha doğrusu lastikçinin kazığı olmuştu araç virajlarda dansöz gibi oynuyordu firenleme çok kötüydü ama lastikleri yarı olmadan gittim petlas aldım şahane oldu


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2015 18:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Bence de gidip kamyonet lastiği almayın çünkü kamyonet lastikleri yük taşıma kriterlerine göre üretilir bu durumda lastiklerin üretim amacı yuk taşıma olduğu için sert olur buda performansı azaltır sesli olur vs.
En güzeli lastik markalarının sitelerine bakarak suv lastikleri almak .

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2015 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Uyarılar için teşekkürler. Şimdi daha detaylı baktım da, 4x4 araç lastikleri bölümünde varmış. Bazı markalar direkt SUV diye kategori açmış. Yokohamada 4x4 bölümü var.

Bu arada direkt marka model söyleyebilecek var mıdır?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2015 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ben pirelli scorpion winter aldım çok memnunum diğer taraftan en iyisi Continental diye biliyorum

ekonomik olarak bakıldığında petlas kışlık lastikleri de idare eder

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2015 23:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Aracın üzerindeki lastikler Dunlop 215/65R16 98H SP SPORT 270 modeli. Bazı sitelerde 4 mevsim diye, bazı sitelerde yazlık diye geçiyor. Nasıl ayırt edebiliriz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2015 09:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Dunlop 'un kendi sitesinde yazlık yazıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2015 22:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2015 08:53
Mesajlar: 13
Şehir: izmir
İsim: Mehmet
Araç: asx/2011-invite
Meslek: mühendis
Yaş: 45
selam arkadaşlar.
2011 asx invite aracım var.elimde 195/55 R16 kış lastiği var.aracın orjinal lastiği biliyorsunuz 215/65 R16 'dır. Elimdeki lastiği kışın kullanabilirmiyim.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa sevinirim.
tşk.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2015 22:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
ymehmet yazdı:
selam arkadaşlar.
2011 asx invite aracım var.elimde 195/55 R16 kış lastiği var.aracın orjinal lastiği biliyorsunuz 215/65 R16 'dır. Elimdeki lastiği kışın kullanabilirmiyim.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa sevinirim.
tşk.


Lastik çapında %10 a yakın bir kayıp olur ki, bu durum pek tavsiye edilmez.
Kontrol için: http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2015 22:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2015 08:53
Mesajlar: 13
Şehir: izmir
İsim: Mehmet
Araç: asx/2011-invite
Meslek: mühendis
Yaş: 45
Osman Nuri Bey,
teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2015 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2015 08:53
Mesajlar: 13
Şehir: izmir
İsim: Mehmet
Araç: asx/2011-invite
Meslek: mühendis
Yaş: 45
arkadaşlar,pek tavsiye edilmez ama kullanılırsa artıları ve eksiler ne olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
Yakıt artar ve km fazla yazar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015 20:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Taksiciler yapıyor o işi ufak teker takıp :-) 100 km gidiyor diye yazar ama 90 gider gerçekte fazla yakmaz aslında ama aldatır değerler seni

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015 20:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
ymehmet yazdı:
selam arkadaşlar.
2011 asx invite aracım var.elimde 195/55 R16 kış lastiği var.aracın orjinal lastiği biliyorsunuz 215/65 R16 'dır. Elimdeki lastiği kışın kullanabilirmiyim.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa sevinirim.
tşk.


buca-altındağ arasındaki tepeden geçmeyecekseniz izmirde kış lastiğine gerek yok :D şubat 2015te kar yağmıştı hatırlarsanız yol hafif buzlanmış, küçük bir atraksiyon yaşamıştım o tepede. :LOL: izmirde kış lastiği gerektirecek hava ve yol koşulları pek yok.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015 21:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2015 08:53
Mesajlar: 13
Şehir: izmir
İsim: Mehmet
Araç: asx/2011-invite
Meslek: mühendis
Yaş: 45
genelde izmir-afyon /emirdağ arasında kullanıyorum.-20 derece de 2 parmak buz üzerinde gittiğim günler var.motorun sesi bile değişiyordu eski aracımda..Amacım elimdeki lastikleri 2-3 ay kullanmak. goodyear ultra 8 piyasa şartlarında iyi bir kış lastiğidir.tavsiye ederim. Asx ' i yeni aldığım için aracı daha pek tanımıyorum.kilometre fazla yazmasından başka bir sıkıntı olur mu?
tşk.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015 21:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
ymehmet yazdı:
arkadaşlar,pek tavsiye edilmez ama kullanılırsa artıları ve eksiler ne olur.
Dar tabanlı kış lastikleriniz ıslak zeminde yolu daha iyi tutar. Yanak oranını kontrol etmedim ama yanaklar küçülürse virajlarda esnemesi azalır, viraj alma kabiliyetiniz artar. Aracınız alçaldığı için yola daha yakın olur, rüzgar direnci azalır yüksek hızlarda daha dengeli olur ve az yakıt tüketmeye başlar. 0-100 km hızlanma süreniz azalır, aracınız çevikleşir çünkü azalan lastik yuvarlanma direncinden ve çaptan dolayı motordan, lastiklere iletilen tork Değeri artar. Bunlar ilk etapta lastik çapını düşürünce aklıma gelen teoride olumlu sonuçlar. Sıra geldi yan etkilerine. Yere basan lastik birim alanı azaldığı için aracınızın kuru zeminde viraj dönebilme kabiliyeti azalır. Aracınızın maksimum hızı düşer. Km sayacınız da hız göstergeniz de yakıt tüketim değerlerinizi okuyan yol bilgisayarınız da hep yanlış değerler göstermeye başlar. Sanırım bu sapma lastik çapının küçüldüğü oranda gerçekleşir. Lastik yanakları incelirse bu Aracın konforunu, amortisörlerinin ömrünü azaltır. Çünkü ilk darbeyi lastik yanakları, sonra süspansiyonlar karşılar. Crossover segmentindeki aracınız artık eskisi kadar yüksek olmadığından hatchback segmentine tatsız bir geçiş yapar.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015 23:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Okulumuzun kadrolu şoförü "kışlık lastik alacaksan jantla beraber al, söküp takarken yanaklara zarar veriyorlar" dedi. Böyle bir sey deneyen var mı? Ne dersiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 128 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye