Mitsubishi Club Turkey
http://www.mitsubishiclubturkey.com/

yokuşlarda çekiş sorunu
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=9019
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  ahmet_ozk [ 20 Eyl 2014 09:25 ]
Mesaj Başlığı:  yokuşlarda çekiş sorunu

aracım 2011 asx 1.6 motor
yokuşlarda 3. vitese kadar düşüyorum
km 87 bin dedir hiç lpg bakımları yapmadım
lpg markası landirenzo yağsız

elim tamire çok yakındır evde yapabileceğim bakım varmı
şimdiden teşekkürler

Yazar:  ahmet_ozk [ 20 Eyl 2014 10:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi

Yazar:  akif06eren [ 20 Eyl 2014 15:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

ahmet_ozk yazdı:
yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi

ahmet bey benim araçda lpg yok lakin eski aracım lpg li idi ve bu nedenle lpg hakkında az çok deneyimim var. lpg li araçlarda çekişi etkileyen önemli bir faktör yakıtın kalitesi haliyle yakıtın kaliteside lpg istasyonundan aracın deposuna giren lpg kalitesi ve aracın deposundan motorun içine giden lpg kalitesi diye ikiye ayrılır. Buna göre eğer kaliteli bir lpg kullanıyorsanız sorun depodan sonrasıdır. Gaz ayarı ve lpg gaz filtresinin temizliği çok önemlidir ve rutin bakımlarla değiştirilmelidir. Ayrıca filtre derken aracın hava filtresinin durumu da çok önemlidir . hatta benzinli bir araç da hava filtresinin değişimi 10000 km de bir yapılırken lpg li bir araç da bu 5000 km de bir olmalıdır. ayrıca lpg li araç da hava filtresinden gelen havanın miktarı da iyi ayarlanmalıdır. genelde bu ayar filtreye gelen hava hortumunun ucundan koli bandıyla yapılırdı ama şimdi nasıl yapıyorlar bilmiyorum.
Ayrıca çekişi etkileyen diğer önemli bir faktör motor silindiri içindeki olaylardır. burada enjektör ayarı hem yakıt-hava karışımın oran ayarı hemde aracın ateşleme zaman ayarlarının lpg ye uygun olarak yapılması çok önemlidir. Ama iyi ayarlanmış bir araç da çekiş düşmeye başlamışsa sorun genelde buji kaynaklı olur. Bujilerde hava filtresinde de olduğu gibi benzinli araçlara göre daha sık olarak değiştirilmelidir.
yani kısaca yapılması gerekenler
1. kaliteli lpg
2. iyi bir gaz ayarı
3. lpg gaz ve araç hava filtrelerinin değişimi
4. bujilerin değiştirilmesi gerekirse enjektörlerin değiştirilmesi (ayrıca tavsiye ederim buji yani ateşleme kablolarını da muhakkak değiştirin)
5. motor yağının değiştirilmesi (tabi yağ eskimişse)
6. ayrıca egzoz sisteminin ve katalitik konvertörün de durumu çekişi çok etkiler gerekiyorsa muhakkak bu parçalar da değiştirilmeli yada bakımı yapılmalıdır.
bunları yaptıktan sonra kesinlikle tavsiye ederim yarım depo benzinle ama sadece benzinle sık sık yüksek devirlere çıkararak tabiri caizse şöyle aracı bağırttıra bağırttıra sürerek aracın silindirlerini ve katalitik konvertörü ve egzoz sistemin temizleyin . Çok faydasını görürsünüz.
hayırlı günler saygılar.

Yazar:  akif06eren [ 20 Eyl 2014 15:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

akif06eren yazdı:
ahmet_ozk yazdı:
yani bu çekiş problemi filtreyle bi alakası varmı filtreyi değiştirsem düzelirmi

ahmet bey benim araçda lpg yok lakin eski aracım lpg li idi ve bu nedenle lpg hakkında az çok deneyimim var. lpg li araçlarda çekişi etkileyen önemli bir faktör yakıtın kalitesi haliyle yakıtın kaliteside lpg istasyonundan aracın deposuna giren lpg kalitesi ve aracın deposundan motorun içine giden lpg kalitesi diye ikiye ayrılır. Buna göre eğer kaliteli bir lpg kullanıyorsanız sorun depodan sonrasıdır. Gaz ayarı ve lpg gaz filtresinin temizliği çok önemlidir ve rutin bakımlarla değiştirilmelidir. Ayrıca filtre derken aracın hava filtresinin durumu da çok önemlidir . hatta benzinli bir araç da hava filtresinin değişimi 10000 km de bir yapılırken lpg li bir araç da bu 5000 km de bir olmalıdır. ayrıca lpg li araç da hava filtresinden gelen havanın miktarı da iyi ayarlanmalıdır. genelde bu ayar filtreye gelen hava hortumunun ucundan koli bandıyla yapılırdı ama şimdi nasıl yapıyorlar bilmiyorum.
Ayrıca çekişi etkileyen diğer önemli bir faktör motor silindiri içindeki olaylardır. burada enjektör ayarı hem yakıt-hava karışımın oran ayarı hemde aracın ateşleme zaman ayarlarının lpg ye uygun olarak yapılması çok önemlidir. Ama iyi ayarlanmış bir araç da çekiş düşmeye başlamışsa sorun genelde buji kaynaklı olur. Bujilerde hava filtresinde de olduğu gibi benzinli araçlara göre daha sık olarak değiştirilmelidir.
yani kısaca yapılması gerekenler
1. kaliteli lpg
2. iyi bir gaz ayarı
3. lpg gaz ve araç hava filtrelerinin değişimi
4. bujilerin değiştirilmesi gerekirse enjektörlerin değiştirilmesi (ayrıca tavsiye ederim buji yani ateşleme kablolarını da muhakkak değiştirin)
5. motor yağının değiştirilmesi (tabi yağ eskimişse)
6. ayrıca egzoz sisteminin ve katalitik konvertörün de durumu çekişi çok etkiler gerekiyorsa muhakkak bu parçalar da değiştirilmeli yada bakımı yapılmalıdır.
bunları yaptıktan sonra kesinlikle tavsiye ederim yarım depo benzinle ama sadece benzinle sık sık yüksek devirlere çıkararak tabiri caizse şöyle aracı bağırttıra bağırttıra sürerek aracın silindirlerini ve katalitik konvertörü ve egzoz sistemin temizleyin . Çok faydasını görürsünüz.
hayırlı günler saygılar.

ya mesajımı okudum da baya masraf çıkarmışım :)

Yazar:  ahmet_ozk [ 20 Eyl 2014 22:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

teşekkürler kardeş eline sağlık
genede bi lpg ciye göstermem lazım öle görünüyo

Yazar:  Asabi [ 19 Eki 2014 20:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

Bir ara subapların basınç değerlerini ölçtürün subapları a erime olabilir başlangıcı erken teşhis az masrafsız. Birde baskı balata kontrolü.
Bu arada problem çözümünde bilgi verirseniz seviniriz

Yazar:  ahmet_ozk [ 19 Eki 2014 21:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

ben özel servise götürdüm supaplarda erime var ondandır
neyse masraf nedir dedim 2000 lira istediler çok geldi
bu arada bu tekleme ilgili şöyle bisorun daha meydana geldi ara ara istop ediyor
bide supapların eridiğini nasıl ve nerde ölçtürecem
yetkili servisin ağzı kırlangıç yavrusu gibi hep ağzı açıktır. o yüzden yetkili servise hiç uğramak istemiyom

Yazar:  faruk_sarac [ 20 Eki 2014 09:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

bence ilk önce lpg de ve benzinde aracın gidiş farkı var mı diye bir ölçün.
eğer gerçekten varsa basit bir lpg ayarı ile geçebilir.
haricinde pendikteki servisimize bekleriz ;).

Yazar:  ahmet_ozk [ 20 Eki 2014 18:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

sanki çözüm yok

Yazar:  zoptrik [ 20 Ağu 2015 00:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

Aracın kompresyon değerlerini olcturduyseniz fabrika değerleriyle kiyaslayabilirsiniz. Baya fikir verir.

Yazar:  akif06eren [ 21 Ağu 2015 00:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

gerçi benim araçta lpg yok ancak şunu belirteyim geçen hafta içinde antalya çıralı- adrasan-kaş-elmalı gibi yokuşu ve virajı bol olan yollarda asx ile yol katettim. bu yollarda hiç bir şekilde çekiş sorunu diye bir durumla karşılaşmadım. aksine asx in çekişine hayran kaldım. tek yaptığım vitesleri doğru kullanmaktı. asx de bir 3. vites varki asx i alıp götürüyor. 3. vitesin yetmediği yerde 2. vitesle aracı kısa sürede topluyor ve 3. vitesle yolunuza devam ediyorsunuz. hatta 3. vitesle de toplayınca 4. vites işi götürüyor. 3. vitesle rampalarda 5000 devirle gayet süratlı bir şekilde rampaları çok rahat çıkabiliyorsunuz.
:lol: :lol: :kart:
yakıt olarak lpg çok avantajlı ancak problemsizlik ve çekiş olarak da benzin avantajlı.
senede 10000-12000 km yol yapan birisi olarak ne lpg ne de dizel gereksiz . :vauv:

Yazar:  ASX izmir [ 24 Ağu 2015 16:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

Bende de aynı sorun vardı, oksijen sensöründe sorundan dolayı kaynaklanmıştı, sensörler LPG li araca göre ayarlanmadığı için motordan gelen egsoz gazını tam çözümleyemiyor. hava ve benzin karışımına karar veren sistem de (air intake)oksijen sensöründen emir alıyor. muhtemelen fakir bir karışım oluyor ve çekiş düşüyor. bilgisayara takıp karışım değerine bakmanız lazım karışımın 0.99 çıkması gerekli.

Yazar:  murcell26 [ 27 Ağu 2015 10:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: yokuşlarda çekiş sorunu

supaplardandır büyük ihtimalle ben yaptırdım kurtuldum 85 000 km de

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/