Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
akü http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=9702 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
Yazar: | deveboy [ 04 Mar 2015 14:05 ] |
Mesaj Başlığı: | akü |
Arkadaşlar benim akü bitmek üzere aranızda daha önceden değiştirmiş olan varsa öncelikle hangi marka tercih edilmeli ayrıca start stop özelliğinin akü seçerken bir etkisi var mı |
Yazar: | akif06eren [ 04 Mar 2015 15:40 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
deveboy yazdı: Arkadaşlar benim akü bitmek üzere aranızda daha önceden değiştirmiş olan varsa öncelikle hangi marka tercih edilmeli ayrıca start stop özelliğinin akü seçerken bir etkisi var mı ben asx de hiç değiştirmedim lakin hem elektrik öğretmeni olduğumdan dolayı hemde eski araçların tecrübesi ile yardımcı olayım start stop özelliğinin akü seçiminde etkisi direk olarak yoktur akü seçiminde 1. öncelik akünün tipi dir yani akünün ebatları sonra akü nün yapısı kuru akü jel akü gibi (deniz araçları için mesala marin akü denilen jel akü kullanılır) sonra akünün gücüdür yani gerilimi ve akımı tabi aküler satılırken güç değerleri yazılmaz gerilimi ve 1 saat boyunca çalıştırabileceği yüklerin toplam akım değerini yazar örneğin 12 V 55 Ah (amper saat) eğer bir akü alacaksanız önce gerilimi 12 V olacak sonra ebatları aracınızın yerine uygunsa en çok amper saat değerindeki aküyü almanız en iyisi ancak burada dikkat edilecek bir husus var alacağınız akü aracınızın altarnatör gücüne uygun olmalı asx lerin Alternatör kapasitesi 95 A ise 55 Ah lik bir akü altarnatörün kapasitesi 85 A ise 52 Ah lik bir akü kullanılmalı (niye 85 Ah değil çünkü altarnatör aracınızda sadece aküyü beslemez) yeni makyajlı kullanım kılavuzunda iki tip akü yazmışlar artık sizinki hangisi bilemiyorum akünün üzerinde yazar kullanım kılavuzdaki yazanlar 1. tip (JIS) 75D23L, Q-85*1 Kapasite (5HR) 52Ah, 55Ah 2.tip BCI Grup No.35 (530CCA/118RC) 2010-2012 modellerin kullanım kılavuzunda ise tek tip var oda bu tip (JIS) 75D23L, Q-85*1 Kapasite (5HR) 52Ah, 55Ah ve Alternatör kapasitesi 95 A, 85 A uzun lafın kısası aracınızdaki orjinal akü hangi özellikte ise yeni takacağınız aküde aynı özellikte olmalı ama marka değişebilir . diğer markalara göre pahalıdır ama ben size kesinlikle 1. AC DELCO AMARİKA 2.BOSCH almanya- veya VARTA almanya - 3.DELPHİ ingiltere YADA YUASA japonya öneririm |
Yazar: | akif06eren [ 04 Mar 2015 16:48 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
evet vedat beyin dediği tarih meselesini atlamışız kesinlikle akünün imalat tarihi çok önemli yeni üretilmiş bir akü daha verimli çalışacaktır her ne kadar aküler hiç kullanılmamış olsalar bile neticede kimyasal yapıya sahiptirler bu nedenle zamanla akü içerisinde ki kimyasal bileşenler reaksiyon ömrünü zamanla tamamlarlar . marka konusunda ise yan sanayi ürünlerden merdiven altı üreticilerden uzak durmakta fayda var birde aküyü aldığınız yer de çok önemli bu konuda tavsiyem işlek tutulmuş isim yapmış parçacılar dan almak. zaten bu tip yerlerde sürekli ürün sirkülasyonu olacağından ellerinde eski mal kalmaz sağlıcakla kalın. |
Yazar: | 4g92p [ 04 Mar 2015 19:25 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
Akülerin CCA değerleri önemlidir. Aynı amper aynı marka akülerin bile değişir. Örn : Varta'nın 60 amperlik 3 serisi var. Black-Blue-Silver diye hepsinin CCA değeri farklıdır. Start - Stoplu araçların aküleri de aynı özellikteki akü alınmalı bence. Unutmayın araç çalıştıktan sonra geriye kalan işi alternatör üstlenir. |
Yazar: | canerkaraman [ 04 Mar 2015 20:43 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
hazır akü konusu açılmışken, akü göstergesi renksiz yani şarj edilmesi gerekli olrak görünüyor, araba yıkarken teybi açmıştım baya bitirmiş, ama çalışmada sıkıntı olmadı, 1 haftadır kullanıyorum öye, sıkıntı olurmu yoksa kendi kendine yeşile dönermi göstergesi zamanla yada değiştirme zamanımı geldi... |
Yazar: | akif06eren [ 04 Mar 2015 21:46 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
Gökberk bey de çok doğru demiş teknolojiye ayak uydurmak zor evet biz geride kalmışız adamlar start stoplu araçlar için özel cca sı (soğuk marş akımı ) yükseltilmiş aküler üretmiş evet şimdi cebimizden biraz daha fazla para çıkacak deseniz de Ayrıca bu forumları bu yüzden seviyorum senin bilmediğini başkası biliyor sende öğrenmiş oluyorsun . Evet Ali bey akü alırken start stop özelliğe uygun yüksek soğuk marş akımlı özel tip akü almanız gerekir. Caner bey Allahın izniyle bahar geldi zamanla akü kendini toplar hatta yakında uzunca kullandıysanız o toplamıştır bile size yazı çıkarır ama her ihtimale karşı kışa girmeden bir oto elektrikciye aküyü test ettirin özellikle akü 3 yılı geçmiş ise ihmal etmeyin oto elektrikci hücreleri test eder ve size gerekeni söyler . |
Yazar: | canerkaraman [ 05 Mar 2015 00:00 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
Tamam hocam 3 yıl oldu evet, yaza girerken baskı balata ve lastikleri, kışa girerkende aküyü yenilicem bi 3 sene daha götürür ![]() |
Yazar: | canerkaraman [ 05 Mar 2015 14:07 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
Eski arabamda akü bitmişti, dörtlü leri yakıp işbankasına girersen olacağı o tabi, sıra mı gelir kaç saat, aynı şeyi yaşamak istemem, şimdiki arabamda ilginç olan müzik dinlerken akü zayıflayınca multimedia sistem otomatik kapanmış, muhtemelen gücü yetmediği için ama arabayı çalıştırmayacak kadar da düşmemiş akünün gücü. yoksa takviye arar dururduk... 2. el araç almanın kötü yanı hangi parça ne zaman değişmiş bilmiyorsun. |
Yazar: | cüzdan [ 13 Mar 2015 19:20 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
2011 model 2012 ocak çıkışlı Asx imin aküsünü dün itibari ile Varta marka 60 amper start stopsuz akü ile değiştirdim. Yaklaşık 3 ay kadar evvel Bursanın şirin sahil kasabalarından birinde aracımın içinde inzivadayken şarjı bitti akünün orada suç bendeydi. Malum araç startstoplu aracı geldim park ettim boşa aldım motor sustu ben emniyet kemerimi çözdüm emniyet kemerini çözünce startstop devre dışı kalıyor araç anahtarı 2. Kademede aküden yer halde kalıyor anahtar üzerinde olduğu içinde devre kesmiyor yaklaşık 2 saat müxik ve parklar sisler açık halde akü boşaldı yolda kaldım. Kaskodan çekici isteyip aracı kaldırdım takviye ile sorunu çözdüm. Bende kamp merakı var yine Bursa nın başka bir sahil kasabasına kampı kurdum aracın bagajı açık içindeki lambalarda yanıyor halde 8 saat kadar kaldı. Gece saat 22 suları marşa bastım çalışmadı akü yine boşalmış. Yine kaskodan çekici ile aldırdım aracı takviye ile çalıştırdım. Geri evime döndüm şarj etsin diye 20-25 km dolaştım öyle stop ettim. Ertesi gün yine çalışmadı. Kış ağır geçti bu yıl Bursa da sanırım aküm yorgun düştü 3 yaşınjda doldurdu. Hücrelerdeki suyu azalmış açıp baltım belki suyunu tamamlasam iş görürdü ama bir daha böyle gece yarısı eziyet yaşamak istemediğim için 170₺ ye Varta marka start stop uyumusuz akü aldım. Start stoplu akü 370 liraydı. Arada büyük fark var servis sistem çalışmaz uygun akü almazsanız dedi ama benimki çalışıyor maşallah. Sizde benim gibi medeniyetten uzakta mahsur kalmak istemiyorsanız aküyü ihmal etmeyin. |
Yazar: | av.ilhami [ 13 Mar 2015 20:54 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
kuru bakımsız akü tabir edilen 74 amper varta aküyü normal yiğit aküyle değiştirdim. varta niye değil; aracın tüm ışıkları ikazları ful yanmasına rağmen araç çalışmamaya başladı. görünüşte akü sağlam. en son bir elektrikçi normal cihazla baktı arıza aradı bulamadı ve nihayet nedense başka bir cihazla geldi aküye bağladı kağıt çıktısında akü zayıf çıktı. yeni akü aldığımdan beri çalışmamazlık yapmadı. sorunyok. yani bakımsız aküde biteceği zaman sıkıntı: zayıfladığı belli olmuyor. yoksa volvo yetkili servisleri de kullanıyor yiğit volvo sitesinde 25 tlye akü ölçer cihaz var basit sistem ama akü veya elektrilsel temel arızaları gösteriyor. satış sitelerinde aynı cihaz 70 TL. yukarıda yiğit Volvo demişiz pardon yiğit akü olacaktı. yiğit Volvo ankarada servis ![]() |
Yazar: | akif06eren [ 14 Mar 2015 01:50 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
marş motoru ilk anda cok fazla akımı çeker bu motorlarda ilk kalkınma akımı olayıdır elektrik Motorları ilk çalışmaya başladıkları an normal çalışma durumuna göre 4 - 5 kat daha fazla akım çekerler ve birde ilk çalışma işinde millerinde bir yük varsa bu akım daha çok olur . Sonuçta marş motoruda bunu akuden karşılar buda.Akuler her ne kafar üstünde mesela 70 Ah yazsada kisa süreli olmak kaydıyla tabi akunun cinsine bağlı olarak bu değerden cok daha fazla akim değerini verebilirler bu değer 300- 500 A kadar olur buna akude mars akım değeri denir yani CA diye akulerde yazar bu akim akuden kısa süreliğine çekilir ve aküyü sömürür hani süper kahramanlar cok güçlü düşmanı öldürmek için aşırı guc harcarlar ve baygınlık geçirirler ya akuden bu marş akımı cekilince akude zayıf lar araba calismayinca marsa inatla basarsak aku tam dolu olsa bile kısa zamanda boşalır sebebide mars motorunun cok fazka akım çekmesi dir eğer akuler kisa surede bosalir yada sarj olurlarsa ömürleri azalir yani akuler ne kadar geç sürelerde sarj veya desarj olurlarsa o kadar uzun ömürlü olurlar Ne tekim start stop lu araçlar da marsa daha cok is düştüğünden dolayı akuler daha cok mars akımınin etkisi altında kalır bu nedenle aku üreticileri hem start stoplu araçlar hemde soğuk iklim araçları icin aku icinde bir takviye sistemiyle bu marş akımını yükseltmiştir bunada soğuk marş akımı yani CCA demişler ayrıca bazı geliştirme lerde yapmışlar Yani asx icin 370 liralık akü normal olarak yani dogru ve bilinçli bir kullanım ile 6 yıllık bir ömür e sahip iken 170 liralık akü de calisir ancak 2 yıl dayanır artik dogru hesabı yaparsınız Cep telefonu ile yazdığım dan dolayi biraz bozuk bir anlatım oldu af ola |
Yazar: | av.ilhami [ 14 Mar 2015 01:55 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
teşekkür bu CCA yı öğrenmek iyi oldu |
Yazar: | canerkaraman [ 14 Mar 2015 17:48 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
_opeth yazdı: canerk yazdı: Eski arabamda akü bitmişti, dörtlü leri yakıp işbankasına girersen olacağı o tabi, sıra mı gelir kaç saat, aynı şeyi yaşamak istemem, şimdiki arabamda ilginç olan müzik dinlerken akü zayıflayınca multimedia sistem otomatik kapanmış, muhtemelen gücü yetmediği için ama arabayı çalıştırmayacak kadar da düşmemiş akünün gücü. yoksa takviye arar dururduk... 2. el araç almanın kötü yanı hangi parça ne zaman değişmiş bilmiyorsun. 1 saat içerisinde bir işlem yapılmaz ise otomatik sistemi kapatıyor. akü bitmesi değil o. feribotta çok yaşadığım durumlardan biri. bi de eskiden arabanın içinde film izliyodum o zaman da oluyordu. Adamlar iyi akıl etmişler valla gavur yapıyor arkadaş ![]() |
Yazar: | canerkaraman [ 20 Mar 2015 09:16 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: akü |
Bu arada çarşamba istanbula gidip geldikten sonra akü şarj göstergesi yeniden yeşil oldu, şarj olduğuna göre aküyü değiştirmeye gerek yok demekki ![]() |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |