Herkese merhabalar efendim;
Bugün katılmış olduğum autoshow 2010 ile ilgili görüşlerimi aktarmak istiyorum. Lütfen okurken yok daha neler diye içinizden dahi düşünmeyin çünkü bu dediklerim sadece benim şahsi görüşlerim...
Akşamüstü ilk uğrak yerim tabii ki Mitsubishi standı ve değerli Temsa çalışanlarıydı. İlk başta garip bir tanışma faslı yaşadık garip diyorum çünkü ben ilk gittiğimde Yelda hanımefendi ile merhabalaştıktan sonra Emek kardeşimizi sordum ve "hayırdır neden Emek, Emek'i ne yapacaksınız" gibi bir yaklaşımla karşılaştım sonra MCT den geldiğimi beni Emek Tüzün'ün davet ettiğini söyledim. Aldığım karşılık çok iyiydi Yelda hanımdan;
Yelda Hanım: "Siyah CZ3'ün sahibisiniz siz. Bir insan neden mitsubishi colt sahibi olmalı? Siz o sunuz değil mi?"
Ben: Evet Yelda hanım benim.
Yelda Hanım: Yazınızı okurken çok duygulandım çok müthiş bir yazıydı çok teşekkür ederim yazı için. Ben Colt CZ3, Lancer sorumlusuyum. diye tanıştıktan sonra hoş sohbet ettik Mitsubishi'nin Türkiye'ye neden ağırlık vermediği ile ilgili ufak bir bilgi aldım. Emek bey ve Yelda hanım'ın söylediklerinden anladığım kadarıyla Mitsubishi'nin Ülkemizle en büyük sıkıntısının vergi oranları olduğu... Neyse bunlarla sizi çok sıkmayacağım...
Bir çok arabanın içine kurulmak gibi imkanım oldu fuarda... Öncelik tabii ki Mitsubishi araçlardı ilk denemem Pajero idi gerçekten taş gibi bir arabaya benziyor çok sağlam ve güvende hissettim kendimi pajeronun içinde fiyatını fazlasıyla hakediyor LandCruiser'dan daha iyi durduğu bir gerçek, ikinci denemem bir ASX'di. İçine kuruldum aman Allah'ım o kadar rahat ki dostlar, yalnız bir sıkıntı var rahatlığını bütün fuarı dolaşıp onlarca arabanın içine oturup kurulup kalktıktan sonra farkettim
Sizlere şu kadarını söyleyebilirim 47500 TL'yi hak ediyor 49000 benim limitlerimi aşıyor diyebilirim. Ama gerçekten çok harika birde otomatik vites olsa çok daha harika olacak... Bir sonraki durağım Lancer idi. Yeni Lancer 1.6'ya kurulduğumda ise çok başka geldi içi bana zaten tüm aksesuarlarıda takmışlar beyaz lancer'a bence mükemmel olmuş yalnız tüm japon araçlarında şunu farkettim C segmenti araçlarında arkada oturanların konforu çok zayıf uzun boyluysanız benim gibi kafanız tavana çarpıyor. Kafanızın tavana değmemesi için yayılarak oturmanız gerekiyor ki 24'ünde aldatmazdaki bir lancer'i denediğimizde arkada oturuyordum çok kısa bir sürede hırpalıyor insanı... Yeni kasa Outlander getirememişler kasa değişikliğine gitmişler Outlanderda ancak Ocak ayında görebilecekmişiz muhtemelen internette görücez
i-miev diye birşey getirmişler çokta beğenmedim hatta bakmak aklıma bile gelmedi.
Bir sonraki durağım Toyota standıydı. Burada da araçlara Allah ne verdiyse Toyota ne ürettiyse aksesuar olarak takmışlar takıştırmışlar bir auris 70 bin TL'ye kadar çıkıyor yalnız toyota'nın araçları konforlu hakkınıda yememek lazım. Birde yaris baktım en full hali bile kendisinden tiksindiriyor diyebilirim. O göstergeleri ortaya koymuşlar ve hala orada durması için ısrar ediyorlar ya inanın anlayamıyorum yaris gördüğüm zaman tüylerim diken diken oluyor...
Bmw 7.30 ve 7.40 müthişti Mercedes'leri Allah biliyor ya hiç beğenmedim belki ben bulunduğum işçi sınıfında yaşamaya alıştığım için rahat bana batmış olabilir
ne yalan söyleyeyim beğenmedim.
Nissan ve Renault'un standlarıda fena değil di Renault kalitesini arttırıyor gibi geldi bana ama ben fransız araçları sevmiyorum. Nissan Qashqai ise çok rahatsız dandik bir araba nissan juke ise dışarıdan çok tatlı çok güzel duruyor ama içeriden çok dar arkada oturacak insanların vay haline benim CZ3'üm ondan ve Qashqai den çok daha rahat hem arkadakiler için hem öndekiler için... Bu arada birşey öğrendim neden Nissan'ın Renault Motoru kullandığı ile ilgili Nissan'ın %44'ünü Renault satın almış motorların renault olmasının sebebi buymuş ve bir bombada şu daci duster ve Qashqai'nin motorları aynı motormuş
çok komik geldi bana... Herhalikarda farklı fiyatlar verip dandik arabalara biniyorsunuz ve hepsinin motoru aynı
Dacia Duster'a baktım tel maşa içine binince biraz iyiymiş gibi duruyor ama genel olarak benim oturduğum araç 43000 TL idi ve ben crossover olarak ASX den başka araca binmem...
Hyundai, geely, peugeot, citroen standlarına uğramadım bile....
Alman markalarının genel sıkıntısı dar iç hacim Seat'ın birtek ibiza cupra ve leon cupra'larını beğendim. 5 kapı ibiza çok dar ve sıkıcı, leon'un içinde ise boğuldum ve en büyük sorunlarıda Alman araçlarına binemiyorsunuz içine düşüyorsunuz resmen oturduğunuz yer çok alçak ve siz araca oturmak için hamle yaptığınızda yukarıdan aşağı armut gibi düşüyorsunuz
Volkswagen'a hiç bakmamıştım CZ3'ümü almadan önce gideyim bi ona bakayım dedim poloya baktım aman Allah'ım ya sanki üstüme birşey çökmüş gibi cam açısı çok acayip geldi, basıyorlar insanın üzerine sanki.
Şu kadarını söylemek istiyorum fuarda içine bindiğim araçların içinde bir ibiza cupra ve skoda fabia'yı beğendim zaten seat, skoda'nın yol bilgisayarlarından tutunda içeride kullanılan parçalarına kadar hepsi birebir aynı neredeyse hele ki vw ile benzerlikleri çok fazla gözlemledim. Gerçi ne de olsa hepsi aynı grubun aracı diyeceğim şu ki uşaklar, hafta sonu Ford, Honda ve diğer standları gezeceğim bakalım onlar nasıl he göz ucu ile Yeni Ford C-Max baktım dışarıdan duruşu hoşuma gitti ama Fordlarında yakıt tüketimini düşününce bir ford otomobil ile bir benzinlik satın almanız gerekiyor. C-Max'in içine binemedim iki bayan oturmuştu aracın içine sonra da hemen kendi yuvamıza mitsubishi standına geri döndüm bir ASX'in içine kuruldum sonrada son bir kez CZ3'ümün kırmızı kardeşine selam verdim ve çıktım...
Benim paylaşımım bu kadar arkadaşlar teknik detay veremiycem size çünkü biliyorsunuz ki gönül insanıyım sadece hissettiklerimi ve içimden geçenleri yazıyorum... Yazıma ayırdığınız zaman için tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum... İyi akşamlar...