| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| routine maintenance required http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=11737 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
| Yazar: | 38 KAYSERİ06 [ 16 Nis 2016 15:42 ] |
| Mesaj Başlığı: | routine maintenance required |
Başlığın türkçesi...rutin bakım gerekli....bu uyari neden gelir asxciler...normalde yağ filtreler değişti...şuna bagliyorum..arabayi bakima soktuktan sonra sanırım makineye baglanip sildirilmesi gerekiyor uyarinin...bende onu yapmadim...yani siradan bi yerde yaptirdim...ayrica farkli bir sorumda şu..koyduğunuz yağın kalınlığı inceligi nedir..sizler kac koyuyorsunuz..sanirim benimki 5/30...şimdiden teşekkürler...güzel günler dilerim |
|
| Yazar: | akif06eren [ 16 Nis 2016 20:44 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
Aynen dediğiniz gibi olmuş o yazı için aracin ecu su bilgisayara bağlanarak ayarlanması lazım. Bildiğim kadarıyla belli bir süre sonra kendi kalkması gerek. Yağ olarak LPG yoksa 5 W 30 sentetik yağ iyidir ancak LPG varsa 10 W 40 olmalı |
|
| Yazar: | ks34 [ 16 Nis 2016 20:47 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
Sizin de yazdığınız gibi bakım sayacı servis dışında ayarlanmadığından ay yada kilometre dolduğu için rutin bakım uyarısı ekrana geliyor. Bende de babamın vefatı sürecinde bakım zamanı gelmiş ancak cenazemiz nedeniyle yaklaşık bir hafta ve 2000 km kadar sonra yaptırabilmiştim bakımı. Uyarı çıkmaya başladıktan 4 gün sonra araç kendiliğinden bakım zamanını 3 ay, bakım kilometresini de 7 bin km ileri attı ve uyarı çıkmamaya başladı. Şuan bakım sayacında kalan zaman 3 ay, bakım kilometresine ise 6 bin km kadar mesafe gösteriyor. Yağ konusunda zaten uygun olan yağ 5-30 dur. |
|
| Yazar: | 38 KAYSERİ06 [ 18 Nis 2016 11:28 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
öncelikle cevaplarınız için teşekkürler...akif beye bir sorum olcak...ben aracı aldığımda lpg yoktu alır almaz da yağını filtreleri değiştirdim..bir hafta sonrada lpg taktırdım...yalnız önceki yağ 5/30 idi..sizin yazınıza göre 10/40 koymalıydım..peki bunun sizce bir zararı olurmu..artık bundan sonrası için mi yapmalıyım..yani bunun önemi nedir neden lpgli olunca 10/40 koyuyorum ..yakıtla yağın alakasını anlayamadım. |
|
| Yazar: | 38 KAYSERİ06 [ 18 Nis 2016 11:58 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
anladığım kadarıyla yağ eksiltir düşüncesiyle yazmışsınız..ama araştırmalarım sonucunda 5/30 iyi dendi ankara şartlarına göre |
|
| Yazar: | 38 KAYSERİ06 [ 18 Nis 2016 12:23 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
bu yazıyı buldum....deneriz artık.... Kontak acikken ---- olan bakim ekraninda birakip kontagi kapatin, kontak kapaninca ekranda aracin kmsi gozukuyor, kontak kapali kalmaya devam ediyorken, gostergelerin oradaki dugme ile trip a trip b sonrasinda ---- bakim ekranina gelin. Bakim ekraninda iken gostergelerin oradaki dugmeye basili tutun. Ekranda anahtar isareti yanip sonunce birakin. Yanip sonmeye basladiginda bir kere dugmeye basinca ekran clear yazacak artik sifirlanmis oldu... |
|
| Yazar: | akif06eren [ 18 Nis 2016 20:33 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
Normal benzinli için ideal yağ 5W30 lakin LPG olunca haliyle motorun ısı değerleri değişiyor 5W30 ince geliyor yağ yakma diye tabir edilen durum meydana geliyor ve haliyle yağ eksilmesi oluyor diyor LPG kullananlar. Bu nedenle 10 w40 yağı tavsiye ediyorlar konu ile ilgili aşağıdaki linke bakabilirsiniz bu arada 5 W 40 da olabilir Ancak illede yağ eksilmesi olacak diye kesin bir durum yok gibi Sonucta sizde yağı yeni degistirmissiniz bir sorun olmaz gib en fazla biraz yag eksiltir ya da eksiltme olmaz artık tecrübe etmiş olursunuz viewtopic.php?f=42&t=11103 Diğer servis hatırlatma olayı için aşağıdaki linkten yeni asx kullanım kılavuzu nu indirin ve bölüm 5 de sayfa 17-18 e bakın http://www.mitsubishi-motors.com.tr/e-dokuman/ |
|
| Yazar: | blackberry06 [ 20 Nis 2016 19:42 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
10/40 bizim araçlarımız için kalın bir yağ özellikle 5/30 ve 5/40 önerilir sebebi sentetik yağ olduğu içindir.10/40 yağlar sentetik değildir.Daha çok 2008 öncesi motorlarda kullanılır.Euro 4 motorlardan sonra araçlarda 10/40 önerilmez ama km yüksek ve araç yağ yakmaya başlamışsa o zaman kullanılabilir.Bakım aralığı ve araç kullanımı vites değiştirme oranları yağın yanma zamanını çok etkiler.Kendi aracımda da 5/30 kullanmaktayım.Özellikle ASX'e 10/40 koyan bir ustanın yanında iseniz hemen orayı terk edin. |
|
| Yazar: | ks34 [ 20 Nis 2016 23:08 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: routine maintenance required |
Kesinlikle katılıyorum. Hem periyodik bakımları yaptırdığım Bosch Car Servisteki ustam hemde lpg montajını yapan ustam 5/30 öneriyorlar ki, temsanın da önerisi 5/30 dur. |
|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|