| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| Lastik Hava Basınçları Hakkında http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=11963 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
| Yazar: | the designer [ 23 Haz 2016 09:14 ] |
| Mesaj Başlığı: | Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Hocam herkese hayırlı ramazanlar ve iyi forumlar dilerim. Yaklaşık 7 aydan beri asx kullanıcısıyım,gayet memnunum Geçenlerde sol arka lastiğim inmişti,yaşadığım yerde ki lastikçi arkadaşa gittim sağolsun yama yaptılar daha sonra lastik basınçlarını 40 yaptılar.(kendisi güvendiğim bir abidir) Ustam kapı yanlarında yazan değerler bunlar dedim,kendisi o değerleri boşver asıl olması gereken hava bu dedi,bende peki dedim ayrıldık. Şimdi kullanıcı deneyimi olarak ben daha sert ,virajlarda savrukve zıplayan bir araba bekliyordum ama hiçte öyle olmadı tam tersi konfor ve yol tutuşu konusunda daha iyi oldu gibi.Bu konu hakkında siz değerli forum sakinlerinin yorumlarını merak etmekteyim,herkese hayırlı ramazanlar dilerim. |
|
| Yazar: | av.ilhami [ 23 Haz 2016 10:07 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
psikolojiktir
|
|
| Yazar: | blackberry06 [ 23 Haz 2016 12:15 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Bence max 34 olabilir.Genelde uzun yol kullaniyorsaniz .amaa sehir icinde kesinlikle 32 lastik ne kadar siserse zemin ile tutunmasi o kadar azalir yani ani frende daha cok kayar.Ayni zamanda lastik suspansiyon gorevi goremez ve cukurlarda vs daha cok iceri ses verir.Bir diger yani ise yokusta vs kalkarken arac patiye kalabilir. Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
|
| Yazar: | ks34 [ 23 Haz 2016 13:31 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Arkadaşlara katılıyorum. Fabrikanın belirlediği değerler mutlaka en doğru olan değerlerdir. |
|
| Yazar: | AnakinSkyWalker [ 23 Haz 2016 14:20 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Hem can ve mal güvenliği için tehlikeli bir iş yapmış lastikçiniz !!! Yolda ek yapılan yerlerde yüksek süratlerde aracın kontrolünü bile kaybedebilirsiniz... Konfor içinde arkadaşlarında dediği gibi şehir içi 32-34 psi arası olması gerekli. Siz 32 psi a bir aracın lastiğini çekin kullanın o zaman aradaki farkı anlarsınız zaten. Bu araçlar için basılabilecek en yüksek 36 psi oda araç çok yüklü ise bagaj dolu en az 4 yetişkin vs olduğunda... |
|
| Yazar: | av.ilhami [ 23 Haz 2016 14:26 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Arkadaşın lastiklerini 40 yapmışlar teorik olarak tartışılır ama tecrübesi ilginç. benim aklıma gelen tek şey lastikçinin basınç göstergesi yüksek gösteriyor. 40 gösterse de 34 falan basmıştır en fazla. Lastikler nedir, nasıl? |
|
| Yazar: | thedesigner [ 23 Haz 2016 16:17 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
av.ilhami yazdı: Arkadaşın lastiklerini 40 yapmışlar teorik olarak tartışılır ama tecrübesi ilginç. benim aklıma gelen tek şey lastikçinin basınç göstergesi yüksek gösteriyor. 40 gösterse de 34 falan basmıştır en fazla. Lastikler nedir, nasıl? Hocam lastikler üzerinde ki yokohama lastikler araç intence bu arada .Bende ısrarla sordum ustama dedim bu yazıyor ama sen kullan beğenmezsen değiştiririz dedi.Ama ilginç bir şekilde ön ve arka 40 olmasına rağmen ben beğendim.Yani teknik olarak tam tersi olması gerekiyor ama tecrübe ettiğim bu.Gidilen mesafe,yol ve diğer etmenler aynı olduğu halde. |
|
| Yazar: | AnakinSkyWalker [ 23 Haz 2016 16:28 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Yol sesi artar, araç içindeki titreşim artar. En ufak tümseklerde bile araç ve araç içindekiler hoplar. Asfalttaki yol bağlantı noktalarında özellikle virajlı dönüş olan yerlerde aracın arka tarafı kopma eğilimi gösterir. Nasıl daha iyi bir his oluşturduğunu açıkcası çok merak ettim Bu yorumu şöyle yazıyorum farklı hava değerleriyle bende araçlarımı test etmiştim. Bahsettiğim durumları yaşamıştım çünkü...
|
|
| Yazar: | thedesigner [ 23 Haz 2016 16:54 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Hocam virajda ki kopma eğilimleri bana bu duyguyu yaşatmış olabilir :O
|
|
| Yazar: | akif06eren [ 23 Haz 2016 23:54 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Fabrika verileri arge yani araştırma geliştirme mühendisleri tarafından hususi hesaplama ve pratik deneyler sonucunda elde edilmiş değerler. Ancak koskoca Japon mühendisliği bizim sanayi ustalarından iyi olacak değil ya . Hasanın babası yıllar önce sizlere ömür, anası da kocamış . Hasan anası ile koyde gariban bir şekilde yaşarmış. Derken birgün anası hastalandığını ve doktora gitmek istediğini söylemiş. Hasan mecbur almış anasını sırtına düşmüş kasabanın yoluna . Yol üstü tarlada hasanın emmisiyle karşılaşmışlar. Hasan emmisine " emmi anam rahatsız kasabaya doktora götürüyorum " demiş. Emmisi " Hasan oğlum senin ananın rahatsızlığına doktorlar çare olmaz .ancak bir koca derman olur" demiş . Hasan "emmi yapma Allah aşkına anam kocamış sen koca diyorsun" deyince .. anası hasanın kulağına sessizce " sus oğlum sus sen emminden iyimi bileceksin"demiş. mesaj anlaşılmıştır umarım. Lastiklerin havasının az olması sonucunda lastiğin orta kısmı içe doğru gocer ve yola sadece kenarları basar . Neticede yol tutuşu azalır . Lastikcilerin çoğunun basınç ölçerleri ayarsız yani kalibresiz .Bu nedenle o lastikcide aslında 40 yerine 35 psi hava basmıştır. |
|
| Yazar: | akif06eren [ 24 Haz 2016 00:12 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
Birde malum havalar ısındı yollar ısındı lastikler de ısındı. Sonuc lastikler ısınınca yumuşadı ve hâliyle konforları da bir nebze arttı. Derim ben |
|
| Yazar: | av.ilhami [ 24 Haz 2016 03:36 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
yokohama en beğendiğim lastiktir. |
|
| Yazar: | the designer [ 24 Haz 2016 08:30 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
akif06eren yazdı: Birde malum havalar ısındı yollar ısındı lastikler de ısındı. Sonuc lastikler ısınınca yumuşadı ve hâliyle konforları da bir nebze arttı. Derim ben Hocam kıssadan hisseyi kendime pay olarak alacağım.Durum anlaşılmıştır. :) Teşekkür ederim herkese
|
|
| Yazar: | the designer [ 24 Haz 2016 08:32 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
av.ilhami yazdı: yokohama en beğendiğim lastiktir. Hocam nedense bende hiç beğenmiyorum 72 db ses mi alır bir lastik ya araç 37 binde fabrika lastikleri artık beni değiştir diyor olabilir.Eğer bçyle bir durum olursa Continental Crossclimate olanlarından almayı düşünüyorum.Değerleri ve özellikleri hoşuma gidiyor.Kullanan var mı acaba ?
|
|
| Yazar: | av.ilhami [ 24 Haz 2016 08:59 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
model farkı olabilir. ayrıca sesi dinlemeyip sadece etiket değerlerine baktıysanız bu değerler bence tam değerleri vermiyor bazıları daha iyi değer yazmaya çalışıyor. 37binde lastik değişecekse ya kullanıcı agresif kullanıyordur ya da yumuşaklığı fazladır ki o zaman da sessizlik özelliği artar. abimde yoko Cdrive 2 var 40bin devirdi ve dişleri hala iyi. karda bile iyi tutunuyordu yeniyken. |
|
| Yazar: | 38 KAYSERİ06 [ 27 Haz 2016 10:13 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
ben bu lastik olayını bir türlü anlamadım 14 lastiğe de 32 basıyolar,,,,15 e de ,,16 yada.... |
|
| Yazar: | av.ilhami [ 27 Haz 2016 11:42 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Lastik Hava Basınçları Hakkında |
lastik basıncı ile lastik Hacmi (miktarı) farklı şeyler. neticede basınç arttıkça sertlik artar. basınç ayarlayarak yol tutuş/konfor/ yük taşıma ayarlanır bu da genelde çoğu araç için benzer basıncı gerektirir. basınç: sıkışan havanın itme kuvvetidir diye konuya uygun bir tarif yapabiliriz sanırım ![]() şöyle düşünebiliriz. lpg tanklarının hacmi farklı ama makbul olan tam dolu olmasıdır full olması (buna 32 psi diyelim) 20 litrelik tankın 32 psi kuvvet uygulaması için 20 litre alması gerek. %50 (10 litre) az doldur ise basınç da %50 düşük olacaktır.(16 psi). 40 litrelik tanka 20 litre doldurursak küçük tankta tam basınç (32 psi) olan bu hava miktarı büyük tankta yarım basınç (16psi) olacaktır. ancak spesifik iş makinalarında ve lastik ebat ve ham maddesine göre ideal lastik basıncı değişebilir. hatta aracın ağırlığı aynı olup kullanım amacı/şekli farklı ise yine basınç farklı olabilir. benim 2 tona yakın c70 için idela basınç 32 civarı iken aldığım "performans" lastiği vredestein lastikler benim araç için 42/44 psi basınç öneriyordu. vredestenin ağırlığı continentalin aynı ebatından neredeyse 2 kat ağırdı. bilmiyorum anlatabildimmi yoksa saçmaladımmı
|
|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|