Zaman: 07 Kas 2025 16:23

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2014 09:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 19:02
Mesajlar: 67
İsim: ahmet
Araç: asx 2011
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 29
aracım 2011 asx 1.6 motor
yokuşlarda 3. vitese kadar düşüyorum
km 87 bin dedir hiç lpg bakımları yapmadım
lpg markası landirenzo yağsız

elim tamire çok yakındır evde yapabileceğim bakım varmı
şimdiden teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2014 10:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 19:02
Mesajlar: 67
İsim: ahmet
Araç: asx 2011
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 29
yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2014 15:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
ahmet_ozk yazdı:
yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi

ahmet bey benim araçda lpg yok lakin eski aracım lpg li idi ve bu nedenle lpg hakkında az çok deneyimim var. lpg li araçlarda çekişi etkileyen önemli bir faktör yakıtın kalitesi haliyle yakıtın kaliteside lpg istasyonundan aracın deposuna giren lpg kalitesi ve aracın deposundan motorun içine giden lpg kalitesi diye ikiye ayrılır. Buna göre eğer kaliteli bir lpg kullanıyorsanız sorun depodan sonrasıdır. Gaz ayarı ve lpg gaz filtresinin temizliği çok önemlidir ve rutin bakımlarla değiştirilmelidir. Ayrıca filtre derken aracın hava filtresinin durumu da çok önemlidir . hatta benzinli bir araç da hava filtresinin değişimi 10000 km de bir yapılırken lpg li bir araç da bu 5000 km de bir olmalıdır. ayrıca lpg li araç da hava filtresinden gelen havanın miktarı da iyi ayarlanmalıdır. genelde bu ayar filtreye gelen hava hortumunun ucundan koli bandıyla yapılırdı ama şimdi nasıl yapıyorlar bilmiyorum.
Ayrıca çekişi etkileyen diğer önemli bir faktör motor silindiri içindeki olaylardır. burada enjektör ayarı hem yakıt-hava karışımın oran ayarı hemde aracın ateşleme zaman ayarlarının lpg ye uygun olarak yapılması çok önemlidir. Ama iyi ayarlanmış bir araç da çekiş düşmeye başlamışsa sorun genelde buji kaynaklı olur. Bujilerde hava filtresinde de olduğu gibi benzinli araçlara göre daha sık olarak değiştirilmelidir.
yani kısaca yapılması gerekenler
1. kaliteli lpg
2. iyi bir gaz ayarı
3. lpg gaz ve araç hava filtrelerinin değişimi
4. bujilerin değiştirilmesi gerekirse enjektörlerin değiştirilmesi (ayrıca tavsiye ederim buji yani ateşleme kablolarını da muhakkak değiştirin)
5. motor yağının değiştirilmesi (tabi yağ eskimişse)
6. ayrıca egzoz sisteminin ve katalitik konvertörün de durumu çekişi çok etkiler gerekiyorsa muhakkak bu parçalar da değiştirilmeli yada bakımı yapılmalıdır.
bunları yaptıktan sonra kesinlikle tavsiye ederim yarım depo benzinle ama sadece benzinle sık sık yüksek devirlere çıkararak tabiri caizse şöyle aracı bağırttıra bağırttıra sürerek aracın silindirlerini ve katalitik konvertörü ve egzoz sistemin temizleyin . Çok faydasını görürsünüz.
hayırlı günler saygılar.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2014 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
akif06eren yazdı:
ahmet_ozk yazdı:
yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi

ahmet bey benim araçda lpg yok lakin eski aracım lpg li idi ve bu nedenle lpg hakkında az çok deneyimim var. lpg li araçlarda çekişi etkileyen önemli bir faktör yakıtın kalitesi haliyle yakıtın kaliteside lpg istasyonundan aracın deposuna giren lpg kalitesi ve aracın deposundan motorun içine giden lpg kalitesi diye ikiye ayrılır. Buna göre eğer kaliteli bir lpg kullanıyorsanız sorun depodan sonrasıdır. Gaz ayarı ve lpg gaz filtresinin temizliği çok önemlidir ve rutin bakımlarla değiştirilmelidir. Ayrıca filtre derken aracın hava filtresinin durumu da çok önemlidir . hatta benzinli bir araç da hava filtresinin değişimi 10000 km de bir yapılırken lpg li bir araç da bu 5000 km de bir olmalıdır. ayrıca lpg li araç da hava filtresinden gelen havanın miktarı da iyi ayarlanmalıdır. genelde bu ayar filtreye gelen hava hortumunun ucundan koli bandıyla yapılırdı ama şimdi nasıl yapıyorlar bilmiyorum.
Ayrıca çekişi etkileyen diğer önemli bir faktör motor silindiri içindeki olaylardır. burada enjektör ayarı hem yakıt-hava karışımın oran ayarı hemde aracın ateşleme zaman ayarlarının lpg ye uygun olarak yapılması çok önemlidir. Ama iyi ayarlanmış bir araç da çekiş düşmeye başlamışsa sorun genelde buji kaynaklı olur. Bujilerde hava filtresinde de olduğu gibi benzinli araçlara göre daha sık olarak değiştirilmelidir.
yani kısaca yapılması gerekenler
1. kaliteli lpg
2. iyi bir gaz ayarı
3. lpg gaz ve araç hava filtrelerinin değişimi
4. bujilerin değiştirilmesi gerekirse enjektörlerin değiştirilmesi (ayrıca tavsiye ederim buji yani ateşleme kablolarını da muhakkak değiştirin)
5. motor yağının değiştirilmesi (tabi yağ eskimişse)
6. ayrıca egzoz sisteminin ve katalitik konvertörün de durumu çekişi çok etkiler gerekiyorsa muhakkak bu parçalar da değiştirilmeli yada bakımı yapılmalıdır.
bunları yaptıktan sonra kesinlikle tavsiye ederim yarım depo benzinle ama sadece benzinle sık sık yüksek devirlere çıkararak tabiri caizse şöyle aracı bağırttıra bağırttıra sürerek aracın silindirlerini ve katalitik konvertörü ve egzoz sistemin temizleyin . Çok faydasını görürsünüz.
hayırlı günler saygılar.

ya mesajımı okudum da baya masraf çıkarmışım :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2014 22:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 19:02
Mesajlar: 67
İsim: ahmet
Araç: asx 2011
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 29
teşekkürler kardeş eline sağlık
genede bi lpg ciye göstermem lazım öle görünüyo


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2014 20:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Eyl 2013 12:25
Mesajlar: 13
İsim: ahmet
Araç: mitsubishi asx
Meslek: elektrik mühendisi
Yaş: 31
Bir ara subapların basınç değerlerini ölçtürün subapları a erime olabilir başlangıcı erken teşhis az masrafsız. Birde baskı balata kontrolü.
Bu arada problem çözümünde bilgi verirseniz seviniriz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2014 21:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 19:02
Mesajlar: 67
İsim: ahmet
Araç: asx 2011
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 29
ben özel servise götürdüm supaplarda erime var ondandır
neyse masraf nedir dedim 2000 lira istediler çok geldi
bu arada bu tekleme ilgili şöyle bisorun daha meydana geldi ara ara istop ediyor
bide supapların eridiğini nasıl ve nerde ölçtürecem
yetkili servisin ağzı kırlangıç yavrusu gibi hep ağzı açıktır. o yüzden yetkili servise hiç uğramak istemiyom


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2014 09:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
bence ilk önce lpg de ve benzinde aracın gidiş farkı var mı diye bir ölçün.
eğer gerçekten varsa basit bir lpg ayarı ile geçebilir.
haricinde pendikteki servisimize bekleriz ;).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2014 18:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 19:02
Mesajlar: 67
İsim: ahmet
Araç: asx 2011
Meslek: serbest
Kan grubu: arh+
Yaş: 29
sanki çözüm yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2015 00:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 23:43
Mesajlar: 20
İsim: Fatih ERtürk
Araç: Lancer 2005
Meslek: Hekim
Yaş: 28
Aracın kompresyon değerlerini olcturduyseniz fabrika değerleriyle kiyaslayabilirsiniz. Baya fikir verir.

_________________
Rahatınız bozuldu diye hangi doğrudan vazgeçtiyseniz o fiyata satıldınız demektir.
Cebren ve hile ile aldığını kar sayma, senden büyük Allah var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2015 00:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
gerçi benim araçta lpg yok ancak şunu belirteyim geçen hafta içinde antalya çıralı- adrasan-kaş-elmalı gibi yokuşu ve virajı bol olan yollarda asx ile yol katettim. bu yollarda hiç bir şekilde çekiş sorunu diye bir durumla karşılaşmadım. aksine asx in çekişine hayran kaldım. tek yaptığım vitesleri doğru kullanmaktı. asx de bir 3. vites varki asx i alıp götürüyor. 3. vitesin yetmediği yerde 2. vitesle aracı kısa sürede topluyor ve 3. vitesle yolunuza devam ediyorsunuz. hatta 3. vitesle de toplayınca 4. vites işi götürüyor. 3. vitesle rampalarda 5000 devirle gayet süratlı bir şekilde rampaları çok rahat çıkabiliyorsunuz.
:lol: :lol: :kart:
yakıt olarak lpg çok avantajlı ancak problemsizlik ve çekiş olarak da benzin avantajlı.
senede 10000-12000 km yol yapan birisi olarak ne lpg ne de dizel gereksiz . :vauv:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2015 16:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Haz 2015 11:10
Mesajlar: 42
İsim: Fatih
Araç: ASX 1.6 invite
Meslek: Tasarım
Yaş: 33
Bende de aynı sorun vardı, oksijen sensöründe sorundan dolayı kaynaklanmıştı, sensörler LPG li araca göre ayarlanmadığı için motordan gelen egsoz gazını tam çözümleyemiyor. hava ve benzin karışımına karar veren sistem de (air intake)oksijen sensöründen emir alıyor. muhtemelen fakir bir karışım oluyor ve çekiş düşüyor. bilgisayara takıp karışım değerine bakmanız lazım karışımın 0.99 çıkması gerekli.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: yokuşlarda çekiş sorunu
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2015 10:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2011 15:55
Mesajlar: 110
Şehir: Adana
İsim: mürsel
Araç: asx 2011
Meslek: makine .
Kan grubu: AB
Yaş: 35
supaplardandır büyük ihtimalle ben yaptırdım kurtuldum 85 000 km de


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye