Zaman: 29 Mar 2024 14:56

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 74 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2015 12:11
Mesajlar: 91
İsim: Sinan
Araç: 2012 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite Mt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Bu yorumlardan sonra şimdilik taktırmaktan vazgeçtim. Bu arada benzin şuan 4.28 fiyatlar yükselmeyip böyle kalırsa lpg düşünmeyeceğim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 14:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
bilgehan bey ille adınızın hakkını vermek istiyorsunuz anlaşılan.
bakın aşağıdaki nasihatleri okuyup o nasihatlere uymanızı tavsiye ediyorum.
benzin ve lpg fiyatları için. ankara için aşağıdaki linke bakın
http://www.shell.com.tr/products-servic ... icing.html
gaz ve benzin fiyatları linkte var ve markadan markaya firmadan firmaya değişir senin benim doğrum olayını burada pek olmaz .
diğer taraftan asx ile şehir içi 9 lt ve şehir dışı 6.5 lt altına isteyip de inemediyseniz sorun sizin şöförlüğünüzde değildir. hadi şehir dışında boş yol basarsınız da anlarım ama şehir içinde tuhaf herhalde siz hep her zaman çok çok çok sıkışık trafikte araba kullanıyorsunuz yada hep bayır çıkıyorsunuz yada benim gibi arabayı çalıştırıyor motor ısınmadan yola rampa çık rampa in rampa çık lı yolda 5 dakikada gideceğiniz yere varıyor ve 5 dakikanın sonunda gördüğünüz değere göre konuşuyorsunuz. Yoksa çok acemi bir şöförde olsanız asx ile dediğiniz değerlerin altına inmemek çok zor bence siz bir aracınızı kontrol ettirin. belki baskı balatasında sorun olabilir yada başka bir sıkıntı olabilir.
lpg neden bayırlarda yokuşlarda çok yakar ?
bilge han bey bu konuyu buradaki uzman diğer arkadaşlar daha teknik olarak açıklayabilir ancak ben teknik olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde anlatmaya çalışayım. tabi anlayabilmeniz için başta bazı ön bilgileri almanız gerekir.
asx mivec 1.6 motorundan
Maksimum güç 117Hp/6.000 dev/dak
Maksimum tork 154 N•m/4,000 dev/dak
değerlerini 95 oktan benzinle alırsınız (bu benzinde mitsubishi mühendislerinin bu değerleri bulmak için kullandığı deney benzini olmalı)
şimdi buradan şunu anlarsınız
ben 117 hp gücü kullanabilmem için motorun devrinin 6000 olması gerekir ve 154 Nm dönme momenti yani tork istiyorsanız motor devri 4000 olmalıdır. haliyle yüksek devir demek daha çok yakıt tüketimi demektir.
(mivec motorunda özelliği anlık güç, tork ve devir verilerini işler ve o ana en uygun subap ve gerekli motor ayarlamarını yaparak en az yakıt tüketimi ile en yüksek verimliliği almamızı sağlar)
"peki bu gücü ve döndürme momentini hangi vitesle alırım ?" diye sorulan bir soruyu da şu şekilde cevaplayabiliriz. "tüm viteslerde alabilirsiniz"
1. viteste motor devri 6000 devir/dak olur ancak hız düşük olur 5. viteste ise motor devri 6000 devir/dak olur ama bayaaa hızlı olursunuz.
rampa yukarı giderken haliyle yüksek güç ve tork oranını yakalayabilmek için vites düşürür ve gaza basar haliyle devir yükseltiriz.
esas konu burada başlıyor dikkat.
benzinde 95 oktan yada 97 oktan diye alırız ( içindeki katkı maddeleri bile benzinin özelliklerini değiştirir ki aynı durum lpg içinde geçerlidir) yani bir oktan kavramı ile karşılaşırız
https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1
ve aynı zamanda yakıtlarda YAKIT KALORİFİK DEĞERİ durumu vardır. ve durumda fonksiyonel bir hesaplama gerektiği için direk olarak ne ka köfte o ka ekmek olayı olmaz yani 5 köfteye 1 ekmek lazımsa 10 köfteye 2 ekmek değilde 10 köfteye 3 ekmek olayı olabilir. (aslında anlayabilirseniz tüm anlatmak istediğimi burada anlatmış oldum)
http://www.eie.gov.tr/eie-web/turkce/en ... /ts13.html
bütün bunlara göre uzun lafın kısası benzinin ve lpg nin enerji verme miktarı aynı değildir
5 lt benzin ile 5 lt lpg den aynı enerjiyi alamazsınız.
örnek vererek açıklamaya çalışayım.
araba da 80 Nm torka ihtiyacınız var ve bu gücü alabilmek için benzin için motor devrinin gerekli değerine ulaşması gerekir. bu değerleri benzin yakarken elde etmek için atıyorum anlık 75 mLt yakıt değeri oluyorsa
lpg de de bu değer (lpg nin kalorifik değeri düşük olduğu için) 95 mLt olabilir . aradaki fark 20 mLt olur
yokuş yukarı çıkıyorsunuz yada aracınızda ki yük daha çok ve arabada 110 Nm torka ihtiyacınız var ve bu gücü alabilmek için benzin için atıyorum anlık 130 mLt yakıt değeri oluyorsa
lpg de de bu değer 170 mLt olabilir . aradaki fark 40 mLt olur .
dahada özetlersek kalorifik değerlerden dolayı benzinde istenilen gücü daha az yakıtla elde ederken lpg de daha çok yakıt ile elde edersiniz. istenilen güç arttıkca kalorifik (ısı enerjisi) değerinden dolayı ve durumda fonksiyonel bir hesaplama gerekliliğinden dolayı lpg tüketimi arasındaki farkta artar .
yani neye dayandırıyormuşum bilgehan bey ?
" Bilim "

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2015 21:39
Mesajlar: 25
İsim: Bilgehan
Araç: ASX (TURKUAZ)
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Bu kadar araştırma yapmanızı sağlamam dahi beni güldürmeye yetti çok tesekkur ederim... Tekrardan bir soru sorarsam bi kaç sayfa araştırma yapacaksiniz sizi yormak istemem isminize dikkat etmedim ......... Bey iyi günler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 15:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
estağfurullah
ne demek bilgehan bey biz karşımızdaki insanları adam oldukları sürece adam yerine koyar elimizden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırız.
yazdıkları mesajla ben adam değilim imasında bulunanları da adam yerine koymaz mesajlarını cevaplamaz kaale almaz, yardımcı olmaya da çalışmayız yok sayarız.
madem öyle bu son mesajınızdan sonra artık sizi kaale almayız.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 23:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2015 21:39
Mesajlar: 25
İsim: Bilgehan
Araç: ASX (TURKUAZ)
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
bu kadar çok zorlamayın bence klavye kahramanlığı yapmanıza gerek yok benzine devam.....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2015 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
can0920 yazdı:
verdiğiniz verilerden sonra gerçekten ben araba kullanmayı bilmediğimi düşünemeye başladım. asx ile şehiriçi 9 lt nin altına inmedim hiç , şehir dışı ise 6.5 litrenin altına inmeyi başaramadım. Neyse tabi ki araca lpg taktırıp taktırmamak tercih meselesidir. 100 lt benzinle (bu arada 4.30 değil 4.43) 250-300 giderken , lpg ile ( 2.48 değil 2.26 lira) 400-450 km şehir gidebiliyorum.

Son olarak sizin yokuşta LPG daha çok yakar tespitinizin dayanağını öğrenebilirmiyim?


Tüketimleriniz gayet normal. Şehiriçi benzinde 100 km' de 7-8, şehirdışı 5,5-6,5 lt arası yakar zaten. Lpg' li kullanıyorsanız bu rakamları teorik olarak 1,2 ile çarpın ki bunlar da sizin tüketimlerinize yaklaşıyor. Yakıt tüketimlerindeki mevsimsel etkenleri saymıyorum bile. Lastik basıncı da önemlidir, kış aylarında lastiğin içinde nitrojen(azot) yoksa, normal hava varsa soğuyan hava yoğunlaşıp lastik basıncını düşürür. Farkında olmazsanız aracınız daha çok yakar, konforunuz bozulur, lastikleriniz dengesiz aşınır vs. Lpg' den çekinen arkaşlara not: Benzin ucuz olsa ben de Lpg taktırmazdım, inanın ekonomik olmaktan başka hiçbir artısı yok :P

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 00:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Benzinli/LPG'li (Sıvı Sistem Vialle ) ASX'i 0 km satın almış ve 200.000 km. yolu 5 senede yapmış birisi olarak öncelikle yıllık 30.000 km. üzeri yol yapan herkese LPG öneririm.

Aracım 2 defa sübap yakmıştı ve ortalama 5.000 TL masraf etmiştim ama 200.000 km. kullanınca ortalama 20.000-25.000 TL arası kar etmiş oluyorsunuz. LPG kitinin masrafı ve varsa diğer masraflarıda eklediğimde 10.000 TL'yi bulduğunu varsaysak dahi 10.000 TL kar azımsanacak rakam değil, performans konusuna gelince kesinlikle araç benzinde giderken nefes alıyor LPG'de ise sigara içen insan gibi ancak bu performansta fark var anlamına gelmiyor, tork değerleri çok az düşüyor bunu kabul ediyorum ama aman aman bir fark yok yani ekonomi öncelik olacaksa LPG kesinlikle tercih edilmeli. Şimdi size kullandığım döneme ait ortalama verileride tekrar vermek istiyorum

Şehiriçi (LPG) : 10-12 lt arası
Şehiriçi (Benzin ) : 7-9 lt arası
Şehirlerarası (LPG) : 8-10 lt arası
Şehirlerarası (Benzin) : 6-8 lt arası

Bunlar çok agresif olmayan sürüş değerleridir. Agresif sürüşte LPG değerleri 15 lt. civarına tırmanıyor, benzin değerleri de 12 lt. yi görüyor

Bu arada yeni aracım dizel ASX onunda yakıt değerlerini paylaşıyım

Şehiriçi : 6-7.5 lt arası
Şehirlerarası : 5-6.5 lt arası

Dizel ve Benzinli arasındaki tek fark yakıt tüketimi değil tabiiki , tork değerlerinde inanılmaz bir fark var ve bunu sürerken bariz hissediyorsunuz ancak güç konusunda aynı kefede düşünebilirsiniz yani düz yolda çıkış yapsalar belkide benzinli model daha iyi sonuçlar verebilir

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 01:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
zivrisinek yazdı:
Benzinli/LPG'li (Sıvı Sistem Vialle ) ASX'i 0 km satın almış ve 200.000 km. yolu 5 senede yapmış birisi olarak öncelikle yıllık 30.000 km. üzeri yol yapan herkese LPG öneririm.

Aracım 2 defa sübap yakmıştı ve ortalama 5.000 TL masraf etmiştim ama 200.000 km. kullanınca ortalama 20.000-25.000 TL arası kar etmiş oluyorsunuz. LPG kitinin masrafı ve varsa diğer masraflarıda eklediğimde 10.000 TL'yi bulduğunu varsaysak dahi 10.000 TL kar azımsanacak rakam değil, performans konusuna gelince kesinlikle araç benzinde giderken nefes alıyor LPG'de ise sigara içen insan gibi ancak bu performansta fark var anlamına gelmiyor, tork değerleri çok az düşüyor bunu kabul ediyorum ama aman aman bir fark yok yani ekonomi öncelik olacaksa LPG kesinlikle tercih edilmeli. Şimdi size kullandığım döneme ait ortalama verileride tekrar vermek istiyorum

Şehiriçi (LPG) : 10-12 lt arası
Şehiriçi (Benzin ) : 7-9 lt arası
Şehirlerarası (LPG) : 8-10 lt arası
Şehirlerarası (Benzin) : 6-8 lt arası

Bunlar çok agresif olmayan sürüş değerleridir. Agresif sürüşte LPG değerleri 15 lt. civarına tırmanıyor, benzin değerleri de 12 lt. yi görüyor

Bu arada yeni aracım dizel ASX onunda yakıt değerlerini paylaşıyım

Şehiriçi : 6-7.5 lt arası
Şehirlerarası : 5-6.5 lt arası

Dizel ve Benzinli arasındaki tek fark yakıt tüketimi değil tabiiki , tork değerlerinde inanılmaz bir fark var ve bunu sürerken bariz hissediyorsunuz ancak güç konusunda aynı kefede düşünebilirsiniz yani düz yolda çıkış yapsalar belkide benzinli model daha iyi sonuçlar verebilir


Sübab yakması konusunda 130 km hızı aşmak önemli diyorlar, bu konuda düşünceniz nedir yüksek devirli kullanmak subabları yakmış olabilir mi ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 10:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
130km demeyin de 3000 devir üzeri kullanmak sübap ömrünü kısaltıyor

IIIIIIIIIIII EMNİYET KEMERİNİZİ HER ZAMAN TAKINIZ IIIIIIIIIII

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 12:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Jawserdi yazdı:
130km demeyin de 3000 devir üzeri kullanmak sübap ömrünü kısaltıyor

IIIIIIIIIIII EMNİYET KEMERİNİZİ HER ZAMAN TAKINIZ IIIIIIIIIII
Motor devriyle hem alakalı hem alakasız. Yokuş aşağı araç zaten kompresyona binmiş giderken verdiğiniz gazla devri 6000 d/dk' ya çıkarsanız da yanma odasındaki sıcaklık pek yükselmez. Şehirdışında rampa tırmanırken habire gaza basıp, motoru sıkıştırıyoruz ya işte bunlar supap ömrünü bitiriyor. Şehiriçi kısa mesafeli yolculuklarda olmuyor. Uzun saatler boyunca metal ergime ısısına yakın sıcaklığa maruz kalınca başlıyor genleşip deforme olmaya. Bir de Lpg kiti iyi montaj yapılmamışsa yanma düzensiz gerçekleşiyorsa yanma odasındaki sıcaklık aşırı yükselebiliyor.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Önce şunu belirtelim lpg gayet mantıklı ve ekonomik bir yakıttır.
Ben lpg karşıtı değilim. meramım LPG nin avantajları olduğu gibi dezavantajları hakkında bilgi vermek. Fikrim ise yılda belli bir km üzerinde yol yapmıyorsanız lpg ye gerek yok diyorum.

Mesleğim öğretmenlik. Branşım teknik. Eğitim öğretim işi sadece okulda yapılmaz. İşine gönülden bağlı olan bir eğitimci kendini her platformda bilgi vermekle hükümlü hisseder. Bu nedenle üşenmeden yılmadan bıkmadan çalışır ve bu uğraştan zevk alır. Bizim de tek amacımız bu. Burada bu yazıları yazmakla ve sizlerle bilgi alışverişi yapmakla mutlu oluyorum ve zevk alıyorum.
Yine mesleğinden dolayı kendilerini son kez muhattap alıp bu cevabı yazıyorum.
Ben çok şükür iki çocuğumun bir numaralı kahramanıyım. Başka kahramanlığa ihtiyacım yok.
Gelelim konuya ..

mağnezyum alaşımlı subaplar hafif olduklarından dolayı yakıt ekonomisi ve verimlik arttırımı için kullanılır ancak aşınma oranları daha fazladır ve ısıya dayanım derecesi daha düşüktür. Aşağıdaki linkte de yazdığı gibi LPG'de yağlama olayı eksik olmasından ve yanma zamanlamasının lpg ye uyumsuz olmasından dolayı LPG ısıyı yaymaz belli bir bölgede ve özellikle girinti ve çıkıntılı yerlerde yani subaplarda yoğunlaştırır. Bu nedenle aşırı sürtünme kuvveti ve ısı nedeniyle subaplar aşınır veya erir.
Bu durum yüksek devirlerde sürtünmeden dolayı aşınmaları arttırır. Aşırı gaz vermekle yüksek devirlerde ise hem aşırı ısı hemde aşırı sürtünme nedeniyle subaplar aşınır. yani her durumda devir ne kadar fazlaysa aşınma o kadar çok olur.
Yine linte yazıyor dikkat çekmek için yazıyorum LPG'de belli bir devirden sonra (yazıda 4000 devir demiş) enjektörler sürekli açık kalacağından LPG tüketimi daha çok artar . yani yüksek devirlerde lpg ekonomik olmaktan çıkar.( Bu durum da bayır yukarı lpg tüketiminin benzine göre daha çok katlayarak arttığını daha iyi açıklar)
en altta link adresini yazıyorum ancak bir husus eksik kalmış.
-Verilen tabloda lpg giderlerinde 80000 km civarında meydana gelen 2500 liralık subap tamir masrafı yok 60000 km için bu masrafı 2000 lira dersek
14950 olan masrafa 2000 lira eklediğimizde 16950 lira olur 60000 km sonunda lpg kullanmakla elde edilen kar 20400- 16950 = 3450 lira olur.
http://www.evdeteknik.com/lpgdonusumu.html

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 18:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
Derinmai yazdı:
Jawserdi yazdı:
130km demeyin de 3000 devir üzeri kullanmak sübap ömrünü kısaltıyor

IIIIIIIIIIII EMNİYET KEMERİNİZİ HER ZAMAN TAKINIZ IIIIIIIIIII
Motor devriyle hem alakalı hem alakasız. Yokuş aşağı araç zaten kompresyona binmiş giderken verdiğiniz gazla devri 6000 d/dk' ya çıkarsanız da yanma odasındaki sıcaklık pek yükselmez. Şehirdışında rampa tırmanırken habire gaza basıp, motoru sıkıştırıyoruz ya işte bunlar supap ömrünü bitiriyor. Şehiriçi kısa mesafeli yolculuklarda olmuyor. Uzun saatler boyunca metal ergime ısısına yakın sıcaklığa maruz kalınca başlıyor genleşip deforme olmaya. Bir de Lpg kiti iyi montaj yapılmamışsa yanma düzensiz gerçekleşiyorsa yanma odasındaki sıcaklık aşırı yükselebiliyor.



Ozaman subablara az zarar vermek için uzun yolculuklarda Çoğu zaman benzinde gitmekte fayda var özellikle dik yokuşlarda,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 19:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2015 21:39
Mesajlar: 25
İsim: Bilgehan
Araç: ASX (TURKUAZ)
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler için tesekkur ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: asx için lpg önerileri
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2015 12:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
mavifatih yazdı:
Derinmai yazdı:
Jawserdi yazdı:
130km demeyin de 3000 devir üzeri kullanmak sübap ömrünü kısaltıyor

IIIIIIIIIIII EMNİYET KEMERİNİZİ HER ZAMAN TAKINIZ IIIIIIIIIII
Motor devriyle hem alakalı hem alakasız. Yokuş aşağı araç zaten kompresyona binmiş giderken verdiğiniz gazla devri 6000 d/dk' ya çıkarsanız da yanma odasındaki sıcaklık pek yükselmez. Şehirdışında rampa tırmanırken habire gaza basıp, motoru sıkıştırıyoruz ya işte bunlar supap ömrünü bitiriyor. Şehiriçi kısa mesafeli yolculuklarda olmuyor. Uzun saatler boyunca metal ergime ısısına yakın sıcaklığa maruz kalınca başlıyor genleşip deforme olmaya. Bir de Lpg kiti iyi montaj yapılmamışsa yanma düzensiz gerçekleşiyorsa yanma odasındaki sıcaklık aşırı yükselebiliyor.



Ozaman subablara az zarar vermek için uzun yolculuklarda Çoğu zaman benzinde gitmekte fayda var özellikle dik yokuşlarda,

Benim kullandığım kit 3200 d/dk' dan sonra %15-20 Benzin tüketmeye başlıyor. Yani Saniyenin yüzde yirmisinde benzin yüzde sekseninde lpg kullanıyor. Bu da bahsedilen ısınmanın önüne geçmek(geciktirmek) için alınmış bir tedbir diyelim. Ama ciddi bir tırmanış şeridine girmişsem içime sinmediğinde ben de benzine alıp aracı coşturuyorum.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 74 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye