Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

Yakıtta Cimri ASX'im :))
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=4908
1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Yazar:  yba_05 [ 26 Ağu 2012 11:20 ]
Mesaj Başlığı:  Yakıtta Cimri ASX'im :))

Resim

Resim
Bir ara nerdeyse koklayacak dedim :)

Resim

Düz yolda 80km ile gidersem yakıt tüketimi 3.8'e düştü. Yokuşlar, devir kayıpları vs olduğunda da yakıt tüketimi en fazla 4.3 oldu.Maşallah nazar değmesin.Bakalım bu rekoru geliştirebilecekmiyim...

Yazar:  yba_05 [ 26 Ağu 2012 16:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Bu resimleri MCT Face sayfasında koydum ama Murat Coşkun isimli üye kardeşimiz inanmakta güçlük çekiyor :)

işte link.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 306&type=1

Yazar:  Tunerrus [ 26 Ağu 2012 17:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Uzun yolda bahsettiğiniz hızlarda bu değerlere ulaşmak çok kolay. Benim elimde de sürekli 70km ile cruise control açık şekilde yakaladığım 3,7litre değerini gösteren bir fotoğraf var. Bu bayramda İstanbul-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, İstanbul-Tekirdağ ve Tekirdağ-İstanbul olmak üzere 1000km den fazla yol yaptım. Kilometrede ortalama 19 kuruş civarı bi lpg tüketimi yakaladım. Ancak hızım 120km/h'nin altına hiç inmedi yolun otoban kısımları ise genellikle 150 ve üzeri hızlarda geçti. Bu hızlara göre çok iyi rakamlar bence.

Yazar:  toşu [ 26 Ağu 2012 17:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Arkadaşlar yanlış anlamayın olmaz demiyorum sonuçta fotoğraflamışsınız ama bende inanmakta güçlük çekiyorum, belki yol biraz aşağı doğru meyillidir. Ancak bu şekilde 3 lü rakamların görülebileceğini düşünüyorum.

Yazar:  precious [ 26 Ağu 2012 18:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

toşu yazdı:
Arkadaşlar yanlış anlamayın olmaz demiyorum sonuçta fotoğraflamışsınız ama bende inanmakta güçlük çekiyorum, belki yol biraz aşağı doğru meyillidir. Ancak bu şekilde 3 lü rakamların görülebileceğini düşünüyorum.


bizim lancer da c.c olsa muhakkak fark eder tüketim uzun yolda.bu kadar olur mu bilemem.c.c yi 80e ayarlayıp 200 km den fazla uzun yol yapılırsa bayağı düşük değerler yakalanır.fakat 3,8 yakalanması için yolun eğimli olması gerek diye düşünüyorum bende.eğimden kastımda illaki dik inişler değil.düz yol gibi görünen tatlı eğimler oluyor yolda.sonuçta ayakla ayarlamakla c.c nin ayarlaması da bir değil.

Yazar:  toşu [ 26 Ağu 2012 19:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Bende düz yol gibi görünen tatlı eğimlerden bahsetmeye çalışmıştım.
3.8 ile gidilen yoldan aynı şekilde geri gelinebilirmi o önemli.
Tahminim geri gelirken 7.5 gibi bir rakam çıkar.

Yazar:  yba_05 [ 26 Ağu 2012 20:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Değerli arkadaşlar bu değerleri 30 km yol yapınca yazdı.Baştan deyim bilg. sıfırlamadım.Yol aynen precious (Selim) kardeşimin dediği gibi tatlı eğimlerin bol olduğu ama 3 tanede sağlam rampası olan denizlinin girişindeki Kaklık-Kocabaş mevkiinden Denizli şehir merkezine kadar olan mesafede (yaklaşık 30 km) gerçekleşti.Cruise control açık vede en çok 80 km hızla gidildi.Şimdi bu değerlerin çokta süreklilik arzedeceğinden bende umutlu değilim. yani sürekli bu değerlerde sürüş yapılamaz.Bence önemli olan bu kadar alt değerlere kadar inebilen bir araç normal kullanımla elbette diğer araçlara göre çok daha makul değerlere ulaşacaktır.Bir seferinde aynı yollardan geçip afyon yolunda 1 saat kadar yol gitmiştim cruise control ile 80 km sabit hızla.Yolun neredeyse tamamında ortalama 4.2-4.7 aralığında yazdı bilgisayar.Bakalım bundan sonraki denemeleri videoya çekcem inşallah bu sefer inanırlar :))

Yazar:  mhmt_trn [ 26 Ağu 2012 20:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

yusuf hocam araçta hangi yağı kullanıyosun?
bu arada rakamlar çok aşşağıdaysa japonya'ya üzüntümüzü bildirecek bir mail atalım.
neden bu kadar az yakıyo diye kızılım japonlara.
harakiri yada makara tukara.
:)

Yazar:  precious [ 26 Ağu 2012 21:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

yba_05 yazdı:
Değerli arkadaşlar bu değerleri 30 km yol yapınca yazdı.Baştan deyim bilg. sıfırlamadım.Yol aynen precious (Selim) kardeşimin dediği gibi tatlı eğimlerin bol olduğu ama 3 tanede sağlam rampası olan denizlinin girişindeki Kaklık-Kocabaş mevkiinden Denizli şehir merkezine kadar olan mesafede (yaklaşık 30 km) gerçekleşti.Cruise control açık vede en çok 80 km hızla gidildi.Şimdi bu değerlerin çokta süreklilik arzedeceğinden bende umutlu değilim. yani sürekli bu değerlerde sürüş yapılamaz.Bence önemli olan bu kadar alt değerlere kadar inebilen bir araç normal kullanımla elbette diğer araçlara göre çok daha makul değerlere ulaşacaktır.Bir seferinde aynı yollardan geçip afyon yolunda 1 saat kadar yol gitmiştim cruise control ile 80 km sabit hızla.Yolun neredeyse tamamında ortalama 4.2-4.7 aralığında yazdı bilgisayar.Bakalım bundan sonraki denemeleri videoya çekcem inşallah bu sefer inanırlar :))


Yusuf hocam yol bilgisayarı çalışma prensibi de maalesef bazen şaşırtıyor insanı.bu çalışma prensibi bence biraz tartışılmalı.şöyle örneklendireyim:bizim üniversite biliyorsun 3,5km lik dik bir tepede.soğuk motoru(9 saat çalışmamış)çalıştırıp 300 metre düz yolda 3.vitese getirip araç vitesdeyken salıyorum biraz hızlanınca 4e atıyorum.yol boşsa anayola kadar öyle iniyorum indiğimdede o indiği hızla 300 mt kadar gittiğimde araç iyice yavaşlamış oluyor ve yol bilgisayarında 3,2 yi görüyorum.sonra düz yol 5km daha gidip evime vardığımda en fazla 4.5e çıkmış oluyor.evden işe giderkende 6,5-7.0 arasında bir değer oluyor.sende ilk çalıştırıp bu şekilde inişi bol olan bir yoldan sonra bu değerleri görmüş olmalısın.bu yaptığım testi bir başka şekilde denedim.üniversiteye geldiğimde 7.0 gösteriyordu işimi halledip 1saat sonra aynı inişi yine yaptığımda 6.4 e düşmüştü.yani soğuk motor ilk çalıştırmayla biraz kullanıldıktan sonra yapılan denemeler farklılık gösteriyor.bunu sende deneyebilirsin.mesela ş.içinde biraz kullan 6.0lı bir değerdeyken bahsettiğin o 30 km lik yolu yine 80km c.c ile in.3.8 e inmeyeceğini görürsün.yoksa senin mantıkla 6.0lt de başladığın değerin o 30 km sonrasında 1.5 e felan düşmesi gerekir ki buda imkansız.

Yazar:  yba_05 [ 26 Ağu 2012 22:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Tamam denerim kardeş dediklerinizide.Bu arada japonlara diyecem çok yakıyo bu daha az yakan araç yapsınlar. :) mhmt_trn mehmet kardeş ilk bakıma girdim 5-30 yağ koydular.Servis anlaşmalı olan BP nin 5-30 tam sentetik yağ kullandı.

Yazar:  hero4262321 [ 26 Ağu 2012 23:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Tüketim iyi de benimde düşüncem hakan abiden yana.

Aracın fabrika verilerindeki değerlerin altına inilemez demiyorum ama biraz destek gerekir tatlı eğim gibi. Benim aracımın fabrika verisi şehirler arası 3.8di.
Evden manisaya giderken anacaddeye çıkarken bilgisayarı manuele alıp sıfırladım ve aşırı dikkatli bir şekilde giderek 3.7 ile falan gittim. Bahsettiğim yolun asfaltı kaymak gibi. Aşırı rüzgar yoktu. Ve araçta tek başımaydım. Bu değeri yakalayana kadar motoru sağır edercesine kullandım :D O yüzden bende inanmakta zorlanıyorum :D

Yazar:  Aes08 [ 26 Ağu 2012 23:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Bu değerler LPG mi yoksa benzini mi gösteriyor ?

Yazar:  Aes08 [ 26 Ağu 2012 23:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Ya ben bu haberlere inanmakta zorlanıyorum amerikada bir çift dizel Passatla 2.600 km yol yapmış bu nasıl iş biri bana açıklasın .

Yazar:  toşu [ 27 Ağu 2012 00:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Sonuç olarak araçlarımızın ciddi şekilde az yaktığı kesin. :)

Yazar:  Evo34 [ 27 Ağu 2012 09:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Aes08 yazdı:
Ya ben bu haberlere inanmakta zorlanıyorum amerikada bir çift dizel Passatla 2.600 km yol yapmış bu nasıl iş biri bana açıklasın .

Sanırım 80 litrelik deposu var o aracın :)

Yazar:  get1187 [ 27 Ağu 2012 12:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Niye bu kadar şaşırıyorsunuz ki? Bize araba kullanmayı adam gibi öğretmediklerinden biz daha arabayı kaldırırken gazı köklüyoruz. Bıraksak araç ağır ağır kalkacak; ama olmaz hemen yola koyulup hız 110-120 olana kadar basacağız gaza sonra orada sabit kalmaya çalışacağız. Böyle oluncada aşırı yakmış oluyoruz. Bunu düşürmek için sabit hızla gitmeye çalışıyoruz ama bir türlü olmuyor. Yüksek yakıt değerleri aşağıya inmiyor. Ama sakin sakin kalkış yapsak, düz yol ise fazla gaza yüklenmeden vites değiştirme uyarılarına uyarak kullansak çok çok daha az sarfiyat değerlerine ulaşacağız. En basitinden hemen hemen her akşam evimden çıkıp 5 km ilerideki halı sahaya gidiyorum. Bu 5 km de 3,5 ile 6,5 lt arası sarfiyat değerleri alıyorum. Sebebi açık şehir içinde dur kalkla ne kadar vakit geçirdiğim, yada yolda ne kadar bastığım ile ilgili. Aynı yerden geri gelirken 5,5 ile 7,5 lt arası sarfiyat değerleri alıyorum. Bunun sebebi de açık...
Yusuf Bahri kardeşimin dediklerine katılıyorum. Dikkatli kullandığımızda o değerlere ulaşabiliriz bence de...

Yazar:  yba_05 [ 27 Ağu 2012 13:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Şu buluşma zamanı inşallah pamukkalenin eğimli yollarında deneriz araçları:))) Gültekin abinin dediği çok doğru.Biz araba kullanmayı pek bilmiyoruz yada çok aceleciyiz.Özellikle biz gençler çok aceleciyiz.Oysaki sakin sakin kalkış yapsak, düz yol ise fazla gaza yüklenmeden vites değiştirme uyarılarına uyarak kullansak çok çok daha az sarfiyat değerlerine ulaşacağımız kesin.

Yazar:  Aes08 [ 27 Ağu 2012 15:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Evo34 yazdı:
Aes08 yazdı:
Ya ben bu haberlere inanmakta zorlanıyorum amerikada bir çift dizel Passatla 2.600 km yol yapmış bu nasıl iş biri bana açıklasın .

Sanırım 80 litrelik deposu var o aracın :)


Passatlar 70 lt abi.

İste o dediklerinizi uyguladıktan sonra her araç az yakıyor normal degerlerine gore sürekli dip gaz gittiğinde 3 lt yakan araç yapsınlar iste o yapanları gidip alinlarindan öpmek gerekir

Yazar:  €®$İN [ 29 Ağu 2012 01:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

Arkadaşlar uzun yol yakıt verilerim şöyle (yeni geldim);

* Ankara-Aydın arası 590 km de ortalama tüketim 5,2 lt/100km
* Bu 590 km lik kısmın Denizli-Aydın arasında (120 km) klima hep açıktı.
* Araçta 3 yetişkin + 1 çocuk (11 yaşında) vardı ve bagaj silme doluydu.
* Ortalama hızım 90-110 km/h dır.
* Cruise Control'ü hiç kullanmadım.

Hepinize kazasız sürüşler dilerim...

Yazar:  akerimoglu [ 29 Ağu 2012 09:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yakıtta Cimri ASX'im :))

_opeth yazdı:
tam sentetik :dance: :good: :sahip:

Geçen hafta 40.00 bakımındaydım. Yine ısrar ettim tam sentetik diye, baktılar ettiler TEMSA 10-40 demiş. Biz seni kırmayız 5-30 koyarız ama olmaz ya, tutar başka bir sebepten motor aksamında arıza oluşur. TEMSA direkt bakım periyotlarına ve bakımda eklenen yağa vs. bakar kabahati tam sentetik yağa bulur dediler. Mecburen yine 10-40 devam ettim.

Eski Carismamdan biliyorum, 10-40' dan sonra 5-30 koyunca bariz bi fark etmişti. 2013 Nisan' da garantisi doluyor. O zamana kadar elimde tutarsam artık ondan sonra tam sentetik koyacağım...

Ayrıca diğer arkadaşların yakıt değerlerini gördükten sonra, ben de toşu gibi tüketimlerin biraz eğimli yollarda tespit edildiğini düşünüyorum. normal şartlarda 80-100 arası sabit gazla gidildiğinde 5.5 ile 6.0 arası değer yakalanıyor. 3' lü ve 4' lü tüketimler eğimsiz yolda çok zor. Kaldı ki CC haricinde Lancer' lar yere daha yakın olması ve karoserinin rüzgarı ASX' e göre daha iyi delmesi sebebiyle daha düşük tüketim verilerine ulaşmalılar diye düşünüyorum.

1. sayfa (Toplam 6 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/