| Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ | |
| Bobin arizasi http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=11990 | 1. sayfa (Toplam 2 sayfa) | 
| Yazar: | drserkan [ 02 Tem 2016 16:45 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Bobin arizasi | 
| Arkadaslar benim arac tupte tekleme yapmaya basladi benzinde ise bazen cok az hissediliyor. 30bin bakimini serviste yeni yaptirdim servisteki usta bi ara bobin arizasi verdi bobinlerin yerini degistirdim ariza sondu lpg ayarina baktir dedi. Lpg bayisi bisey bulamadi baska bir motor ustasina gosterdim yeri degisen bobin arizali cikti cihazda. Bobini ve buji takımıni degismek lazimmis malatyada parcalari bulamadik artik serviste halledecegiz heralde inşallah cok masraf cikmaz bize   | |
| Yazar: | musty [ 02 Tem 2016 21:53 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| drserkan yazdı: Arkadaslar benim arac tupte tekleme yapmaya basladi benzinde ise bazen cok az hissediliyor. 30bin bakimini serviste yeni yaptirdim servisteki usta bi ara bobin arizasi verdi bobinlerin yerini degistirdim ariza sondu lpg ayarina baktir dedi. Lpg bayisi bisey bulamadi baska bir motor ustasina gosterdim yeri degisen bobin arizali cikti cihazda. Bobini ve buji takımıni degismek lazimmis malatyada parcalari bulamadik artik serviste halledecegiz heralde inşallah cok masraf cikmaz bize   Orijinal bobinler ve iridyum bujiler pahalıdır malesef, geçmiş olsun. Lpg ve bobin şu ara kurulan cümlelerin ayrılmaz ikilisi. Aynı sıkıntı bende de var, değiştirdiğim tayvan malı bobinler 4 ay sonra su koyverdi. Yerlerini ve eskilerle kombinasyonunu değiştirip değiştirip kullanıyorum. | |
| Yazar: | cafer_haki [ 02 Tem 2016 22:04 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Gecmis olsun lpg de neden ariza yaparki bobinler.lpg elektrigini bazi lpg ciler bobinden aliyor ondan mi acaba. | |
| Yazar: | drserkan [ 02 Tem 2016 23:33 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| 30 binde ariza cikarmasi uzucu gerçekten lpg omrunu kisaltiyor diyor ustalar ama cok erken oldu bu internette arastirdim bobin 85-100 tl arasinda bujinin tanesi 40-45 tl civarinda ama orjinal mi taktirsam bilemedim sorun olur mu acaba | |
| Yazar: | cafer_haki [ 03 Tem 2016 00:23 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Orjinal bobin 5 gun once servisten sordum 1030 tl dediler eski kasa lancerde 2 adet bobin var yani 2060 tl yapiyor.lpg markasi ne acaba cunku bendede tekleme problemi ve stop vardi.bobinden dediler sorun baska seyden cikti. | |
| Yazar: | drserkan [ 03 Tem 2016 02:57 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| 1030 ne hocam ya kucucuk parca el insaf. Bir tanesini degiscez ama cok pahaliymis. Lancerla asx in bobini ayni galiba 1.6 motor olanlar. Hic servisle ugrasmiyim ozaman ya ben. Lpg markasi lovato obd 2 su ana kadar bir sorunum yoktu. Istanbulda ankarada servis disinda bu parcalari bulabilecegimiz yer var mi acaba. Internette yanlis parca gonderebilirler diye korkuyorum. Cunku o bobinin aynisi ama biraz uzunlari var piyasada. | |
| Yazar: | musty [ 03 Tem 2016 04:55 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Internette bulduğunuz o ucuz bobinler benimki gibi tayvan malı muadil üründür. Orjinali serviste... Dışarıdan anca ngk bulabilirsiniz orjinale yakın ayarda, o da sanırım tanesi 300-400 arasıdır. | |
| Yazar: | cafer_haki [ 03 Tem 2016 08:51 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Malesef cok pahali.millet o paraya motor yaptiriyor.uzak dogu araclarin parcalari ayni hep pahali.yan sanayi nasildir ne kadar gider bilmiyorum.performansi etkilermi bilemem.birde bobinlerin degistimi 2 sini birden degismek lazimmis.yoksa taktigin veya digeride yaniyor imis.2 yil once 2001 toyotanin cam dugmesine 870 tl dediklerindede sok olmustum.mitsu ondanda betermis | |
| Yazar: | atabey052 [ 03 Tem 2016 19:29 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Yazdıklarınızı okuduktan sonra zaten taktırmayı düşünmediğim LPGden iyice soğudum. Bence bu LPG pek de kârlı değil. Bu sıkıntılar, stres de cabası. E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | |
| Yazar: | akif06eren [ 03 Tem 2016 19:40 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Lpg bujilerin ömrünü azaltır normalde 90bin km giden buji yaklaşık 20bin km de deforme olur ve ateşleme yapabilmek için bobinlerden fazla akım çekerler bunun sonucunda bobinler bozulur. Uzun lafın kısası lpg bujileri bozar bozuk bujilerde bobinleri bozar. Bu durumda kesinlikle yapılması gereken 20bin km de bir bujileri yenilemekdir. | |
| Yazar: | akif06eren [ 03 Tem 2016 20:13 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Orijinal diye bir kelime var aslında anlami tdk ya göre şu şekilde; orjinal xorijinal sf. (l ince okunur) 1. Özgün: "Zira ki biz, orijinal mevzulara teması şiar edinmişiz." -N. Hikmet. 2. Fabrikası tarafından yapılan, taklit olmayan (araç ve gereç). 3. Otantik. 4. mec. Alışılagelenden daha değişik, şaşırtıcı nitelikte olan: "Ankara ikliminin en orijinal tarafını ısıda buluruz." -F. R. Atay. Ancak anlamı anlayana çok derindir Her parçası kullanma amacına uygun ve birbirine uyumlu hesaplanarak yapılmış özgün makinelere orijinal makine denir. Asx 1.6 mivec motor bırakın lpg yi her benzine bile uyumlu değil . 95 ve üstünde oktan benzine göre üretilmiş . Yani lpg bu araca uyumlu değil . Ha diğer araçlara göre uyumluluğu çok fazla o kadar. Asx in ateşleme bobini pahalı da belki lpg takılmamis olsa bakımları aksatmadan yapılmış bir asx de araçla ömürlü bir parça için ucuz değil mi? Tamam lpg hesaplı ama dikenli gülü seven dikeni ne katlanır. Birde önerim lpg taktıran arkadaş bi zahmet bujisini yağını filtresini suyunu artık lpg ile daha uyumlu hangi parça varsa o parçasını da lpg ye uyumlu hale getir. Sonra hem kendi kabahatini başkasına yükleme hemde kendini boş yere üzme | |
| Yazar: | atabey052 [ 03 Tem 2016 20:37 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| akif06eren yazdı: Orijinal diye bir kelime var aslında anlami tdk ya göre şu şekilde;  orjinal xorijinal sf. (l ince okunur) 1. Özgün: "Zira ki biz, orijinal mevzulara teması şiar edinmişiz." -N. Hikmet. 2. Fabrikası tarafından yapılan, taklit olmayan (araç ve gereç). 3. Otantik. 4. mec. Alışılagelenden daha değişik, şaşırtıcı nitelikte olan: "Ankara ikliminin en orijinal tarafını ısıda buluruz." -F. R. Atay. Ancak anlamı anlayana çok derindir Her parçası kullanma amacına uygun ve birbirine uyumlu hesaplanarak yapılmış özgün makinelere orijinal makine denir. Asx 1.6 mivec motor bırakın lpg yi her benzine bile uyumlu değil . 95 ve üstünde oktan benzine göre üretilmiş . Yani lpg bu araca uyumlu değil . Ha diğer araçlara göre uyumluluğu çok fazla o kadar. Asx in ateşleme bobini pahalı da belki lpg takılmamis olsa bakımları aksatmadan yapılmış bir asx de araçla ömürlü bir parça için ucuz değil mi? Tamam lpg hesaplı ama dikenli gülü seven dikeni ne katlanır. Birde önerim lpg taktıran arkadaş bi zahmet bujisini yağını filtresini suyunu artık lpg ile daha uyumlu hangi parça varsa o parçasını da lpg ye uyumlu hale getir. Sonra hem kendi kabahatini başkasına yükleme hemde kendini boş yere üzme Tam da bunu söylemeye çalışıyorum. Arabalarımız on numara ama bu LPG Japon motorunu bile mahvediyor. Ondan sonra sağda solda araçlarımızın motor arızalarından bahsediliyor. Halbuki suçlu belli. E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | |
| Yazar: | cafer_haki [ 03 Tem 2016 22:58 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Aslinda butun problem parcalarin pahali olmasi.ozellikle japon araclarin yedek parcadan aractan daha fazla kar etmek istemeleri.ve malesefki teknoloji gelistikcede araclardaki kalite ve saglamligin azalmasi.ve bunuda bilerek yapiyorlar | |
| Yazar: | atabey052 [ 03 Tem 2016 23:11 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| cafer_haki yazdı: Aslinda butun problem parcalarin pahali olmasi.ozellikle japon araclarin yedek parcadan aractan daha fazla kar etmek istemeleri.ve malesefki teknoloji gelistikcede araclardaki kalite ve saglamligin  azalmasi.ve bunuda bilerek yapiyorlar Açıkçası size katılmıyorum. Evet parçalar pahalı ancak parça değişim ihtiyacıyla ne sıklıkta karşılaşıyoruz? Ekstra bir durum (kaza vb.) olmadığı sürece Japon araçlarında kolay kolay parça değişimine ihtiyaç duyulmaz. Eğer araca LPG uygularsanız ya da motorun orijinal halini bozacak bir uygulama yaparsanız tabii ki parça değişim ihtiyacı hasıl olur. Bu sebeple ben özellikle Japon arabalarında parça değiştirme ihtiyacı çok fazla karşılaşılan bir durum olmadığı için fiyatları normal görüyorum. Ayrıca, bir vw ya da volvo parça fiyatlarıyla karşılaştırma yapmanızı öneririm. Bugün piyasanın başı çeken otomobillerinin hemen hepsinde parça fiyatları yüksektir. E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | |
| Yazar: | akif06eren [ 04 Tem 2016 01:37 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| İster Japon ister Avrupa ister Amerikan ister Kore olsun bütün otomotiv sektörüne para kazandıran sıfır araç satışı değil yedek parça ve sarf malze satışı ve servis agıdır. Şöyle ornek vereyim marka vermeye gerek yok hepsi plastik enjeksiyon ürünü bir ön tamponun fabrika maliyeti en Fazla 15 liradır ancak aynı tamponu siz almaya kalkınca karşınıza 1500 lira fiyat çıkar yâni durum tamamen açık. Gelelim diğer durumlara orijinal parça denilince tüm markaların fiyat aralığı aşağı yukarı aynıdır ancak çok satılan marka ve modellerin yan sanayi dediğimiz replika ürünleri çok fazladır yada oem üreticileri de piyasada orijinal ürün kalitesinde olmayan bir alt kalitede ki parçaları çeşitli marka adlarıyladaha dusuk fiyatlara piyasaya sürer ( şuna açıklık getirmek gerek orijinal üreticiler otomobil üreticileri ile yaptıkları anlaşmalar gereği birebir orijinal parçaları orijinalinin daha ucuzunda piyasaya süremez) bu durumda yan sanayi fiyatları haliyle dusuktur bu nedenle rekabet şartları altında piyasada yan sanayi parçaları çok olan modellerin orijinal parçaları da bir nebze daha uygundur. Bir gerçek de satış ve üretim politikası dır . Kimi markaların üretim tekniği parçaların belli bir süre sonra bozulacak şekilde olmasıdır(Tabii yedek parça da aynı durumdadır). Hani derler ya tam garantisi bitti parçası bozuldu diye . Güzel olan tarafı bu markaların parçaları diğer markalara göre daha uygundur. Sonra da ağızlar da sakız gibidir yedek parçası daha ucuz . Ancak gerçekten ucuz mu ? Artık bu tip marka araç sahiplerinin yolu periyodik aralıklarla sanayiye duser. Sonra artık verdiğiniz parça parasına mı yoksa servis işçilik parasına mı yoksa aracınız sanayide kaldığı zaman boyunca kaybettiğiniz iş gücü ve zaman kaybına mı yanarsınız . Sizce ucuz mu? Şahsen ben mitsubishi markasının durumunu çok araştırdım ve sorunsuzluk durumunda mitsubishinin gerçekten çok iyi olduğu kanısına vardım. Bence mitsubishinin üretim politikası en iyisini ve en sağlam olanı kullanmak. Tabi bu durumda da haliyle masrafları azaltmak için konfor dan ödün veriyor. İster katılın ister katılmayın gerçek şu; Evet parça etiket fiyatları olarak mitsubishi parçaları daha pahalıdır ancak diğer acı ve gerçek etmenleri de işin içine koyunca en hesaplı parça fiyatları mitsubishi dedir. Bu söylediklerim bir teori değil birebir kanıtlanmış bilimsel gerçeklerdir. Tek kötü tarafı Kaza durumunda ise sizi kasko ya bağımlı yapar. Sanki diğer marka araç sahipleri de hiç kasko yaptırmaz   Nokta. | |
| Yazar: | cafer_haki [ 04 Tem 2016 19:19 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Malesef olay parcada kar degil daha farkli.yan sanayi 60 tl olan parcanin orjinali 970 tl olmasi cok anormal.kastettigim parca toyota aks kafasi ve takilan parca 60 bin km gitti ve sorun olmadi arac satildi ustanin solemesine gore koruk yirtilmszsa bu parca 200 bin gider.buna istinaden 60 tl olan parca nin orjinali 970 tl ise anormal seyler var.zaten araclara orjinal parcalari ureten fabrikalar bunlar.mitsubishi nin kayis yada rulman fabrikasi mi var.yada bobin fabrikasimi var.olayin yonu cok farkli musterileri somurmek baska bir sey degil.merak ettim.bilgim yok bilgisi olan arkadaslara soruyorum.triger kayisinin orjinali ne marka kullanilan rullmanlar atesleme bobini ne marka.ben bobine baktim marka yok.v kayisina baktim mitsubishi yaziyor.mitsu nun kayis fabrikasimi var.yoksa bir firmaya kendi ismini mi yazdiriyor.herkese hayirli bayramlar. | |
| Yazar: | Jawserdi [ 04 Tem 2016 19:29 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Hocam o kadar para vermeye gerçekten gerek yok. Muadilini alıp taktırın mümkünse bosch olabilir. | |
| Yazar: | akif06eren [ 04 Tem 2016 21:42 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Yan Sanayi ürün istisnalar haricinde Orijinal parça kadar sağlam olmaz. Ancak istisnalar var hatta Orijinalden daha sağlam yan sanayi parçalar da var. Ayrıca bazı yan sanayi üretimi parçalar orijinal kadar olmasa da yetecek kadar sağlam. Ben de isterim yedek parça ucuz olsun ancak adamlar işe o kadar para yatırmış o kadar emek harcamış o kadar adam çalıştırıyor sonuçta bunun acısını senden benden çıkaracak. Türkiye'de biraz daha pahalı olması da tabii olarak temsa sabancı eseri. Siz en iyisi Erdoğan arkadaşımızın dediği gibi bosch marka bir bobin kullanarak sorunu çözün. Hayırlı bayramlar. | |
| Yazar: | av.ilhami [ 04 Tem 2016 22:20 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| arkadaşlar lpg de bobin arızalanır özellikle ilk lpg takıldığında 3 vakte kadar bekleyin. ideal olan bobinlerin orjinal olmasıdır ancak yan sanayi de iş görür aradaki fiyat farkı sizin bütçenizle alakalı mesele. bütçeniz müsaitse yapılacak şey: orjinal bobin ve NGK LASER LPG BUJİ almanızdır. bütçeniz müsait değilse yan sanayi bobin ve aynı ngk lpg buji almaktır. her zaman diyorum lpg buji yada iridyum buji kesinlikle pahalı değil yaklaşık 100bin km. kullanma ömrü var. km. hesabı yaptığınızda ucuza geliyor ve bobin arızası ve parasından kurtararak daha ucuza geliyor. ben şu an lpg de benzin performansını yaşıyorum. ngk lpg buji ile. not: aracınız herşeye rağmen bobin yakıyorsa elektrik tesisatında arıza var demektir. | |
| Yazar: | drserkan [ 05 Tem 2016 08:45 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Bobin arizasi | 
| Teşekkürler arkadaslar ankarada bobine 100 tl, ngk buji takimina da 165 tl dediler bayram sonrasi alip taktiricam | |
| 1. sayfa (Toplam 2 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat | 
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ | |