Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Buji değişimi
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=15006
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  yusiskan [ 24 May 2022 11:13 ]
Mesaj Başlığı:  Buji değişimi

Merhaba,
Aracım 2013 ASX invite,
Arabam soğuk iken vites değiştiriken yada Kırmızı ışığa gelirken debriyaja basında stop ediyordu. Usta gaz kelebeği temizlenecek dedi. Temizledik ama sorun çözülmedi. Usta o zaman sübab yakmış olabilir dedi ama sübablarda sorun yoktu. Piston basıçlarını ölçtü, sıkıntı yoktu. AMa bujiler değişmesi lazım dedi. Elimde BOSCH Double R6 iridyum buji var. BOSCH Bujinin metal kısmında VR8SII33X GERMANY 917 yazıyor. Bu BOSCH bujiler ASX e uyar mı. Bilgisi olan var mı ?

ASX orjinal bujisi üzerimde DILFR5A-11 yazıyor

Yazar:  av.ilhami [ 25 May 2022 09:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Buji değişimi

yusiskan yazdı:
Merhaba,
Aracım 2013 ASX invite,
Arabam soğuk iken vites değiştiriken yada Kırmızı ışığa gelirken debriyaja basında stop ediyordu. Usta gaz kelebeği temizlenecek dedi. Temizledik ama sorun çözülmedi. Usta o zaman sübab yakmış olabilir dedi ama sübablarda sorun yoktu. Piston basıçlarını ölçtü, sıkıntı yoktu. AMa bujiler değişmesi lazım dedi. Elimde BOSCH Double R6 iridyum buji var. BOSCH Bujinin metal kısmında VR8SII33X GERMANY 917 yazıyor. Bu BOSCH bujiler ASX e uyar mı. Bilgisi olan var mı ?

ASX orjinal bujisi üzerimde DILFR5A-11 yazıyor

şu tip sitelerden hangi markanın diğer markalardaki karşılığı olduğunu bulabilirsiniz:
https://www.sparkplug-crossreference.co ... /DILFR5A11
Buji uyumu hakkında: Maliyetler arttığı için en uygun değil de işimi görsün yeter derseniz buji ebatları aynı ise yani montaj sorunu yoksa takabilirsiniz. bujileri kendiniz değiştirebiliyorsanız yada ücretsiz değiştirme imkanı varsa ben olsam deneme yapardım sıkıntı çıkmazsa devam ederdim. bu dediğim ideal tavsiye değildir tekrar hatırlatayım!ideal buji nedir: mesela bujilerde sıcak soğuk buji olayı vardır. NGK da buji soğukluğu sizin için "5" olarak ayarlanmış. DILFR"5"-11 bunun bosch ürün kodundaki karşılığı nedir bilmiyorum. bunu bir araştırın. NGK da rakam yükseldikçe soğuk buji rakam azaldıkça sıcak bujidir. performans ve lpg bujilerinde orjinalden daha soğuk olması tavsiye edilir. mesela sizde 5 orjinalken lpg varsa ürün kodunda "6" rakamı olan bir ngk buji tercih edebilirsiniz. orjinalin dışına çıkılacak ise mümkün olduğunca daha sıcak yerine daha soğuk buji tercih edilebilir. Çünkü soğuk bujinin tolere etme kapasitesi daha geniştir.
https://www.servispasaoglu.com.tr/blog/buji
Soğukta stop etme sorunu: aracınızda lpg var mı yok mu belli değil maalesef. bu aşamada size söyleyeceğim şey lpg varsa lpg map sensörü, lpg ayarı , lpg enjektör ve regülatörde kaçak var mı kontrol edilmeli. sorun lpg kaynaklı mı emin olmak için lpg deposundan lpg akışı kapatılmalı bu şekilde 2-3 gün kadar kullanmak gerekir. ayrıca arıza ışığı yanıyorsa obd cihazına bağlanarak hata kodları okunmalı

Yazar:  av.ilhami [ 25 May 2022 17:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Buji değişimi

Isı aralığı yani sıcak-soğuk buji hakkında:
https://briskracing.com/pages/heat-range
ben brsik DR08ZS tırnaksız modelini aldım. bütçeniz uygun ise şiddetle tavsiye ederim. bujilerin (standart iridyum vs.) hepsi aynıdır diyenlere en güzel cevap olmuş bu ürünü çıkarmak. 3 halka, 3 halkada 3 er kıvılcım olmak üzere aynı anda 9 kıvılcım çıkartıyor.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/