Zaman: 16 Haz 2024 05:58

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Arkadaşlar bilmiyorum yaptıran var mı? Ama ben ASX'ime sunroof taktırayım diye düşünüyorum. 1500-2000 TL arası tutacak gibi... Sizce nasıl olur? Yaptıran varsa bilgi verebilir mi?

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012 09:02
Mesajlar: 91
İsim: Bülent
Araç: Colt 2005
Meslek: Mühendis
Kan grubu: Arh+
Yaş: 37
Fabrika çıkışı sunroof'lu araçların tavan yapısı, sunroof olmayan araçlardan farklıdır. Sonradan sunroof takılması durumunda fabrikası tarafından hesaplanmış mukavemet değerlerine negatif etki eder. Sunroof sebebiyle oluşan tavan rijitliğindeki azalmalar ek destekler ile bertaraf edilir. Ancak sonradan sunroof takıldığında bu tür destekler öngörülmediği ve eklenmediğinden asla orjinal sunrooflu bir aracın tavanı kadar sağlam olmaz.
Özellikle, Allah korusun takla atılması durumunda, mukavemeti düşmüş tavan yüzünden üzücü sonuçlar neredeyse kaçınılmazdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 13:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
_opeth yazdı:
ahanda bunu diyecektim

+1 :good:

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Tavan mukavemetini daha çok yan dikmelerden almıyor mu?

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 18:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
shv yazdı:
Fabrika çıkışı sunroof'lu araçların tavan yapısı, sunroof olmayan araçlardan farklıdır. Sonradan sunroof takılması durumunda fabrikası tarafından hesaplanmış mukavemet değerlerine negatif etki eder. Sunroof sebebiyle oluşan tavan rijitliğindeki azalmalar ek destekler ile bertaraf edilir. Ancak sonradan sunroof takıldığında bu tür destekler öngörülmediği ve eklenmediğinden asla orjinal sunrooflu bir aracın tavanı kadar sağlam olmaz.
Özellikle, Allah korusun takla atılması durumunda, mukavemeti düşmüş tavan yüzünden üzücü sonuçlar neredeyse kaçınılmazdır.

Tespitleriniz muhtemelen doğru, fakat her araç bu şekilde değil sanırım.

Carisma başlığında shi-bumi nickli arkadaşımız 1.6 GLX aracına sonradan Sunroof uygulaması yaptı. Yapmadan önce de Japonya ile yazışarak sizin bahsettiğiniz durumu sorguladı. SR' li Carismaların tavan yapısının SR' siz olanlardan hiçbir farkı olmadığını öğrenip kesinleştirdikten sonra işe girişti.

SR uygulamasını düşünen arkadaşımız da bu şekilde araştırma yaparsa sağlıklı olur.

@get1187,

Ben de sizinle aynı doğrultuda düşünüyorum. SR' li araçların belki bir çoğunda altyapı buna göre hazırlanıp tavan mukavemetlendiriliyor olabilir fakat tavanın asıl gücünü yan direklerden aldığı aşikar. Mevzuda belki de %5-10 luk bir mukavemet tartışılıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Bu arada cam tavan araçlardaki mukavemet durumu nedir? Orada kullanılan cam yada mika her ne ise sac ile aynı mukavemete sahip midir? En kısa zamanda araştırmaya başlıyorum. Sanırım yavaş yavaş sunroof taktırmaya ikna olmaya da başladım.

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012 09:02
Mesajlar: 91
İsim: Bülent
Araç: Colt 2005
Meslek: Mühendis
Kan grubu: Arh+
Yaş: 37
SR'lu araçlarda mukavemet sr sacından ya da camdan değil tavana enlemesine koyulmuş takviyelerden alır. Bazı araçlarda tavanda hiç fark olmaması gence çok garip. Ayrıca orjinal sunroof olan araçların sunroof yuvası vardır. Özel bir oyuk içerisinde olan bu yapı sayesinde uygun mekanik yapı elde edilebilir. Ancak sonradan takılanlar en kaba tabirle tavan kesilerek konuluyor. Kesilen yüzeylere anti-pas sürülüyor, üzerine lastik conta konuyor. Sr mekanizması da bunun üzerine monte ediliyor. Yani orjinal ile sonradan takılan sunrooflar zaten aynı değil ki yapı olarak. ASX gibi nispeten iri bir araçta belki çok etkilemez ama tavan alanı daha küçük araçlarda bu durum yol tutuş bozukluğuna bile sebep olabilir bir süre sonra. Neticede bir aracın burulma direncinde en büyük etkenlerden birisi tavandır. Cabrio tipi araçların kasalarının sedan ya da hatchback araçlardan daha kötü olması ya da sırf bu burulma direncini elimine edebilmek için şasiye birsürü takviye konması da bu yüzdendir.
Neticede sizin tercihiniz, sorduğunuz için fikrimi yazdım ben sadece.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 15:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012 09:02
Mesajlar: 91
İsim: Bülent
Araç: Colt 2005
Meslek: Mühendis
Kan grubu: Arh+
Yaş: 37
get1187 yazdı:
Bu arada cam tavan araçlardaki mukavemet durumu nedir? Orada kullanılan cam yada mika her ne ise sac ile aynı mukavemete sahip midir? En kısa zamanda araştırmaya başlıyorum. Sanırım yavaş yavaş sunroof taktırmaya ikna olmaya da başladım.


Tavan yapısı oluşturulurken üreticiler kullanılan malzemeye göre dinamik ve statik yükleri hesaplayarak gerekli iskelet yapıyı oluştururlar. Cam saca göre mukavemeti daha düşük gibi görünse de birçok yerde cam tavanın daha bile güvenli olduğu söyleniyor. SR'dan ziyade cam tavanın bu mukavemeti yekpare yapısından ileri geliyor. Bu arada yukardaki yazılarda bahsettiğim mukavemet hadisesini sadece tavan sacının mukavemeti olarak düşünmeyin. Tavan A,B ve C sütunlarıyla bir bütündür. Bunu taş bir kemerin üst kısmı gibi düşünün, yan sütunlarla tavan bir düşünülmelidir. Takla anında yan sütunların içeri ya da dışarı katlanmasını engelleyen bir unsur da tavan ve diğer taraftaki sütunlardır neticede.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 15:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Denizli'deki webasto bayisi ile görüştüm. Her araç için tavan mukavemetini en az etkileyecek şekilde nereden kesilmesi gerektiğini Hollanda'daki merkezden öğreniyorlar. Her araç için nereden ne kadar kesilecek? Hangi tür, hangi boy sr kullanılacak adamların sitesinde mevcut. Gerçi sizin uyarılarınızla tavan mukavemeti konusunu merkeze sordurdum. Cevap bekliyorum. Dediğiniz gibi zararı olursa diye bir garanti yazısı istedim. Bakalım ne olacak...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012 17:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012 09:02
Mesajlar: 91
İsim: Bülent
Araç: Colt 2005
Meslek: Mühendis
Kan grubu: Arh+
Yaş: 37
Belki gereğinden fazla pimpiriklik ediyorum ancak SR için tavan kesilmesi için klasik kesiciler kullanılıyor. Neticede tavanınız CNC makinede kesilmeyecek. KEsim esnasında tam uniform bir kesim teorik olarak mümkün değil. Bazı çıkıntı ve çentiklerin olabileceği muhtemel. Bu sebeple tavanda "çentik etkisi" olabileceğini de öngörebilirsiniz. Basit bir örnekle, elinizde pürüssüz yüzeyli bir ahşap ya da metal olsun. Bunu kırmak için gereken güç ile, üzerinde bir çentik olan aynı parçayı kırmak için gereken güç mutlaka farklıdır. Çentik olanı kırmak çok daha kolay olacaktır. Literatürde bu deneylere "çentik darbe deneyi" denmektedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012 21:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Yenilikçi Gültekin abi :)) Yaptır bakalım sende görelim nasıl oluyomuş SR... Hayırlısı olsun inşallah.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2012 11:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
İnşallah Yusuf kardeşim... Aslında en büyük sorunum mukavemet değil. Takılırken ki işçilik. Eğer düzgün olmazsa sonrasında çok problem yaşayacağımı düşünüyorum. O yüzden şimdilik kararsızım. Denizli'deki Webasto culardan da ses çıkmıyor bu aralar. Haftasonu Denizli'ye geldiğimde görüşeceğim artık. Bu arada seninle görüşelim pazar günü için...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2012 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Valla mukavametten önce işçiliğe bağlı su sızdırma problemleri olması daha muhtemel... Gerçi Webasto bu işin piridir ama yine de işçilik çok önemli... Adamlardan ömür boyu sızdırmazlık garantisi isteyin bence...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2012 15:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Ben sikinti olacagini sanmiyorum. Taktir gitsin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2012 11:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Ben de bir sıkıntı olmayacağı konusunda (webasto ile görüşüp) hemfikirim. Ancak Denizli'deki bayiye ulaşamıyorum. En yakındaki Aydın'da ve sabah verip akşam alınacak araç. Aydın'a ne zaman gidilecek? Nasıl olacak bilemiyorum....

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2012 23:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bende düşünmüştüm bi ara.sonradan vazgeçtim ama bu teknik sebeplerden değil.canın sunroof taktırmayı istiyorsa bunun içinde bütçen varsa güvenilir biryere taktır gitsin

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 09:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Webastonun tam otomatiği ve dışarı doğru açılanı herşey dahil 1500-2000 TL. İçeriye doğru açılanı oldukça pahalı.
Bu arada mukavemetle ilgili olarak şunları aktarayım...
ASX te tavan mukavemetini sağlayan taşıyıcı kiriş tavanın ortasından hemen arkaya doğru bir yerde. Dolayısıyla kesilen yerde sadece titreşim önleyici zayıf bir kiriş mevcut. Yani mukavemet açısından bir sorun yok. Sadece zaman ayırma ve Aydın yada Antalya'ya gitme sorunu var...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 12:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
get1187 yazdı:
Webastonun tam otomatiği ve dışarı doğru açılanı herşey dahil 1500-2000 TL. İçeriye doğru açılanı oldukça pahalı.
Bu arada mukavemetle ilgili olarak şunları aktarayım...
ASX te tavan mukavemetini sağlayan taşıyıcı kiriş tavanın ortasından hemen arkaya doğru bir yerde. Dolayısıyla kesilen yerde sadece titreşim önleyici zayıf bir kiriş mevcut. Yani mukavemet açısından bir sorun yok. Sadece zaman ayırma ve Aydın yada Antalya'ya gitme sorunu var...

Gültekin Bey,

Dışarıya açılan derken, sürgülü olarak geri gidiş esnasında aracın dışından bir rayda ilerleyen gibi birşey mi?

Resim

Yoksa, piyasada çokça gördüğümüz sonradan açılan SR' larda yalnızca 20-30' ile arka kısmı dışa açılan şekilde mi? yani,

Resim

Dışa açılmadan kasıt 1. şekil ise eh, 2. şekil ise 1500-2000 bu iş için çok fazla.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2012 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
1.şekil ve komple elektrik kumandalı. Elle herhangi birşey yapılmıyor. Düğme ile açılıp kapanıyo :MCT: r...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye