Mitsubishi Club Turkey http://www.mitsubishiclubturkey.com/ |
|
Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=47&t=10588 |
2. sayfa (Toplam 3 sayfa) |
Yazar: | Sezdemir [ 08 Ağu 2015 20:28 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Gidelim boğaz tarafına yiyelim abi D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 08 Ağu 2015 20:29 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Yedim çayı içtim maçı bekliyorum haftasonu gidilmez oralara C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 08 Ağu 2015 20:39 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Sana afiyet olsun abi. Konuyu pert ettik bu arada D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 08 Ağu 2015 20:42 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Allah başka dert vermesin kaç kg demir bu 1500 istiyorlar C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 09 Ağu 2015 13:08 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
6 kg felan abi. Abi sorma bunu çözemedim çok canımı sıkıyor en sonunda sabrım taşacak sinirlenecem yakacam gemileri gidecem bi evo turbosu bi mishimoto intercooler borular felan yaptıracam komple headet düz boru downpipe wastegate felan batıracam kendimi. Ki bunlarla birlikte bile ne kadar stabil olacağı meçhul. D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 09 Ağu 2015 13:28 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bildiklerini paylaşırsa çok sevinirim. Motor içerisine girmeden turboyu büyütüp header ve egzoz sistemi ile 50-60 ps gibi bir güç daha elde etmek istiyorum. Yazılıma girmek mecburimidir bunları yaparsam ? Kesinlikle araç alttan gelsin istiyorum amacım şehir içinda daha atik 0-100 de daha sağlam sonuçlar elde edebilmek. Draglara girecek bi durumum yok şehir içinde daha atik olsun istiyorum hepsi bu. 4g63t motora nasıl bi turbo önerirsiniz ? 50-60 ps için masrafa girme daha fazlasını almaya bak araç buna müsait mi dersiniz ? Bu duruma gelmemdeki sebebi de açıklayayım. Görüştüğüm yerler eğer ilerde turboyu büyütürsen şimdi yaptıracağın header ile uyum sağlamazsa yeniden bi header yaptırmak zorunda kalabileceğimi söylediler. Tabi flanş sistemi ile header da oynama yapmak mümkün ama turbo kısmında flanşla oynama yapmanın sağlıklı olmayacağıda belirtildi. Sıcaklık nedeni ile sorun çıkarma ihtimali olduğu belirtildi. Bende buna binaen madem yapılacak bu bi kere yapılsın adam gibi yapılsın diye düşünüyorum. Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar. D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 09 Ağu 2015 13:34 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Resim koysan şu aletin orjinal ve sonradan yapılanın C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 09 Ağu 2015 18:12 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
muratyayla yazdı: Resim koysan şu aletin orjinal ve sonradan yapılanın C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi şimdi abi bu bana ingiletereden gelen orjinal manifold bu benim aracın üzerindeki orjinal manifold bu da yaptıracapım tarzda bir şey |
Yazar: | muratyayla [ 09 Ağu 2015 18:21 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
İyi bir argon kaynakçısı biraz paslanmaz boru ve dirsek yapılır aslında C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 09 Ağu 2015 18:25 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
1500 tl diyorlar abi işte |
Yazar: | muratyayla [ 09 Ağu 2015 18:29 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Bütün boruların uzunluğu aynı olacak tek önemli nokta o sanırım C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | cagkn [ 09 Ağu 2015 20:35 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
aynı uzunluk olursa güzel olur ama olmasa da olur. Log type denen manifoldlar bu şekildedir bakarsınız. şimdi elinizdeki araca evo gözüyle bakmanız lazım ve evolarda en ufak değişiklik bile yazılımla yansıtılmalı ki araç düzgün çalışşın. Hangi turbo olacağına istediğiniz devir aralığına göre karar verirsiniz ancak stock gibi altlarda dolsun üstlerde de yürüsün derseniz evo9 ve muadili turboya gitmeniz gerekir.Egzozda da ne kadar düz o kadar güç.hatta egzoz sökülmüşken portlardan uzanıp valfleri tutarak egzantrik bile değiştirebilirsiniz ki kapak açılmadığı için conta masrafından kurtulursunuz.Ancak en önemli parça yazılım stock yazılımla after market parça kullanırsanız ya bir işe yaramayacak yada aracınız güç kaybedecektir. Yazılım işini de ben sizin yerinizde olsam bütün parçaları biriktirir hepsini bir anda takar tek seferde yazılım yaptırırdım ve en önemlisi işinin ehli birine yaptırırdım. Size örnek olması için linkler paylaşıyorum takılan parçaların yazılımsız bir işe yaramayacağını görürsünüz orada http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... t-Ons.aspx http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... weeks.aspx http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... power.aspx http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... rocks.aspx |
Yazar: | Sezdemir [ 09 Ağu 2015 22:13 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Egzantrik olayına felan girmek bence beni aşar. Ben motora hiç ellememek istiyorum. Senin bahsettiğin olay benim için profesyonele kaçıyor Ama bu konuda senden çok bilgi alacağım kesin şimdiden başını ağtıtacağım zamanlar için kusuruma bakma Şimdi kafama takılanlara gelirsek, 1- bu bahsettiğin egzoz sistemi ile muayeneden geçemeyeceğim aşikar sanırım ? 2- aynen dediğin gibi düşük devirlerde daha hızlı ivmelenme istiyorum bunun için 4-1-1 header mı yoksa 4-2-1 header mı kullanılmalı ? 3- header düz mü olmalı yoksa bu koç boynuzu dedikleri bi bükük olanlar var onlardan mı yapılmalı. 4- evo 9 un kullandığı turbonun tam olarak adı nedir ? 5- Ben bu parçaları biriktirsem sence bu işleri bana sağlam bi şekilde yapacak yer neresi olur ? Yazılımı felan nereye yaptırmak gerekir ? 6- Sence bu işlemlerin toplam maliyeti bana ne kadara çıkar ortalama ? Yardımların için çok teşekkürler. Son bir soru bi arkadaşım manifoldun cnc tezgahında çelikten yapılmasını teklif etti buna ne dersin ? D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 09 Ağu 2015 23:07 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Cnc ile oymak zor olur kafası kırık çok eksenli tezgahı ve zamanı olan varsa belki C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 10 Ağu 2015 10:35 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
304l kalite C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | cagkn [ 10 Ağu 2015 11:17 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
1- bu bahsettiğin egzoz sistemi ile muayeneden geçemeyeceğim aşikar sanırım ? düz egzozla geçemezsiniz bir ihtimal orj. sistemin aynısı (kat-orta-son susturucu) daha büyük çaplı yapılırsa geçilebilir ancak garantisi yok. 2- aynen dediğin gibi düşük devirlerde daha hızlı ivmelenme istiyorum bunun için 4-1-1 header mı yoksa 4-2-1 header mı kullanılmalı ? 4-2-1 daha çok atmosferiklerde kullanılır.Burada bütün çıkışlar turboda birleşeceğinden ve turbo yerleşimi önemli olduğundan 4-1 kullanacaksınız. 3- header düz mü olmalı yoksa bu koç boynuzu dedikleri bi bükük olanlar var onlardan mı yapılmalı. koç boynuzları düz(log-type) olanlardan daha verimli çalışıyor ama asıl verim single-scroll ve twin scroll olmasında fark ediyor. single-scroll'da 4-1 headers mantığı tüm çıkışlar aynı anda turboya bağlanırken, twin-scroll da 4-2-1 headers gibi 2-2 ayrılan silindirler (1.ve4. silindir 2.ve3. silindir birlikte) ayrı giriş yapıyorlar turboya. Ancak TS headers yaparsanız turbonun da TSuyumlu olması gerekir ki işe yarasın. TS turboların daha erken dolup daha lineer güç verdikleri biliniyor. http://image.superstreetonline.com/f/16 ... header.jpg http://image.superstreetonline.com/f/16 ... iagram.jpg Not: Evo9'lar fabrika çıkış TS sistemi kullanırlar. 4- evo 9 un kullandığı turbonun tam olarak adı nedir ? TD05HRA-16G6C-10.5T 5- Ben bu parçaları biriktirsem sence bu işleri bana sağlam bi şekilde yapacak yer neresi olur ? Yazılımı felan nereye yaptırmak gerekir ? maslak sanayide bilindik yerlere yaptırmanızı tavsiye ederim belki biraz daha pahalı olur ancak bir işi bir defa yapıp binmenin keyfi fazlayken maliyeti genelde daha düşük oluyor. Ucuz iş yapalım derken git gel gitgel dünyanın masrafı olup ilk başta pahalı denen yeri geçiyor. 6- Sence bu işlemlerin toplam maliyeti bana ne kadara çıkar ortalama ? onu bilmiyorum yazılım ve egzoz custom olacağı için fiyat için birşey diyemem diğer parçaları da araştırmak lazım |
Yazar: | Sezdemir [ 10 Ağu 2015 11:36 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
muratyayla yazdı: 304l kalite C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Murat abi nedir bu ? D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 10 Ağu 2015 19:52 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Paslanmaz dirsek işte kaynatınca headers olur C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | Sezdemir [ 10 Ağu 2015 20:01 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
Malzemeyi ucuza bulduk o zaman desene D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | muratyayla [ 10 Ağu 2015 20:49 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Outlander 2.0 Turbo için Egzos manifoldu |
arkadaşın dükkanda vardı bunlar büyük biraz ısıya dayanımı az olabilir araştırmanın lazım kalite çap kalınlık için C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
2. sayfa (Toplam 3 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |